لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

بیماری های چشم

درمان لکه های شناور چشمی چیست؟

چگونه لکه های شناور چشمی را در خانه درمان کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمان لکه های شناور چشمی با برخی از راهکارهای خانگی امکان پذیر است. لکه های شناور چشمی را می توان با استفاده از برخی تکنیک ها در خانه درمان کرد.

بسیاری از افراد به طور موقت چشمه های شناور و لکه هایی را در زمینه بینایی خود تجربه کرده اند. این اشکال اغلب علائم یک بیماری پزشکی به نام لکه های شناور چشم است. لکه های شناورهای چشم، لکه های کوچکی هستند که هر زمان که فرد چشمهای خود را حرکت می دهد دور آن می چرخند.

این لکه شناورهای چشم ممکن است به صورت لکه های سیاه یا خاکستری یا تار عنکبوتی ظاهر شوند. با این حال، اگر شخصی سعی کند مستقیماً به آنها نگاه کند، این لکه ها دور می شوند. اگرچه شناورهای چشم غالباً در نتیجه بالا رفتن سن به وجود می آیند، اما چند عامل دیگر نیز ممکن است باعث بروز آنها شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شناورهای چشم و درمان های طبیعی برای پیشگیری از بروز آنها، ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

درمان های خانگی برای درمان شناورهای چشم

درمان لکه های شناور چشمی چیست؟ | پزشکت

درمان لکه های شناور چشمی و آب چغندر

چغندر غنی از ترکیبات موادی به نام کاروتنوئید است. کاروتنوئیدها مانند لوتئین و زاگزانتین اجزای لازم برای سلامت ماکولا و شبکیه هستند. از این رو، چغندر ممکن است در درمان بیماری های چشم مانند لکه شناور چشمی موثر باشند. برای برخورداری از مزایای آن یک لیوان آب چغندر تازه بنوشید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

درمان لکه های شناور چشمی و ویتامین ها

ویتامین ها در حفظ بینایی نقش مهمی دارند. ویتامین A بینایی را بهبود می بخشد. از طرفی هم ویتامین C از تشکیل کلاژن پشتیبانی می کند و برای تقویت مویرگهای شبکیه و بافتهای چشم لازم است. از این رو، ویتامین A و ویتامین C ممکن است در درمان للکه های شناورهای چشمی موثر باشند. غذاهای غنی از ویتامین A و C  مانند هویج، اسفناج، کلم پیچ، مرکبات، تخم مرغ و کره کنید.

درمان لکه های شناور چشمی و روغن کرچک

روغن کرچک حاوی اسید رینولئیک است که التهاب را کاهش می دهد. از این رو، روغن کرچک ممکن است با کاهش التهاب به بهبود علائم شناور چشم کمک کند. یک یا دو قطره از روغن کرچک 100٪ آلی را در هر چشم بریزید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد چشم های خود را بشویید. این کار را یک بار در روز، ترجیحاً قبل از خواب انجام دهید.

روغن کندر

روغن کندر دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. از این رو، ممکن است در پیشگیری از تخریب و آسیب سلول شبکیه موثر باشد. این وضعین ممکن است در درمان شناورهای چشم کمک کند. یک قطره روغن کندر بین انگشتان خود پخش کنید. این را از بالای ابروها و از بالای قسمت استخوان گونه استفاده کنید. این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید.

چای سبز

چای سبز به وفور در آنتی اکسیدان ها وجود دارد و ممکن است با تقویت بافت های شبکیه به بهبود بینایی کمک کند. 1 قاشق چایخوری چای سبز را به یک فنجان آب اضافه کنید. آن را در قابلمه بریزید و بگذارید 5 دقیقه بجوشد. سپس مخلوط صاف کنید و بگذارید چای کمی خنک شود. مقداری عسل به چای سبز اضافه کرده و بلافاصله مصرف کنید. این کار را 3 بار در روز انجام دهید.

مکمل های امگا 3

درمان لکه های شناور چشمی چیست؟ | پزشکت

چشم پزشک

امگا 3 اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه هستند که خواص ضد التهابی دارند. آنها التهاب چشم را تا حد زیادی کاهش می دهند. از این رو، امگا 3 می تواند یکی از بهترین درمان ها برای درمان شناورهای چشم باشد.

پس از مشورت با پزشک خود  1000 میلی گرم مکمل امگا 3 مصرف کنید.

آب لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که در ترمیم بافتهای تخریب کننده ماکولا و شبکیه به طور موثری عمل می کنند. لیمو ممکن است در درمان شناورهای چشم کمک کند. عصاره از نصف لیمو را درون یک لیوان آب بگیرید. مقداری عسل را به آن اضافه کرده و بلافاصله آن را مصرف کنید. این کار را 3-4 بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. حتی ممکن است باعث کاهش التهاب در بافتهای شبکیه شود و از چشم در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. از این رو، سرکه سیب می تواند گزینه مناسبی برای درمان لکه شناورهای چشمی باشد.

یک قاشق چایخوری سرکه سیب را به نصف فنجان آب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. دو دستمال نخی را در این محلول خیس کنید و آنها را روی پلک های بسته قرار دهید. بگذارید 30 تا 60 دقیقه روی آن بماند. این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای است. این اسیدهای چرب به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. از این رو، ممکن است به ترمیم بافتهای شبکیه و ماکولا کمک کرده و شناورهای چشم را کاهش دهد.

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را بین کف دست خود بمالید. پلک های خود را ببندید و کف دست خود را روی آنها قرار دهید.

دستان خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی چشمان خود نگه دارید. این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید.

آب هویج

هویج سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین A است. از این رو، مصرف منظم هویج ممکن است ماده مغذی مورد نیاز چشم را تأمین کند. حتی ممکن است به خلاص شدن از شر شرایط مختلف چشم مانند شناور چشم کمک کند. یک فنجان آب هویج تازه مصرف کنید.

روغن بذر کتان

دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 برای ارتقاء سلامت چشم عالی هستند. از این رو، روغن بذر کتان ممکن است در درمان شناورهای چشم کمک کند. یک قاشق چایخوری روغن بذر کتان را بین دستان خود بمالید.

آنها را به مدت 5 دقیقه روی پلک های بسته خود قرار دهید. در روش دیگر، می توانید روغن بذر کتان را بالای ابروها و استخوان های گونه خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید.

درمان لکه های شناور چشمی و کرن بری

کرن بری حاوی زاگزانتین بوده و یک آنتی اکسیدان است که برای عملکرد مناسب چشم لازم است. از این رو، مصرف منظم آن ممکن است در درمان این بیماری موثر باشد.

عصاره هسته انگور

دانه های انگور حاوی کمپلکس های اولیگومریک پروآنتوسیانیدین (OPC) هستند. این OPC ها دارای خواص آنتی اکسیدانی قدرتمندی می باشند. از این رو، دانه های انگور ممکن است در درمان شناورهای چشمی موثر باشند. پس از مشورت با پزشک، 100 میلی گرم مکمل هسته انگور مصرف کنید.

درمان لکه های شناور چشمی و سیر

درمان لکه های شناور چشمی چیست؟ | پزشکت

سیر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. این خواص درمانی سیر ممکن است در ترمیم بافت های آسیب دیده چشم که منجر به شناور شدن چشم می شوند، موثر باشد.

حبه های سیر خرد شده را به سالاد یا ماکارونی مورد علاقه خود اضافه کرده و روزانه مصرف کنید. در صورت تمایل، می توانید به طور مستقیم حبه های سیر را بجوید.

زنجبیل

زنجبیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار خوبی از خود نشان می دهد. همچنین به کاهش آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کرده و با التهاب چشم مقابله می کنند.

یک یا دو تکه زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب اضافه کنید. زنجبیل رنده شده را به آب اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. آن را صاف کنید و بگذارید چای کمی خنک شود. مقداری عسل اضافه کرده و بلافاصله مصرف کنید. این کار را 3-4 بار در روز انجام دهید.

آب میوه آملا

املا خواص آنتی اکسیدانی از خود نشان می دهد که خاصیت آن به علت ویتامین C موجود در آن است. این خواص ممکن است در ترمیم آسیب های بافت های چشم موثر باشد.

آب آمله تازه استخراج شده را در یک فنجان آب مخلوط کنید. کمی عسل به این اضافه کرده و آن را مستقیم مصرف کنید. این کار را روزی یکبار انجام دهید.

آب آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص آنتی اکسیدانی غنی از خود نشان می دهد. این خواص آنتی اکسیدانی ممکن است بافت های آسیب دیده چشم را ترمیم کند. آنها همچنین ممکن است در بهبود شناورهای چشم موثر باشند. برای استفاده از آن می توانید یک فنجان آب آلوئه ورا بنوشید. یا هر چند وقت یکبار مقداری ژل آلوئه ورا روی چشم های خود بمالید.

پیاز

درمان لکه های شناور چشمی چیست؟ | پزشکت

پیاز حاوی کوئرستین است که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. کوئرستین در درمان بیماری های مختلف چشم مفید است. از این رو، پیاز ممکن است در درمان لکه های شناورهای چشمی موثر باشد. تکه های پیاز خرد شده را مرتباً مصرف کنید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

گلاب

گلاب دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است.  این خواص گلاب می تواند در بهبود بافت های آسیب دیده چشم و التهاب سلول های چشم که باعث شناور شدن چشم می شود، موثر باشد. در هر چشم خود یک یا دو قطره گلاب بریزید. چند بار پلک بزنید و اجازه دهید جذب چشم شود. این کار را 3-4 بار در روز انجام دهید.

پیشگیری از لکه های شناور چشمی اگرچه درمان های طبیعی ممکن است در مبارزه با شناورهای چشم کمک کنند، اما این احتمال وجود دارد که در پیشگیری از عود آنها موثر نباشد. اما برای پیشگیری از بروز آنها تا حدودی می توانید موارد زیر را رعایت کنید:

  • یوگا تمرین کنید.
  • از خستگی چشم جلوگیری کنید.
  • از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.
  •  برای محافظت از چشم در برابر اشعه مضر آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنید.

علائم و نشانه های لکه های شناور چشم شامل موارد زیر است:

  • رشته های کوچک تیره یا رشته هایی که در میدان دید شناورند.
  • لکه هایی در زمینه بینایی که با مشاهده زمینه های ساده و روشن قابل مشاهده هستند.

شناورهای چشم بسته به شکل آنها در انواع مختلف طبقه بندی می شوند. به طور عمده پنج نوع شناور چشم وجود دارد که در زیر به آنها پرداخته می شود.

انواع لکه های شناور چشمی

درمان لکه های شناور چشمی چیست؟ | پزشکت

  • لکه های رشته ای: لکه های رشته ای در زمینه بینایی متداول ترین (و بی خطر) نوع شناور چشم هستند. شکل های الیافی در نتیجه تجزیه کلاژن هستند.
  • شناورهای ابر مانند: شناورهای ابر مانند پراکنده هستند. روند پیری طبیعی منجر به دیدن چنین شناورهایی می شود.
  • حلقه های ویس: حلقه های ویس شناورهای بزرگتری هستند که به شکل حلقه هستند. آنها اغلب هنگامی تشکیل می شوند که بافت زجاجی اطراف عصب بینایی جدا شود.
  • (iv) Flashes Of Light: هنگامی که غشای زجاجیه، شبکیه را در حین جدا شدن تحریک می کند، ممکن است مشاهده شوند.
  • (v) نقاط: هنگام پارگی در شبکیه، نقاط یا لکه ها در خط دید ظاهر می شوند. ممکن است پارگی باعث نشت خون در غشای زجاجیه شود و ایجاد نقاط قابل مشاهده شود.

حفظ رژیم غذایی مناسب برای تقویت سلامت چشم مهم است. برخی از غذاهایی که برای تسریع در بهبودی و جلوگیری از شناور چشم بهتر هستند ، عبارتند از:

  • صدف
  • سبزیجات برگ سبز، مانند اسفناج و کلم پیچ
  • ماهی مانند ماهی آزاد، ماهی تن و ساردین
  • مرکبات، مانند پرتقال، کیوی و توت فرنگی
  • آجیل های غنی از پروتئین، مانند گردو، پسته و بادام

شناورهای چشم ممکن است آزاردهنده باشند، اما معمولاً خود به خود برطرف می شوند. با این حال، برای رد هرگونه بیماری زمینه ای جدی و بحث در مورد گزینه های مناسب درمانی، حتماً با یک پزشک مشورت کنید.

تمریناتی مانند چشمک زدن، تنفس، مدیتیشن و همچنین ماساژ نقاط فشار فشاری دور چشم ممکن است به مقابله با شناورهای چشم کمک کند. شناورهای چشم ممکن است برای بعضی از افراد کاملاً ناپدید شوند. با این حال، آنها معمولاً کوچکتر می شوند و طی چند هفته یا چند ماه کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/effective-home-remedies-for-eye-floaters/

[advisers limit=3 online =true skill=”17″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز