لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

عوارض جانبی عدم تخلیه اسپرم

عوارض جانبی عدم تخلیه اسپرم | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

عدم تخلیه اسپرم یا آزاد نکردن مایع منی، معمولاً بی ضرر است، اما باز هم خطرات ناشی از آن به علت آزاد نکردن منی  بستگی دارد. برخی از انواع عملکرد جنسی می تواند باعث عدم تخلیه اسپرم  و منجر به ناباروری شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت انزال، مسائل احتمالی و برخی از گزینه های درمانی، این مقاله را بخوانید.

چرا انزال مهم است؟

انزال به بیرون راندن منی از بدن گفته می شود. به طور معمول، تحریک جنسی باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی تا حد ارگاسم می شود. در طی این فرآیند، اسپرم از بیضه ها از طریق اپیدیدیم و به داخل مجاری دفع می شود. سپس، از طریق مجاری انزال پروستات، و مخلوط شدن با مایع منی،  به مجرای ادرار وارد می شود. انقباض عضلات لگن این مایعات را که اکنون مایع منی نامیده می شود را از نوک آلت تناسلی مرد تخلیه می کند. عوامل مختلفی می توانند از تحریک منجر به انزال جلوگیری کنند. دلایل پیشگیری کننده از انزال می تواند عمدی یا غیر عمدی باشد.

مطالعه بیشتر: انزال دردناک

عوارض جانبی عدم تخلیه اسپرم | پزشکت

جلوگیری عمدی از انزال

بعضی از افراد ترجیح می دهند مثلاً هنگام لبه زدن، انزال خود را به تأخیر بیندازند. لبه زدن هنگامی است که فرد تحریکات جنسی را تقریباً تا حد ارگاسم ایجاد می کند اما درست قبل از وقوع متوقف می شود. بعید است لبه ها باعث ایجاد مشکلات سلامتی شوند. در موارد نادر، می تواند باعث پرفشاری خون اپیدیدیم  شود. افراد دیگر عمداً از انزال جلوگیری می کنند، مانند کسانی که تائوئیسم را انجام می دهند.

ممکن است در افراد شرایطی وجود داشته باشد که از خروج اسپرم از بدن جلوگیری کند یا به دلایل مختلف چه به صورت موقت و چه به طور دائمی ترجیح دهند انسداد را مسدود کنند.

افراد ممکن است انزال را در حین لبه زدن به تعویق بیندازند، این یک روش برای جلوگیری از ارگاسم در هنگام استمناء یا رابطه جنسی است. طبق نظر انجمن بین المللی پزشکی جنسی (ISSM)، برای برخی از افراد، این حرکت، ممکن است احساس ارگاسم را شدیدتر و لذت بخش تر کند.

با لبه، فرد به حدی  تحریک جنسی خود را ادامه می دهد که منجر به ارگاسم شود. سپس آنها تحریک را کاهش می دهند تا از ارگاسم جلوگیری کنند، سپس آن را افزایش می دهند تا دوباره به ارگاسم نزدیک شوند. آنها می توانند این چرخه را تا زمانی که بخواهند ارگاسم کنند ادامه دهند. همچنین ممکن است افراد برای کمک به مدیریت انزال زودرس از لبه استفاده کنند.

حتی برخی از مردان احتمال دارد، احتباس مایع منی را به عنوان بخشی از رابطه جنسی تانتریک انجام دهند. برخی از تکنیک ها ممکن است شامل ارگاسم بدون انزال باشد، مانند Karezza. این روش بر تنفس، مراقبه و برخی از وضعیت ها و روش ها متمرکز است. هدف ایجاد یک ارگاسم بدون انزال، برای حفظ فعالیت جنسی است.

مطالعه بیشتر: چگونه از رابطه جنسی بیشتر لذت ببریم؟

اختلال عملکرد جنسی

در موارد دیگر، شرایط پزشکی می تواند از انزال جلوگیری کند. به عنوان مثال، آسیب عصبی می تواند باعث تاخیر در انزال شود. مرد هایی که دچار انزال تأخیری هستند در یک زمان معقول دچار مشکل یا ناتوانی در انزال می شوند. به عنوان مثال، انژالاسیون مرحله ای است که افراد کاملاً قادر به تخلیه منی نیستند. افراد مبتلا به این بیماری هنوز هم می توانند اسپرم تولید کرده و ارگاسم را تجربه کنند، با این حال، آنها نمی توانند انزال کنند.

مردان

انژالاسیون دامنه تحریک کننده هایی دارد، از آسیب های لگن گرفته تا ابتلا به عفونت ها می توانند منجر به وقوع آن شوند. این شرایط می تواند منجر به ناباروری بدون درمان شود.

انزال رتروگراد جایی است که برخی یا تمام اسپرم ها به جای خارج شدن از آلت تناسلی، وارد مثانه می شوند. این بیماری همچنین می تواند منجر به ناباروری شود، اما موارد بعدی بعید است. انزال رتروگراد بعضی اوقات به دلیل عوارض جانبی برخی داروها مانند تامسولوزین است. این یک بیماری بی ضرر است اما ممکن است در برخی افراد باعث نگرانی شود.

علائم انزال رتروگراد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ادرار ابری، به دلیل وجود مایع منی
  • ارگاسم خشک، جایی که مردم هنوز احساس لذت می کنند اما منی را کمی دفع می کنند و حتی هیچ منی را دفع نمی کنند.

آسیب به عضلات یا اعصاب در ناحیه لگن می تواند باعث انزال برگشتی شود. علل می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • دیابت
  • اسکلروز چندگانه
  • مسدود کننده های آلفا
  • جراحی روی مثانه یا غده پروستات

پزشکان برای مدیریت انزال عقب مانده باید بر روی مسئله اساسی تمرکز کنند. انزال رتروگراد برای سلامتی فرد مضر نیست، اما بر قدرت باروری تأثیر می گذارد. بازیابی اسپرم از ادرار برای درمان های باروری برای افرادی که کودک بیولوژیکی می خواهند یک گزینه باشد.

مطالعه بیشتر: پیشگیری از سرطان پروستات

در صورت لزوم همین الان با اورولوژیست مشورت کنید.

عوارض جانبی عدم تخلیه اسپرم | پزشکت

مطالعه بیشتر: افزایش تعداد اسپرم

درمان عدم انزال

عدم انزال در همه افراد نیازی به درمان ندارند. اما چندین روش درمانی برای افراد مبتلا به اختلالات جنسی وجود دارد که بسته به علت آن ها از انزال جلوگیری می کند. بسیاری از عوامل محرک، عوامل روان شناختی هستند که در این شرایط افراد ممکن است از روان درمانی یا مشاوره بهره مند شوند. این جلسات ممکن است فرد را به تنهایی یا با شریک زندگی خود برطرف کند. برخی از علت های عدم انزال  جسمی است. به عنوان مثال، افراد مبتلا به عفونت می توانند  انزال رتروگراد را تجربه کنند. در این موارد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک یا داروهای ضد ویروسی تجویز کند.

برخی از دارو ها همچنین می توانند باعث اختلال عملکرد جنسی به عنوان یک عارضه جانبی شوند. به عنوان مثال، استفاده از قرص ضد افسردگی یا مصرف زیاد الکل می تواند باعث تاخیر در انزال شود. تغییر داروها و کاهش مصرف الکل می تواند در درمان این شرایط موثر باشد. علاوه بر این، برخی اقدامات پزشکی، مانند جراحی پروستات، می تواند منجر به انزال رتروگراد شود.

جهت ویزیت غیرحضوری و محرمانه با متخصص اورولوژی همین الان کلیک کنید.

عوارض جانبی عدم تخلیه اسپرم | پزشکت

نکاتی در مورد انزال

افرادی که به دلیل اختلال عملکرد جنسی قادر به انزال نیستند، باید در مورد درمان با پزشک صحبت کنند. برخی نیز ممکن است از رابطه جنسی درمانی یا سکس تراپی بهره مند شوند. روانشناسان در زمینه های جنسی از روش های مختلفی از جمله روان درمانی برای کمک به افراد مبتلا به اختلال عملکرد جنسی استفاده می کنند.

سایر نکات کلی که می توانند به فرد در پیشگیری از عوارض ناشی از عدم انزال کمک کنند، عبارتند از :

  • تمرین تکنیک های مدیریت استرس
  • کمک از یک مشاور برای مشکلات بهداشت روان
  • اجتناب از مصرف بیش از حد الکل قبل از مقاربت
  • آگاهی از عوارض جانبی دارو، که ممکن است شامل اختلال عملکرد جنسی باشد.
  • صحبت با همسر در مورد مشکل و پیشگیری از بروز مشکلات مربوط به رابطه

مطالعه بیشتر:بهترین درمان خانگی انزال زودرس

در هر زمان و مکانی که هستی سوالتو از متخصص آنلاین بپرس.

عوارض جانبی عدم تخلیه اسپرم | پزشکت

درمان خانگی درد بیضه به دلیل ارضا نشدن

در صورتی که درد بیضه به دلیل عدم ارضا یا تخلیه نشدن اسپرم رخ داده باشد، می‌توانید تا حدی تسکین درد را تجربه کنید با رعایت مراحل زیر:

  1. استراحت و آرامش: در صورتی که درد بیضه را تجربه می‌کنید، توصیه می‌شود استراحت کافی داشته باشید و فعالیت‌های سنگین را محدود کنید. این به بیضه‌ها کمک می‌کند تا بهبود یابند و درد کاهش یابد.
  2. استفاده از پشتیبانی: استفاده از پوشک‌های محافظ یا پوشک‌هایی که بیضه‌ها را در مکانی ثابت نگه می‌دارند، ممکن است به کاهش درد و تحریک بیضه‌ها کمک کند.
  3. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs): مصرف داروهای مانند پاراستامول ممکن است به کاهش درد بیضه کمک کند. قبل از مصرف هر گونه دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  4. کمپرس یخ: قرار دادن یک بسته یخ پشت یا روی بیضه‌ها می‌تواند در کاهش درد و التهاب بیضه‌ها موثر باشد. با این حال، باید از قرار دادن یخ مستقیماً بر روی پوست حساس بیضه‌ها پرهیز کرد و یخ را با یک دستمال نازک پوشانده و به مدت 15-20 دقیقه استفاده کنید.

در هر صورت، اگر درد بیضه شما مزمن است یا بهبود نمی‌یابد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت درد را تشخیص داده و درمان مناسب را تعیین کند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

بروز اختلالات مربوط به انزال به طور موقت و گاه به گاه، طبیعی است. افرادی که ممکن است به صورت گهگاهی انزال داشته باشند، بعید است که به درمان پزشکی نیاز داشته باشند. کسانی که عمداً از انزال اجتناب می کنند دیگر به مراقبت های بهداشتی بیشتری احتیاج ندارند. اگر مشکل به دلیل اختلال عملکرد جنسی است، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. به عنوان مثال، افرادی که مرتباً مسائلی را تجربه می كنند یا به هیچ وجه قادر به انزال نیستند، باید با یك متخصص یا روان شناس مشورت كنند. بسیاری از دلایل اختلال عملکرد جنسی از نظر روانشناختی است. صحبت با همسر در مورد این مشکلات یکی از راه های حل این مشکلات است. یک  روان پزشک نیز می تواند کمک کند .

سخن آخر

انزال به ندرت منجر به بروز عوارض می شود و خطرناک است، اما باز هم به علت آن بستگی دارد. بعضی از افراد ترجیح می دهند انزال نداشته باشند، مانند کسانی که لبه زدن را تمرین می کنند. دیگران به دلیل اختلال عملکرد جنسی نمی توانند انزال داشته باشند. اگر افراد به طور مداوم با مشکلات انزال روبرو می شوند، باید به پزشک مراجعه کنند. متخصصان می توانند گزینه های درمانی احتمالی را بررسی کنند.

هیچ مدرکی نشان نمی دهد که انسداد اسپرم می تواند باعث آسیب یا عوارض جانبی منفی شود. اسپرم بدون تخلیه برای بدن مضر نیست و جمع نمی شود.

بدن اسپرم هایی را که از طریق انزال خارج نمی شوند را دوباره جذب می کند. این هیچ عارضه جانبی بر میل جنسی یا باروری ندارد.

با این حال، ممکن است عوارض جانبی احتمالی در افرادی که هنگام تحریک جنسی، انزال را به تأخیر می اندازند یا از آن اجتناب می کنند، وجود داشته باشد. فشار خون اپیدیم زمانی است که تحریک جنسی مردان منجر به ارگاسم یا انزال نشود. مردم ممکن است از آن به عنوان توپ های آبی یاد کنند.

مطالعه بیشتر: درد آلت تناسلی در رابطه جنسی

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

4.3 / 5. تعداد رای ها: 4

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

45

مقالات مرتبط

45 دیدگاه

  1. سلام دکتر من چند سال با فیلم و عکس خودمو تحریک میکردم و اوج لذت میرسیدم و مکررا اینکار را میکردم دچار ریزش مو شدید شدم به نظرتون به هم مرتبطه؟.. با توجه به شغلم که وکیلم به کارم لطمه میزنه

    1. سلام بنظر نمیاد بین این دو ارتباطی باشد، برای ریزش مو با متخصص پوست و مو مشاوره نمایید.

  2. سلام خانم دکتر تروخدا کمکم کن من پسرم ۲۲سالمه همیشه در هفته دو یا سه بار با فیلم های پورن خود ارضایی میکنم و بلافاصله بعد از ارضا شدن بشدت ابراز ناراحتی ناامیدی خود خوری میکنم اعصابم خراب میشه که چرا کردم خانم دکتر ترو خدا ایا خود ارضایی عوارض زیاد داره مثل لاغری،؟؟ یا اگه خودمو خالی نکنم بهتره ترو خدا اگه میتونید کمکم‌کنید ممنونم

    1. سلام لطفا این مقاله را تا انتها با دقت بخوانید و اگر مشکلتان حل نشد با روانپزشک مشاوره نمایید.

  3. سلام خانوم دکتر من خود ارضایی رو ترم میکنم ولی تو خواب اسپرمم بیرون میاد و میترسم که همش بیرون نیاد و یه جورای خطرناک باشع برای همین صبحش خود ارضایی میکنم که اسپرم کلا بیرون بیاد میشه یه توضیح کوتاهی بدین چرا در خواب اسپرمم بیرون میاد اخع برای اینکع این کار متوقف بشع چه نظری دارید؟

    1. سلام انزال در خواب طبیعی هست و پس از آن نیاز به اقدام خاصی ندارد.

    2. سلام اقای دکتر خسته نباشید یه سوال دارم و خیلی برام عجیب و ازار دهنده است خواهشا اگه میتونید بهم یه کمکی بکنید مشکل زود انزالی دارم واقعا دیگه این موضوع داره اذیتم میکنه پیش دکتر ارولوژی هم رفتم میگن هیچ مشکلی نداری خب مشکل از چیه چرا هیچ دکتری نمیتونه این مشکل بر طرف بکنه واقعا دیگه خسته کننده است بار اول یک یا دو دیقه طول میکشه بار دوم پنج دیقه نهایت دکتر گفت باید قرص بخوری نمیشه که فقط قبل سکس فقط قرص بخوری هم گرونه هم اینکه عوارض دارد وقتی هم تحریک میشم خود به خود ببخشید منی خارج میشه نظر شما چیه لطفا واضح به من توضیح بدید چن سال من این مشکل را داشتم 10 سال من سنم 30 خواهش میکنم ازتون یه راهی رو به من بگید که این مشکل بر طرف بشه ممنون

  4. سلام وقت بخیر..
    دکتر عذرخواهی میکنم من قبلا بعد از خودارضایی عمل انسداد منی رو انجام میدادم
    مدت ۷ ماهه ای هست اینکارارو نمیکنم اما اثرات نفخ غیرقابل کنترل دارم!یعنی نفخم نه در معده و نه عذر میخام از ناحیه مدفوع خارج میشه بلکه در مثانه با صدای نسبتا بلندی انجام میشه و این اعتماد ب نفسم رو تا حد زیادی پائین آورده
    آزمایش سونو گرافی هم از لگن و شکم دادم ک اشاره کردن مجاری ادراریت گشاد شده(خودمم احساس میکنم همین دلیل باشه چون اونموقع ها هم حس میکردم انسداد منی باعث باد کردن و ب اصطلاح گشاد شدن رگ های اون ناحیه میشدش..)
    ضمن اینکه آزمایش آندو هم دادم و فقط برگشت پذیری صفرا بود ک ب این موضوع مربوط نبود
    لطفا راهنمایی کنید
    آیا برا کونولوسکوپی هم اقدام کنم یا با تمریناتی ک تو بعضی مقاله ها میخونم ک تمرین سفت کردن عضلات لگن رو انجام بدید کافیه؟یا اصن تاثیر داره!
    مچکرم

    1. سلام شما ابتدا تمرینات سفت کردن لگن را اننجام دهید اگر بهتر نشد به دکتر ارولوژی مراجعه نمایید.

      1. سلام
        من ۲۴ سالمه و مدت ۲/۵ سال هست جنب نشدم ، هیچ گونه عمل تحریک کننده ای انجام ندادم ، سوالم اینه که چرا حتی در خواب هم جنب نشدم ؟! و آیا این نشونه خطرناکیه ؟ دکتر رفتم گفتند هیچ مشکلی نداره اما مطمئن نیستم

        1. سلام نشنه خطرناکی نیست ولی با دکتر کلیه و مجاری ادرار مشاوره نمایید.

  5. سلام من پسر 22ساله هستم اگه خودارضایی نکنم شب ها تو خواب منی خارج میشه شلوار پتو خیس میشه خیلی هم خجالت اوره میخواستم خود ارضایی نکنم ولی تا خود ارضایی هم نکنم این مشکل پیش میاد لطفا راهنمایی کنین

    1. سلام این دلیل بر انجام خود ارضایی نیست.

  6. سلام جلوگیری از خروج منی نه تنها فایده ای برای بدن نداره بلکه برای بدن مضر است.

    1. دکتر من در مدرسه داشتیم شوخی میکردیم با هم که یکی از دوستام با پا به آلت تناسلی من زد من درد داشتم تا ۵ دقیقه خوب شد و وقتی که چک کردم سالم بود و مشکلی نداشت ولی چند روز قبلش من منبع خیلی زیادی تو خواب از من خارج شد و الان چند وقتی بود آب منی منی من نیومده بود گفتم شاید اون روز اومده دیگه چند وقتی نیاد و من پس از این ضربه نه دردی نه هیچی ندارم و فقط آلتم سفت نمیشد و با فیلم اینا میشد سفت آلتم ولی آب منی من نیومده چند وقتی احساس نا اومدی میکنم فکر میکنم آلتم خراب شده ولی سفت میشه ولی جوری نیست مثل قبل با تمام وجود بخوام بیضه هام هم سالمه و خواب هم دیده بودم دو تا آلت تناسلی دارم که خیلی بزرگ است که تعبیر هم کردم دیدم که میگه فرزند می‌آورید از این چیزا و آلتم از هر روز بهتر شده ممنون میشم بگین که مشکل دارم یا نه

      1. سلام مشکلتان را با متخصص کلیه و مجاری ادراری مطرح نمایید.

  7. سلام جوانی ۲۶ ساله هستم چندروز پیش به شدت تحریک شدم ولی مانع خروج اسپرم شدم روز بعدکه از خواب بیدار شدم سوزش ادرار گرفتم و همراه ادرارم بعضی موقع ها خون لخطه شده میاد نمی‌دونم چکار کنم

    1. سلام این علایم می تواند از عوارض فشار بر مجرای تناسلی باشد اگر تا 48 ساعت آینده بهتر نشد به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید.

  8. سلام دکتر، من بعضی وقتا ک زیاد تحریک میشم و خود ارضایی نمیکنم بیضه درد دارم ولی خود ارضایی ک‌ میکنم دیگه درد ندارم، این مشکل ۴.۵ماه پیش اومده، ۲۰ سالمه

  9. سلام اگر مدت طولانی انزال نداشته باشیم و خودمون تحریک نکنیم و تو خوابم محتلم نشیم برا پروستات ضرر داره؟

    1. سلام اگر در بیداری انزال ایجاد نشد در خواب حالت انزال می شود مشکلی برای پروستات ایجاد نمی شود.

      1. ممنون از جوابتون.من نزدیک دوماهه هیچ انزال یا تحریکی نداشتم حتی تو خواب..پس با این حساب سرطان چیزی میگیرم؟

          1. سلام من وقت پیش به شدت تحریک شدم ولی مانع خروج اسپرم شدم این بعد چند وقتیه که تحریک نمیشم وحس و حال ندارم این خطر ناک نیست؟

  10. اگر در هنگام خود ارضایی ارضا شویم ولی جلو منی را بگیریم کلسیم بدن هدر میرود؟

  11. سلام من به علت سنگ کلیه از قرص های پروترال – ناپروکسن – هیدروکلروتیازید استفاده میکنم ولی وقتی موقع انزال منی خارج نمیشه باید چیکار کنم درمانش چی هست؟

  12. سلام و عرض خسته نباشید من دچار بیماری سنگ کلیه شدم و دکتر برام قرص های پروترال،ناپروکسن،هیدروکلروتیازید تجویز کردن که بعد از چند روز مصرف موقع انزال منی خارج نمیشه وفشار به کلیه هام میاد میخواستم بپرسم درمانش چیه و باید داریی مصرف کنم یا خیر؟

    1. سلام این عارضه با گذشت زمان برطرف می شود.

  13. سلام خسته نباشید من قبلا موقع ارضا آلت خودم فشار می دادم تا ارضا نشم حالا چند وقته کلاهک آلتم درد می کنه باید چی کار کنم

  14. با عرض سلام و خسته نباشید آیا آزاد نکردن سپرم در آینده باعث بی اولادی خواهد شد و یا امکانش هست بشه؟

  15. سلام دکتر من پسرم و ۱۲سال ۶ماهمه من بدون هیچ تحریکی ازم مایع منی خارج میشود و وقتی میرم سرویس بهداشتی از آلتم مایع چسب ناکی مثل مایع منی بیرون می آید هر روز ارضا میشم نا گهانی آیا ممکنه چونکه من ۵ ماه پیش ۲ بار خود ارضایی کردم ممکنه به خاطر اون خود ارضایی حساس شده باشه آلتم

  16. سلام دکتر من پسرم و ۱۲سال ۶ماهمه من بدون هیچ تحریکی ازم مایع منی خارج میشود و وقتی میرم سرویس بهداشتی از آلتم مایع چسب ناکی مثل مایع منی بیرون می آید هر روز ارضا میشم نا گهانی آیا ممکنه چونکه من ۵ ماه پیش ۲ بار خود ارضایی کردم ممکنه به خاطر اون خود ارضایی حساس شده باشه آلتم لطفا جواب بدید دکتر متشکرم

    1. سلام نه عفونت ادراری دارید حتما کشت ادرار انجام بدین

  17. سلام بنده 14سالمه نیمه دومی هستم و از 13سالگی. ارضا میکنم پسرم و روزی 1بار انجام میدم میشه بگین مشکلی پیش نمیاد

  18. سلام دکتر من وقتی میخواهم خود ارضایی کنم نمیتوانم اسپرم هارا تخلیه کنم ولی بعضی وقتا میتوانم اما بیضه هایم سفت میشود و اسپرم ها در بیضه هایم میماند آیا خطر ناک است ؟ چقدر طول میکشد اسپرم های در بیضه ها جذب بدن شود؟ لطفا پاسخ دهید ممنون میشم

    1. سلام اسپرم در بیضه جذب نمیشه خودارضاعی باعث ناباروری میشه

  19. سلام دکتر من مشکل ضعیفی آلت دارم درسن 18سالگی هم خود ارضایی داشتم چندسال داشتم وترک کردم ودکترهم نرفتم ولی الان چند سالی هست که قدرت بلند شدن آلت ندارم البته خیلی ضعیف شده وهیچ دارویی هم استفاده نکردم لطفا راهنمایی گنید از چه دارویی باید استفاده کنم باتشکرازشما ودرحال حاضرمتولد 50هستم اگه راهنمایی کنید خیلی ازشما ممنون هستم درود برشما

    1. سلام سيلدنافيل تنها بدون دارويي ديگر

  20. سلام من دو ماهی میشه هر چهار روز یا پنج روز در میان بیضه م درد میگیره ، خودارضایی میکنم خوب میشه ، ولی فیلتر تا ده روز مشکلی پیش نمیومد
    دکتر اورولوژی هم رفتم سونوگرافی هم دادم گفت مشکلی نیست
    این درد برای چیه من چون ورزش میکنم نمیتونم هر چهار روز یکبار خودمو تخلیه کنم ولی بخاطر این درد مجبورم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز