لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج | پزشکت

فهرست مطالب

مشاوره قبل از ازدواج

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

مشاوره قبل از ازدواج ، نوعی روند درمانی است که به زوجین کمک می کند تا برای ازدواج آماده شوند. مشاوره قبل از ازدواج، به شما و شریک زندگی تان کمک می کند و این اطمینان را می دهد تا بتوانید در آینده رابطه ای قوی و سالم داشته باشید. از طرفی هم، به شما فرصتی بهتر برای یک ازدواج پایدار و رضایت بخش می دهد. همچنین می تواند، به شما در شناسایی نقاط ضعف و مشکلاتی که در دوران ازدواج ایجاد می شوند، کمک کند.

برخی ها معتقدند که این مشاوره، یک نوع روند درمانی خاص است که، معمولاً توسط روان شناسان زوج درمانی و خانواده درمانی انجام می شود. این مشاوره، برای کلیه زوجینی که در حال تشکیل خانواده و تصمیم بزرگ برای زندگی خودشان هستند، سودمند و مفید می باشد. به طور معمول، هدف از این نوع مشاوره، شناسایی و رسیدگی به هرگونه درگیری در یک رابطه زودهنگام است. علاوه برآن، راهکارهای مؤثر برای بحث و حل و فصل تعارضات در زوجین را آموزش می دهد.

افرادی که به دنبال این نوع مشاوره هستند نیز ممکن است دریابند، که این مشاوره می تواند به آنها کمک کند تا انتظارات خود را در مورد ازدواج بهتر درک کنند.

مشاوره زوجین اغلب توسط متخصصین درمانی ارائه می شود. این درمانگران دارای مدرک تحصیلات ارشد یا دکتری هستند.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج | پزشکت

مشاوره زوجین می تواند به افراد کمک کند تا نگرانی هایی را که در جریان روابطشان بوجود می آیند را بررسی کنند. علاوه بر آن مشاوره قبل از ازدواج می تواند به افراد در شناسایی مواردی که ممکن است در طول زندگی آن ها منجر به درگیری شود کمک کند، از جمله:

  • امور مالی
  • اهداف شغلی
  • مشکلات خانواده
  • روش های فرزندآوری

بررسی ها نشان می دهد زوجینی که در این نوع مشاوره شرکت کرده بودند، 31٪ احتمال طلاق را کمتر داشتند. افراد با شرکت در مشاوره قبل از ازدواج می توانند به شرکای خود کمک کنند تا از همان ابتدا با همدیگر رابطه سالمی داشته باشند. بررسی ها نشان می دهد زوج هایی که با یکدیگر مشکل دارند، بطور متوسط شش سال این وضعیت را تحمل کرده و بعد به مشاوره مراجعه می کنند.

این مشاوره به طور کلی برای همه زوج ها توصیه می شود. حتی آنهایی که رابطه دارند و در رابطه خود هیچ مشکلات خاصی دیده نمی شود. شروع تعهدی مانند ازدواج با مشاوره زوجین نه تنها مفید است؛ زیرا می تواند به هر یک از زوجین کمک کند تا افکار، نگرانی ها و انتظارات خود را از طرف مقابل ابراز کند. از طرفی، به آن ها کمک می کند تا در صورت بروز هر گونه مشکل با هم احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

در مورد مشاوره آنلاین در قبل از ازدواج، اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

موضوعات قابل بحث در مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج | پزشکت

این مشاوره می تواند به زوجین کمک کند تا روابط خود را قبل از ازدواج بهبود بخشند.

 از شما خواسته می شود تا درباره موضوعات مرتبط با ازدواج بحث کنید، مانند:

  • محبت
  • ارتباطات
  • امور مالی
  • تصمیم گیری
  • رابطه جنسی
  • روابط خانوادگی
  • برخورد با خشم
  • اعتقادات و ارزشها
  • محل و شهر زندگی
  • تمایل به بچه دار شدن
  • زمان صرف شده با هم
  • نقش خانواده در ازدواج

این مشاوره، به طرفین کمک می کند تا توانایی خود در برقراری ارتباط، تعیین انتظارات واقع بینانه از ازدواج و توسعه مهارتهای حل و فصل تعارض را بهبود بخشند.

زوجین باید در نظر داشته باشند، که همیشه ممکن است ارزش ها و نظرات یکسانی با هم نداشته باشند. به عنوان مثال، سیستم های خانوادگی و عقاید مذهبی بین افراد بسیار متفاوت است. بسیاری از زوج ها با داشتن نقش های مختلف برای رابطه و ازدواج، تربیت بسیار متفاوتی را تجربه کرده اند. بسیاری از افراد به این باور می رسند که نیازهای اجتماعی، مالی، جنسی و عاطفی خود را برآورده می کند ولی همیشه اینگونه نیست. با بحث در مورد اختلافات و انتظارات قبل از ازدواج، شما و شریک زندگی تان می توانید، در طول ازدواج بهتر و از یکدیگر حمایت کنید.

افراد همچنین می توانند مهارت های ارتباطی و حل و فصل تعارض خود را در طول جلسات مشاوره رشد دهند. حتی هرگونه ترس در مورد ازدواج را برطرف کنند، خواه این نگرانی ها ناشی از سابقه ارتباط شخصی و یا سابقه خانوادگی یا موارد دیگر باشد.

در مورد برقراری ارتباط موثر در روابط عاطفی زوجین اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ارائه دهنده گان مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج | پزشکت

افراد می توانند با مراجعه به مشاور، خود را برای ازدواج یا سایر تعهدات طولانی مدت آماده و یا یاری کنند. این افراد می توانند مشاوره با یک درمانگر را انتخاب کنند و یا در یک کارگاه یا جلسه درمانی گروهی شرکت کنند. کتاب های خودیاری، دی وی دی و سایر منابع، نیز برای کسانی که مایل به شرکت در جلسات درمانی نیستند و یا به مشاوره قبل از ازدواج دسترسی ندارند، هم وجود دارد.

برخی از مذاهب، به شدت زوجین را به مشارکت در مشاوره قبل از ازدواج تشویق می کنند. این نوع از مشاوره های قبل از ازدواج عموماً مبتنی بر ایمان است. اما در این شرایط، مشاوران مذهبی ممکن است به عنوان مشاور عمل کنند. در این مشاوره ها، به طور حتم مشاور تجربه و آموزش های لازم را ندارد.

از آنجایی که همه افراد ممکن است نتواند به مشاوره قبل از ازدواج دسترسی داشته باشند، برخی از مراکز اجتماعی و یا بیمارستان ممکن است خدمات مشاوره ای کم هزینه ای را ارائه دهند. همچنین پزشکان یا سایر متخصصان ممکن است بتوانند اطلاعاتی در مورد منابع مشاوره کم هزینه را در اختیار افراد قرار دهند.

مشاوره قبل از ازدواج به یک تعهد زمانی نیاز دارد. حتی ممکن است زوج ها در تعیین وقت برای مشاوره مشکل داشته باشد. در مواردی که افراد با محدودیت هزینه و زمان روبرو هستند بسیاری از کتاب های خودیاری، دی وی دی و مواد صوتی نیز می توانند گزینه مناسبی برای مشاوره قبل از ازدواج باشند. بسیاری از این منابع توسط روانشناسان تالیف شده اند، گرچه نمی توانند جایگزین مشاوره های حرفه ای قرار بگیرند.

در مورد چرا هنوز مجرد هستم؟ اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

چالش های مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج | پزشکت

مشاوره قبل از ازدواج ممکن است برای برخی از افراد مشکلاتی ایجاد کند، از جمله:

  • در پایان جلسات درمانی، برخی افراد ممکن است متوجه شوند که برخی مسائل بین آن ها قابل حل نیستند و از ازدواج منصرف شوند.
  • روند درمانی در طول مشاوره قبل از ازدواج به شرکت کنندگان اجازه می دهد، در یک فضای امنی در مورد نگرانی های خود صحبت کنند، اما شنیدن برخی از حرف ها ممکن است موجب ایجاد درگیری بین افراد شود.
  • صداقت در مورد شبهات رابطه، انتظارات یا اهداف آینده ممکن است منجر به درگیری کوتاه مدت بین افراد شود، اما بسیاری از کسانی که در این مشاوره شرکت می کنند می توانند با کمک یک درمانگر مشکلات خود را حل کنند.
  • در برخی از زوج ها می تواند منجر به ترس یا اضطراب شود. بر همین اساس آن ها از حضور در جلسات مشاوره   خودداری کنند. در حالی که افراد ممکن است در طول جلسات مشاوره مشکلات و نگرانی های خود را مطرح کنند.
  • برخی از زوجین ممکن است برای اولین بار در مورد ارزشها و باورهای فردی یا نقش های مشارکت ایده آل خود بحث کنند. در حالی که اختلاف نظرها برای بحث و گفتگو ممکن است به بعضی از افراد کمک کند تا بتوانند آنها را با موفقیت درمان و حل و فصل کنند.

در مورد مشکلات ازدواج دوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 جلسه مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج ممکن است از نظر درمانی نسبت به سایر جلسات مشاوره متفاوت باشد. برخی از درمانگران ممکن است تصمیم بگیرند که هر یک از شرکا را به صورت جداگانه برای یک جلسه یا دو جلسه ملاقات کنند، در حالی که برخی دیگر جلسات را با حضور هر دو طرف برگزار می کند. این جلسات جداگانه به پزشک این فرصت را می دهد تا با هر شریک به طور جدا صحبت کند تا هرگونه نگرانی، نقاط قوت و ضعف در رابطه را شناسایی و برطرف شود. انجام این کار به صورت جداگانه در ابتدا به هر شریک کمک می کند که بتوانند واقع بینانه تر و با صراحت تر درباره اهداف خود برای ازدواج صحبت کنند.

هر یک از شرکا همچنین فرصتی برای توصیف ازدواج ایده آل خود دارند. حتی در مورد هر اقدامی که در جهت رسیدن به آن هدف برداشته اند یا هرگونه مانعی که در سر راه خود می بینند، می توانند بحث کنند. در جلسات مشترک، شرکاء می توانند این موضوعات را با حضور هم دیگر بحث کنند. با کمک درمانگر، راه های مقابله با هرگونه چالش که ممکن است در طول ازدواج ایجاد شود را کشف کنند. در این روند درمانی، زوجین همچنین ممکن است درباره علائم هشدار دهنده و نگرانی های خود در مورد ازدواج با یکدیگر بحث کنند. برنامه عملی را برای برطرف کردن این نگرانی ها تهیه کنند.

آمادگی برای مراجعه مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج | پزشکت

تنها آمادگی لازم برای مشاوره قبل از ازدواج، یافتن یک مشاور یا مرکز مشاوره با مجوز ازدواج و خانواده درمانی (LMFT) است. عزیزان و دوستان ممکن است توصیه هایی داشته باشند.

  • قبل از برنامه ریزی جلسات با یک متخصص خاص بهتر است، این موضوع را در نظر بگیرید:
  • آیا درمانگر، مناسب شما و شریک زندگی تان است و یا نه؟

بهتر است قبل از شروع جلسات درمانی خود سؤالات زیر را در مورد مشاور خود بپرسید:

  • تجربه. تجربه شما در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به چه صورت است؟
  • تحصیلات. پیشینه تحصیلی و آموزشی شما چیست؟ آیا از دولت مجوز دارید؟
  • برنامه درمانی. هر جلسه چه مدت طول می کشد؟ در طی چند جلسه برگزار شود؟
  • هزینه و بیمه. هزینه هر جلسه به چه صورت خواهد بود؟ آیا بیمه هزینه را قبول می کند؟

نحوه برگزاری جلسات مشاوره قبل از ازدواج

معمولاً از هر یک از افراد خواسته می شود، تا به طور جداگانه به سؤالات کتبی پاسخ دهند. این کار کمک می کند؛ احساس آن ها نسبت به یکدیگر و رابطه مشخص شود. این فرم ها همچنین می توانند به شناسایی نقاط قوت، ضعف و مناطق مشکل بالقوه افراد کمک کنند. در ادامه مشاور همراه با طرفین نتایج آزمون را تفسیر می کند. در مورد زمینه های نارضایتی یا عدم توافق رایج، آن ها را راهنمایی می کند. افراد در طی جلسات درمانی، برای کمک به غلبه بر چالش ها، با شریک زندگی خود اهداف مشخصی را تعیین می کنند.

در مورد صمیمیت زناشویی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منابع:

https://www.goodtherapy.org/learn-about-therapy/modes/premarital-counseling

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/premarital-counseling/about/pac-20394892

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز