لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

تقویت ریشه مو

تقویت ریشه مو | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه ریشه موهایمان را تقویت کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

اگر به دنبال راهکارهای تقویت ریشه مو های خود هستید و می خواهید بدانید که چگونه ریشه موهایمان را تقویت کنیم بهتر است این مقاله از پزشکت را از دست ندهید. تقریباً هر روز موهای شما دچار آسیب می شوند. همه چیز بستگی به نحوه مراقبت، سبک و نگهداری مو دارد. اگر ریشه ها ضعیف شوند، ممکن است منجر به نازک شدن مو یا حتی ریزش مو در طول زمان شود. در برخی موارد، ضعیف شدن موها حتی می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد، بنابراین توجه به ظاهر و لطافت موهای شما بسیار مهم است.

خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید برای تقویت ریشه مو انجام دهید. وقتی به ریشه ها بیشتر توجه می کنید، بقیه موهای شما ظاهری سالم و براق خواهد داشت. همه چیز با شناسایی عوامل احتمالی که ممکن است باعث تضعیف آن شوند شروع می شود. هنگامی که علت اصلی را شناسایی کنید، می توانید گام های مناسب را برای یک راه حل موثر بردارید. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

16 مورد از بهترین درمان خانگی تقویت ریشه های مو

در مورد ریشه های ضعیف شده (یا هر قسمتی از مو) عوامل متعددی می توانند نقش داشته باشند. علائم هشدار دهنده ای که باید به دنبال آن باشید شامل مواردی مانند خشکی شدید، چربی زیاد و حتی شکستن موها و موخوره هستند. اگر ریشه های شما برای مدت طولانی بسیار ضعیف باشد، احتمالاً متوجه نازک شدن موها می شوید. ریزش مو در طول روز غیر معمول نیست. در واقع، به طور متوسط ​​روزانه 150 تار از دست می رود. ما اغلب متوجه نمی شویم زیرا موهای جدید به سرعت در جای خود رشد می کنند. اما وقتی ریزش مو مشکل ساز می شوند که تعداد ریزش مو بیشتر از رشد تارهای مو باشد.

آهن بخورید.

موهای سالم با یک رژیم غذایی مناسب و متعادل شروع می شود. حتی وقتی غذاهای مناسب می خورید، مهم است که مطمئن شوید آهن کافی دریافت می کنید. آهن به انتقال اکسیژن به فولیکول های مو کمک می کند. اگر مقدار کافی از این ماده مغذی ضروری را ندارید، می تواند فولیکول ها را ضعیف کرده و ریزش موهای شما را راحت تر کند. شما می توانید آهن را از غذاهایی مانند گوشت گاو بدون چربی، صدف، مرغ و بوقلمون دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که اگر قبلاً کمبود آهن داشتید، نمی توانید آن را با غذا برطرف کنید و باید مکمل آهن مصرف کنید. بدون انجام آزمایش خون، مکمل آهن مصرف نکنید. مصرف آهن زیاد سمی است.

استفاده از مواد شیمیایی را محدود کنید.

رسیدگی بیش از حد موهای شما می تواند به طرق مختلف آسیب زا باشد. اگر مکرر موهای خود را رنگ می کنید، ممکن است از ریشه موها را ضعیف کند. همین امر در مورد کراتینه کردن مو نیز صدق می کند. و اگر این کار را به درستی انجام ندهید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که موها و ریشه های شما آسیب دیده اند. اگر این درمان ها بیش از حد انجام شود، می توانید آسیب دائمی به موهای خود وارد کنید. سعی کنید جایگزین هایی پیدا کنید که از مواد یا روش هایی استفاده می کند که مواد مغذی ضروری مو را از بین نمی برد.

مصرف روی را افزایش دهید.

تقویت ریشه مو | پزشکت

روی دارای دو مزیت برای تقویت موهای سالم و قوی است. ابتدا پروتئین هایی را که قدرت هر تار مو را افزایش می دهد، به هم متصل می کند. ثانیاً، به تولید روغن خاصی که برای محافظت از موهای موجود نیاز است کمک می کند. این کار به صورت دفاعی و تهاجمی به یکباره انجام می شود. برای اطمینان از دریافت کافی روی، غذای دریایی فراوان و گوشت بدون چربی بخورید. همچنین می توانید از مکمل های ریزش مو با روی استفاده کنید. برخی مکمل ها نه تنها به ریشه مو کمک می کنند بلکه موهای شما را ضخیم تر و سالم تر می کنند.

موهای کاملاً مرطوب را خشک نکنید.

اما هرگز موهای خود را در حالی که خیس هستند خشک نکنید. در عوض، اگر تصمیم به استفاده از سشوار گرم کننده دارید، حدود 40-50 دقیقه صبر کنید تا قسمتی از موهای شما خشک شود. حتی در آن صورت، بهتر است تنظیم حرارت را روی سشوار کم کنید. وقتی موها تازه خیس هستند، در صورت استفاده از سشوار، آبی که درون تارها باقی می ماند می تواند گرم و منبسط شود. این باعث می شود موهای شما رطوبت اضافی را جذب کرده و وز و وز شود . همچنین با ایجاد فضاهایی در داخل الیاف، تارهای مو را ضعیف کرده و پوست سر را زخم می کند .

ویتامین دریافت کنید.

رژیم غذایی سرشار از ویتامین A، B، C و E برای سلامت و استحکام مو بسیار مهم است. ویتامین C به ریشه ها کمک می کند تا آهن بیشتری جذب کنند. ویتامین A برای تولید سبوم، چربی طبیعی که توسط موهای شما ایجاد شده و برای درخشندگی و استحکام موها ایجاد می شود، مورد نیاز است. ویتامین E به تقویت ریشه ها و استحکام آنها کمک می کند. ویتامین B همراه با بیوتین باعث رشد سالم موها می شود.

موهای خود را به روش صحیح برس بزنید.

شانه زدن بیش از حد آسیب زیادی به موهای شما وارد و آنها را شکننده می کند. برس زدن زیاد باعث اصطکاک بیش از حد می شود. برخی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • از شامپو کراتین استفاده کنید.
  • هرگز موهای خیس را شانه نزنید.
  • یک برس با موهای نرم انتخاب کنید.

کراتین یک پروتئین ضروری است که به ایجاد یکپارچگی ساختاری مو، استحکام و سلامت موهای شما کمک می کند. موهایی که ضعیف هستند می توانند از استفاده منظم از شامپو کراتین سود ببرند .

با مس موها را تقویت کنید.

مس عامل دیگری که برای سلامت مو مهم است. مس به تقویت ساقه مو و جلوگیری از شکستگی کمک می کند. کمبود مس نه تنها باعث می شود موهای شما ضعیف تر و راحت تر بشکند، بلکه می تواند باعث سفیدی زودرس شما نیز شود.

مس همچنین یک روش عالی برای التیام هر گونه زخمی است که ممکن است در اثر خراشیدن روی پوست سر ایجاد شود. مس می تواند به رشد مجدد موهای از دست رفته شما کمک کند. غذاهای غنی از مس عبارتند از آجیل، گوشت بدون چربی، مرغ و سبزیجات تیره. همچنین می توانید محصولات مختلف مراقبت از مو یا پوست را پیدا کنید که حاوی این ماده معدنی به عنوان یک عنصر کلیدی هستند. تا زمانی که دستورالعمل ها به دقت رعایت شود، می توان با خیال راحت از این درمان ها استفاده کرد.

شایع ترین علائم کمبود مس را بشناسید.

هیدراته بمانید.

تقویت ریشه مو | پزشکت

اکثر مردم اهمیت دریافت آب کافی روزانه برای سلامتی را می دانند. آبرسانی مناسب به سلامت مو و پوست سر نیز کمک می کند. نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز به هیدراته ماندن کامل بدن کمک می کند. این آبرسانی به طرق مختلف برای موهای شما مفید است. هیدراته، رشد موهای سالم را تقویت می کند. همچنین باعث می شود موهای شما ضعیف، خشک و شکننده نشوند. اگر کارهای دیگری را برای آسیب رساندن به موهای خود انجام نمی دهید و هنوز احساس موها شکننده است، ممکن است به این دلیل باشد که روزانه آب کافی نمی نوشید.

از ماسک مو استفاده کنید.

ماسک های مختلف مو می توانند در شرایط متفاوت کمک کنند. حتی می توانید ماسک موی خود را با استفاده از وسایلی که احتمالاً در خانه دارید تهیه کنید. بسته به مواد موجود در ماسک، می توانید موهای خود را تقویت کرده و میزان آسیب ناشی از سایر محصولات و عوامل خارجی را کاهش دهید. ماسک مو می تواند خشکی پوست سر، تا سرهای شکسته و موخوره را درمان کند. روغن آرگان دارای ویتامین های زیادی است و برای بازیابی رطوبت مو بسیار مفید است. اگر به آبرسانی سنگین به موهای خود نیاز دارید، ماسک موی روغن آرگان را امتحان کنید.

خارش را متوقف کنید.

بسته به اقداماتی که ما روزانه انجام می دهیم، ریشه ها می توانند ضعیف تر شوند. ما قبلاً به این واقعیت اشاره کرده ایم که خارش بیش از حد پوست سر شما می تواند باعث ریزش موهای شما شود. همیشه لازم نیست خارش سر ناشی از خشکی پوست باشد. خارش سر می تواند نتیجه استفاده از برخی محصولات، یا حتی روغن زیاد باشد. علت خارش هر چه باشد، خاراندن یا کندن پوست سر می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

خارش فولیکول های مو را نیز می کشد و می تواند به مرور زمان آنها را ضعیف کند. نه تنها ریزش موها را راحت تر می کند، بلکه می تواند از رشد موهای جدید جلوگیری کند. درمان های متعددی از جمله محلول های طبیعی مانند روغن نارگیل برای خارش سر وجود دارد. پس از تعیین علت خارش پوست سر، می توانید راه حل درمانی مناسب را انتخاب کنید.

پروتئین بیشتری بخورید.

از آنجا که اجزای سازنده مو پروتئین هستند، خوردن رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند در تقویت رشته های شما از ریشه تا انتها مفید باشد. غذاهای دارای پروتئین بالا شامل مواردی مانند تخم مرغ، گوشت بدون چربی، مرغ و لبنیات کم چرب است. با افزودن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی خود، نه تنها متوجه موهای قوی تر می شوید، بلکه موها نیز سالم تر و پرتر به نظر می رسند. اگر در دریافت مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی خود مشکل دارید، می توانید مکمل های غذایی را امتحان کنید. راه حلی پیدا کنید که برای شما مفید باشد تا پروتئین بیشتری را وارد رژیم غذایی روزانه خود کنید و موهایی با ظاهر عالی و رشد سریع داشته باشید.

استرس نداشته باشید.

تقویت ریشه مو | پزشکت

استرس می تواند عامل مهمی در بسیاری از مسائل مختلف سلامتی باشد. استرس نه تنها باعث خشکی پوست سر می شود، بلکه می تواند موهای شما را نیز ضعیف کند. استرس و اضطراب می تواند تعادل هورمونی طبیعی را در بدن شما از بین ببرد. وقتی این اتفاق بیفتد، موهای شما ضعیف شده و شروع به ریزش می کند. ممکن است در مکان هایی مانند دوش حمام، برس، یا حتی وقتی انگشتان خود را از بین مو عبور می دهید، ریزش مو بیشتر از حد معمول مشاهده شود.

اگر فکر می کنید استرس بیش از حد ممکن است این مشکل را برای شما ایجاد کند، راه هایی برای مقابله با آن پیدا کنید. ممکن است رهایی از استرس از زندگی به طور کلی غیرممکن باشد. اما می توان از برخی تکنیک ها برای کاهش آن استفاده کرد. مواردی مانند ورزش، مدیتیشن یا تکنیک های تنفس عمیق اغلب می توانند به کاهش سطح استرس و متعادل سازی هورمون های بدن کمک کنند.

سیگار نکشید.

همه می دانند که سیگار کشیدن برای سلامت کلی شما مضر است. سیگار کشیدن می تواند مشکلات مختلفی از جمله بیماری های طولانی مدت را در سراسر بدن ایجاد کند. با این حال، سیگار کشیدن برای مو و پوست سر شما نیز مضر است. دود سیگار باعث کوچک شدن فولیکول های مو می شود. هنگامی که فولیکول های مو کوچک می شوند، جریان خون محدود می شود. این منجر به محدود شدن رشد مو می شود که می تواند موهای شما را نازک نشان دهد. هر مویی که بتواند رشد کند، احتمالاً شکننده خواهد بود. دود سیگار در اصل فولیکول های مو را “خفه” می کند. فولیکول های مو نمی توانند تنفس کنند یا گردش خون را به درستی تقویت کنند، که باعث ضعیف شدن آنها می شود.

از آلوئه ورا استفاده کنید.

آلوئه ورا برای خشکی پوست سر عالی است. همچنین روی موهایی که ضعیف و شکننده شده اند معجزه می کند. این به عنوان یک عامل مرطوب کننده طبیعی و درمان حالت دهنده عمل می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. یکی از بزرگترین راه هایی که می تواند به تقویت موهای شما کمک کند، از بین بردن چربی اضافی و بقایای آن است. چربی بیش از حد پوست سر می تواند منجر به خارش و شوره شود و موها را نیز چرب نشان دهد. اما مشکل بزرگتر این است که چربی زیاد می تواند انسداد منافذ پوست سر ایجاد کند. اگر این منافذ مسدود شده باشند، موها همیشه نمی توانند رشد کنند و احتمالاً ضعیف تر و راحت تر شکسته می شوند. آلوئه ورا کمک می کند تا چربی اضافی که با خاک و بقایا مخلوط شده است کاهش یابد. این باعث رشد موهای سالم و قوی از ریشه می شود.

ماساژ پوست سر را امتحان کنید.

تقویت ریشه مو | پزشکت

ماساژ تقریباً در هر نقطه از بدن می تواند مزایای باورنکردنی داشته باشد. هنگامی که صحبت از ماساژ پوست سر می شود، می توانید چندین اثر متفاوت دریافت کنید. اول، آرامش بخش است. از آنجا که ما قبلاً می دانیم که استرس می تواند منجر به ضعیف شدن موها شود، آرامش از طریق ماساژ پوست سر راهی عالی برای کاهش استرس است. اما مزیت بزرگتر این است که ماساژ پوست سر می تواند به افزایش گردش خون در سر کمک کند.

در نتیجه، ویتامین ها و مواد مغذی ضروری می توانند سریعتر و کارآمدتر به فولیکول های مو برسند. فواید آنها بهتر از طریق پوست سر و ریشه جذب می شود. این کار ریشه های شما را حتی قوی تر می کند. برای افزایش مزایای ماساژ پوست سر، از روغن نارگیل یا یک روغن ضروری استفاده کنید. به عنوان مثال، روغن زیتون می تواند به باز شدن منافذ پوست سر کمک کند. این باعث سلامت کلی ریشه ها می شود و منجر به رشد بهتر مو می شود.

از آب داغ خودداری کنید.

آب داغ نه تنها رطوبت موهای شما را از بین می برد و آن را خشک نشان می دهد، بلکه می تواند به ریشه ها نیز آسیب برساند. آب داغ حتی می تواند باعث ریزش مو شود. از آنجا که برای پوست سر بسیار مضر است، باعث ضعیف شدن فولیکول های مو می شود. آب داغ باعث می شود که ریزش موها راحت تر شود و همچنین رشد منظم موهای سالم و جدید دشوارتر می شود.

عادت های دوش گرفتن می تواند نقش مهمی در سلامت کلی و استحکام موهای شما داشته باشد. در صورت امکان، از دوش گرفتن روزانه خودداری کنید. هنگامی که هر روز دوش می گیرید، درجه حرارت آب را کاهش دهید. حداقل آب را در دقایق پایانی، قبل از بیرون آمدن، به دمای سردتر تبدیل کنید. این به موهای شما فرصت می دهد تا “خنک شوند” و می توانند آسیب های وارد شده به مو و پوست سر شما را کاهش دهند.

منبع:

https://www.dryscalpgone.com/strengthen-roots-of-hair/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز