لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

درمان کمردرد بدون جراحی

درمان کمردرد|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


درمان کمر درد مزمن یا طولانی مدت ممکن است برای پزشکان تا حدودی چالش برانگیز باشد. با این حال، درمان کمردرد بدون جراحی مانند دستکاری ستون فقرات، طب سوزنی و ایجاد تغییر در سبک زندگی امکان پذیر است.

کمر درد یک مشکل شایع است. تخمین زده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود 80 درصد از بزرگسالان در مقطعی از زندگی، ممکن است به طور ناگهانی در نتیجه کشیدگی عضلانی، بلند کردن اجسام سنگین یا تصادف دچار کمردرد شوند. در موارد دیگر، شرایطی مانند آرتریت، پوکی استخوان یا اسکولیوز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث کمردرد شود. گاهی اوقات و بسته به علت، پزشکان ممکن است جراحی را برای درمان کمردرد مزمن توصیه کنند.

با این حال، جراحی همیشه برای درمان کمردرد لازم نیست. سایر گزینه های درمانی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند کمردرد را بهبود بخشند یا تسکین دهند شامل استفاده از درمان های خانگی، طب جایگزین و تغییر شیوه زندگی است.

کمردرد علل مختلفی دارد و شدت آن متفاوت است. هیچ درمان مشخصی وجود ندارد که بتواند برای همه افراد به طور یکسان باشد. اما ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت درمان های کمردرد بدون جراحی را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم از این وضعیت رنج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برید بهتر است ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

دستکاری ستون فقرات

دستکاری ستون فقرات یا دستکاری کایروپراکتیک یکی از راه های کنترل کمردرد بدون جراحی است و شامل استفاده از دست ها برای تنظیم، ماساژ یا تحریک ستون فقرات است.

مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه (NCCIH) عنوان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که برخی از مطالعات نشان داده اند که دستکاری ستون فقرات ممکن است به کمردرد کمک کند. با این حال، این روش برای همه افراد، از جمله افرادی که پوکی استخوان، آرتریت، یا مشکلات نخاعی دارند، ایمن و مناسب نیست.

فقط یک ارائه دهنده آموزش دیده و دارای مجوز باید این درمان ها را انجام دهد. افرادی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند این تکنیک ها را انجام دهند، عبارتند از:

  • متخصصان کایروپراکتیک دارای مجوز
  • فیزیوتراپیست ها
  • پزشکان استئوپاتیک

هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که یک متخصص آموزش دیده دستکاری ستون فقرات را انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، احتمال بروز عوارض جانبی خیلی کم و نادر است. هر گونه عارضه جانبی جزئی، مانند ناراحتی در ناحیه، معمولاً ظرف 1 تا 2 روز برطرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

طب سوزنی || پزشکت

طب سوزنی

طب سوزنی یک روش طب سنتی چینی است. در این روش یک پزشک طب سوزنی، سوزن های نازکی را در نقاط خاصی از بدن فرو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. مردم از طب سوزنی برای بیماری های مختلف از بیماری های مزمن گرفته تا دردهای مزمن استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. طب سوزنی ممکن است به بازیابی عملکرد و تسکین درد در برخی از افراد مبتلا به کمردرد مزمن کمک کند. یک بررسی همچنین نشان داد که طب سوزنی باعث تسکین درد مزمن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که ممکن است در طول زمان به خوبی اثر کند.

کاهش وزن

عضلات پشت، استخوان ها و مفاصل به سختی کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند تا بدن را در حین حرکت، نشستن و ایستادن فرد حمایت کنند. اضافه وزن به دلیل افزایش فشار بر ستون فقرات و کشیدگی عضلات پشت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث کمردرد شود. بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که چاقی با سطوح بالای کمردرد و ناتوانی در مردان ارتباط دارد. در صورتی که وزن یک عامل خطر در بروز کمر درد باشد، کاهش وزن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به کاهش بخشی یا تمام کمردرد افراد کمک کند.

رژیم ضد التهابی

بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که افزاش التهاب در بدن ارتباط نزدیکی با انواع خاصی از دردهای مزمن دارد. داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی ( NSAIDs )، مانند ایبوپروفن و ناپروکسن، برای برخی از انواع درد خوب عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. التهاب دلایل زیادی دارد. یکی از راه‌های کمک به کاهش التهاب در بدن، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهابی است.

شواهد نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که برخی از غذاها، به ویژه غذاهای شیرین و فرآوری شده، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند التهاب را بدتر کنند. همچنین برخی از غذاها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند، از جمله:

  • سبزیجات
  • میوه ها
  • آجیل
  • ماهی
  • غلات کامل

به طور مشابه، مطالعات نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که مصرف غذاهای فرآوری شده و شکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند التهاب را افزایش دهند که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند درد را بدتر کند. افراد مبتلا به کمردرد بهتر است روی غذاهای کامل تمرکز کنند و از مصرف غذاهای فرآوری شده، چربی های ترانس و شکر اجتناب کنند.

یوگا|| پزشکت

اصلاح وضعیت بدن

داشتن یک وضعیت خوب ممکن است به کاهش و تسکین کمردرد کمک کند. وضعیت بدنی نادرست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند دلیل کمردرد برای برخی افراد باشد، بنابراین انجام اقداماتی برای اصلاح وضعیت بدن ممکن است باعث تسکین آن شود. وضعیت بدنی نادرست در نوجوانان ممکن است منجر به بروز کمردرد شود. در یک مطالعه، محققان دریافتند که شرکت‌کنندگانی که یک برنامه ورزشی 8 هفته‌ای را برای بهبود و اصلاح وضعیت بدنی خود انجام داد، تسکین درد کمر و شانه را تجربه کردند.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که انواع ورزش های زیر ممکن است هم وضعیت و هم درد کمر را بهبود بخشد:

یوگا: یوگا با بهبود عملکرد ذهنی و فیزیکی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تا حدودی درد را کاهش و تسکین دهد.

پیلاتس: شش اصل اساسی شامل متمرکز کردن یا سفت کردن عضلات تنه، تمرکز، مدیریت وضعیت بدن، دقت، جریان و تنفس مواردی هستند که همراه با ورزش پیلاتس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند درد را تسکین دهند.

تای چی: این ورزش سنتی چینی ممکن است به کاهش درد و بهبود عملکرد کمک کند.

تمرینات ثبات مرکزی: این تمرینات با هماهنگی و فعال سازی عضلات بالاتنه ممکن است به کاهش درد، کاهش تنش و اسپاسم عضلانی و بهبود سفتی تنه کمک کنند.

ورزش هوازی: ورزش هوازی منظم ممکن است عملکرد فیزیکی، استقامت عضلانی، درد و سلامت روان را بهبود بخشد. تمرین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با شدت زیاد، متوسط ​​یا کم باشد.

پیاده روی و دویدن: اینها راه های مناسب و آسان برای بهبود سلامت و تقویت عضلات هستند.

شنا: افراد ممکن است شنا را برای تقویت کمر پیشنهاد کنند، زیرا آب از ماهیچه ها حمایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. با این حال، مطالعات کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مورد اثربخشی آن در درمان کمردرد وجود دارد.

علاوه بر این ورزش ها، برخی از افراد ممکن است دوچرخه سواری را برای کمردرد مفید بدانند.

نکات بیشتر برای بهبود وضعیت بدن عبارتند از :

در نظر گرفتن وضعیت بدن هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن: فرد باید سعی کند سر خودش را بلند کند و شانه ها را به سمت عقب بکشد، نه اینکه به جلو خم شود و عضلات شکم را سفت کند.

پرهیز از وضعیت‌های تکراری: بلند کردن وسایل سنگین یا نشستن طولانی مدت ممکن است منجر به کمردرد شود.

درست ایستادن: توزیع وزن در دو طرف بدن به جای تکیه دادن به یک پا یا پهلو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در تسکین درد کمر موثر باشد.

استفاده از گرما و سرما

فرد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند از کیسه های سرد و گرم برای کاهش تورم و تسکین درد استفاده کند. افراد بلافاصله پس از آسیب، مانند فشار، از کیسه یخ استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. قرار دادن کیسه یخ پیچیده شده در حوله به طور مستقیم به پشت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند التهاب را کاهش دهد.

سرما ممکن است یک اثر بی حس کننده برای کمردرد ناگهانی و شدید ایجاد کند. افراد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند برای محافظت از پوست در برابر سرمازدگی از کیسه های خنک کننده مخصوص یا کیسه یخ یا سبزیجات منجمد پوشیده شده با حوله استفاده کنند. کیسه های یخ را حداکثر تا 20 دقیقه قرار دهید.

یک پد حرارتی می‌تواند درد کمر را تسکین دهد، جریان خون را افزایش می‌دهد که باعث بهبودی می‌شود. فرد باید دستورالعمل ها را به دقت دنبال کند تا از سوختگی ناشی از پد حرارتی جلوگیری کند. پدهای حرارتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند منجر به تسکین فوری شوند.

کشش

کشش های زیر ممکن است به تسکین کمردرد کمک کند. فرد باید هر کشش را به مدت 30 ثانیه یا تا زمانی که احساس راحتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند نگه دارد.

لمس انگشتان پا: علاوه بر کشش عضلات همسترینگ، خم شدن به جلو تا رسیدن به انگشتان پا به شل شدن عضلات کمر کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

حالت کبرا: در حالت خوابیده روی شکم، با دست‌ها به سمت پایین در کنار شانه‌ها، فرد باید به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قفسه سینه خود را بالا بیاورد تا بالای سرش به سمت سقف باشد.

حالت کودک: در حالت نشستن روی پاشنه ها و زانوها به اندازه عرض لگن، فرد باید به جلو خم شود تا سر خود را روی زمین قرار دهد و دست ها را جلوی سر دراز کند.

استفاده از انواع پماد های مسکن

انواع پماد های تسکین دهنده که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند تا حدودی درد کمر را تسکین دهند در داروخانه ها و به صورت آنلاین موجود هستند. کرم‌های تسکین‌دهنده حاوی منتول اثر خنک‌کنندگی دارند که می‌توانند به طور موقت کمردرد را کاهش دهند. بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که استفاده از منتول روی پوست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند گیرنده های درد را در بدن حساسیت زدایی کند. با این حال، استفاده بیش از حد منتول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به حساسیت بیشتر به درد شود.

برخی از افراد ممکن است استفاده از کرم های حاوی کانابیدیول (CBD) را نیز در نظر بگیرند. کرم‌های CBD علائم کمردرد را در بیمارانی که اخیراً جراحی ستون فقرات انجام داده‌اند، کاهش می‌دهد.

آرنیکا

آرنیکا یک داروی هومیوپاتی است که افراد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به طور مستقیم روی پوست برای درمان درد عضلانی، تورم، کبودی و آسیب های جزئی استفاده کنند. در حالی که تحقیقات علمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اثبات موثر بودن آرنیکا وجود دارد، خطر عوارض جانبی آن کم است و برخی افراد ممکن است آن را مفید بدانند. یک گزارش موردی در سال 2018 نشان داد که آرنیکا در ترکیب با طب سوزنی و ماساژ به کاهش درد مزمن استئوآرتریت کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

اعمال تغییرات محیط کار

طبق گفته اداره ایمنی و بهداشت شغلی در ایالات متحده، یک محیط کاری مناسب ممکن است به کاهش کمردرد و سایر صدمات کمک کند. یک فرد باید مطمئن باشد که صفحه نمایش کامپیوتر خود در سطح چشم و صندلی او در ارتفاع مناسب قرار دارد. بهتر است هنگام جابجایی اجسام بسیار سنگین کمک بخواهید یا از چرخ دستی استفاده کنید.

خواب کافی || پزشکت

خواب کافی

بر اساس یک مطالعه در سال 2015، کمبود خواب ممکن است بر میزان درد فرد تأثیر بگذارد .بر اساس این گزارش، اکثر بزرگسالان به 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. قرار دادن بالش های اضافی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به تنظیم ستون فقرات در موقعیت مناسب در هنگام خواب کمک کنند. بالش های سر باید انحنای گردن را به راحتی نگه دارند. هنگام خوابیدن به پهلو، قرار دادن یک بالش بین زانوها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند ستون فقرات را در یک راستا نگه دارد.

ورزش منظم

اگر چه ممکن است در هنگام بروز درد، ورزش و تمرین تا حدودی مشکل باشد. اما با این حال ورزش یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای بسیاری از انواع درد است. چون ورزش می‌تواند اندورفین را آزاد کند. این مواد شیمیایی طبیعی مغز، با اتصال به گیرنده های مواد افیونی در مغز به توقف درد کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و اثر خفیف مشابه داروهای مسکن دارد. تحقیقات نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد ورزش‌هایی که عضلات پشت و گردن را تقویت می‌کنند می‌توانند درد افراد مبتلا به کمردرد مزمن و گردن را کاهش دهند.

هنگام بروز کمردرد، بلند شدن و حرکت کردن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، پیاده روی کوتاه، ایروبیک، یوگا، ایروبیک در آب، شنا، یا سایر فعالیت های کم تاثیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به کاهش کمردرد کمک کند. ورزش ممکن است ماهیچه های منقبض را شل کند و اندورفین، مسکن طبیعی مغز، ترشح کند. یک فرد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند شروع یک برنامه ورزشی روزانه را در نظر بگیرد که شامل تمرینات قدرتی و کششی برای کمک به انعطاف پذیری و قوی نگه داشتن عضلات است.

ورزش منظم ممکن است از بروز حملات کمردرد در آینده که به دلیل سفت شدن عضلات است جلوگیری کند.

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست

تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS) شامل قرار دادن تکه های الکترود چسبنده روی پشت خود است. هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که شخصی دستگاه باتری را فعال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، تکانه های الکتریکی را به الکترودها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرستد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند سیگنال های درد را قطع کند.

یک مطالعه نشان داد که یک جلسه 15 دقیقه ای TENS تسکین قابل توجهی از کمردرد ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. یک متاآنالیز نشان داد که TENS “کاهش قابل توجه درد” را برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن فراهم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و درد را تا حدود زیادی کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

تکنیک های مدیریت استرس

استرس ممکن است باعث انقباض عضلات در فرد شده و حتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث کمردرد یا بدتر شدن علائم بیمار شود. موسسه استرس آمریکا کمردرد را از جمله علائم استرس ذکر کرده است. به نحوی که استرس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث تغییر در درک بدن از درد شود. افرادی که استرس زیادی دارند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند از روش هایی مانند مدیتیشن و ورزش برای کاهش مدیریت خود استفاده کنند.

کفش مناسب

پوشیدن کفش نامناسب می‌تواند باعث ناهماهنگی ساق‌ها، باسن و پشت شود. این ناهماهنگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به کمردرد شود. کفش‌های پاشنه بلند، کفش‌هایی که خیلی تنگ هستند یا کفش‌هایی که پشتیبانی ضعیفی دارند از عوامل احتمالی کمردرد هستند. یک مطالعه نشان داد افرادی که به مدت 6 هفته از ارتزهای سفارشی در کفش های خود استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردند، بهبود قابل توجهی در کمردرد مشاهده کردند.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی شامل انجام حرکات کششی و تمرینات خاص تحت هدایت یک فیزیوتراپیست مجاز است. این تمرینات ممکن است تنش را از بین ببرد یا مناطق خاصی را تقویت کرده تا به تسکین درد کمک کند. بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد افرادی که از فیزیوتراپی برای کمردرد استفاده می‌کنند، کمتر به سایر خدمات مراقبت‌های بهداشتی برای درد خود نیاز دارند.

چه زمانی جراحی برای کمردرد مناسب است؟

اگر درمان‌های خانگی، داروها و درمان‌های غیرتهاجمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مؤثر نبوده باشند، پزشک ممکن است جراحی را پیشنهاد کند. اگرچه کمردرد هزاران نفر را تحت تاثیر قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، پزشکان از یک “استاندارد” برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا جراحی برای کمردرد ضروری است یا خیر، پیروی نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

جراحی لزوماً همه انواع کمردرد را اصلاح و درمان نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. جراحی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به کمردردی که ناشی از مسائل فیزیکی خاص در ستون فقرات است کمک کند. حتی ممکن است به افرادی که دارای خار استخوانی، برآمدگی یا پارگی دیسک، مشکل ستون فقرات یا عصب تحت فشار هستند کمک کند. اگر مشکلات دیگری باعث کمردرد شود، جراحی ممکن است درمان مناسبی برای آن نباشد.

اغلب، کمردرد نتیجه یک آسیب جزئی یا استفاده بیش از حد از عضلات پشت است. این معمولا با گذشت زمان بهتر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و با درمان سریعتر بهبود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد. اگر فردی دارای کمردرد و همچنین علائم دیگری مانند تب، بی حسی، ضعف پا، یا کمر دردی که بعد از تصادف رخ داد، به پزشک مراجعه کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز