لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

آنچه که باید در انتخاب همستر بدانید.

آنچه که باید در انتخاب همستر بدانید | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

هر آنچه که باید در انتخاب همستر بدانید اینست که اگر به فکر انتخاب همستر به عنوان یک حیوان خانگی برای خود یا کودک هستید، بهتر است قبل از تصمیم گیری خود بدانید که چه نوع همستری باید انتخاب کنید، به چه وسایلی را لازم دارید و همچنین چگونه به حیوان خانگی جدید خود غذا دهید و از او مراقبت کنید. همسترها به طور معمول حیوانات اهلی هستند که کمتر به نگهداری و مراقبت نیاز دارند، اما مراقبت مناسب برای شاد و سالم نگه داشتن آن ضروری است.

همسترها حیوانات اهلی محبوب برای کودکان و بزرگسالان هستند. آنها جوندگان کوچکی هستند که به طور معمول حدود دو سال عمر می کنند و معمولاً در شرایطی که تنها نگهداری شوند، اوضاع برای آنها ایده آل خواهد بود. همسترها دارای رنگ ها و نژادهای متنوعی هستند و نژادهای مختلف با صفات متمایز شناخته می شوند.

انواع همسترها را بشناسید.

آنچه که باید در انتخاب همستر بدانید | پزشکت

به طور معمول، سه نوع خاصی از همستر برای فروش در فروشگاه های حیوانات خانگی عرضه می شوند. گونه های مختلف همسترها هرگز نباید کنار هم نگه داری شوند. همسترهای حیوانات خانگی معمولاً به تنهایی نگهداری می شوند، زیرا ماده ها و ماده های بالغ تمایل به پرخاشگری نسبت به یکدیگر دارند. اگر چندین همستر را در یک قفس دیدید، حتماً جنسیت همستر را تعیین کنید و فقط یک جنس را هدف قرار دهید.

همسترهای سوری

همسترهای رایج ترین نوع نگهداری شده به عنوان حیوانات خانگی هستند. اینها را باید تنها در قفس نگهداری کرد چون اگر کنار هم بمانند با هم می جنگند. همسترهای سوریه را می توانند کاملاً رام نگه داشت. همسترهای سوری دارای چندین رنگ هستند و با نام های مختلفی مانند طلایی ها، پاندا و خرس های عروسکی نامگذاری می شوند. آنها بسیار بزرگتر از همسترهای کوتوله و چینی هستند.

همسترهای چینی

این همسترهای کوچک به اندازه سایر همسترها نیستند. بسیاری از افراد معمولاً آنها را با همسترهای کوتوله اشتباه می گیرند اما کوتوله های واقعی نیستند. طول آنها فقط 4 اینچ است.  گاهی اوقات آنها با دیگر همسترهای چینی کنار می آیند، اما اغلب اینگونه نیستند. این نوع کاملا دوستانه است اما بسیار سریع و چابک نیز هستند.

همسترهای کوتوله

انواع مختلفی از همسترهای کوتوله مانند Roborovskis و روسی وجود دارد و آنها شبیه به همسترهای چینی هستند اما بیشتر در فروشگاه های حیوانات خانگی یافت می شوند. همسترهای روسی کمبل و سفید زمستانی، همسترهای روبرووسکی از این نوع اجتماعی ترند و احتمالاً بهتر است در کنار سایر همسترها از همان گونه نگهداری شوند، اما باید در سنین جوانی به عنوان یک جفت معرفی شوند. این نوع همسترها، سریع و چابک هستند که اداره کردن آنها کمی سخت تر است. این همسترها برای تحریک روحی و جسمی به فضای کافی برای کاوش نیاز دارند.

همبستگی روبرووسکی و روسی به دلیل وزن کم و ضعف عضلانی کم، کوهنوردان ضعیفی هستند، بنابراین بهتر است در قفس هایی بدون سطح بالا نگهداری شود. آکواریوم های بزرگ شیشه ای یا پلاستیکی با درب هایی با تهویه مناسب را برای این همسترها انتخاب کنید. همسترهای چینی کمی چابک ترند اما هنوز قفس های بلندتر را ترجیح می دهند.

برای همه این نژادها، اطمینان حاصل کنید که قفس انتخابی شما حداقل فاصله میله را داشته باشد زیرا به راحتی می توانند از شکاف های به ظاهر کوچک فرار کنند.

طول عمر همسترها

انواع مختلف همسترها طول عمر متفاوت دراند، با این حال، به نظر می رسد همه گونه ها تقریباً 2 سال عمر می کنند.

دامپزشکی
  • همستر سوری: 2 تا 3 سال
  • همسترهای چینی: 2.5 تا 3 سال
  • Roborovski Hamster: از 3 تا 3.5 سال
  • کمپلور کوتوله همستر روسی: 1.5 تا 2 سال
  • همستر روسی کوتوله زمستانی سفید:5 تا 2 سال

اندازه و زیستگاه مناسب برای همسترها

آنچه که باید در انتخاب همستر بدانید | پزشکت

انواع مختلف همسترها، اندازه فیزیکی قابل توجهی دارند. حتماً قبل از خرید آنها بپرسید که تا چه اندازه ای رشد می کنند. بر اساس میزان رشد آنها یک زیستگاه مناسب برای اندازه همستر شما داشته باشد.

اما به طور معمول همستر ها تا اندزاه زیر می توانند رشد مناسبی داشته باشند:

  • همستر سوری: 6-8 اینچ
  • Roborovski Hamster: حدود 2 اینچ
  • کمربل کوتوله همستر روسی: 4 اینچ
  • همستر روسی کوتوله زمستانی سفید: 3.5-4 اینچ
  • همسترهای چینی: حدود 4 اینچ (10 سانتی متر) – و بر خلاف سایر همسترها، دم قابل توجهی نیز دارند.

شما باید قفسی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ، ایمن و تمیز کردن آن آسان باشد. متأسفانه، قفس های استانداردی که در فروشگاه حیوانات خانگی پیدا خواهید کرد، از نظر انواع همستر یک اندازه مناسب همه نیستند. همستر سوری به یک نوع قفس متفاوت از همستر چینی احتیاج دارد. مثل همیشه، اگر در مورد نوع همستر و نیازهای ویژه مراقبتی سالی دارید، حتماً با یک فروشگاه حیوان خانگی یا دامپزشک مشورت کنید.

انتخاب تختخواب مناسب برای همستر

بستر نادرست برای همستر شما می تواند تأثیر بسیار منفی بر سلامتی او داشته باشد. تراش چوب یا خاک اره می تواند برای پوست و سیستم  تنفسی همستر شما بسیار مضر باشد و همچنین منجر به حساسیت شوند.

بهترین بستر برای همسترها، عبارتند از:
  • مربع های مقوایی در حدود 1 سانتی متر مربع، ایده آل برای پایه قفس
  • کاغذ خرد شده. استفاده از آنها آسان و از همه بهتر ، رایگان است! از کاغذهای خرد شده برای قرار دادن کف استفاده کنید.
  • ملافه های کاغذی با دستمال سفید و سفید برای ملافه های همستر مناسب است. لطفاً از نوع پشم پنبه خودداری کنید، زیرا این امر می تواند برای همستر شما خطرناک باشد.

خانه مناسب همستر

آنچه که باید در انتخاب همستر بدانید | پزشکت

قفسی که برای همستر خودتان انتخاب می کنید باید امکانات زیادی را برای بالا رفتن و ورزش کردن در اختیار حیوان قرار دهد. برای انتخاب یک محیط مناسب برای حیوان خانگی خود بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

طراحی ایده آل قفس برای یک همستر سوری:

همسترهای سوری باید در یک قفس مشبک بزرگ قرار بگیرند. آنها دوست دارند در مناطق وسیع بالا بروند و پرسه بزنند، بنابراین قفس باید دارای چندین سطح و فضای کف کافی بزرگ باشد تا آنها را فعال نگه دارد. این حداقل اندازه ها را به خاطر بسپارید:

  • قد: 35 سانتی متر
  • عمق: 50 سانتی متر
  • عرض: 80 سانتی متر
  • فاصله میله: 1 سانتی متر امن ترین اندازه است.
حداقل اندازه قفس برای یک یا جفت همستر کوتوله:
  • قد: 35 سانتی متر
  • عمق: 50 سانتی متر
  • عرض: 80 سانتی متر
  • فاصله میله: 6 میلی متر امن ترین اندازه است.

قفس و لوازم مناسب همستر

گزینه های زیادی در قفس همستر به صورت آنلاین و فروشگاه های حیوانات خانگی وجود دارد اما برخی از قفس ها قطعاً از دیگران بهتر است. ممکن است قفس زیبا و جالب به نظر برسند اما عملکرد چندانی ندارند و تمیز کردن آنها بسیار دشوار است. قفسی را انتخاب کنید که تهویه مناسبی داشته باشد، تمیز کردن آن آسان باشد، فضای لازم برای دویدن و کاوش یک همستر را داشته باشد.

در داخل قفس همستر باید ملافه های نرم و جاذب، بطری آب، چرخ ورزش، اسباب بازی های جویدن، خانه و ظرف غذا تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که همسترها مواردی را دوست دارند و باید بجوند، بنابراین چوب، مقوا، پلاستیک و سایر مواردی که می توانند جویده شوند بهتر است در داخل قفس زیاد قرار نگیرند.

همستر، حیوان خانگی است که از موارد زیر در محل زندگی خودش لذت خواهد برد:

  • چرخ ها
  • خانه های پلاستیکی
  • تونل ها و لوله های پلاستیکی یا کارتی
  • جعبه های کارت مانند جعبه های کفش و غلات
  • طناب و نردبان. اینها بیشتر مناسب همسترهای سوریه هستند.
  • سینی های کم عمق بستر یا پلاستیک وان هایی را که با شن و ماسه همستر پر شده اند می برد تا آنها حفر کنند.
  • اسباب بازی های کودکان، مانند خانه های کوچک عروسکی و اسباب بازی های یادگیری اولیه، می توانند مکان های مخفی و موقعیت های خوبی برای لانه سازی همستر باشند.

نحوه غذا دادن به همسترها

آنچه که باید در انتخاب همستر بدانید | پزشکت

اکثر مردم تصور می کنند که کیسه تخمه همستر خریداری شده در فروشگاه بهترین گزینه برای همستر است اما این حیوانات، در واقع به انواع پروتئین ها، میوه ها و سبزیجات برای سالم و شاد نگه داشتن نیاز دارند.

نحوه رام کردن همستر

همسترها را می توان به راحتی رام و اهلی کرد. رام کردن همسترهای جوان معمولاً آسان تر است اما می توانید به راحتی به همستر خود یاد بدهید که گاز نگیرد. سعی کنید آن را بیدار نکنید و در عوض آن را فریب دهید تا با استفاده از یک خوراکی خوشمزه از خواب بیدار شود. با این کار به مرور اعتماد خود را جلب می کند و به شما اجازه می دهد همستر خود را نوازش کرده و از حیوان مراقبت کنید. همسترها، حیوانات اهلی خانگی تهاجمی نیستند اما اگر ترسیده و متحیر شوند ممکن است گاز بگیرند.

اسباب بازی مناسب برای همستر

برای پیشگیری از چاق شدن همسترها، باید حیوان را به فعالیت زیاد وادار کنید. آنها برای مرتب نگه داشتن دندان های خود به اسباب بازی های جویدنی نیز احتیاج دارند. انواع مختلفی از اسباب بازی های همستر وجود دارد که به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن را جوید، بنابراین می توانند از دندان همستر شما به درستی مراقبت کرد. استفاده از یک چرخ ورزشی به شما اجازه می دهد تا همستر هر اندازه که می خواهد فعالیت داشته باشد. توپ های ویژه ای نیز می تواند خریداری کنید تا یک همستر بتواند با خیال راحت در خارج از قفس خود بدود و یک محیط مناسب ورزشی را برای همستر ایجاد کنید.

نحوه پرورش همسترها

پرورش همستر کار راحتی نیست که هر کسی به راحتی بتواند آن را انجام دهد. بهتر است پرورش این حیوان خانگی را به افراد با تجربه که به اطلاعات و خصوصیات و مزاج های آنها آگهی دارند، اختصاص دهید. بسیاری از صاحبان جدید همستر بی خبر پس از خرید آن از یک فروشگاه حیوان خانگی، با همستر باردار روبرو می شوند.  یک همستر باردار به غذای اضافی و یک مکان لانه سازی آرام درون قفس نیاز دارد.

یک همستر سالم انتخاب کنید.

آنچه که باید در انتخاب همستر بدانید | پزشکت

همه همسترهای موجود در فروشگاه حیوانات خانگی از سلامت مطلوبی برخوردار نیستند. نقل مکان از یک تولیدکننده یا تأمین کننده به فروشگاه می تواند یک دوره استرس زای را برای بچه همسترها ایجاد کند و منجر به بیماری در آنها شود. یک همستر مناسب انتخاب کنید که چشمان آبکی نداشته باشد. هر دو چشم باید باز باشد و در حالت ایده آل همستر در حال خوردن یا دویدن در اطراف قفس را انتخاب کنید. از انتخاب و خریداری همستری های که در کنار چند همستر دیگر قرار گرفته خودداری کنید، چون بیماری های همستر بسیار مسری هستند.

انتخاب همستری که رام شدن آن آسان باشد عامل دیگری است که باید در نظر گرفت. نگهداری و تربیت مسترهای جوان نسبت به همسترهای مسن که ممکن است تجربیات بدی داشته و یا هرگز تعامل انسانی نداشته باشند، راحت تر خواهد بود.

همسترهای خود را راضی و سرگرم نگه دارید.

همسترها به خواب زیاد معروف هستند – اما وقتی بیدار هستند، آنها می خواهند مشغول کاوش، جستجوی غذا و حفاری باشند. بسیاری از مالکان متوجه می شوند که همستر آنها میله ها را می جوند یا حتی سعی در فرار دارند، این اغلب نشانه واضحی است که آنها خسته شده اند و محیط آنها به اندازه کافی بزرگ و جالب نیست. حتماً اسباب بازی ها و فعالیت هایی را برای همستر خود فراهم کنید تا بدن مناسب، سالم و شاد باشد. نیازی نیست، اسباب بازی گران بخرید. وسایل خانگی، اسباب بازی های کودکان و حتی لوله رول آشپزخانه مورد توجه حیوان خانگی کوچک شما قرار می گیرد.

مشورت با دامپزشک

اگر به حیوان خانگی خود مشکوک هستید، بلافاصله با دامپزشک تماس بگیرید. برای سوالات مربوط به سلامتی، همیشه با دامپزشک مشورت کنید، زیرا آنها حیوان خانگی شما را معاینه کرده اند، از سابقه سلامتی حیوان خانگی اطلاع دارند و می توانند بهترین توصیه ها را برای حیوان خانگی شما داشته باشند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

6

مقالات مرتبط

6 دیدگاه

  1. چه غذایی باید به همستر بدم تا مشکلی براش پیش نیاد
    اگر میشه کسایی که همستر داشتن راهنماییم کنن و بگن چقدر عمر میکنه و نکات دیگ
    ممنونم

    1. سلام یرای بررسی علت مشکل و حل آن از دامپزشک مشاوره تلفنی بخواهید. کلیه مطالب مورد نیاز شما در همین مقاله آمده آنرا مطالعه فرمایید.

  2. سلام من ی همستر گرفتم اومدم خونه دیدم که زیر پاهاش وسط دوتا پاهاش ی چیز قلمبه مثل باسن شکلش اماخیلی گندست این چیه؟ لطفا جواب بدید

    1. سلام احتکالا التهاب و یا عفونت هست با دامپزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز