لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری کیست؟

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری کیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری کیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


 متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری متخصص مراقبت های بهداشتی مربوط به بیماری های عفونی است که از مناطق واقع در نزدیکی خط استوا سرچشمه می گیرد. این مکانها عموماً گرم، مرطوب و دارای توسعه کمی هستند. به گفته موسسه ملی بهداشت، از آنجا که تعداد اپیدمی های بیماری های گرمسیری در حال افزایش است. علاقه روزافزون به طب گرمسیری بالینی نیز و متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری افزایش می یابد.

یک متخصص بیماری های گرمسیری یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که بیماری های عفونی گرمسیری را تشخیص و درمان می کند. بسیاری از این متخصصان مراقبت های بهداشتی در برخی مناطق نیمه گرمسیری یا بیماری های خاص متخصص می شوند. مانند سایر متخصصان بیماری، آنها خدمات تشخیصی و درمانی را به بیماران ارائه می دهند. با این حال، اغلب از متخصصان بیماری های گرمسیری خواسته می شود. تا به تیم های درمان اعزام به مناطق دوردست بپیوندند که به منظور به حداقل رساندن و مقابله با شیوع محلی در مکان های عجیب و غریب خدمت کنند.

همچنین انتظار می رود که آنها با مقامات بهداشت عمومی محلی برای ارزیابی و شناسایی سناریوهای احتمالی شیوع بیماری های عفونی به منظور پیشگیری از بروز آنها همکاری کنند. برخی از کارشناسان بیماری های گرمسیری به عنوان مشاوران مستقل با طیف گسترده ای از مراقبت های بهداشتی و سازمان های دولتی کار می کنند.

سطح ابتدایی پزشک بیماری های عفونی و گرمسیری

یک پزشک متخصص بیماری های گرمسیری خدمات اولیه و پیشگیرانه مراقبت های بهداشتی را به بیماران ارائه می دهد. این خدمات شامل گرفتن سابقه بیمار، انجام ارزیابی های فیزیکی، تجزیه و تحلیل تست های تشخیصی و تجویز واکسیناسیون های مسافرتی و معمول است. پزشکان مبتدی بیماری های گرمسیری مراقبت های بیمارستانی، نظارت و مستندات دقیق مراقبت های بهداشتی را هماهنگ می کنند.

پزشکان بیماری های گرمسیری باید مدرک پزشکی و یک برنامه پیشرفته را که بر بیماریهای عفونی متمرکز است، را کسب کنند. دانشجویان در مقطع دکتری مدرک خود را اخذ کرده و سپس یک دوره تحصیلی را که تا شش سال به طول می انجامد، تکمیل می کنند. پس باید یک برنامه بورسیه دو تا سه ساله و صدور گواهینامه پیشرفته در تخصص بیماری گرمسیری را دنبال کنند.

پزشکان بیماری های گرمسیری تجربه و اعتبار کافی را به دست آوردند، متخصص و مدیران حوزه خود می شوند. آنها پاسخ های پزشکی اضطراری به حوادث همه گیر ملی یا بین المللی را هماهنگ می کنند. آنها در این بحران ها رهبری گروه های پزشکی را به عهده می گیرند و بر مراقبت های فوری پزشکی نظارت می کنند.

بنابراین، آنها پرسنل و منابع را مدیریت می کنند. آنها همچنین اولویت های بودجه ای را تعیین کرده و مسئولیت های مالی را اعمال می کنند. آنها همچنین مسئول آموزش مقامات بهداشت محلی و ارائه دهندگان خدمات هستند. کارشناسان بیماریهای گرمسیری همچنین باید وظایف دیپلماتیک خود را به عنوان همکاری با سفارتخانه ها، کارشناسان بین المللی و مقامات بهداشت محلی انجام دهند.

مهارتها و مدارک مورد نیاز برای تخصص بیماری عفونی و گرمسیری

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری کیست؟ | پزشکت

متخصصان بیماریهای گرمسیری دارای ویژگی ها و نقاط قوت شخصیتی خاصی هستند که کار آنها را افزایش می دهد. متخصصان بیماریهای گرمسیری باید مهارت های حل مشکل خوبی داشته باشند که از منطق و خلاقیت قوی استفاده می کند. یک متخصص بیماری های گرمسیری باید انعطاف پذیر و راحت در محیط های مختلف، مانند یک دفتر صحرایی یا یک مرکز پزشکی موقت در یک جنگل دور افتاده کار کند. آنها همچنین باید از توانایی ریاضیات، داده ها و آمار بسیار خوبی برخوردار باشند. کارشناسان بیماری های گرمسیری باید مهارت های ارائه و سازماندهی عالی داشته باشند. آنها باید نحوه برقراری ارتباط دیپلماتیک در مورد مسائل حساس را بدانند.

یک متخصص بیماریهای گرمسیری یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که دارای آموزش و دانش منحصر به فرد در مورد برخی بیماریهای گرمسیری، مانند مالاریا، اسهال خونی و سل است. تخصص بیماریهای عفونی و طب گرمسیری شامل تشخیص و درمان افرادی است که دارای انواع مختلفی از عفونتها هستند. البته تنها برخی از آنها به معنای متداول کلمه “عفونی” هستند. واحدهای بیماری های عفونی که قبلاً با بیمارستان های تب ارتباط داشتند. اکنون کاملاً در بیمارستان عمومی و حاد ادغام شده اند و با تخصص های حاد پزشکی ارتباط تنگاتنگی دارند.

پزشکان متخصص در بیمارستان ها به مشکلات مربوط به عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی کمک می کنند. در عین حال، در تلاش برای شناسایی و مهار عفونت های در حال ظهور مانند ویروس ابولا و آنفولانزای همه گیر هستند. این تخصص همچنین در ارائه مشاوره داروهای مسافرتی برای افرادی که از مناطق گرمسیری دیدن می کنند و ارزیابی مسافرانی درگیر است. اکثر پزشکان بیماریهای عفونی به طور فعال در تحقیقات و سایر فعالیتهای دانشگاهی مشغول هستند.

بستری های حاد بیمارستانی

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری کیست؟ | پزشکت

اکثر بیماران در بخشهای بیماریهای عفونی به عنوان موارد حاد بستری می شوند. انواع بیماری ها مانند در این بخش ها بستری می شوند:

  •  HIV
  • مالاریا
  • سل
  • مننژیت
  • گاستروانتریت
  • ذات الریه باکتریایی
  • عفونت های پوستی

پزشکان بیماریهای عفونی با توجه به ماهیت بیماریهایی که با آنها برخورد می شود، تعداد زیادی از بیماران آسیب پذیر مانند پناهجویان و مهاجران اخیر، افراد بی سرپناه، معتادان تزریقی و بازدیدکنندگان خارجی را معاینه می کنند. اکثر پذیرش های حاد شامل پزشکان عمومی یا بخش اورژانس انجام می شود.

بیماران سرکوب شده سیستم ایمنی

علاوه بر درمان بیماران مبتلا به عفونت های ناشی از بیماری هایی مانند ذات الریه، پیلونفریت و سلولیت، این تخصص به طور فزاینده ای در مدیریت عوارض عفونی بیماران سرکوب شده سیستم ایمنی نقش دارد. پیشرفت در درمان سرطان و بیماری های خود ایمنی به این معنی است که تعداد بیشتری از بیماران زنده می مانند. اما مستعد ابتلا به عفونت هستند که بسیاری از آنها غیر معمول است.

طی دو دهه گذشته میزان عفونت HIV به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بیماران جدید همچنان  عوارض عفونی HIV  را نشان می دهند. مدیریت آنها می تواند پیچیده باشد.  بسیاری از پزشکان بیماریهای عفونی تعداد فزاینده ای از بیماران مبتلا به ویروس هپاتیت (هپاتیت B و C) را درمان می کنند. در عین حال، افزایش مشکلات مربوط به مقاومت آنتی بیوتیکی، چهره عفونت مرتبط با مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد. این تخصص باید با مشکلات استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) و سویه های جدید Clostridium difficile  همچنین عفونتهای گرم منفی مقاوم به چند دارو و سل مقابله کند.

منابع:

https://www.rcpmedicalcare.org.uk/designing-services/specialties/infectious-diseases-and-tropical-medicine

https://umiamihealth.org/en/treatments-and-services/infectious-diseases/tropical-infectious-diseases

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز