لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

جدیدترین اخبار کرونا ویروس (4)

جدیدترین اخبار کروناویروس | پزشکت

فهرست مطالب

جدیدترین اخبار کرونا ویروس 4

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس 4، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

وضعیت منحنی بیماری های اپیدمی

جدیدترین اخبار کروناویروس

به طور کلی منحنی بیماری های اپیدمی دو سناریوی مختلف را نشان می دهد.

منحنی تیز نشان می دهد که همه گیری و میزان شیوع یک بیماری عفونی مانند COVID-19 – در یک جامعه بدون هیچ راه درمانی و اقدامات پیشگیرانه ممکن است به سرعت افزایش پیدا کند و تمام افراد یک جامعه را درگیر کند. منحنی دوم مسطح است و نشان می دهد که با اقدامات پیشگیرانه و راه های درمانی می توان میزان شیوع این بیماری را کاهش و یا سرعت شیوع آن را کندتر کرد.

در حال حاضر، بسیاری از نمودارها در کشورهایی مانند ایالات متحده، ایتالیا و استرالیا در موارد مثبت تأیید شده و رشد سریع دارند و به نظر می رسد منحنی های اپیدمی آن ها قرمز است. اما جوامع و کشورها باید برای مسطح کردن منحنی، شیوع بیماری را به تاخیر بیاندازند تا بتوانند فشار بر روی سیستم بهداشت را کاهش دهند. همانطور که منحنی های اپیدمی نشان می دهد، اقدامات پیشگیرانه و راهکارهای درمانی در پاسخ به بیماری همه گیر بسیار مهم است زیرا تعداد بیماران مبتلا را کاهش می دهد و فشار را بر روی کادرهای بهداشتی و درمانی برای مقابله با شیوع بیماری کم می کند.

سرعت شیوع بیماری کرونا

در کمتر از یک ماه، تعداد مبتلایان به COVID-19 در سراسر جهان تقریبا به دو برابر افزایش یافته و شیوع این میزان عفونت، باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شده و به نظر می رسد کنترل این ويروس به ويژه در جوامع آسيب ديده سخت شده است. به عنوان مثال، در ایتالیا کشوری که بدترین شیوع COVID-19 را بعد از چین دارد موارد تایید شده فقط در عرض چهار روز (11 مارس تا 15 مارس) از 10،000 به 20،000 افزایش یافته است.

سرعت شیوع این بیماری در ایتالیا، مقامات این کشور را مجبور کرده است تا درهای بیمارستان خود را به روی بیماران ببندد، صدها پزشک جدید استخدام کند و از دیگر کشورهای جهان درخواست کمک تجهیزات اساسی پزشکی مانند ماسک های تنفسی را داشته باشند. بر اساس گزارشات PBS كه این كمبود منابع، میزان مرگ و میر COVID-19 در ایتالیا را به 7٪ و دو برابر میانگین جهانی رسانده است. این در حالی است که مقامات بهداشتی معتقدند كه COVID-19 در طی هفته ها و ماه های آینده میلیون ها نفر را در سراسر جهان آلوده خواهد کرد. اما راهکار اساسی برای مسطح کردن منحنی این بیماری مهلک و کشنده چیست؟

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

راهکارهای مسطح کردن منحنی COVID-19 چیست؟

جدیدترین اخبار کروناویروس

مسطح کردن منحنی

در اپیدمیولوژی، کاهش سرعت میزان شیوع یک ویروس به طوری که تعداد کمتری از افراد یک جامعه را درگیر کند، به عنوان “مسطح کردن منحنی” شناخته می شود. این منحنی در مورد کرونا به تعداد افراد احتمالی که طی یک دوره زمانی به COVID-19 مبتلا می شوند، اشاره دارد.

بیماری ژنتیک

شکل منحنی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • تعداد مبتلایان به این بیماری
  • میزان  شیوع کرونا ویروس

سیر صعودی منحنی و افزایش میزان عفونت، سیستم بهداشتی یک جامعه را با کمبود های نیروی انسانی و مشکلات پزشکی بیشتری روبرو خواهد کرد. از طرفی زمانی یک منحنی مسطح می شود که همه افراد جامعه در طی یک دوره طولانی مدت در نهایت به این ویروس آلوده شوند. سرعت شیوع این بیماری را می توان با مراقبت های بهداشتی و کنترل اضطراب و استرس افراد جامعه کاهش داد پس بهتر است با یادگیری راهکارهای کاهش اضطراب ابتلا به کرونا و پیشگیری از ابتلا به کرونا از شیوع این بیماری مهلک جلوگیری کنیم. از آنجایی که در حال حاضر هیچ واکسن یا دارویی خاص برای درمان COVID-19 وجود ندارد، تنها راه صاف کردن منحنی استفاده از اقدامات جمعی است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) توصیه می کند که افراد:

  • مکرر دست خود را بشویند.
  • به جزء در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.
  • از حضور در خیابان ها و مراکز شلوغ جدا خودداری کنند.
  • در هنگام سرفه یا عطسه حتما ازدستمال استفاده کنند.
  • در صورت آلوده بودن حتما در تماس با افراد دیگر از ماسک استفاده کنند.
  • در صورت بیمار یا مشکوک به آلوده بودن، خودشان را قرنطینه خانگی کنند.

منبع:

https://www.livescience.com/coronavirus-flatten-the-curve.html

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

آماده سازی واکسن کرونا چه مدت زمان می برد؟

جدیدترین اخبار کروناویروس

وزارت بهداشت آمریکا اعلام كردند كه يك فرد سالم داوطلب شده است که به عنوان اولین فرد واكسن کرونا را به عنوان بخشي از آزمايش باليني دريافت کند. محققان در نظر دارند در طی شش هفته آینده، 45 شرکت کننده را برای ارزیابی  این واکسن و همچنین توانایی آن در القای پاسخ سیستم ایمنی بدن مورد آزمایش قرار دهند. با توجه به شیوع بیماری، انستیتو ملی آلرژی و بیماری های عفونی (NIAID) اجازه داده که واکسن بدون آزمایش دقیق در مدل های حیوانی مستقیما بر روی انسان امتحان شود تا در صورت تایید سریعتر وارد بازار شود و در دسترس عموم قرار بگیرد. این در حالی است که داروهای جدید قبل از استفاده عموم باید از سه مرحله بالینی عبور کنند.

دکتر آنتونی فاوسی، رئیس NIAID با اشاره به این که پیدا کردن واکسن ایمن و مؤثر برای جلوگیری از کرونا در اولویت بهداشت عمومی قرار گرفته، می گوید: با فرض اینکه آزمایش های اولیه برای واکسن کرونا خوب پیش برود اما ممکن است برای قرار گیری و آماده شدن در دسترس عموم مردم 12 تا 18 ماه زمان لازم داشته باشد.

 فاز ” 1″ واکسن کرونا

به گفته سازمان غذا و داروی آمریكا (FDA)، آزمایشی كه در حال حاضر برای واکسن کرونا انجام شده است به عنوان “كارآزمایی بالینی” فاز 1 “شناخته می شود و  هدف اصلی آن کسب و ارائه اطلاعاتی در مورد ارتباط واكسن با بدن انسان سالم است. به طور معمول این آزمایشات در فاز اول بر روی 20 تا 80 نفر داوطلب صورت می گیرد که این افراد دو دوز مختلف واکسن جدید با نام mRNA-1273 را به صورت تزریقی با فاصله 28روزه  دریافت می کنند. محققان چندین ماه (طی یک دوره 14 ماهه) این افراد را از نظر بروز عوارض احتمالی تحت کنترل قرار می دهند.

مراحل بعدی

مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري هاي آمريكا (CDC)، پس از آزمايش فاز 1 واكسن هاي تجربي، اين دارو بايد در جمعیت بیشتر (معمولا چند صد نفر) و براي مدت زمان طولاني تر (چند ماه تا دو سال)، مورد آزمایش قرار بگیرد. در درجه اول، آزمایشات فاز 2 در تعیین و تشخیص دوز دارو موثر است. محققان در این مرحله، افراد مختلفی را بر اساس سن و وضعیت جسمی انتخاب می کنند. طبق نتایج FDA، آزمایش های مرحله 3 به طور معمول بر روی 300 تا 3000 داوطلب طی یک دوره چهار ساله برای بررسی عوارض جانبی در طولانی مدت انجام می گیرد. آزمایشات مرحله 3 نشان می دهد که یک داروی خاص می تواند چه مزایای پزشکی داشته باشد.

اگر واکسن coronavirus بتواند تمام این مراحل را پشت سر بگذارد، FDA می تواند این دارو را برای استفاده عموم تأیید کند. در صورت تایید FDA، واکسن تحت آزمایش های بالینی فاز 4 قرار می گیرند. اما ممکن است واکسن کرونا به آزمایش های مرحله 4 در سال های آینده نرسد.

منبع:

https://www.livescience.com/first-person-coronavirus-vaccine-clinical-trial.html

آیا افراد مبتلا بعد از بهبودی، ویروس را انتقال می دهند؟

جدیدترین اخبار کروناویروس

مطالعه کوچک در خارج از چین نشان می دهد که کورونا ویروس جدید پس از بهبود علائم بیمار، حداقل دو هفته می تواند در بدن باقی بماند. متخصصان معتقدند که بیماران احتمالاً در این دوره خیلی مسری و واگیر دار نیستند. این در حالی است که چهار بیمار در سنین 30 تا 36 سال چینی که تحت درمان با اسلتاميویر با نام تجاری تميفلو قرار گرفته بودند بررسی های صورت گرفت و از بیماران خواسته شد كه بعد از بهبودی به مدت پنج روز خودشان را در خانه قرنطینه كنند. آن ها پس از 5 روز تا 13 روز پس از بهبودی، تحت آزمایش کرونا ویروس قرار گرفتند. هر دو تست بیماران بین روز 5 و 13 روز از نظر ابتلا به کرونا ویروس مثبت بود.

محققان بر این اساس اعلام کردند:

“حداقل بخشی از بیماران بهبود یافته هنوز ممکن است حامل ویروس باشند.”

اما به گزارش رویترز، با توجه به نتایج جدید در مورد ماندگاری ورویروس، هنوز مشخص نیست که بعد از بهبودی بیماران چینی چه اتفاقی برای آن ها افتاده است.

اما احتمالات زیر وجود دارند:

  • بیماران ممکن است به نسخه جدیدی ویروس مبتلا شده اند.
  • سیستم ایمنی بدن آن ها طور کامل با ویروس مقابله نکرده است.

اما چیزی که مشخص شده این است که پس از بهبود بیماران، تکثیر ویروس ها ممکن است در یک سطح پایین تری تکرار شود. در این شرایط ویروس بافت و اندام های بدن بیمار آسیبی نمی رساند و بیمار هیچ علائم بیماری را تجربه نمی کنند و احتمالا در این دوره خیلی مسری نیستند مگر اینکه تماس های نزدیک و مستقیم و طولانی مدتی با افراد دیگر داشته باشند. بنابراین بیماران بعد از بهبودی باید تا یک مدت کوتاه خود را در خانه قرنطینه و همچنان بهداشت فردی را رعایت کنند.

منبع:

https://www.livescience.com/coronavirus-spread-after-recovery.html

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر از از  پزشکت پیگیری کنید:
[advisers limit=5 online=true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز