لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

در صورت مثبت بودن تست COVID-19، چه باید کرد؟

در صورت مثبت بودن تست COVID-19، چه باید کرد؟ | پزشکت

فهرست مطالب

در صورت مثبت بودن تست COVID-19، چه باید کرد؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

در صورت مثبت بودن تست COVID-19، چه باید کرد؟ اگر تستان مثبت شد، ممکن است نگران خودتان و دیگرانی که اخیراً با آنها وقت گذرانده اید، باشید. در این مقاله، گام هایی برای اطمینان از داشتن بهترین شانس برای بهبود و کاهش شانس آلودگی دیگران ذکر شده است. می توانید با مطالعه این‌ مقاله، اطلاعاتی درباره نحوه مواجهه با بیماری کرونا به دست بیاورید.

با مثبت بودن آزمایش کووید -19، شما به احتمال زیاد برای استراحت، دور ماندن از دیگران و به دست آوردن بهبودی، باید در خانه تان قرنطینه شوید. این اتفاق در مورد بیش از ۹۵ درصد افراد مبتلا صادق است. زیرا علائم آن ها خفیف بوده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند. برخی افراد بیشتر در معرض بروز عوارض هستند و باید تحت نظارت دقیق تری قرار گیرند.

به دلیل همین موضوع (شدید یا خفیف بودن عوارض) عده ای در بیمارستان بستری می شوند و عده ای دیگر باید در خانه قرنطینه شوند.

در اکثر موارد ابتلا به بیماری کرونا، علائم COVID-19 به طور طبیعی و خود به خود از بین می روند. زیرا بدن برای بهبودی و رفع عفونت تلاش می کند. این پروسه معمولاً دو یا سه هفته طول می کشد. اگر علائم کروناویروس 10 روز پس از بروز آن ها رفع شوند، طبق نتایج تحقیقات، اکثر مردم مبتلا دیگر قادر به آلوده کردن دیگران نیستند و دیگر نیازی به جداسازی و قرنطینه ندارند.

در صورت ابتلا به کرونا و داشتن سوالات بیشتر، با یک‌ پزشک تماس گرفته و با او مشورت کنید.

شایع ترین علائم بیماری COVID-19

در صورت مثبت بودن تست COVID-19، چه باید کرد؟ | پزشکت

ابتدا به علائم شایع این بیماری در افراد واکسینه شده می پردازیم. اگر با واکسن ضد COVID-19 واکسینه شده اید، ممکن است حتی متوجه نشوید که به این ویروس آلوده شده اید. در افراد واکسینه شده، علائم معمولاً ظاهر نشده یا بسیار خفیف بروز پیدا می کنند.

افرادی که آزمایش کووید -19 آن ها، حتی پس از واکسیناسیون، مثبت است، ممکن است علائمی مشابه سرماخوردگی را تجربه کنند. همچنین حس بویایی آن ها کم تر تحت تاثیر قرار می گیرد. طبق گزارشات، از بین رفتن حس بویایی از علائم شایع ابتلا به کرونا است.

حالا به علائم بیماری کرونا در افراد واکسینه نشده اشاره می کنیم. در کسانی که واکسن COVID-19 را دریافت نکرده اند، علائم ویروس کرونا ممکن است شامل ترکیبی از موارد زیر باشد:

  • اسهال
  • سردرد
  • گلودرد
  • خستگی
  • تب یا لرز
  • سرفه های خشک
  • داشتن حالت ‌تهوع یا استفراغ
  • تنگی نفس همراه با بیماری تنفسی
  • احساس درد عضلانی یا بدن درد
  • از دست دادن حس بویایی یا چشایی

چه زمانی باید به دنبال مراقبت پزشکی باشیم؟

در صورت نیاز به اقدامات اورژانسی، به بیمارستان مراجعه کرده، یا با اورژانس تماس بگیرید. اگر علائمی دارید که مدیریت آن ها دشوار است، اما نه چندان جدی هستند، بهتر است ابتدا با پزشک خود تماس بگیرید یا به دنبال مراقبت فوری باشید. در صورت بروز علائم شدید کروناویروس، مانند هر کدام از موارد زیر، با پزشک خود تماس بگیرید و یا به اورژانس مراجعه کنید.

  • کم آبی بدن
  • مشکل در تنفس
  • از دست دادن هوشیاری
  • داشتن تب بالای 102 درجه فارنهایت

البته این لیست شامل همه علائم احتمالی نیست. لطفاً در صورت بروز علائم شدید یا نگران کننده با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت ابتلا به COVID-19 چگونه از خود مراقبت کنیم؟

در صورت مثبت بودن تست COVID-19، چه باید کرد؟ | پزشکت

ابتدا باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. به او اطلاع دهید که تست کووید -19 شما مثبت بوده و برای استراحت و بهبود در خانه هستید. او ممکن است دستورالعمل های بیشتری داشته باشد و یا بتواند به سوالات دیگری که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد. پزشک، بهترین راهنمای بهبود شما است. در ادامه می‌ توانید لیستی از مراقبت های خانگی را بخوانید‌.

به طور کلی مراقب خود باشید. استراحت کافی داشته باشید. با نوشیدن مایعات زیاد، مانند آب یا چای گیاهی، چیزهایی که حاوی کافئین یا الکل نیستند، هیدراته شوید. غذاهایی مانند سوپ با مایعات زیاد انتخاب کنید. داروهای بدون نسخه می توانند به مدیریت علائم شما کمک کنند.

دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید، یا از او در مورد داروهایی که ممکن است برای علائم خود مصرف کنید، راهنمایی بخواهید.

علائم خود را با دقت کنترل کنید. اگر علائم شما بدتر شد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت بروز علائم هشدار دهنده اضطراری، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

در شرایط اضطراری با اورژانس تماس بگیرید. به اپراتور اطلاع دهید که COVID-19 دارید یا ممکن است به آن مبتلا باشید.

چگونه می توان از شیوع COVID-19 به پیشگیری کرد؟

در صورت مثبت بودن تست COVID-19، چه باید کرد؟ | پزشکت

در خانه بمانید. مگر اینکه برای دریافت مراقبت های پزشکی مورد نیاز به خارج از خانه بروید. پس از بازگشت از محل کار و مدرسه در خانه بمانید و از رفتن به سایر اماکن عمومی از جمله فروشگاه ها خودداری کنید. اگر مجبورید بیرون بروید، از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی اجتناب کنید.

از دیگران (6 فوت یا بیشتر) دور بمانید. همیشه ماسک بزنید و مرتباً دستان خود را بشویید یا ضد عفونی کنید.

از دیگران، حتی در خانه خود، دوری کنید. تا آنجا که ممکن است، در یک اتاق خاص، دور از افراد دیگر در خانه خود بمانید. حتماً در را بسته نگه دارید. در صورت امکان از حمام جداگانه استفاده کنید. تمام سطوحی را که لمس می کنید و دیگران نیز ممکن است آن ها را لمس کنند، تمیز کنید.

اگر تنها فرد بزرگسال در خانه خود هستید، سطوح تمیزی را که اغلب لمس می شوند، تمیز کنید. ماسک بزنید. اگر می خواهید در بیرون از خانه و با افراد دیگر باشید، از ماسک استفاده کنید. اگر نمی توانید (برای مثال، به دلیل مشکل در تنفس)، افراد دیگر نباید با شما در یک اتاق باشند.

هنگام سرفه و عطسه، دهان خود را بپوشانید. همچنین می توانید از دستمال کاغذی یا آرنج خود استفاده کنید. دستمال را فوراً دور بیندازید و دستان خود را شسته یا ضد عفونی کنید.

دستان خود را به طور مکرر بشویید.

حداقل 20 ثانیه از آب و صابون استفاده کنید. از ضدعفونی کننده های حاوی الکلی استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشند. تمیز کردن دست ها پس از تماس با بینی، سرفه، عطسه، رفتن به دستشویی و قبل از غذا خوردن یا تهیه غذا بسیار مهم است. برای پاک کردن دستهای کثیف، استفاده از آب و صابون بهتر است.

از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی خود با دیگران خودداری کنید. برخی از نمونه های وسایل شخصی، شامل ظروف، حوله و ملافه است. در زمان احتمال ابتلا به این بیماری به حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر دست نزنید.

در اسرع وقت واکسن COVID-19 تزریق کنید. پزشکان معمولاً توصیه می کنند حدود 90 روز پس از بهبودی از بیماری کرونا، برای تزریق واکسن منتظر بمانید. این دوره انتظار می تواند کمک کند تا واکنش های شما نسبت به واکسن COVID-19 خفیف تر باشد

بعد از بهبودی کرونا چه باید کرد؟

اکثر مردم ظرف دو یا سه هفته پس از ابتلا به COVID-19 احساس بهتری خواهند داشت. یعنی علائم آن ها خفیف تر خواهد شد. هنگامی که 10 روز از اولین بروز علائم ویروس کرونا می گذرد و شما دیگر علائمی ندارید، CDC می گوید که اکثر مردم آلوده دیگر قادر به آلوده کردن دیگران نیستند و ممکن است بتوانند به قرنطینه پایان دهند.

ویروسی که باعث بروز بیماری COVID-19 می شود هنوز نسبتاً جدید است. بنابراین ما نمی دانیم که این ویروس چه اثرات طولانی مدتی بر بدن دارد.

برای کمک به دیگران، شما می توانید گزینه اهداء خون را در نظر بگیرید. زیرا به نظر می رسد آنتی بادی های موجود در خون بیماران بهبود یافته در کمک به بیماران دیگر برای بهبود زودهنگام، موثر است.

چگونه از مبتلایان به کرونا مراقبت کنیم؟

در صورت مثبت بودن تست COVID-19، چه باید کرد؟ | پزشکت

اگر عزیز شما با COVID-19 تشخیص داده و برای استراحت و بهبود به خانه فرستاده شده است، در این قسمت از مقاله می توانید راه هایی برای کمک به آن ها و همچنین محافظت از خود و دیگرانی که در خانه شما زندگی می کنند بیابید.

سلامتی خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید. در صورت بروز هرگونه علائمی که نشان دهنده ابتلا به COVID-19 باشد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. بسیاری از موارد بیماری COVID-19 به افرادی که در یک خانواده زندگی می کنند سرایت می کند.

واکسن COVID-19 بزنید.

کارشناسان بهداشتی تاکید می کنند که واکسن های کووید -19 سطح بالایی از حفاظت را در برابر این ویروس ایجاد می کنند. هرگونه دستورالعمل پزشکی را به دقت رعایت کنید. به بیمار کمک کنید تا در خانه استراحت کند.

برای تهیه مواد غذایی، نسخه و سایر نیازهای شخصی، به بیمار کمک کنید. علائم بیمار را زیر نظر داشته باشید. اگر بیمار در حال بد حال شدن است، با پزشک خود تماس بگیرید و به او بگویید که بیمار تان‌ دچار مشکل شده است. برای دریافت فوریت های پزشکی، با اورژانس تماس بگیرید.

به اپراتور اطلاع دهید که فردی مبتلا به COVID-19 در خانه است. تا جای ممکن از بیمار دور بمانید. اعضای خانواده باید در اتاق دیگری بمانند و تا آنجا که ممکن است از بیمار COVID-19 جدا شوند. درب اتاق بیمار را بسته نگه دارید. در صورت امکان از حمام جداگانه استفاده کنید.

حتما ماسک بزنید.

بیمار باید در اطراف شما و سایرین از ماسک استفاده کند. مگر اینکه به دلایل پزشکی (مثلاً به دلیل مشکل در تنفس) نتواند از ماسک استفاده کند. شما همچنین باید هر زمان که در یک اتاق با بیمار هستید از ماسک استفاده کنید. هنگام تماس با مایعات بدن بیمار مانند بزاق، خلط، مخاط بینی، استفراغ، ادرار، خون و مدفوع، از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

پس از استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف، آن ها را دور بیندازید. دستان خود را به طور مکرر بشویید. حداقل 20 ثانیه از آب و صابون استفاده کنید. همچنین می توانید از از ضدعفونی کننده های حاوی الکل استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل دارند.

برای رفع آلودگی ها، استفاده از آب و صابون بهتر است.

از دست زدن به چشم ها، بینی و دهان خود خودداری کنید. هرگز با دست های شسته نشده صورت خود را لمس نکنید. از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی با بیمار خودداری کنید. این وسایل شامل ظروف، حوله و ملافه است.

سطوحی را که بیمار لمس کرده است قبل از اینکه دیگران به آنها دست بزنند کاملاً تمیز کنید. همه سطوح با امکان لمس و تماس بالا را به صورت روزانه تمیز کنید. برخی از نمونه های این سطوح، عبارت اند از دستگیره در، پیشخوان، رومیزی، وسایل حمام، توالت، تلفن، تبلت، صفحه کلید و میز کنار تخت.

حتماً سطوحی را که ممکن است مایعات بدن روی آنها بریزند، تمیز کنید. هنگام دست زدن به لباس های شسته نشده و سایر وسایل آلوده بیمار دستکش یکبار مصرف بپوشید . اقلام آلوده را از بدن خود دور کنید. دستان خود را بلافاصله پس از برداشتن دستکش ها تمیز کنید

عوارض طولانی مدت کرونا پس از بهبودی چیست؟

عفونت COVID-19 می تواند باعث التهاب و آسیب ماهیچه ها و التهاب بافت پوششی قلب شود. با توجه به گفته CDC، این آسیب قلبی می تواند توضیح دهد که چرا برخی افراد علائم طولانی مدت را گزارش کرده اند. برخی از علائم طولانی مدت کووید ۱۹، عبارت اند از:

  • تپش قلب
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه

افراد مبتلا به COVID-19 همچنین می توانند مشکلات پایدار ریه را تجربه کنند. بیماری های طولانی مدت یا مزمن و علائم مداوم حتی در جوانان (بدون ابتلا به بیماری مزمن پزشکی) نیز ممکن است رخ دهد که به طور بالقوه منجر به غیبت طولانی مدت از کار، تحصیل یا سایر فعالیتها می شود.

محققان هنوز در حال بررسی سایر اثرات کوتاه مدت و بلند مدت بیماری COVID-19 هستند. 

منبع:

https://health.ucdavis.edu/coronavirus/updates/covid-19-recovery-at-home.html

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز