لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چگونه از کرونا دلتا در کودکان پیشگیری کنیم؟

چگونه از کرونا دلتا در کودکان پیشگیری کنیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه از کرونا دلتا در کودکان پیشگیری کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


 وقتی بچه ها با هم باشند، پیشگیری از کرونای دلتا کودکان اجتناب ناپذیر است. حتی در این شرایط ویروس ها بیشتر انتشار می یابند. برخی از این ویروس ها احتمال دارد باعث COVID-19 شوند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه هایی برای محافظت از فرزند در برابر این ویروس بسیار مسری (ویروس کرونا در حال حاضر ) دارد. در مدارس و دیگر اماکن شلوغ ماسک بزنید و توجه داشته باشید. همه افراد 12 سال به بالا در خانواده به ویروس کرونا مبتلا می شوند.

اما اگر بچه ها کوچکتر از آن باشند چه؟ در صورت بروز علائم یا تماس با فردی که تست کرونای آن مثبت است، چطور؟

اگر بچه ام به کرونا مبتلا شود، چه کنم؟

قوانین آزمایش و قرنطینه در مکان های مختلف، متفاوت است. کودک خود را در خانه نگه دارید و با متخصص اطفال مشورت کنید.

سیما لاکداوالا، ویروس شناس که در زمینه انتقال آنفولانزا در دانشگاه پیتسبورگ تحصیل می کند، می گوید: “این اتفاق اخیراً برای ما رخ داد .” او دو دختر 5 و 8 ساله دارد. “دختر من (8 ساله) از خواب بیدار شد و عطسه کرد و آبریزش بینی داشت.”

او دخترش را در خانه نگه داشت و سپس با پزشک متخصص اطفال تماس گرفت تا با وی مشورت کند. پزشک به او گفت که دلیل احتمالی، آلرژی بوده است. کودک به گرده علف حساسیت دارد و در حال حاضر فصل تب یونجه است. مطمئناً وقتی لاکداوال به دخترش داروی آلرژی داد، علائم او برطرف شد.

موارد جدی نادر است، اما عفونت های ویروس کرونا در کودکان در حال افزایش است.

لکداوالا می گوید، نکته اصلی این است که دخترش هیچ گونه تماس شناخته شده ای با COVID-19 نداشته است. مادر می گوید: ما به تازگی در هواپیما بودیم یا سفر کرده ایم، مطمئناً می خواهم آزمایش کووید را انجام دهم.” این در حالی است که فقط در صورت لزوم، آزمایش کروناویروس را انجام دهید.

اگر آزمایش کرونای فرزندم مثبت شود چه کنم؟

چگونه از کرونا دلتا در کودکان پیشگیری کنیم؟ | پزشکت

پیر می گوید: “نگران نباشید.” “اولین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که کودکان فوق العاده مقاوم هستند.” بیشتر موارد COVID-19 در کودکان خفیف است. مراقب فرزند خود باشید و با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید، به ویژه اگر کودک دارای بیماریهای زمینه ای است که احتمال دارد نیاز به نظارت داشته باشد.

پیشاپیش به این فکر کنید که اگر کسی بیمار شود، چه کسی و چگونه از کودک شما مراقبت خواهد کرد.

اما همین حالا فکر کنید که چگونه می توانید تماس کودک بیمار را با دیگران در خانه خود محدود کنید. در نظر بگیرید که چگونه شما و سایر اعضا می توانید مراقبت را به بهترین نحو تقسیم کنید. لاکداوالا و همسرش این سناریو را پشت سر گذاشته اند. هر دو کاملاً واکسینه شده اند، اما دو فرزندشان هنوز واجد شرایط نیستند. به گفته وی، در صورت مثبت بودن تست کرونای یکی از بچه ها، خانواده را در قسمت های مختلف خانه قرنطینه می کنند. سپس می توانند به نوبت در آشپزخانه قرار بگیرند. حتی مدت زمانی را که در فضاهای بسته با یکدیگر هستند، به حداقل برسانند.

اگر وضعیت شما نیاز به پشتیبان بیشتری دارد، لاکداوال پیشنهاد می کند که با اعضای خانواده، دوستان یا همسایگان واکسینه شده تماس بگیرید که بتوانند وارد عمل شوند و به شما کمک کنند.

محافظت برای کاهش خطر شیوع خانوادگی کرونا

چگونه از کرونا دلتا در کودکان پیشگیری کنیم؟ | پزشکت

نکته اصلی این است که به چندین نوع حفاظت تکیه کنید. پیر می گوید اولین دفاع واکسن است. “ما واقعاً باید به فکر واکسیناسیون هر چه بیشتر افراد خانواده برای محافظت از خود و کودک باشیم.” پیر می گوید، یک کودک بزرگتر که مبتلا به COVID-19 است می تواند در یک اتاق خواب جداگانه قرنطینه شود. حتی بهتر است در صورت امکان از حمام جداگانه استفاده کند. این امر وجود ویروس را در قسمت خاصی از خانه محدود می کند.

اما حتی اگر فضا و حمام محدود باشد. راههای اثبات شده ای برای کاهش خطرات انتقال شیوع بیماری وجود دارد.

COVID-19 در درجه اول از طریق هوا منتقل می شود. بنابراین پیر خاطرنشان می کند که “بهداشت تنفسی اولویت شماره 1 است.”

در دوران همه گیری، آیا می توان هوای داخل را ایمن نگه داشت؟

گاندی می گوید، اگر فضای داخلی با یک فرد بیمار مشترک است، همه افراد در خانه باید تا آنجا که امکان دارد در همه زمان ها، به جز هنگام خوردن، نوشیدن و خوابیدن از ماسک استفاده کنند. رعایت این نکته برای فرد بیمار، این میزان ویروس را که در هوا بازدم می کند کاهش می دهد. حتی برای سایر افراد در خانه، میزان ویروس تنفس شده را محدود می کند.

لاکداوالا توصیه می کند: برای پخش ابرهای ویروسی که احتمال دارد در هوا بماند، هوای تازه وارد خانه کنید. “پنجره ها را باز، فن ها را روشن کنید. کمی هوا در گردش باشد.”

یکی دیگر از راههای انتقال این بیماری، از بین بردن ویروس زنده روی دست و لمس چشم، بینی یا دهان است. بنابراین پیر می گوید، به طور دوره ای سطوح مشترک مانند میز حمام یا آشپزخانه را تمیز و ضدعفونی کنید. به ویژه اگر فرد بیمار در این نزدیکی سرفه یا عطسه می کند. CDC توصیه می کند 3-5 روز پس از یک مواجهه شناخته شده، بقیه افراد خانواده آزمایش کروناویروس را انجام دهند.

کودک خود را تا زمانی که دیگر مسری نیست در خانه نگه دارید. اگرچه عفونت های بدون علامت می توانند بیماری را منتقل کنند. اما افراد مبتلا به COVID-19 به احتمال زیاد هنگام ظهور علائم عفونت را به دیگران منتقل می کنند. بنابراین 10 روز بعد، اگر این علائم بدون استفاده مداوم از داروهای کاهش دهنده تب برطرف شود، بیماری دیگر مسری محسوب نمی شود. گاهی اوقات، علائمی مانند از دست دادن حس چشایی و بویایی در کودکان می تواند بیشتر طول بکشد، “اما تا آنجا که خطری برای دیگران وجود دارد. این علائم نیازی به دخالت در بازگشت آنها به مدرسه ندارد“.

کودک باید از چه نوع ماسکی استفاده کند؟

چگونه از کرونا دلتا در کودکان پیشگیری کنیم؟ | پزشکت

از ماسکی استفاده کنید که مناسب و بدون هیچ شکافی در اطراف دهان، بینی یا چانه و راحت باشد. در حالی که این روزها بزرگسالان تشویق می شوند از ماسک های پارچه ای استفاده کنند. توصیه برای بچه ها می تواند کمی متفاوت باشد. پیر می گوید: “بهترین ماسک برای کودکان ماسکی است که می توانند به مدت طولانی حتی در مدرسه استفاده کنند.” “ماسک پنبه راحت ترین، سبک و تنفس پذیر است.”

بچه ها ماسک های طرحدار را دوست دارند. لاکداوالا می گوید: “بچه های من زیبا ترین ماسک ها را دارند.” “آنها ماسک های طرح داری دارند که شبیه صورت گربه کوچک و صورتهای لبخند زده، سگ یا خرس یا هر چیز دیگری است.” دختر 11 ساله گرونوال ماسکی را ترجیح می دهد که “ابریشمی است و دارای عکس گربه ها در فضا است که لیزر از چشم آنها بیرون می آید”، بنابراین او چندین ماسک را دستور داده که با او به مدرسه بفرستند. کودک به احتمال زیاد از ماسکی استفاده می کند که برایش جذاب است و آن را به طور مداوم و درست استفاده می کند.

اگر می خواهید محافظت بیشتری را انجام دهید، گاندی پیشنهاد می کند از دو ماسک استفاده کنید که باعث می شود ماسک محکم تری روی صورت ایجاد شود یا یک لایه فیلتر به ماسک کودک اضافه کنید. او می گوید: “می توانید یک ماسک پارچه ای بخرید و از مواد کیسه خلاء به عنوان فیلتر استفاده کنید. این نازک است و ویروس را به طور موثر مسدود می کند.” با این حال، او توصیه می کند که نکته اصلی در استفاده از ماسک در بچه ها راحتی آنها است.

آیا در کرونا می توانم کودکم را بغل کنم؟

لاکداوالا می گوید اطمینان خاطر از تماس فیزیکی – در آغوش گرفتن و نوازش کردن – مخصوصاً برای بچه های کوچک می تواند مهم باشد. “من نمی خواهم این آرامش را از کودک دریغ کرده یا از او سلب کنم وقتی که او احساس خوبی ندارد.” و شما نیز احتمال دارد چنین احساسی داشته باشید. اما پیر می گوید اگر بچه ها بزرگتر هستند، “من فاصله فیزیکی را توصیه می کنم.”

مطالعات نشان می دهد که فرد مبتلا به کووید -19 در پنج روز اول بیشترین عفونت را دارد، بنابراین گاندی می گوید سعی کنید در این مدت تماس نزدیک را محدود کند. او می گوید: “در پنج روز اول، من به آنها اجازه می دادم که تلویزیون تماشا کنند .”

پیر می گوید: “در شب، اگر کودکی تب دارد و به آرامش نیاز داشته باشد، شاید مشکل باشد.” هیچ کس استفاده از ماسک محافظ هنگام خواب را توصیه نمی کند، اما اگر در تختخواب خود با یک کودک بیمار هستید، بهتر است روش خوابیدن در جهت پشت سر یا دور – به طوری که آنها مستقیماً در صورت شما تنفس نمی کنند – را در نظر بگیرید.

لاکداوال می گوید که پوشیدن ماسک هنگام ابتلا به بیماری کووید -19 و باز هم تقسیم مسئولیت های مراقبتی بین والدین (از جمله در آغوش گرفتن) می تواند به کاهش خطر ابتلا به همه افراد خانواده کمک کند.

اگر فرزندم بعد از مواجهه با COVID-19 از مدرسه به خانه فرستاده شود، چه کنم؟

چگونه از کرونا دلتا در کودکان پیشگیری کنیم؟ | پزشکت

اگر فرزند واکسینه نشده است، کودک خود را قرنطینه کنید، ماسک بزنید، علائم را بررسی و کنترل کنید.

پیر می گوید، اگر مدیر مدرسه دستورالعمل خاصی برای قرنطینه ارائه می دهد، از این راهنمایی پیروی کنید. CDC یک تعریف خاص برای “ارتباط نزدیک” بین بچه ها در مدارس دارد و نسبت به سایر محیط ها ملایم تر است: “اگر فرزند از نظر جسمی از کودک دیگری که بیمار است فاصله بگیرد و هر دو آنها به طور مداوم از ماسک استفاده می کنند، پیر می گوید، در واقع آنها در معرض خطر کرونا قرار نمی گیرند. ” اما اگر این موارد رعایت نمی شود، کودک باید در قرنطینه باشد. “

پیر می گوید، در خانه، اقدامات احتیاطی منطقی را انجام دهید، “اما این لزوماً با شدت لازم نیست که به اتاق خود بروید و در آنجا بمانید”، مگر این که علائم بیماری در فرزند ظاهر شود یا تست کرونای او مثبت باشد. در عوض، سعی کنید فاصله فیزیکی بین کودک قرنطینه شده و سایر اعضای خانه حفظ کنید و از کودک و یا سایر اعضای خانواده بخواهید از ماسک استفاده کنند، به ویژه آنهایی که آسیب پذیرترین و واکسینه نشده هستند.

لاکداوالا: دو فرزندم برای واکسیناسیون بسیار کوچک هستند. هر دو معمولاً در یک اتاق مشترک هستند. اگر یکی در قرنطینه بود، من آنها را از نظر محل خواب جدا می کردم، اما احتمالاً اگر یکی دیگر در معرض خطر بود، دیگری را به مدرسه می فرستادم.

او چند روز منتظر می ماند و سپس کودک قرنطینه کننده را برای آزمایش کروناویروس با آزمایش PCR آزمایش می کرد. در این میان، او مراقب علائم بود. اگر هیچ علامتی ایجاد نشد یا تست منفی شد، خوب است که بسته به خط مشی مدرسه، بعد از هفت تا 14 روز تمام فعالیت های معمول را از سر بگیرید.

سخن آخر

در حالی که کودک در قرنطینه و خانه می ماند، بقیه اعضای خانواده می توانند با برخی اقدامات احتیاطی به کارهای ضروری – مدرسه، محل کار، خرید مواد غذایی و موارد مشابه – ادامه دهند. تمام اعضای خانواده باید از سرگرمی یا شام بیرون خودداری کنند. حتی در مکانهای عمومی و سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.

 منبع:

https://www.npr.org/sections/health-shots/2021/08/10/1025663559/how-to-keep-your-child-safe-from-the-delta-variant

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز