لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

رژیم غذایی بعد از سقط جنین

رژیم غذایی بعد از سقط جنین | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


سقط جنین یک تجربه ویرانگر برای هر زنی است. بهبودی پس از سقط جنین مستلزم استراحت زیاد، حمایت عاطفی و رژیم غذایی مناسب است. این مقاله در مورد رژیم غذایی که یک زن باید بعد از سقط جنین برای بهبودی سریع رعایت کند صحبت می کند. همچنین انواع غذاهای هندی سالم و ناسالم را برای زنی که در حال بهبودی پس از سقط جنین است توضیح می دهد.

مطالعه بیشتر: سقط جنین و شایع ترین علل بروز آن

برای بهبودی سریع بعد از سقط چه غذاهایی بخوریم؟

برای زنی که در دوران نقاهت است مهم است که بداند بعد از سقط جنین چه نوع غذایی بخورد. خوردن غذای سالم پس از سقط جنین برای بدن حیاتی است، زیرا برای بهبودی و بهبودی پس از ضربه به مواد مغذی ضروری نیاز دارد.

غذاهای غنی از آهن

سقط جنین باعث می شود زنان احساس خستگی و کم خونی کنند. در صورت خونریزی بیش از حد به دلیل سقط جنین، ممکن است کمبود آهن در بدن ایجاد شود. از این رو، مصرف غذاهای غنی از آهن برای اطمینان از حفظ سطح آهن در بدن مهم است.

آهن بر دو نوع است آهن هِم و غیرهِم. نوع آهن هِم در غذاهایی از منابع حیوانی مانند گوشت قرمز، مرغ و غذاهای دریایی یافت می شود. نوع آهن غیر هِم در منابع گیاهی مانند سبزیجات برگ سبز، آجیل، عدس، لوبیا، کلم بروکسل، دانه کنجد و دانه کدو تنبل یافت می شود.

بنابراین، گیاهخواران باید غذاهای غنی از آهن را از منابع گیاهی و گوشت خواران باید غذاهای غنی از آهن را هم از منابع گیاهی و هم از منابع حیوانی مصرف کنند.

غذاهای غنی از کلسیم

در دوران بارداری، ذخایر کلسیم در بدن مصرف می شود، زیرا جنین برای داشتن قلب، اعصاب، ماهیچه ها، استخوان ها و دندان های سالم به کلسیم نیاز دارد. هنگامی که سقط جنین اتفاق می افتد، تمام آن کلسیم همراه با بافت بارداری دفع می شود و باعث کمبود کلسیم در بدن می شود. از این رو، خوردن غذاهای غنی از کلسیم، مانند سبزیجات با برگ سبز تیره، محصولات لبنی، ماهی مانند ساردین و سالمون و میوه های خشک مانند انجیر خشک، خرما و آجیل برای زنان مهم است.

غذاهای غنی از فولات

بسیاری از زنانی که سقط جنین را تجربه می کنند، قصد دارند پس از بهبودی دوباره باردار شوند . در چنین شرایطی، مصرف غذاهای غنی از فولات ایده خوبی است. فولات در سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، کلم پیچ و کاهوی رومی وجود دارد. همچنین در مارچوبه، کلم بروکلی، مرکبات، عدس، نخود فرنگی، آووکادو، انگشتان زنانه، کدو حلوایی، کلم بروکسل، دانه ها و آجیل یافت می شود. پالاک، کاری بهندی، چوله و غیره، نمونه هایی از غذاهای هندی غنی از فولات هستند.

مطالعه بیشتر: قاعدگی بعد از سقط جنین

در صورت سقط جنین، می توانید 24 ساعته با متخصصان زنان آنلاین در پزشکت مشورت نمایید.

سلامت بانوان

رژیم غذایی بعد از سقط جنین | پزشکت

غذاهای غنی از پروتئین

بدن برای بهبودی به پروتئین نیاز دارد، زیرا اسیدهای آمینه موجود در پروتئین ها به ترمیم سلول کمک می کند. بنابراین، شما باید غذاهایی مانند تخم مرغ، گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، شیر، پنیر، ماست، عدس و مرغ مصرف کنید. منابع گیاهی پروتئین عدس، محصولات لبنی و غلاتی مانند کینوا و گندم سیاه هستند. دال، چوله و پالک پنیر غذاهای هندی مغذی و غنی از پروتئین هستند که می توانید بخورید و از آن لذت ببرید.

مطالعه بیشتر: مراقبت های لازم پس از سقط جنین

غذاهای تقویت کننده خلق و خو

غم و اندوه و آسیب ناشی از سقط جنین اغلب می تواند منجر به افسردگی شود . طبق تحقیقات، کمبود منیزیم با افسردگی مرتبط است و مصرف غذاهای غنی از منیزیم اضطراب را کاهش می دهد و به غلبه بر افسردگی کمک می کند. منیزیم در غذاهایی مانند آجیل، دانه ها، غلات کامل مانند برنج قهوه ای و گندم کامل، سبزیجات برگ سبز، شکلات تیره، آوکادو، و حبوبات مانند نخود فرنگی، عدس، نخود و غیره یافت می شود.

آجیل و رژیم غذایی

آنها منبعی از چندین ماده مغذی حیاتی است که می تواند به بهبود سریعتر بدن پس از سقط جنین کمک کند. آجیل سرشار از ویتامین E، آهن، منیزیم، فولات، اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 است. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر هستند. با این حال، آنها باید در حد اعتدال مصرف شوند زیرا حاوی مقادیر زیادی چربی و کالری هستند. آجیل هایی مانند بادام، پیستا، گردو، بادام هندی و … را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

میوه ها و سبزیجات

بر اساس چندین مطالعه علمی، زنانی که پس از سقط جنین از میوه و سبزیجات فراوان در رژیم غذایی خود استفاده می کردند، خطر سقط جنین در بارداری های بعدی 50 درصد کمتر بود. مرکبات، سبزیجات برگ سبز و میوه هایی با محتوای آب بالا برای سلامتی عالی هستند.

غذاهای غنی از ویتامین C

مرکبات مانند گریپ فروت، پرتقال و توت فرنگی منبع عالی ویتامین C هستند که برای جذب آهن توسط بدن ضروری است. باز هم، باید با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد اینکه چه میوه هایی برای شما مفید است و چه میوه هایی باید از خوردن آنها خودداری کنید، در حین بهبودی از سقط جنین مشورت کنید.

مطالعه بیشتر: سقط جنین در سه ماهه اول و دوم

برای آشنایی بیشتر به رژیم غذایی خود

به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با متخصص تغذیه در پزشکت صحبت کن.

رژیم غذایی بعد از سقط جنین | پزشکت

غیرمجازهای رژیم غذایی بعد از سقط جنین

برخی از مواد غذایی هستند که بسیار ناسالم هستند و در صورت مصرف بیش از حد پس از سقط جنین می توانند باعث آسیب شوند. در زیر مجموعه ای از مواردی است که پس از سقط جنین به مقدار زیاد نخورید.

فست فودها 

نمونه هایی از فست فودها عبارتند از: کاچوری، پانی پوریس، سمبوسه، چیپس، سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی، پیتزا، برگر، دونات و غیره. اینها حاوی چربی های ترانس هستند که باعث التهاب در بدن می شوند و در صورت مصرف زیاد باعث چاقی و بیماری قلبی می شوند. خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم خطر سقط جنین را در زنان افزایش می دهد و همچنین باعث افسردگی می شود.

غذاهای با کربوهیدرات بالا و محتوای فیبر کم

کربوهیدرات های ساده و تصفیه شده موجود در غذاهای فرآوری شده برای بدن مضر هستند، زیرا کربوهیدرات بالایی دارند، اما فیبر کمی دارند. از غذاهای فرآوری شده مانند نودل فوری، برنج سفید، تنقلات هندی مانند بیسکویت و موروککو، حلوا، کتلت و نان هندی مانند نان و غیره که از آرد سفید تصفیه شده یا مایدا درست شده است، خودداری کنید. به جای آن به سراغ کربوهیدرات های پیچیده بروید، مانند چاپاتی گندم کامل .

شیرینی جات

از زیاده روی در مصرف شیرینی جات پرهیز کنید. همانطور که در این مرحله احساسی ممکن است به دلیل جنبه های احساسی تمایل به پرخوری داشته باشید. شیرینی های مملو از شکر هیچ ماده مغذی در اختیار شما قرار نمی دهند. در عوض، خرما یا شیرینی‌های مبتنی بر آن را انتخاب کنید .

لبنیات و گوشت با محتوای چربی بالا

چربی موجود در لبنیات و گوشت می تواند باعث التهاب در بدن و تشدید درد بعد از سقط جنین شود. بنابراین، از خوردن غذاهایی مانند شیر پرچرب، کره، پنیر یا پنیر چرب، گوشت گاو و خوک خودداری کنید. در عوض، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی پررنگ را انتخاب کنید.

در صورت لزوم همین الان با متخصصان زنان آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

رژیم غذایی بعد از سقط جنین | پزشکت

مهمترین دلایل سقط جنین

دلایل متعددی برای سقط جنین وجود دارد که برخی از آنها در کنترل ما هستند و برخی دیگر نه. اینها برخی از علل شایع سقط جنین در سراسر جهان هستند..

عوارض پزشکی. مشکلاتی مانند فیبروم و غیره در رحم ممکن است باعث سقط جنین در سه ماهه دوم یا سوم بارداری شود. سایر عوارض پزشکی می تواند ناهنجاری های کروموزومی، ناسازگاری دهانه رحم، سپتوم در رحم و غیره باشد.

سبک زندگی. استعمال دخانیات یا مشروبات الکلی، به ویژه در دوران بارداری، احتمالاً باعث سقط جنین می شود. خوردن برخی میوه ها مانند پاپایا و آناناس در دوران بارداری ممکن است منجر به سقط جنین شود. مطمئن شوید که از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنید که تمام مواد مغذی حیاتی مورد نیاز را تامین می کند.

زنانی که قبلاً دارای بیماری هایی مانند پرکاری یا کم کاری تیروئید و دیابت هستند، شانس بیشتری برای سقط جنین دارند. از این رو، این شرایط باید قبل از بارداری تشخیص داده و کنترل شوند.

سخن آخر

سقط جنین یک اتفاق دردناک برای هر زنی است. دوره نقاهت پس از سقط جنین می تواند تا حد زیادی تحت تاثیر تغییرات رژیم غذایی باشد. آنچه می خورید می تواند روند بهبودی را تسریع یا کند کند. بنابراین، یک رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید که شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشد و همه چیز را در حد اعتدال مصرف کنید. با پزشک خود مشورت کنید و بر اساس توصیه های شما در مورد رژیم غذایی تصمیم گیری کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.3 / 5. تعداد رای ها: 3

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز