لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟

چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

در پاسخ به این سوال که چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟ باید بگوییم که صحبت کردن در مورد رابطه جنسی مهارتی است، که نیاز به آموزش دارد. شاید در اکثر مواقع و شرایط، صحبت کردن در مورد مسائل مربوط به جنسیت و رابطه جنسی دشوار باشد. با این وجود استفاده از برخی واژه ها در مکالمات در مورد رابطه جنسی برای همه افراد به همین راحتی نیست. این امر به ویژه در مورد مسائل مانند خواسته های جنسی و شخصی خود افراد سخت تر و مشکل تر هم می شود.

اما برقراری ارتباط سالم و موثر بخش مهمی از داشتن رابطه جنسی خوب است. تمایل به صحبت در مورد نوع رابطه جنسی  یک مهارت کلیدی است.

کیت مک کامبس، یک مربی روابط جنسی و روابط، در این مورد معتقد است شاید صحبت نکردن در مورد مسائل جنسی از برخی درگیری ها جلوگیری کند، اما برای داشتن یک رابطه جنسی موثر یک مهره کلیدی است.

با انجام این مکالمات، رابطه شما و همسرتان می تواند از نظر عاطفی، روانی و ذهنی تقویت شود. برای یادگیری راهکارهای اینکه چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟ ادامه مقاله را بخوانید.

در مورد رابطه جنسی از چه موضوعاتی باید صحبت کنیم؟

گفتگو در مورد مقاربت و صمیمی شدن تنها موضوع، مربوط به رابطه جنسی نیست. سایر موضوعات در مورد رابطه جنسی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سلامت جنسی
  • نحوه کشف ناشناخته ها
  • چقدر دوست داریم رابطه جنسی داشته باشیم.
  • چگونه با اختلافات با یکدیگر در هنگام رابطه جنس با هم کنار بیاییم.

صحبت در مورد این مباحث همچنین می تواند به ایجاد یک رابطه بهتر کمک کند زیرا طرفین درمورد احساسات و نیاز های همدیگر اطلاعات بیشتری یاد می گیرند و می توانند علائق جدید را با هم کاوش کنند.

همچنین لازم است از صحبت کردن در مورد سلامتی، به ویژه عفونت های منتقله از راه مقاربتی (STI) و کنترل بارداری، خجالت و کم رویی را کنار بگذارید. صحبت نکردن در مورد این مسائل ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد و آینده ای را که نسبت به آن کاملا امیدوارید، تغییر دهد.

صحبت در مورد سلامت جنسی خود و طرف مقابل لازمه رابطه جنسی است.

چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟ | پزشکت

بحث در مورد سلامتی خود با افرادی که قرار است با آنها از نظر جنسی صمیمی شوید می تواند تا حدودی سخت و مشکل باشد. درخواست از آنها برای آزمایش بیماری های مقاربتی می تواند منجر به احساس حقارت شود. اما صحبت نکردن در مورد این بیماری ها می تواند نتایج بدتری را در پی داشته باشد. در نظر داشته باشید که:

  • از هر 7 نفر HIV مثبت 1 نفر نمی داند که به بیماری های مقاربتی مبتلا است.
  • کلامیدیا می تواند منجر به ناباروری و حتی عفونت غده پروستات در مردان شود.
  • تقریبا هر فردی که از نظر جنسی فعال است احتمال دارد به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مبتلا باشد.
  • موارد سفلیس از اوایل دهه 2000 در حال افزایش بوده و میزان موارد جدید سفلیس نیز افزایش یافته است.

اطلاع کامل از وضعیت سلامت جنسی خودتان و شریک زندگی تان می تواند اضطراب های همراه با تصمیمات خاص را کاهش دهد.

مردان
سلامت بانوان

شان ام هوران، استاد دانشگاه ایالتی تگزاس، بر ارتباط بین شرکای صمیمی تمرکز دارد. او پیشنهاد می کند گفتگوهای مربوط به سلامت جنسی را بر اساس محبت قرار دهید. اگر شریک زندگی شما در مورد انجام آزمایش های بیماری های مقاربتی و به اشتراک گذاری نتایج مردد است، تمایل شما و صحبت کردن در مورد این موضوع، شاید این شک و تردید را کاهش دهد.

رابطه جنسی مطمئن و کنترل بارداری

مسئولیت کنترل زایمان در طول تاریخ به دوش زنان بوده و این تا حدودی ناعادلانه  است. همه شرکا باید از دسترسی و استفاده مسئولانه از روش های موثر جلوگیری از بارداری آگاه  و مسئول باشند.

کاندوم و سایر روش های پیشگیری، در صورت استفاده صحیح از بارداری جلوگیری می کند. اگر رابطه ای دارید که در آن شما و همسرتان تصمیم گرفته اید که از کاندوم یا سایر روش های مانع استفاده نکنید یا استفاده از آن را متوقف کنید، باید قبل از برقراری رابطه درباره راه های کنترل بارداری با هم صحبت کنید. انواع مختلفی از کنترل بارداری وجود دارد، بنابراین حتما با پزشک خود در مورد گزینه های مناسب مشورت کنید.

چگونه می توانید در مورد میزان رابطه جنسی مورد نظر خود صحبت کنید؟

چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟ | پزشکت

هر رابطه جنسی سالم نیاز به ارتباط مداوم دارد. بهتر است که هم بر نیازهای خود و هم بر نیازهای شریک زندگی خود تمرکز کنید. ایده خوبی است که در مورد نیازهای خود راحت باشید و سعی کنید آنها را به راحتی با شریک خود درمیان بگذارید.

تیماری اشمیت، دکتر جنسیت انسان، نیز تأکید بر موارد مثبت را پیشنهاد می کند.اگر می خواهید رابطه جنسی کمتری داشته باشید بهتر است به دنبال راه های دیگری برای لذت بردن از رابطه خودتان هم باشید. به دنبال منافع شریک زندگی خود باشید و در اطراف آن یک فعالیت یا تاریخ جدیدی را مشخص کنید که هر دو از آن لذت ببرید. داشتن رابطه جنسی بیش از حد و یا کم می تواند عوارض جانبی زیادی را همراه داشته باشد.

 صحبت در مورد ترجیحات جنسی باید آسان باشد زیرا در نهایت منجر به لذت شما می شود، اما بحث در مورد آنها اغلب دشوار است زیرا ما از قضاوت شدن و نحوه قضاوت طرف مقابل می ترسیم.

بعضی از افراد که رابطه جنسی زیادی را می خواهند دوست ندارند  خیلی سکسی تلقی شوند. دیگران ممکن است نگران باشند که درخواست رابطه جنسی کمتر می تواند بیانگر این باشد که شریک زندگی آنها در برقراری رابطه مشکل دارد. نگرانی های خود را بیان کنید. صحبت در مورد رابطه جنسی به عنوان یک مکالمه دو طرفه بهترین نتیجه را دارد.

رضایت در رابطه جنسی را از یاد نبرید.

به یاد داشته باشید که هر دو طرف باید با اشتیاق رضایت خود را برای انجام رابطه جنسی اعلام کنند. فقط به این دلیل که با شریک زندگی طولانی مدت خود رابطه جنسی دارید، به معنای رضایت داشتن از آن نیست. اگر احساس می کنید به اجبار طرف مقابلتان، مجبور به برقراری رابطه شده اید و یا دوست ندارید با او رابطه داشته باشید حتما به یک روان شناس یا سکس تراپ مراجعه کنید. در مورد هر نگرانی می توانید با پزشک یا مشاور خود مشورت کنید.

ارتباط بین دوست داشتن و دوست نداشتن را کشف کنید.

صحبت در مورد چگونگی  لمس شدن، اختلاف نظر ها و حتی تخیلات رابطه جنسی نسبت به صحبت در مورد STI، کنترل بارداری یا دفعات رابطه جنسی ساده تر است. پس سعی کنید بین آنچه که دوست دارید در مورد آن با شریک خودتان صحبت کنید و آنچه که دوست ندارید یک ارتباط برقرار کرده و آنها را به گونه ای به همدیگر ربط دهید. در مورد فعالیتهایی که حین رابطه جنسی شما آنها را دوست دارید و همه موارد مربوط به آن با شریک خود مشورت کنید.

برقراری ارتباط با چنین نیازهای صمیمانه ای به اعتماد به نفس بالایی نیاز دارد. در عین حال، برقراری ارتباط موثر در حین رابطه جنسی باعث ایجاد این اطمینان و اعتماد می شود.

به این فکر کنید که با چه چیزی راحت هستید و از چه چیزهایی ناراحت خواهید شد. به یاد داشته باشید شما همیشه می توانید نظر خود را تغییر دهید.

اگر نگران هستید چیزی که می خواهید امتحان کنید از نظر جسمی یا جنسی خطرناک است، با یک روانشناس مشورت کنید.

شروع مکالمه در مورد رابطه جنسی

چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟ | پزشکت

 یکی از موانع برقراری ارتباط این است که شاید به کار بردن برخی کلمات در حین رابطه جنسی مانند «پایین تر» یا «آرام تر» مسخره باشد. اما نحوه شروع رابطه، دیدگاه لذت و محبت بسیار مفید است. دو شریک زندگی که از نظر جنسی با یکدیگر درگیر هستند در نهایت می خواهند یکدیگر را سرگرم کنند.

برای شروع مکالمه و کاوش از فیلم ها استفاده کنید.

اگر هنوز نمی توانید کلمات یا زمان لازم را برای گفتن آنچه می خواهید پیدا کنید، به تحریکات وابسته به عشق شهوانی خود بپردازید. تماشای فیلم یک راه عالی برای شروع مکالمه با همسرتان است.

به عنوان مثال، اگر مایلید در اتاق خواب رابطه جنسی برقرار کنید، یک راه آسان برای شروع آن با شریک زندگی خود تماشای یک فیلم است. در حین فیلم، سعی کنید سوالات خودتان را بپرسید تا از احساسات همسر خود آگاه شوید. بهتر است مبنای گفتگوی خود را بر اساس کنجکاوی بگذارید نه قضاوت کردن طرف مقابلتان.

 در مورد رابطه جنسی کجا و کی صحبت کنیم؟

بسیاری از کارشناسان و مشاوران سکس تراپی معتقدند، علاوه بر اینکه نوع کلمات و نحوه بیان آنها می تواند تاثیر داشته باشد، اینکه کی و کجا در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم هم مهم است.

در برخی شرایط زمان مناسبی برای صحبت کردن در مورد رابطه جنسی نیست، از جمله:

  • هنگام قدم زدن
  • هنگام گرسنگی و یا خستگی
  • در رختخواب یا قبل از خواب
  • قبل یا بعد از رابطه جنسی

 صحبت در مورد رابطه جنسی بعد از رابطه جنسی ممکن است به عنوان انتقاد یا انکار در نظر گرفته شود. صحبت قبل از رابطه جنسی می تواند شما را  دقیقاً در مورد همان چیزی که شریک زندگی  می خواهد، تحریک کند.

بهترین وقت مناسب برای صحبت در مورد رابطه جنسی این است که قبل از آن به همسر خودتان اطلاع دهید که می خواهید در مورد یک موضوعی با او صحبت کنید که ممکن است کمی غیرطبیعی باشد.

اصول ارتباطات در مورد رابطه جنسی

احترام و احساس احترام جنبه های اصلی یک رابطه جنسی است. استفاده از اصطلاحاتی مانند « من» یک تکنیک ارتباطی است که به شما کمک می کند تا تجربه گوینده را مورد تأکید قرار دهید، بدون اینکه از طرف مقابل شرم داشته باشید یا احساس سرزنش  یا شکایت کنید.

برخی از اصول ارتباط در مورد رابطه جنسی، عبارتند از:

  • من خیلی دوست داشتم وقتی این موقعیت را با هم داشتیم. آیا کاری می توانم انجام دهم تا از این موقعیت ها بیشتر استفاده کنم؟
  • متوجه شدم که به نظر می رسد قبل از رابطه جنسی پیش بازی کمی داشته ایم. آیا می توانیم در مورد راه هایی برای صرف وقت بیشتر در پیش نوازی صحبت کنیم؟

نحوه حل اختلافات در رابطه جنسی

چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟ | پزشکت

اگر احترام وجود داشته باشد، می توانید اختلافات را با هم برطرف کنید. اما گاهی اوقات تشخیص اینکه احترامی بین طرفین وجود دارد، خصوصاً در اوایل رابطه بسیار سخت است. اگر همسر جدید شما از آزمایش STI یا به اشتراک گذاشتن نتایج آنها خودداری کند، ممکن است بدون احترام به آنها گفتاری غیر کلامی داشته باشد. ارزیابی اینکه با گذشت زمان اوضاع بهبود می یابد یا نه، دشوار است.

اما اختلافات نباید منجر به اولتیماتوم و دستور شود. وقتی شما و شریک زندگی  خود با هم اختلافی دارید، ضرورتی ندارد که با هم قطع رابطه کنید. در این شرایط بهتر است عمیق تر شوید. برای برقراری ارتباط موثر تر تلاش کنید.

منبع:

https://www.healthline.com/health/healthy-sex-partner-communication#takeaway

[advisers limit=3 skill=”9″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز