لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

سلامت مردان و اورولوژی

روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ

روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

مدت هاست که مردان از روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ استفاده می کنند. این روغن ها برای درمان اختلال نعوظ، مورد بررسی قرار گرفته اند. تصمیم گیری در مورد استفاده از روغن های اساسی باید با تأیید یک متخصص بهداشت و درمان انجام شود.

اگر به دنبال یک روش طبیعی برای درمان اختلال نعوظ (ED) هستید، شاید دوست داشته باشید که استفاده از روغنهای اساسی را در نظر بگیرید. استفاده از روغن های اساسی به آرامش شما کمک می کند. حتی می توانند تاثیر زیادی در روند  صمیمیت بیشتر و برقراری رابطه جنسی داشته باشند.

اما توجه داشته باشید که روغن های اساسی می توانند سمی باشند و هرگز نباید از طریق دهان مصرف شوند. هر کسی که قصد استفاده از روغنهای اساسی برای ED را دارد ابتدا باید با یک متخصص رایحه درمانی  یا آروماتراپی مشورت کند. روغن های اساسی باید قبل از استفاده روی پوست، در هوا پخش و یا در روغن حامل رقیق شوند. گرچه روغن های اساسی می توانند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشند، اما در صورت استفاده صحیح، بی خطر تلقی می شوند و هنوز هم مزایای برای اختلال نعوظ  دارند.

جدا از روغن های اساسی، درمان های جایگزین دیگری نیز برای ED وجود دارد که افراد می توانند آنها را دنبال کنند. با یک متخصص یا پزشک با تجربه در مورد بیماری های مردان مشورت کنید. زیرا ED می تواند نشانه سایر بیماری ها مانند دیابت، فشار خون بالا، تصلب شرایین یا مشکلات پروستات باشد.

نحوه استفاده از روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ

روش های زیادی برای افزودن روغنهای اساسی به برنامه روزمره وجود دارد:

  • در اتاق خواب خود از آنها یا عود استفاده کنید.
  • در اتاق خواب خود از اسپری روغن های گیاهی استفاده کنید.
  • چند قطره روغن ضروری رقیق شده را در یک روغن حامل به، حمام گرم اضافه کنید.
  • چند قطره روغن خالص (یک روغن اساسی بدون روغن حامل) را به ملافه ها و روبالشت های خود بریزید.
  • چند قطره روغن را به روغن حامل مخلوط کرده و از آن برای ماساژ قسمت های پایین کمر و شکم استفاده کنید.

روغن های اساسی را به صورت خوراکی مصرف نکنید. همیشه روغن های اساسی را قبل از استفاده روی پوست در روغن حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل رقیق کنید. این کار از تحریک پوست پیشگیری می کند.

اختلال نعوظ چست؟

روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ | پزشکت

اختلال نعوظ ممکن است توسط عوامل روانی یا جسمی ایجاد شود. هنگامی که مغز حالت برانگیختگی را آغاز می کند، سیگنال هایی را به آلت تناسلی مرد می فرستد که باعث می شود عروق آن بزرگتر شده و خون بیشتری از آن عبور کند. هنگامی که میزان جریان خون در آلت تناسلی مرد محدود شود، نعوظ از بین می رود. عدم توانایی در رسیدن یا حفظ نعوظ به دلایل مختلفی مانند مصرف بیش از حد الکل یا خستگی رخ می دهد.

ناتوانی در نعوظ هنگامی که به طور مداوم رخ دهد به عنوان یک اختلال تشخیص داده می شود. بروز اختلال نعوظ در طولانی مدت نشان دهنده این است که یک بیماری زمینه ای یا  یک مشکل اساسی وجود دارد که از نعوظ کافی آلت تناسلی مرد جلوگیری می کند.

اغلب این مشکلات به موارد زیر مربوط می شود:

مردان
  • جریان خون ناکافی: شرایطی مانند فشار خون بالا یا کلسترول بالا می تواند از جریان کافی خون پیشگیری کند.
  • آسیب بافت عصبی: برخی از داروها یا بیماری ها مانند Peyronie می تواند به بافت اطراف آلت تناسلی آسیب برساند و از وقوع نعوظ پیشگیری کند.
  • عدم تحریک: عدم تحریک می تواند به عوامل روانی، مانند افسردگی و اضطراب، یا به یک بیماری عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس مربوط شود که سیگنال های بین مغز و آلت تناسلی را مختل می کند.

اختلال نعوظ بسته به علت، می تواند به روش های مختلفی درمان شود و گزینه های درمانی آن ممکن است شامل دارو، درمان یا تغییر در سبک زندگی باشد. درمان های طبیعی مانند روغن های اساسی نیز می تواند در درمان ED در مردان مفید باشد.

روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ

روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ | پزشکت

روغن های اساسی عصاره های گیاهی بسیار غلیظ هستند که حاوی ترکیبات شیمیایی رایحه گیاهی هستند که از آن گرفته می شوند. آنها از طریق تقطیر بدست می آیند و در صورت استفاده به صورت خالص می توانند مضر باشند. افراد باید قبل از استفاده روغن های اساسی، آنها را در یک روغن حامل رقیق کنند.

از روغن های اساسی به طور مستقیم به پوست استفاده نکنید. روغن های اساسی را در یک روغن حامل، مانند روغن بادام شیرین رقیق کنید. میزان مصرف مناسب آنها 3 تا 5 قطره روغن اساسی در یک اونس روغن حامل است.

هر نوع روغن، خواص مختلفی دارد و می توان از آن برای دستیابی به اثرات مختلف استفاده کرد. در حالی که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن های اساسی می توانند به درمان برخی بیماریها مانند آکنه یا سردرد کمک کنند، مطالعات نشان داده است که آنها می توانند چندین عارضه جانبی منفی از جمله واکنش های آلرژیک داشته باشند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روغنه ای اساسی را تنظیم نمی کند، بنابراین باید با احتیاط بالا و فقط با مشورت پزشک یا متخصص بهداشت استفاده شود.

برخی آزمایشات تجربی انجام شده نشان می دهد برخی روغن ها می توانند در درمان اختلال نعوظ موثر باشند، از جمله:

یلانگ یلانگ

روغن ضروری یلانگ یلانگ برای کمک به درمان ED در چند سطح می تواند موثر باشد می کند. روغن ضروری یلانگ یلانگ خاصیت سرخوشی دارد که حس رفاه و افزایش عزت نفس را برای شما فراهم می کند. یلانگ یلانگ برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می شود.

گل سرخ

در بررسی های انجام شده بر روی حیوانات و انسان نشان داده شده است که روغن گل رز افسردگی را از بین می برد و به آرامش کمک می کند. حتی به نظر می رسد باعث ایجاد خوشبختی و اعتماد به نفس می شود و می تواند به احساسات کمک کند. روغن گل سرخ میل جنسی را افزایش می دهد و تولید اسپرم و تستوسترون را افزایش می دهد.

مطالعه ای در سال 2012 نشان داد  استنشاق روغن گلاب در موش ها، آنها را از اثرات مضر استنشاق فرمالدئید محافظت می کند. استنشاق فرمالدئید می تواند باعث ایجاد مشکل در کیفیت اسپرم و سطح تستوسترون سرم شود.

اسطوخودوس

روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ | پزشکت

اسطوخودوس اغلب اولین روغن اساسی است که مردم برای مشکلات و بیماری ها به آن متوسل می شوند. بررسی صورت گفته از سال 2014 نشان داد که بوی ترکیبی اسطوخودوس و پای کدو تنبل بیشترین تأثیر را در جریان خون آلت در مردان دارد. اندازه مطالعه فقط با 31 شرکت کننده کوچک بود، بنابراین مطالعات بزرگتری لازم است.

روغن اسطوخودوس در کاهش اثرات مضر فرمالدئید در موش های صحرایی نر موثر بوده است. استنشاق روغن اسطوخودوس در موش های نر منجر به کاهش آسیب اسپرم و سیستم تولید مثل شده است. اسطوخودوس به دلیل اثرات ضد اضطراب و آرامش بخشی به خوبی شناخته شده است.

رزماری و اسطوخودوس

مطالعه ای از سال 2015 نشان داد که روغن های اساسی رزماری و اسطوخودوس باعث کاهش آسیب عملکرد باروری و استرس اکسیداتیو در موشهای صحرایی نر دیابتی می شود. این روغن ها همچنین تأثیر مثبتی بر سطح تستوسترون و کیفیت اسپرم داشتند. تصور می شود که این مربوط به خواص آنتی اکسیدانی روغن ها باشد.

دارچین

ثابت شده است که روغن دارچین عملکرد جنسی را در آزمایشات حیوانی بهبود می بخشد.

بررسی صورت گرفته بر روی حیوانات نشان داد که عصاره دارچین باعث افزایش وزن بیضه ها و وزیکول های منی در حیوانات می شود. زیرا روغن سطح هورمون را تحریک می کند. دارچین همچنین میزان اسپرم و سطح تستوسترون را افزایش داد. تحرک و زنده ماندن اسپرم نیز افزایش یافت.

مطالعه دیگر روی موش ها نشان داد که مصرف منظم روغن پوست دارچین در محافظت از سیستم تولید مثل مردان و بهبود کیفیت اسپرم موثر است. تحقیقات انجام شده روی موش ها نشان داده است که عصاره دارچین می تواند باعث بهبود تولید مثل و تحریک تولید اسپرم و تستوسترون شود تا عملکرد جنسی را بهبود بخشد.

ریحان

از مدت ها قبل از ریحان به عنوان داروی گیاهی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. بررسی های صورت گرفته بر روی موش ها نشان داده که عصاره ریحان به طور قابل توجهی تحرک، زنده ماندن و تعداد اسپرم را افزایش می دهد. همچنین می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

یک مطالعه از سال 2013 نشان داد که عصاره ریحان از  بیضه در برابر سمیت ناشی از فلزات سنگین سمی محافظت می کند. بافت بیضه موش  پس از مصرف ریحان تغییرات قابل توجهی را نشان داد. تصور می شود این به دلیل توانایی آنتی اکسیدانی ریحان باشد. مشخص شده است که ریحان دارای خاصیت ضد اضطراب است.

زنجبیل

زنجبیل برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها از جمله ناباروری مردان محبوب است. از زنجبیل به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به طور وسیعی در طب جایگزین استفاده می شود. مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که مکمل روزانه عصاره زنجبیل در موش ها باعث تحریک تولید اسپرم در مقایسه با گروه کنترل می شود. بررسی دیگر نشان داد که عصاره های زنجبیل باعث کاهش ناباروری در موش های صحرایی می شود.

عصاره زنجبیل تأثیر شدیدی بر فعالیت هورمونی موش های صحرایی نر دارد. زنجبیل یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از استرس اکسیداتیو محافظت کند. زنجبیل همچنین می تواند عملکرد و غلظت اسپرم را در موش های صحرایی افزایش دهد.

تخم هندوانه

عصاره های تخم هندوانه خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. آنها می توانند از سلامت اسپرم در موش صحرایی محافظت و تقویت کنند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که تجویز روزانه عصاره تخم هندوانه در موشهای صحرایی نر به مدت 28 روز غلظت و تحرک اسپرم آنها را در مقایسه با گروه کنترل افزایش داد.

آلوئه ورا

روغن های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ | پزشکت

آلوئه ورا به طور گسترده در طب سنتی و مدرن برای چندین منظور استفاده می شود. تحقیقات بر روی موش ها نشان داده است که عصاره های آلوئه ورا ممکن است برای درمان اختلالات جنسی مفید باشد. زیرا می تواند تقسیم سلولی را تحریک کرده وتولید تستوسترون را افزایش دهد، که اثر افزایش تعداد سلول های اسپرم را دارد.

جوز هندی

از مدت ها قبل در طب سنتی آسیای جنوبی از عصاره های جوز هندی برای درمان اختلال عملکرد جنسی در مردان استفاده می شده است. یک بررسی نشان داد که جوز هندی با سطوح بالاتری از فعالیت جنسی موش صحرایی ارتباط دارد. جوز هندی و گل میخک محرک های عصبی هستند و تأثیر مثبتی بر رفتارهای جنسی دارند. نشان داده شده است که جوز هندی گردش خون را افزایش می دهد، که می تواند به ED کمک کند.

گل میخک

عصاره های گل میخک یکی دیگر از داروهای ضد قارچ سنتی است که در طب سنتی  مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی ها نشان داده که موشهای صحرایی نر که عصاره میخک مصرف کرده اند، با افزایش مداوم فعالیت جنسی روبرو شده اند.

سخن آخر

در حال حاضر، هیچ مطالعه قطعی برای اثبات اینکه روغنهای اساسی می توانند به طور موثر ED را در مردان درمان کنند وجود ندارد، زیرا بیشتر تحقیقات تجربی به جای انسان در جوندگان انجام شده است.

حفظ یک سبک زندگی سالم می تواند در بهبود عملکرد جنسی موثر باشد. خوب غذا بخورید و حداقل چند بار در هفته ورزش کنید و با پزشک خود در مورد کار دیگری که می توانید انجام دهید مشورت کنید. برای سرگرمی ها، علایق و زندگی عاشقانه خود وقت بگذارید. افزودن روغنهای اساسی به سبک زندگی سالم شما ممکن است به مدیریت ED شما کمک کند.

منابع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320258#takeaway

https://www.healthline.com/health/erectile-dysfunction/essential-oils-for-erectile-dysfunction#how-to-use-oils

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز