لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

ماسک مناسب معلمان در شیوع کرونا

ماسک مناسب معلمان در شیوع کرونا | پزشکت

فهرست مطالب

ماسک مناسب معلمان در شیوع کرونا

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

انتخاب ماسک مناسب معلمان در شیوع کرونا یکی از چالش های پیش روز است. این در حالی است که محققان در حال بررسی ماسک مناسب برای معلمان می باشنند. این سوال مهمی است  که در هنگام بازگشایی مدارس و بازگشت دانش آموزان به کلاس های درس مطرح می شود.

طبق گزارش  مراکز  کنترل و پیشگیری از بیماری ها CDC  استفاده از ماسک نه تنها از دیگران در برابر قطره های تنفسی دفع شده   محافظت می کند،  بلکه می تواند از شما در برابر  سایر بیماری های احتمالی نیز محافظت کند. اما آموزش و ارتقا روابط مثبت و حمایتی بین معلمان،  دانش آموزان و کارکنان باید همچنان مورد توجه اصلی مدیران مدارس،  معلمان و کارکنان باشد.

اما برای مربیان  و معلمان، استفاده از ماسک ممکن است در عملکرد آنها تداخل ایجاد کند. حتی دانش آموزان نتوانند به درستی متوجه حرف های معلم خود شوند. بر همین اساس تحقیقات جدید، برای تشخیص بهترین نوع ماسک ها برای شنیدن صدای مخاطب در حال انجام و بررسی است.

این در حالی است که بسیاری امیدوار بودند که استفاده از ماسک  کوتاه مدت باشد. اما وقتی به پایان سال 2020 می رسیم، ماسک ها به چیزی تبدیل شده اند که هر روز از آن استفاده می کنیم.

مشکلات معلمان در بازگشایی احتمالی کلاس درس

آموزش و یادگیری بستگی زیادی به توانایی دانش آموز در درک سخنان یک مربی دارد. اما وجود فیزیکی ماسک می تواند توانایی شنیدن صدای معلم را  مختل و شنیدن سخنان معلم خود را برای دانش آموزان دشوار کند. از آنجا که برخی از مدارس در آخرین موج COVID-19 در برخی نقاط جهان باز مانده اند،  محققان در حال بررسی این هستند که کدام ماسک ها برای معلمان بهتر است؟

 Pasquale Bottalico،  PhD،  استادیار گروه علوم گفتاری و شنوایی در دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign،  در حال بررسی تأثیرات ماسک بر ارتباطات است. وی یافته های خود را اوایل این ماه در کنفرانس انجمن صوتی آمریکا ارائه داد.

 استفاده مناسب و مداوم  از ماسک ممکن است برای برخی از دانش آموزان،  معلمان و کارمندان چالش برانگیز باشد،  از جمله:

  • دانش آموزان کوچک تر، مانند دانش آموزان در اوایل دوره ابتدایی.
  • دانش آموزان، معلمان و کارکنان مبتلا به آسم شدید یا سایر مشکلات تنفسی.
  • دانش آموزان، معلمان و کارکنان با نیازهای ویژه آموزشی یا مراقبت های بهداشتی،  از جمله ناتوانی های ذهنی و رشدی، شرایط بهداشت روان و نگرانی های حسی یا حساسیت لمسی.

استفاده از ماسک  برای شیوع COVID-19 توصیه می شود. اما CDC  توصیه می کند موارد خاصی وجود دارد که فرد نمی تواند از ماسک استفاده کند. در این موارد،  والدین،  ​​سرپرستان،  سرپرستان،  معلمان و مدیران مدارس باید در  هر زمان ممکن سازگاری ها و گزینه های جایگزین را در نظر بگیرند. ممکن است لازم باشد برای مشاوره در مورد ماسک زدن با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی مشورت کنند.

عملکرد کدام ماسک ها بهتر است؟ ماسک جراحی یا پارچه ای؟

ماسک مناسب معلمان در شیوع کرونا | پزشکت

کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند که ماسک های پارچه ای و پارچه ای قابل استفاده مجدد، صدا را جذب می کنند. حتی شنیدن صحبت های معلمان را برای دانش آموزان دشوار می سازند. دلیل این امر چگونگی تأثیر پارچه بر امواج صوتی است.

بیماری ژنتیک

بوتالیکو در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که: پارچه ها اغلب به دلیل ساختار متخلخل برای جذب صدا استفاده می شوند. یک ماده متخلخل انرژی صدا را جذب می کند. زیرا نوسانات ذرات هوا را از طریق اصطکاک کاهش می دهد.

هنگام مقایسه محبوب ترین ماسک هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند.ماسک های جراحی و ماسک های N95 ) مطلوب ترین ماسک بوده است.

با این حال،  تهیه ماسک های N95 همچنان دشوار است. زیرا کارکنان مراقبت های بهداشتی که افراد مبتلا به COVID-19 را درمان می کنند، به آنها نیاز دارند.

بوتالیکو معتقد است که ماسک های  KN95  شبیه به  N95  عمل می کنند. اما  یک مطالعه در ماه اکتبر نتیجه گرفت که ماسک های KN95 به اندازه ماسک های N95 موثر نیستند. اگرچه محققان گفتند که این ماسک ها می توانند برای افرادی که خطر بالایی ندارند، مفید باشند.

ماسک های N95 در مقابل  KN95، کدام یک بهتر است؟

ماسک مناسب معلمان در شیوع کرونا | پزشکت

اگرچه ماسک های N95 و KN95 نام های مشابهی دارند،  علی رغم شباهت های زیاد،  یکسان نیستند. ماسک های N95 در محافظت در برابر عوامل بیماری زا عامل بیماری،  استاندارد طلایی محسوب می شوند. این ماسک ها می توانند تا 95 درصد از ذرات ریز مانند موارد مرتبط با یک بیماری باکتریایی یا ویروسی را فیلتر کنند. با این حال، در دسترس بودن و کاربردی بودن این ماسک ممکن است بهترین انتخاب برای هر روز و کاربران مراقبت های بهداشتی مانند مربیان نباشد.

دکتر دیوید آرونوف، مدیر گروه بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در این باره می گوید: ماسک های KN95 ممکن است جایگزین خوبی برای N95 باشد.

CDC  می گوید: مردم ماسک N95 را برای استفاده شخصی خریداری نمی کنند. در حالی که آنها موثرترین از سایر ماسک ها هستند. اما برای کارکنان مراقبت های بهداشتی که در خط مقدم قرار دارند و به مبارزه با COVID-19 کمک می کنند، در نظر گرفته می شوند.

ماسک های KN95 مناسب هستند، اما؟؟

دکتر لن هوروویتز، متخصص ریوی در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک، در مورد  گزینه های جایگزین ماسک می گوید: ماسک های KN95 مناسب هستند اما کیفیت آنها به تولید کننده بستگی دارد. ماسک های واقعی N95 همراه با محافظ صورت فقط برای کارکنان بهداشت و درمان توصیه می شود

برای اطمینان از محافظت و استفاده مناسب، ماسک های N95 باید درست استفاده  شوند تا بیشترین ایمنی را داشته باشند. هر گونه پارگی  یا سوراخ در ماسک می تواند تاثیر آن را مختل کند. اگرچه ماسک های KN95 دقیقاً مانند ماسک های تنفسی N95 نیستند،  اما از بسیاری جهات شبیه به یکدیگر هستند.

هر دو ماسک به آزمایش و احراز هویت توسط سازمان های نظارتی احتیاج دارند،  دارای چندین لایه محافظ برای استفاده کنندگان هستند و می توانند به محافظت از قطرات کوچک در برابر عوامل بیماری زای باکتریایی و ویروسی کمک کنند.

بر همین اساس، خرید ماسك هایی كه از تأمین كنندگان معتبر تهیه می شوند بسیار مهم است و اگر مصرف كنندگان به اطلاعات اساسی در مورد كارایی دسترسی داشته باشند،  بهتر است از کیفیت و محافظت آن مطمئن شوند.

معلمان باید از ماسک هایی استفاده کنند که به درستی بر روی صورت قرار می گیرند و در تنفس آنها اختلالی ایجاد نمی کند. حتی اجازه شنیدن صدای معلم را به دانش آموزان می دهد.  با این حال،  ماسک ها تنها بخشی از یک رویکرد چند ساله هستند.

راهکار های کاهش پیشرفت بیماری کرونا در دانش آموزان کدامند؟

ماسک مناسب معلمان در شیوع کرونا | پزشکت

استفاده مداوم و درست از ماسک ها،  حداقل 70 درصد کاهش در انتقال آئروسل را نشان داده است.  استفاده از ماسک باید به اندازه پوشیدن لباس برای کار و بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی طبیعی باشد.

استفاده مداوم و صحیح ماسک، همراه با سایر استراتژی  های مهم، آنها ممکن است به کاهش سرعت انتشار  COVID-19 کمک می کنند. از دیگر استراتژیهای مهم تخفیف می توان به فاصله گرفتن  از  اجتماع، شستن دستها، تمیز کردن منظم و ضد عفونی سطوح مرتباً لمس شده در مدارس و اتوبوس ها اشاره کرد. CDC  ملاحظاتی را برای استفاده از ماسک ارائه می دهد و به افراد توصیه می کند که در محیط های عمومی و هنگام حضور در کنار سایرین، ماسک بزنند. استفاده از ماسک به ویژه در فاصله اجتماعی بسیار مهم است.

برخی راهکار ها برای پیشگیری و کاهش بیماری کرونا در بین دانش آموزان، عبارتند از:

ماسک مناسب معلمان در شیوع کرونا | پزشکت

  • ماسک را در لیست لوازم مدرسه قرار دهید و در صورت لزوم برای دانش آموزان معلمان،  کارمندان یا بازدیدکنندگانی که ماسک در دسترس ندارند، ماسک تهیه کنید.
  • برای جلوگیری از سردرگمی یا تعویض، ماسک های دانش آموزان، باید ماسک ها با نام یا حروف اول اسم دانش آموزان به وضوح مشخص شود. همچنین ممکن است بر روی ماسک های دانش آموزان برچسب گذاری شده باشد که نشان دهنده بالا / پایین و جلو / پشت قسمت ماسک است.
  • ماسک ها باید در فضایی که برای هر دانش آموز جدا از سایرین پوشیده شده است (مثلاً در ظروف یا کیسه های برچسب خورده،  قفسه های شخصی) نگهداری شوند.
  • ماسک ها باید  بعد از هر روز استفاده و یا قبل از استفاده مجدد یا در صورت آلودگی قابل  شستشو، شسته شوند.
  • دانش آموزان و مدارس باید در صورت خیس شدن یا خراب شدن ماسک به دلیل آب و هوای نامناسب یا نیاز به ماسک دیگر، ماسک اضافی برای دانش آموزان، معلمان و کارمندان در نظر بگیرند.

 آرونوف توصیه می کند که: در حالی که شیوع COVID-19 زیاد است، ما باید تمام تلاش خود را برای محدود کردن خطر انتقال انجام دهیم. اکنون زمان مناسبی است که معلمان می توانند راهکارهای مناسب را به دانش آموزان و والدین آموزش دهند

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از  پزشکت پیگیری کنید:

منابع:

https://www.healthline.com/health-news/why-a-surgical-mask-may-be-better-than-a-fabric-mask-for-teachers

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/community/schools-childcare/cloth-face-cover.html

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز