لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

جدیدترین اخبار کرونا ویروس 5

جدیدترین اخبار کرونا ویروس 5 | پزشکت

فهرست مطالب

جدیدترین اخبار کرونا ویروس5

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

شیوع کرونا در گروه های سنی مختلف

جدیدترین اخبار کرونا ویروس 5 | پزشکت

داده های جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری نشان می دهد که تقریباً 40 درصد از بیماران مبتلا به کرونا بستری شده در بیمارستان ها افرادی در سنین 20 تا 54 سال هستند. اما میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در افراد مسن به بیشتر است. براساس گزارشی که در مورد 2500 از اولین مبتلایان به کرونا در ایالات متحده ثبت شده است، بزرگسالان بین 20 تا 54 سال سن بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند و تقریباً نیمی از بیمار بستری در بخش مراقبت های ویژه را افراد زیر 65 سال تشکیل می دهند. این آمار نشان می دهد که افراد بالای 20 سال باید بیشتر از بقیه افراد نسبت به ابتلا این بیماری مراقب باشند و فکر نکنند چون جوان هستند، پس مبتلا نمی شوند. جوانان این پتانسیل را دارند که به راحتی ویروس را به دیگران انتقال دهند.

در گزارش CDC آمده است که 20 درصد از بیماران بستری در بیمارستان و 12 درصد از بیماران تحت مراقبت های ویژه افراد با سنین 20 تا 44 سالگی بودند که اساساً نسل جوان را در برمی گیرد.

بر اساس گزارشات CDC میزان مبتلایان به کرونا ویروس در بین افراد با گروه های سنی مختلف در ایالت متحده طبق جدول زیر می باشد:

میزان شیوع
گروه سنی
6 درصد 85 سال و مسن تر
25 درصد بین 65 تا 84 سال
18 درصد گروه سنی 55 تا 64
18 درصد 45 تا 54 سال
29 درصد سنین 20 تا 44 سال
5 درصد افراد 19 سال و پایین تر که هیچ مورد بستری در ICU گزارش نشده است.

ریسک نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از عفونت تاج ویروس با افزایش سن، بیشتر می شود. بر اساس این گزارش، کارشناسان گفته اند که تعداد بیماران جوان بستری شده در بیمارستان ها و همچنین در بخش های مراقبت های ویژه زیاد بوده است و این نشان می دهد بزرگسالان در هر سنی مستعد ابتلا به عفونت هستند و باید در مورد سلامتی خود نگران باشند و با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

منبع:

 https://www.nytimes.com/2020/03/18/health/coronavirus-young-people.html

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

شیوع کرونا ویروس، استرس زا است.

جدیدترین اخبار کرونا ویروس 5 | پزشکت

بیماری ژنتیک

شیوع بیماری کرونا ویروس 2019 (COVID-19) ممکن است برای افراد استرس زا باشد و ترس و نگرانی ناشی از آن می تواند بسیار زیاد باشد و حتی منحجر به ایجاد احساسات شدید در بزرگسالان و کودکان شود. اما مقابله با استرس می تواند باعث قوی تر شدن فرد و جامعه شود. نحوه پاسخ گویی افراد در سنین مختلف نسبت به موقعیت های استرس زا می تواند متفاوت باشد و به سابقه پزشکی و ابتلا به بیماری های روانی افراد بستگی داشته باشد.

افرادی که نسبت به شیوع بیماری کرونا، استرس بیشتری داشته باشند ممکن است زودتر و شدیدتر نسبت به این بیماری واکنش نشان دهند.

افرادی با شرایط زیر، استرس بیشتری دارند:

  • کودکان و نوجوانان
  • مبتلایان به اختلالات روانی و یا مصرف کنندگن مواد مخدر
  • افرادی در تماس مستقیم با COVID-19 مانند پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی
  • افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن که در معرض خطر بیشتری برای COVID-19 قرار دارند.

اگر شما یا یکی از نزدیکان تان احساساتی مانند غم، افسردگی یا اضطراب دارید بهتر است برای پیشگیری از بروز عوارض مشکلات روانی با روان شناس و یا مشاور تماس بگیرید.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

استرس هنگام شیوع بیماری عفونی

علائم استرس بیش از حد در هنگام شیوع بیماری عفونی می تواند شامل باشد:

  • مشکل در تمرکز کردن
  • اختلالات در خواب و خوردن
  • افزایش مصرف الکل، دخانیات یا سایر داروها
  • وخیم تر شدن بیماری های مزمن که به آن مبتلا هستید.
  • نگرانی و ترس بیش از حد در مورد شیوع و ابتلا به بیماری

افرادی که پیش از این اختلالات روانی خاصی داشته اند باید در این دوره به درمان خود ادامه دهند و در صورت بروز علائم جدید و یا شدیدتر شدن علائم با پزشک خود تماس بگیرند.

مراقبت از خود، دوستان و خانواده می تواند در مقابله با استرس به افراد کمک کند. کمک به دیگران برای کنار آمدن با استرس می تواند جامعه فرد را نیز قوی تر کند.

کارهایی که می توانید برای حمایت از خود انجام دهید:
  • سعی کنید فعالیت های را که از آن ها لذت می برید را انجام دهید.
  • در صورت تداوم استرس بیش از چند روز حتما با مشاور و روان شناس تماس بگیرید.
  • با دیگران در ارتباط باشید و بهتر است با افرادی که با آن ها راحت هستید صحبت کنید.
  •  سعی کنید وعده های غذایی سالم و متعادل بخورید، مرتباً ورزش کنید، به اندازه کافی بخوابید و از مصرف الکل و موادمخدر جلوگیری کنید.
  • از تماشای، خواندن یا گوش دادن به اخبار، از جمله رسانه های اجتماعی خودداری کنید. شنیدن اخبار در مورد همه گیری های مکرر می تواند ناراحت کننده باشد.
  • مراقب بدن خود باشید. نفس عمیق بکشید، تکنیک های آرامش را انجام دهید و مراقبه را تمرین کنید.

کاهش استرس ناشی از کرونا در کودکان و نوجوانان

والدین در صورتی می توانند در کاهش استرس ناشی از ابتلا به کرونا در کودکان و نوجوانان نقش مهمی داشته باشند که خودشان نسبت به این موضوع تسلط و آگاهی کامل را داشته باشند.

برخی از علائم استرس ناشی از کرونا ویروس در کودکان، عبارتند از:

  • مشکل در تمرکز
  • نگرانی یا غم بیش از حد
  • عادات ناسالم خوردن یا خوابیدن
  • سردردهای غیر قابل توضیح یا درد بدن
  • گریه یا تحریک بیش از حد در کودکان کم سن
  • تحریک پذیری و رفتارهای “پرخطر” در نوجوانان
  • استفاده از الکل، دخانیات یا سایر داروها در نوجوانان
  •  دور شدن از فعالیت هایی که کودک در گذشته از آن لذت می برده

والدین باید در نظر داشته باشند که کودکان در معرض خطر کرونا قرار دارند و بهتر است با یادگیری راهکارهای حمایتی از کودکان خود در برابر این بیماری کشنده، حفاظت کنند.

واکنش نسبت به موضوعات پیرامون بیماری کرونا می تواند عواقب عاطفی زیادی بر افراد وارد کند و منجر به فشار روانی ثانویه (STS) شود. شما برای کاهش این فشار به خانواده و دوستان خود گوشزد کنید که فشار روانی ثانویه STS می تواند بر روی هر کسی پس از یک رویداد آسیب زا تأثیر بگذارد. علاوه بر آن، علائم جسمی (خستگی، بیماری) و روانی ابتلا به کرونا ویروس را بشناسید و در صورت بروز، سریعا برای درمان اقدام کنید.

علائم استرس بعد از دوران قرنطینه

قرنطینه شدن برای پیشگیری و یا درمان بیماری COVID-19 می تواند استرس زا باشد و افراد ممکن است بعد از قرنطینه احساسات مختلفی داشته باشند، از جمله:

  • ترس و نگرانی نسبت به بیماری
  • تغییرات عاطفی یا بهداشت روانی
  • استرس بیش از حد در صورت بروز علائم در خود و یا اطرافیان
  • غم، عصبانیت یا ناامیدی نسبت به رفتارهای اطرافیان با بیمار

منبع:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prepare/managing-stress-anxiety.html

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

مراقبت از سالمندان در برابر کرونا

جدیدترین اخبار کرونا ویروس 5 | پزشکت

خطر ابتلا افراد بالای 60 سال و به ویژه بالای 80 سال، در برابر عفونت شدید یا کشنده کرونا ویروس آسیب پذیر هستند و بالاترین میزان تلفات در افراد سالخورده به ویژه افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند دیده می شود.

 کارشناسان پزشکی می گویند: اگر افراد بالای 60 سال به این ویروس آلوده شوند، حتی اگر سلامتی عمومی آن ها خوب باشد احتمال ابتلا به عفونت شدید در این افراد زیاد است این درحالی است که سالمندان مبتلا به بیماری های زمینه ای در معرض خطر ویژه ای قرار دارند. کارشناسان برخی از این خطرات را به ضعف سیستم ایمنی بدن نسبت می دهند. بنابراین خانواده ها باید اقدامات احتیاطی زیادی را برای این افراد در نظر بگیرند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سازمان بهداشت جهانی، متخصصان بیماری های زایمان و متخصصان بیماری های عفونی چندین راهکار را برای پیشگیری سالمندان به کرونا توصیه می کنند از جمله:

  • به مدت 20 ثانیه دستان خود را با صابون و آب گرم بشویند.
  • از حضور در اجتماعات و مراکز شلوغ جدا خودداری کنند.
  • اشیاء قابل لمس سالمندان حتما ضدعفونی و تمیز شود.
  • از استفاده وسایل حمل و نقل عمومی خودداری کنند.

دکتر آنی لوتکیمایر، متخصص بیماریهای عفونی در بیمارستان عمومی زاکربرگ سان سانفرانسیسکو معتقد است: ” ابتلا سالمندان با بیماری های زمینه ای به بیماری کرونا می تواند منجر به عواقب خیلی بد شود. به عنوان مثال، دیابت و بیماری های قلبی یا ریوی می توانند مقابله بدن را در برابر عفونت دشوارتر کنند و این افراد بهتر است در طول این بحران تحت هیچ شرایط از منزل خارج نشوند.

مراقبت سالمندان از انزوای اجتماعی

کارشناسان هشدار می دهند که اگر چه فاصله گرفتن از افراد و کاهش روابط اجتماعی و یا همان قرنطینه خانگی می تواند سنگ بنای کنترل شیوع کروناویروس باشد اما همین راهکار می تواند منجر به انزوا اجتماعی در سالمندان شود، که این تنهایی می تواند با بروز خطرات سلامتی زیادی همراه باشد. به همین منظور کارشناسان پیشنهاد می دهند که افراد برای برقرار تعاملات و روابط اجتماعی از شبکه های مجازی با دوستان و نزدیکان خود در ارتباط باشند.

ورزش و حفظ عادت های سالم

سالمندان می ترسند كه فاصله گرفتن از روابط اجتماعی در این دوران ممکن است بر جوانب مختلف زندگی آن ها تاثیرات منفی بگذارد و سلامتی آن ها به خطر بیاندازد. محققان بر اهمیت حفظ عادت های خوب از جمله خواب کافی، غذا خوردن سالم و ورزش در سالمندان تأکید می کنند. آن ها معتقدند که ورزش حتی یک پیاده روی ساده می تواند در مبارزه با اثرات coronavirus بسیار مفید باشد و به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب و مشکلات روحی و روانی بیماران کمک کند.

CDC توصیه می کند كه سالمندان در زمان قرنطینه خود بهتر است داروها و موارد بهداشتی و غذایی مورد نیاز خود را به مدت چندین هفته تامین کنند.

منبع:

https://www.nytimes.com/2020/03/14/health/coronavirus-elderly-protection.html

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر از از  پزشکت پیگیری کنید:

[advisers limit=5 online=true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز