لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

چگونه پریود خود را زودتر شروع کنیم؟

چگونه پریود خود را زودتر شروع کنیم؟-پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

اغلب اوقات، چرخه قاعدگی با یک رویداد، مهمانی یا حتی سفر به یک مقصد عجیب و غریب که مدت ها در انتظارش هستیم، مصادف می شود. پریود بودن در طول سفر می تواند چیزی باشد که می خواهید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید. به راحتی احساس می کنید که راهی برای خروج از این وضعیت ندارید و ممکن است مجبور شوید همه برنامه های خود را لغو کنید. اما با این حال زیاد دلهره نداشته باشید و نگران نباشید.در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا مسئولیت را در دست بگیرید و عادت ماهانه خود را زودتر شروع کنید.

بیشتر بخوانیم: درد پریود دارم اما پریود نمیشوم؟

راه های طبیعی برای شروع زودتر پریود

برخی راهکارهای برای شروع زودتر از موعود دوره های قاعدگی در خانم ها وجود دارد که با درنظرگرفتن آنها می توان انتظار دوره پریود به زمان نزدیکتر را داشته باشید. برخی از آنها استفاده از مواد مغذی زیر است:

پاپایا برای شروع زودتر پریود

پاپایا دارای خواص رحمی است، به این معنی که انقباض رحم را تحریک می کند. حتی ممکن است به شروع زودهنگام قاعدگی شما کمک کند. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. می توانید یک پاپایای رسیده را برش داده و مستقیما مصرف کنید. از طرف دیگر، می توانید میوه را مخلوط کرده و آب میوه را برای مصرف آماده کنید. این آب را یک بار در روز در روزهای منتهی به پریود بنوشید.

ویتامین C برای شروع زودتر پریود

ویتامین C یا اسید اسکوربیک می تواند سطح استروژن را در بدن شما افزایش دهد. استروژن چرخه قاعدگی شما را تنظیم می کند. ویتامین C می تواند سطح پروژسترون را در بدن شما کاهش دهد، که منجر به ریزش زودهنگام دیواره رحم می شود و ممکن است باعث قاعدگی زودرس شود.

احتیاط: باید مکمل ها را در دوز تجویز شده توسط پزشک مصرف کنید زیرا مصرف بیش از حد ممکن است منجر به عوارض جانبی خطرناکی شود.

آناناس برای پریود شدن

آناناس دارای خواص رحمی است و می تواند باعث انقباضات رحمی در زنان شود. این به تسهیل ریزش دیواره رحم کمک می کند و باعث می شود پریود شما سریعتر بیاید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هیچ تحقیق علمی مبنی بر اینکه آناناس می‌تواند باعث ایجاد قاعدگی زودرس شود، وجود ندارد. قبل از پریود یک کاسه آناناس بخورید. یک بار در روز آن را در نزدیکی زمان پریود خود میل کنید.

هویج برای پریود شدن

هویج حاوی بتاکاروتن و سایر ترکیبات فعال زیستی است که می تواند به شما کمک کند با القای ریزش دیواره رحم، پریود اولیه خود را شروع کنید. با این حال، شواهد علمی برای تأیید این موضوع وجود ندارد. هویج را در آب بجوشانید و مستقیم مصرف کنید.  از طرف دیگر، می توانید آب هویج را یک یا دو بار در روز بنوشید. با نزدیک شدن به قاعدگی می توانید این درمان را 1 تا 2 بار در روز دنبال کنید.

دانه های رازیانه

عصاره دانه رازیانه می تواند به عنوان یک قیچی عمل کند. این بدان معنی است که ممکن است جریان خون از رحم را افزایش دهد و در نتیجه باعث ایجاد قاعدگی زودرس شود. تحقیقات بیشتری برای ایجاد دانه های رازیانه به عنوان یک درمان موثر برای ایجاد پریود مورد نیاز است.

آب را در یک قابلمه بجوشانید. به این کار دانه های رازیانه را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. این محلول را بعد از صاف کردن بنوشید. می توانید این درمان را در فواصل منظم در روز دنبال کنید.

سلامت بانوان

اب انار برای پریود شدن

انار می تواند فعالیت فازیک چرخه قاعدگی را تنظیم کند، در نتیجه یک دوره منظم را تضمین می کند. فعالیت استروژنی آنها ممکن است به ایجاد یک دوره اولیه کمک کند. اما این درمان فاقد پشتوانه علمی است. می توانید انار را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. شما می توانید این درمان را هر روز قبل از تاریخ پریود خود دنبال کنید.

زردچوبه برای پریود شدن

 

زردچوبه برای زودتر پریود شدن|| پزشکت

زردچوبه حاوی یک ترکیب فعال زیستی به نام کورکومین است که به صورت قیف کننده عمل می کند. ممکن است با تحریک جریان خون به رحم به شما کمک کند تا پریودتان را سریعتر شروع کنید. با این حال، هیچ تحقیق علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. یک لیوان آب را بجوشانید و یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در آن مخلوط کنید. زمانی که گرم است مصرف کنید. شما می توانید این درمان را 1 تا 2 بار در روز حدود 1 هفته قبل از تاریخ پریود خود دنبال کنید.

برگ جعفری

جعفری منبع غنی از ترکیبات زیست فعال است که ممکن است فعالیت استروژنی را در بدن شما افزایش دهد. همچنین یک عامل ضد اسپاسم عالی است که می تواند درد ناشی از انقباضات رحمی را در دوره اولیه کاهش دهد. چند برگ جعفری را در آب جوش دم کنید. آن را صاف کرده و برگها را خشک کنید. برگ های خشک شده جعفری را سه بار در روز مصرف کنید. می توانید این کار را یک هفته یا 10 روز قبل از پریود دنبال کنید.

قهوه

کافئین جزء اصلی قهوه است. شناخته شده است که خواصی را نشان می دهد که فعالیت استروژنی را تحریک می کند. با این حال، شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد کافئین می‌تواند به پریود کمک کند. زمانی که به قاعدگی نزدیک می‌شوید، قهوه را به اندازه دو بار در روز مصرف کنید. تا زمانی که پریود شوید کمی بیشتر از حد معمول قهوه بنوشید.

احتیاط: به دلیل داشتن کافئین زیاد، بعد از پریود قهوه اضافی مصرف نکنید.

روغن کرچک برای پریود شدن

اسید ریسینولئیک جزء اصلی روغن کرچک است. شناخته شده است که باعث انقباضات رحمی می شود. این به نوبه خود ممکن است باعث ایجاد یک دوره اولیه شود. مقداری روغن کرچک را به آرامی روی قسمت پایین شکم خود ماساژ دهید. از کمپرس گرم در قسمت پایین شکم خود استفاده کنید بگذارید 15-20 دقیقه بماند. می توانید این کار را دو بار در هفته قبل از پریود انجام دهید.

زنجبیل برای پریود شدن

زنجبیل سرشار از ترکیبات فعال زیستی است که می تواند گرمای بدن را افزایش داده و دوره اولیه را ایجاد کند. این خواص ضد اسپاسم را نشان می دهد که به کاهش سایر علائم قاعدگی مانند کرامپ های شکمی کمک می کند. زنجبیل را خرد کنید تا آب آن گرفته شود. مقداری عسل به این آب میوه اضافه کنید و روزانه مصرف کنید. این درمان را دو بار در روز چند روز قبل از تاریخ پریود واقعی خود دنبال کنید.

دانه کنجد

دانه های کنجد حاوی ترکیبات فعال زیستی هستند که می توانند جریان قاعدگی را القاء و منظم کنند. از این رو، مصرف کنجد ممکن است باعث پریود زودرس شود. یک قاشق چای خوری کنجد را با عسل میل کنید. می توانید این کار را دو بار در روز حدود دو هفته قبل از پریود انجام دهید.

اینها راه حل هایی هستند که می توانید برای زودتر پریود شدن خود دنبال کنید. حداقل یک یا دو هفته قبل از تاریخ واقعی خود استفاده از این درمان ها را شروع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

علت پریود زودتر از موعود چیست؟

اگر هر چند وقت زودتر از موعد خود پریود شوید، کاملاً طبیعی در نظر گرفته می شود.

اگر به طور منظم پریود شما زودتر شروع می شود بهتر است با متخصص زنان آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

چرخه قاعدگی زنان می تواند تحت تأثیر عواملی مانند تغییر در سبک زندگی، تمرین شدید، استرس یا هر شرایط زمینه ای دیگر قرار گیرد. گاهی اوقات، هیچ یک از این علل ممکن است به یک دوره اولیه کمک نکند. در چنین مواردی، مداخله پزشکی توصیه می شود.

علل اصلی پریود اولیه عبارتند از:

  • یائسگی: با نزدیک شدن به یائسگی، دوره ای نامنظم خواهید داشت که روزهای کمتری نسبت به معمول طول می کشد.
  • رژیم غذایی ضعیف: فقدان یک رژیم غذایی متعادل می تواند مستقیماً بر منظم بودن چرخه قاعدگی شما تأثیر بگذارد.
  • عدم تعادل در سطوح هورمونی: چرخه قاعدگی توسط تغییرات در سطح هورمون ها در بدن شما کنترل می شود. با این حال، اگر تغییر نامطلوبی در این سطوح به دلیل مصرف قرص های ضد بارداری وجود داشته باشد، ممکن است زودتر پریود شوید.
  • استرس: استرس همچنین می تواند باعث زودتر پریود شدن شما شود، زیرا می تواند با سطوح طبیعی هورمون ها در بدن شما تداخل ایجاد کند.
  • دارو: داروهایی مانند قرص‌های ضدبارداری یا یک داروی پیشگیری از بارداری اضطراری ممکن است باعث شود زودتر از موعود شروع شود زیرا بر سطح هورمون‌های بدن شما تأثیر می‌گذارد.
  • تمرین شدید: یک تمرین شدید بر چرخه قاعدگی شما تأثیر می گذارد، زمانی که تعداد کالری سوزانده شده بیشتر از چیزی باشد که خورده اید. اگر بدن شما انرژی مورد نیاز خود را نداشته باشد، نمی تواند مقدار مناسبی از هورمون های تولید مثلی مورد نیاز برای تخمک گذاری را تولید کند.

عوامل خطر برای پریود زودتر از موعود

زنانی که زودتر پریود می شوند به طور موثر در یک ماه دو پریود می شوند. عوامل زیر می توانند خطر پریود شدن زودرس را افزایش دهند:

  • درد هنگام مقاربت
  • جریان شدید خونریزی در طول دوره
  • درد زیر شکم که چند روز طول می کشد.
  • سابقه خانوادگی کیست، فیبروم یا یائسگی زودرس می تواند شما را مستعد پریود زودرس کند.

برای مشاوره با پزشک زنان آنلاین در پزشکت کلیک کنید.

علائم نزدیک شدن زمان پریود

 

 

گرفتگی شکم از علائم نزدیک شدن زمان پریود|| پزشکت

شروع زمان پریود در زنان ممکن است با بروز برخی علائم همراه باشد، از جمله:

گرفتگی شکم

گرفتگی شکم در اثر انقباضات دیواره رحم ایجاد می شود و به آن دیسمنوره می گویند. معمولاً در روزهای منتهی به قاعدگی شروع می شود و می تواند در تمام چرخه شما ادامه یابد. برخی از زنان به هیچ وجه این گرفتگی ها را احساس نمی کنند، در حالی که برخی دیگر دردی با شدت بالا را احساس می کنند که می تواند تمام فعالیت های آنها را مختل کند. گرفتگی عضلات از قسمت تحتانی شکم منشا می گیرد و می تواند تا ران ها و تا قسمت میانی پشت شما حرکت کند.

گاهی اوقات، گرفتگی عضلات می تواند با شرایطی مانند بیماری التهابی لگن، فیبروم، اندومتریوز و غیره همراه باشد. در چنین مواردی، درد می تواند شدیدتر باشد. این گرفتگی ها به عنوان دیسمنوره ثانویه شناخته می شوند.

ضایعات پوستی

با نزدیک شدن به چرخه قاعدگی، ضایعات پوستی شایع هستند. این به این دلیل است که با نزدیک شدن به قاعدگی، بدن شما دستخوش تغییرات هورمونی می شود. این امر باعث ظاهر شدن آکنه، جوش یا زگیل در صورت، گردن یا پشت شما می شود.

حساسیت سینه ها در پریود زودتر از موعود

در نیمه اول و دوم چرخه قاعدگی، بدن شما به ترتیب استروژن و پروژسترون ترشح می کند. در حوالی تخمک‌گذاری، زمانی که سطح پروژسترون افزایش می‌یابد، سینه‌های شما بزرگ می‌شوند و می‌توانند حساس، توده‌دار و متورم شوند. برای برخی از زنان، این علائم می تواند بسیار خفیف باشد، در حالی که می تواند باعث ناراحتی زیادی در برخی دیگر شود.

نفخ. تغییرات هورمونی نزدیک پریود می تواند باعث نفخ شود. این نفخ را می توان به افزایش احتباس آب و نمک در بدن شما نسبت داد.

بیشتر بخوانیم: چگونه از نفخ پریود خلاص شویم؟

مشکلات روده. حرکات روده مستعد تغییرات هورمونی است. ممکن است با نزدیک شدن به پریود مشکلاتی مانند حالت تهوع، نفخ شکم، اسهال یا یبوست را تجربه کنید.

سردرد. وقتی به پریود نزدیک می شوید، سطح استروژن در بدن شما افزایش می یابد. این می تواند باعث افزایش سروتونین شود که می تواند باعث میگرن و سردرد شود. این می تواند باعث میگرن در زنان مستعد سردرد شود.

نوسانات خلقی در پریود زودتر از موعود

همه ما به خوبی از علائم عاطفی PMS آگاه هستیم. اینها شامل نوسانات خلقی، اضطراب، تحریک پذیری و افسردگی است. تغییرات هورمونی مسئول این هستند. این تغییرات هورمونی باعث افزایش ترشح سروتونین می شود که باعث می شود احساس کمبود کنید. در حالی که هر چند وقت یکبار پریود زودرس خوب است، اما اگر مکرر اتفاق بیفتد، باید با پزشک مشورت کنید.

اگر پریود زودرس شما ادامه داشت و درد یا ناراحتی شدید دارید، باید به متخصص زنان مراجعه کنید. همچنین، اگر سابقه سقط جنین داشته اید، برای کمک فوری پزشکی با پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول

تمرینات برای پریود شدن فوری چیست؟

می توانید تمرینات شکمی مانند کرانچ، اسکات، چرخش لگن و غیره را برای ایجاد قاعدگی زودرس امتحان کنید. با این حال، هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ثابت کند این تمرینات باعث ایجاد قاعدگی می شوند.

اگر پریود نشدیم چه بخوریم؟

از غذاهای غنی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی ضروری استفاده کنید. همچنین می توانید زنجبیل، دارچین، خرما، کنجد و غیره مصرف کنید.

چرا دوبار پریود شدم؟

سیکل قاعدگی شما معمولاً 21 تا 35 روز است. اگر سیکل کوتاه تری دارید، این احتمال وجود دارد که می توانید دو بار در ماه پریود شوید، اما اگر خارج از این چرخه خونریزی را تجربه می کنید، ممکن است به دلیل شرایطی مانند کیست، فیبروم یا حتی استرس باشد.

بیشتر بدانید: چرا دو بار در ماه پریود می شوم؟

چقدر احتمال دارد بلافاصله بعد از پریود باردار شوید؟

بلافاصله پس از پریود، شانس باردار شدن شما نسبتاً کمتر است. با این حال، اگر بعد از قاعدگی زودتر تخمک گذاری کنید، اگر از روش های ضد بارداری استفاده نکنید، احتمال باردار شدن بیشتر است.

پس از سقط جنین چه زمانی دوباره پریود شما شروع می شود؟

سقط جنین می تواند چرخه جدیدی از پریود شما را آغاز کند. شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 4 تا 8 هفته پس از سقط جنین پریود شوید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز