لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

سلامت زنان

علائم بارداری جنین دختر، از باور های غلط تا واقعیت ها

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

علائم بارداری جنین دختر و پسر در دوران حاملگی با یکدیگر فرق دارند. با شناخت علائم بارداری جنین دختر از پسر می توانید تا حدودی جنسیت جنین را حدس بزنید. برخی از افراد ممکن است به زنان در دوران بارداری مشاوره دهند یا داستان هایی راجع به چگونگی پیش بینی جنسیت نوزاد متولد شده برایشان تعریف کنند.

در حالی که حدس زدن جنسیت کودک از طریق روش های غیر علمی جالب توجه است. اما شما نمی توانید به آنها مانند روش های پزشکی اعتماد کنید. اما برخی از افراد ادعا می کنند بر اساس برخی از علائم و نشانه ها می توانند دختر بودن جنین را تشخیص دهند. با این حال، آنها هیچ پشتوانه علمی ندارند، زیرا این علائم ممکن است در مورد نوزادان پسر نیز صادق باشد.

مطالعه بیشتر: رشد جنین در هفته هشتم بارداری

برخی از علائم بارداری جنین دختر، عبارتند از:

  • ضربان قلب جنین زیاد

گفته می شود اگر ضربان قلب جنین زیاد و بیش از 140-160 بار در دقیقه باشد، این نشان می دهد که به احتمال زیاد نوزاد شما دختر است. بررسی های علمی بیان می کند که هیچ ارتباطی بین ضربان قلب و جنسیت کودک وجود ندارد. ضربان قلب طبیعی جنین بین 120 تا 160 دور در دقیقه است. معمولاً ممکن است قبل از تولد پایین بیاید. همچنین، هیچ تفاوتی بین ضربان قلب نوزادان دختر و پسر در سه ماهه اول بارداری وجود ندارد.

حدود هفته 5 بارداری، ضربان قلب جنین تقریباً مشابه مادر بین 80 تا 85 ضربان در دقیقه است. این سرعت تا هفته 9 سریعتر خواهد شد. در هر دقیقه بین 170 تا 200 ضربه را به خود اختصاص می دهد. سپس شروع به کند شدن می کند و به طور متوسط ​​در جایی بین 120 تا 160 قرار می گیرد.

  • شکم رو به بالا از علائم بارداری جنین دختر

یک باور قدیمی دیگر می گوید بالا رفتن شکم در دوران حاملگی می تواند نشان دهنده دختر بودن جنین باشد. اما واقعیت این است که نحوه حمل یک زن به وزن کودک، رحم در حال رشد، محل جفت و مایع آمنیوتیک بستگی دارد این هیچ ارتباطی با رابطه جنسیت نوزاد ندارد.

مطالعه بیشتر: افزایش هوش جنین در بارداری

علائم بارداری جنین دختر، از باور های غلط تا واقعیت ها | پزشکت

  • بیماری شدید صبحگاهی 

اعتقاد رایج این است که بیماری شدید صبحگاهی نشانه واضحی است که نشان دهنده دختر بودن جنسیت نوزاد دارد. اما باید به این موضوع توجه داشت که تهوع صبحگاهی با تغییرات هورمونی همراه است و این یکی از علائم رایج بارداری است. اکثر خانم ها آن را تا سه ماهه اول تجربه می کنند، در حالی که برخی ممکن است تا زمان زایمان این مشکل را داشته باشند. هیچ مدرک علمی مبنی بر ارتباط جنسیت جنین و بیماری صبحگاهی وجود ندارد.

  • گرد بودن شکم و علائم بارداری جنین دختر

برخی افراد معتقدند که برآمدگی شکم  و نوک تیز آن در دوران بارداری، نشان دهنده پسر بودن جنین است. اما جمع شدن وزن شکم در وسط که باعث می شود شکم گرد به نظر برسد، ممکن است نشان دهنده دختر بودن جنین شما باشد.  این موضوع درست مانند رو به بالا بودن شکم است ممکن است در تعیین جنسیت کودک تاثیری نداشته باشد. رشد کودک منجر به تغییرات و شکل شکم می شود. وضعیت شکم شما به نوع بدن، افزایش وزن و سایر شرایط جسمی شما مربوط می شود.

سلامت بانوان
  • نوسانات خلقی و دختر بودن جنین

اعتقاد بر این است که نوسانات خلق و خو ناگهانی، مانند تحریک پذیری شدید، افسردگی و عصبانیت، نشان دهنده این است که احتمالاً نوزاد شما یک دختر است. اما واقعیت این است که نوسانات خلقی از موارد معمول در دوران بارداری است و معمولاً موقتی هستند. بنابراین، بدون توجه به جنسیت جنین در بارداری، احتمالاً زنان در این دوران دچار تغییرات خلقی خواهند شد.

  • اندازه پستان و علائم بارداری جنین دختر

یک باور دیگری که در مورد علائم بارداری جنین دختر در بین مردم دیده می شود این است که اگر پستان چپ کمی بزرگتر از پستان راست باشد، به این معنی است که شما یک دختر را حمل می کنید. اما واقعیت این است که تغییرات پستان یکی از علائم اولیه بارداری است که در نتیجه تغییرات هورمونی بروز پیدا می کند. پستان ها در پایان دوران بارداری برای شروع دوران شیردهی، متورم می شوند. با این حال، هیچ مدرکی در رابطه با تغییرات اندازه پستان و جنسیت کودک وجود ندارد.

مطالعه بیشتر: رژیم غذایی در بارداری

علائم بارداری جنین دختر، از باور های غلط تا واقعیت ها | پزشکت

  • خوابیدن به یک طرف

اعتقاد بر این است زنانی که در دوران بارداری دوست دارند بیشتر  به در سمت راست خود بخوابند، احتمالاً نوزاد آنها یک دختر است. اما این درست نیست و هیچ مطالعه علمی جنسیت نوزاد را به طرفی که مادر در آن می خوابد پیوند نمی دهد. برای زنان باردار طبیعی است که اغلب موقعیت خواب خودشان را تغییر دهند تا موقعیت راحتی را برای قرار دادن شکم در حال رشد پیدا کنند. برخی از آنها برای راحتی بیشتر از بالش زیر شکم یا بین زانوها استفاده می کنند  و در موقعیتی که بیشتر برای آنها مناسب است، می خوابند.

مطالعه بیشتر: بهترین حالت خواب در بارداری

  • تغییرات پوست و مو

برخی از افراد تصور می کنند که چرب بودن پوست و کدر بودن موها از نشانه های داشتن یک دختر بچه است. اما هیچ مطالعه علمی و یا مدرکی مشخصی برای تایید این موضوع وجود ندارد. تغییرات هورمونی در طول دوران بارداری می تواند منجر  به تغییراتی در پوست و مو شوند و این ممکن است از زن به زن دیگر متفاوت باشد.

  • رنگ ادرار و علائم بارداری جنین دختر

برخی معتقدند که ادرار با رنگ زرد تیره در دوران بارداری می تواند نشان دهنده دختر بودن جنین باشد. اما واقعیت این است که رنگ ادرار مربوط به جنسیت کودک نیست ولی می تواند علائمی برای وضعیت سلامت در مادارن باردار باشد. ادرار روشن و شفاف می تواند به دلیل هیدراتاسیون مناسب باشد، در حالی که ادرار تیره نشانه کم آبی بدن است. از طرفی هم غذاها، مکمل ها و داروها نیز ممکن است رنگ ادرار را تغییر دهند.

علائم بارداری جنین دختر، از باور های غلط تا واقعیت ها | پزشکت

  • ولع مصرف شیرینی

یک باور عمومی دیگر در مورد احتمال دختر بودن جنین در دوران بارداری این است که وقتی زنان در دوران بارداری به دنبال غذاهای شیرین مانند شکلات ها و بستنی ها هستند،  احتمالا نوزاد آنها دختر است. اما به نظر می رسد هیچ رابطه ای بین ولع مصرف و جنسیت کودک وجود ندارد. ولع مصرف شیرینی در بارداری می تواند به دلیل تغییرات هورمونی، کمبود تغذیه، مواد فعال دارویی (موجود در غذاهای خاص)، عوامل فرهنگی و روانی باشد. با این حال، تحقیقات کافی برای حمایت از این فرضیه ها وجود ندارد.

برخی بررسی ها نشان می دهد که میل به بارداری می تواند به کمبود مواد معدنی خاص مربوط باشد، اما هیچ رابطه ای بین ولع مصرف و جنسیت نوزاد وجود ندارد.

  • خط سیاه روی شکم

اعتقاد بر این است که خط تیره (linea nigra) که بر روی شکم زنان در دوران بارداری ظاهر می شود، می تواند جنسیت کودک را نیز نشان دهد. اگر خط به سمت بالای شکم کشیده شود، می تواند نشان دهنده پسر بودن جنین باشد. اما اگر خط تا زیر دکمه شکم ادامه پیدا کند، ممکن است نشان دهنده دختر دار شدن باشد.

در حقیقت، linea nigra یک تغییر پوستی است که به دلیل افزایش رنگدانه ملانین اتفاق میفتد و ربطی به جنسیت کودک ندارد.

مطالعه بیشتر: مشکلات شایع بارداری

علائم بارداری جنین دختر، از باور های غلط تا واقعیت ها | پزشکت

راه های جالب برای پیش بینی دختر بودن جنین

برخی از زنان از یکسری راه های جالب برای پیش بینی جنسیت جنین خود استفاده می کنند.

حتی جنسیت کودک را در خانه یا در موارد خاص مانند دوش گرفتن کودک پیش بینی می کنند. با این حال، اینها علمی نیستند و نباید  جدی گرفته شوند. برخی از این راهکار ها، عبارتند از:

چرخاندن حلقه:

  • حلقه را با استفاده از نخ ببندید و آن را روی شکم آویزان کنید.
  • اگر حلقه به صورت دورانی بر روی شکم بچرخد، می تواند نشان دهنده دختر بودن نوزاد شما باشد.

شناسایی کلید:

شریک زندگی یا دوست شما می تواند این روش را روی شما امتحان کند. آنها یک کلید در مقابل شما قرار می دهند و شما باید آن را بردارید.

اگر انتهای گرد را بگیرید، نوزاد شما دختر خواهد بود و اگر انتهای باریک آن را انتخاب کنید، یک پسر است.

نمودار تولد چینی:

  • نمودار تولد چینی جنسیت کودک خود را بر اساس سن و ماه تعیین می کند.
  • این روش بر سن و سال بارداری شما تأکید دارد. اگر هر دو عدد زوج یا فرد باشد، نوزاد شما یک دختر است. اما یکی زوج باشد و دیگری فرد، پسر است.

توصیه هایی برای دختر شدن جنین | پزشکت

توصیه هایی برای دختر شدن جنین

هنگامی که ما به باردار شدن دختر اشاره می کنیم، دقیقاً در مورد کروموزوم ها صحبت می کنیم. کروموزومها جنسیت بیولوژیکی فرد را تعیین می کنند. زنان دارای دو کروموزوم X و مردان دارای یک کروموزوم X و یک Y هستند. در حین لقاح، اسپرم به کروموزوم X یا Y کمک می کند. وقتی اسپرم از کروموزوم X (اسپرم دختر) عبور می کند، زن و شوهر دختردار می شوند و وقتی اسپرم از کروموزوم Y (اسپرم پسر) عبور می کند، زن و شوهر پسردار می شوند.

روش Shettles

روش Shettles توسط دکتر Landrum Shettles در 1950s توسعه داده شد. طبق این روش، برای افزایش شانس دختر دار شدن، باید حدود 2 تا 4 روز قبل از تخمک گذاری رابطه داشته باشید. این روش بر این تصور استوار است که اسپرم دختر در شرایط اسیدی قوی تر است و بیشتر از اسپرم پسر زنده می ماند.

در زمان وقوع تخمک گذاری، در حالت ایده آل فقط اسپرم زن باقی می ماند. شتلز همچنین نفوذ سطحی را برای مزیت اسپرم دختر توصیه می کند. به این ترتیب، اسپرم می تواند وارد بدن زن در نزدیکی دهانه واژن شود، که محیط اسیدی تری است. این امر همچنین به اسپرم دختر کمک می کند تا بیشتر زنده بماند.به گفته شتلز، میزان موفقیت بچه دار شدن با این روش 75 درصد است. با این حال، در حال حاضر هیچ تحقیق علمی وجود ندارد که اثبات کند آیا روش شتلز موثر است یا خیر. دکتر شتلز معتقد بود مهمترین عامل زمان بندی است.

پایه های ادعاهای این روش موارد زیر است:

  • جنسیت نوزاد توسط اسپرم حامل کروموزوم تعیین می شود.
  • اسپرم دختر قوی تر و مقاوم تر است، اما کندتر از اسپرم پسر حرکت می کند.
  • در زمان وقوع تخمک گذاری، فقط اسپرم دختر باید باقی بماند تا تخمک بارور شود.
  • اسپرم های پسر سریعتر از همتایان زن تولید کننده خود حرکت می کنند اما برای مدت کوتاهی زنده می مانند.

نکات مهمی که باید در مورد این روش رعایت شود:

  • اجتناب از رابطه جنسی در این مدت می تواند احتمال باردار شدن شما را به طور کلی کاهش دهد.
  • اگر به امید باردار شدن هستید باید دو تا چهار روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید.
  • هنگامی که مخاط واژن شفاف و سفید دارید، باید از رابطه جنسی اجتناب کنید، زیرا این یک نشانه مطمئن از تخمک گذاری است.

مطالعه بیشتر: بهترین موقعیت جنسی در بارداری

روش whelan

روش دیگر روش Whelan است که توسط Elizabeth Whelan توسعه یافته است. این روش مشابه روش های شتلز است، زیرا هر دو معتقدند زمان بندی عامل مهمی در تعیین جنسیت است. با روش ویلان، شما 2 یا 3 روز قبل از تخمک گذاری یا در روز تخمک گذاری باید برای بچه دار شدن اقدام کنید. ایده پشت زمان بندی این است که اسپرم زن و مرد در نقاط مختلف چرخه قاعدگی زنان متفاوت عمل می کند. اسپرم با کروموزوم X (اسپرم دختر) در این مرحله از چرخه احتمال بیشتری دارد که تخمک را بارور کند. بنابراین وقتی نزدیک به تخمک گذاری یا در روز تخمک گذاری رابطه جنسی دارید، اسپرم دختر شانس بیشتری برای زنده ماندن دارد.

به گفته ویلان، میزان موفقیت دختر داشتن با این روش 57 درصد است.

توصیه هایی برای دختر شدن جنین | پزشکت

گزینه های فناوری پیشرفته

دلایلی وجود دارد که باعث می شود برخی خانواده ها به بچه ای از جنسیت خاص امیدوار شوند. برای کسانی که می توانند به طور طبیعی بچه دار شوند، جستجوی روش های پیشرفته انتخاب جنسیت اغلب بسیار شدید تلقی می شود. با این حال، اگر برای باردار شدن به کمک نیاز دارید، ممکن است این گزینه ها را در نظر بگیرید. دو گزینه با تکنولوژی بالا برای بچه دار شدن عبارتند از:

  • IVF با PGT (آزمایش ژنتیک قبل از لانه گزینی). جنین های ایجاد شده از طریق IVF را می توان از نظر ژنتیکی آزمایش کرد. این کار معمولاً برای بررسی ناهنجاری های کروموزومی انجام می شود، اما می تواند اطلاعاتی در مورد جنسیت جنین نیز ارائه دهد. اما این گزینه گران است و حتی در برخی کشورها غیرقانونی است .
  • مرتب سازی اسپرم این روش نسبت به IVF با PGT کمتر تهاجمی است و می تواند قبل از تلقیح داخل رحمی (IUI) انجام شود. در مقایسه با روش طبیعی، احتمال تعیین جنسیت مورد نظر بیشتر است، اما احتمال آن کمتر از PGT است.

هر دو روش فوق تا حدودی تهاجمی هستند، اغلب گران هستند و در همه جا در دسترس نیستند. این روش ها معمولاً فقط برای زوج هایی استفاده می شوند که به کمک باروری با تکنولوژی بالا نیاز دارند.

موقعیت ها

با توجه به روش های مختلف، از جمله روش شتلز، موقعیت یابی در طول تأثیرات جنسی که اسپرم ممکن است به تخمک برسد. موقعیت یابی بر میزان انزال سلول های اسپرم به دهانه رحم تأثیر می گذارد.

برای بچه دار شدن، نفوذ عمیق در طول رابطه جنسی مهم تلقی می شود. برای دختردار شدن، نفوذ سطحی مناسب است. موقعیت پدر و مادر می تواند با محدود کردن عمق نفوذ به این امر برسد. سلولهای اسپرم پسر قبل از خسته شدن برای مدت کوتاهی بسیار سریع حرکت می کنند. با جلوگیری از نفوذ عمیق، ممکن است از رسیدن اسپرم پسر به تخمک جلوگیری کنید.

بدون ارگاسم

به گفته برخی از کارشناسان انتخاب جنسیت، اجتناب از ارگاسم می تواند کلیدی برای بچه دار شدن باشد.

ارگاسم زن ترشحات قلیایی را آزاد می کند که ممکن است با ایجاد محیطی مناسب به اسپرم پسر کمک کند تا بیشتر زنده بماند. بدون ترشحات قلیایی، سلولهای اسپرم پسر برای زنده ماندن وضعیت سخت تری دارند و شانس کمتری برای رسیدن به تخمک دارند.

رابطه جنسی بیشتر

به جای اینکه رابطه جنسی خود را به زمانهای خاصی محدود کنید، باید در تلاش برای داشتن یک دختر، رابطه جنسی بیشتری داشته باشید. در روزهای منتهی به زمان اصلی باروری، شما باید تا حد ممکن رابطه جنسی داشته باشید. رابطه جنسی بیشتر باعث کاهش تعداد اسپرم همسرتان می شود و به این معنی است که اسپرمهای پسر برای پیوستن به لقاح در دسترس نیستند.

توصیه هایی برای دختر شدن جنین | پزشکت

رژیم غذایی

دانشمندان سعی کرده اند تعیین کنند که آیا بین رژیم غذایی مادر و انتخاب جنسیت طبیعی رابطه وجود دارد یا خیر. در حالی که تعداد انگشت شماری از مطالعات وجود دارد که به نظر می رسد به نتایج مشابهی رسیده اند، بسیاری از این مطالعات بر روی پستانداران دیگر مانند گاو یا موش انجام شده است. بنابراین، قبل از اینکه بتوانیم به طور قطعی بگوییم که آیا بین رژیم غذایی مادر و تصور یک جنسیت خاص ارتباط وجود دارد، تحقیقات بیشتری در مورد موضوعات انسانی مورد نیاز است.

طبق مطالعه ای در سال 2010، زنانی که رژیم غذایی سختی حاوی منیزیم و کلسیم (همراه با زمان مقاربت) مصرف می کردند، شانس بیشتری برای دختردار شدن داشتند. در مطالعه ای که در سال 2008 انجام شد، رژیم غذایی 740 زن مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که مادرانی که کالری بیشتری مصرف می کنند، دارای پسر هستند. محققان معتقد بودند که بین سطوح بالاتر گلوکز در خون، که برای اسپرم مردان مطلوب است، ارتباط وجود دارد.

اگرچه این یافته ها هنوز قطعی نیستند و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما اگر می خواهید دختردار شوید، افزایش مصرف غذاهای غنی از کلسیم و منیزیم برای شما ضرری ندارد. حفظ سطح قند خون برای سلامتی همه مهم است، نه فقط والدینی که خواهان فرزند دختر هستند. برای اطمینان از سطح قند خون سالم، از غذاهای حاوی قند زیاد خودداری کنید و مطمئن شوید که مقدار زیادی فیبر، پروتئین و چربی های سالم مصرف می کنید.

توصیه هایی برای دختر شدن جنین | پزشکت

محیط اسیدی

یکی دیگر از نکات، مربوط به خوردن غذاهای اسیدی در روزهای منتهی به تخمک گذاری است. سلول های اسپرم مرد کمتر قادر به زنده ماندن در محیط های اسیدی هستند. شواهد نشان می دهد خوردن غذاهای اسیدی می تواند pH واژن شما را تغییر دهد. به خاطر داشته باشید که بدن شما در حالت اسیدی نیست، اما اگر می خواهید امتحان کنید، غذاهایی مانند جوش شیرین، سرکه، شکلات. برخی معتقدند شما همچنین باید از خوردن غذاهای قلیایی مانند سیب، بادام ها، خیار و آووکادو خودداری کنید.

کاهش مصرف نمک

اگر می خواهید یک دختردار شوید، مصرف نمک را کاهش دهید. گفته می شود رژیم کم نمک شانس باردار شدن شما را افزایش می دهد. رژیم غذایی سرشار از سدیم و پتاسیم به نفع اسپرم مردان است. شما برای دختردار شدن باید از مصرف غذاهایی مانند گوشت های شور، زیتون و غذاهای فراوری شده خودداری کنید.

زمان حمام

برخی معتقدند اسپرم پسر با گرما ازبین می رود، بنابراین حمام کردن قبل از رابطه جنسی ممکن است به تضعیف اسپرم مردان کمک کند. موارد دیگری که برای تضعیف اسپرم مردان گفته می شود عبارتند از:

  • شلوار تنگ
  • سطح استرس بالا
  • دیر خوابیدن

با این حال، این موارد می توانند بر باروری کلی تأثیر بگذارند، بنابراین در صورت امتحان این روش مراقب باشید.

سخن آخر

هر چقدر هم که شما یک دختر بچه بخواهید، واقعیت این است که هیچ روشی نمی تواند نتایج مطلوب را نوید دهد. البته، امتحان کردن این روش ها ضرری ندارد – اما برای تعیین اثربخشی این پیشنهادات به تحقیقات بیشتری نیاز است. صرف نظر از این که دختر دارید یا پسر، مهم این است که بارداری سالم داشته باشید و بچه سالم به دنیا بیاورید.

منبع
healthlinemomjunctionbellybellyhealthline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز