لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

آیا پیاده روی بعد از غذا خوردن مفید است؟

آیا پیاده روی بعد از غذا خوردن مفید است؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


پیاده روی بعد از غذا خوردن، فعالیتی با تأثیر کم می باشد که تعدادی از مزایای سلامتی را به همراه دارد. افراد برای پیاده روی باید طول و شدت پیاده روی را در نظر داشته باشد تا بتواند بهترین نتیجه گیری را بگیرد.

تحقیقات نشان می دهد یک پیاده روی کوتاه بعد از غذا خوردن به مدیریت سطح گلوکز یا قند خون فرد کمک می کند. ورزش متوسط روزانه همچنین می تواند باعث کاهش گاز و نفخ شکم، بهبود خواب و تقویت سلامت قلب شود.

با این حال، پیاده روی بعد از غذا خوردن نکات منفی بالقوه ای دارد. اینها شامل سوء هاضمه و درد معده است. فرد باید طول، شدت و زمان پیاده روی بعد از غذا را در نظر بگیرد. پیاده روی فواید زیادی دارد. اما مدارک محدودی در مورد فواید پیاده روی بعد از غذا خوردن وجود دارد. افراد باید شرایط شخصی خود را در نظر بگیرند و بدانند پیاده روی در ساعات مختلف روز مزایای سلامتی زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای پیاده روی بعد از غذا خوردن، نکات منفی احتمالی و چگونگی تعیین طول و شدت ایده آل پیاده روی، ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

فواید پیاده روی بعد از خوردن غذا

آیا پیاده روی بعد از غذا خوردن مفید است؟ | پزشکت

پیاده روی بعد از غذا خوردن فواید زیادی دارد. برخی از این موارد شامل موارد زیر است:

گاز و نفخ را کاهش می دهد.

با توجه به بررسی های صورت گرفته، ورزش متوسط روزانه علائم مانند گاز را در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بهبود می بخشد. یافته های آنها حاکی از آن است که افراد، وقتی تعداد گام های روزانه خود را از 4000 به 9500 افزایش دهند، می توانند علائم خود را تا50٪ کاهش دهند.

محققان پیشنهاد می کنند حرکت بدن، سیستم هضم را تحریک کرده و این امر به عبور غذا کمک می کند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که این مطالعه بر روی دانشجویان دانشگاه انجام شده است، اکثر آنها زنان را معرفی می کنند. همه آنها با IBS تشخیص داده شده بودند و برای کاهش علائم از دارو استفاده نمی کردند. این مطالعه همچنین به طور خاص راه رفتن درست بعد از غذا خوردن را بررسی نکرده است.

در حالی که این بررسی نشان می دهد که یک فرد می تواند با افزایش تعداد قدم های خود، مشکلات متداول گوارشی را کاهش دهد، اما صرفاً ارتباط بین این دو موارد را نشان می دهد. این بدان معناست که یافته های مشاهده شده برای همه جمعیت ها اعمال نخواهد شد.

بررسی های صورت گرفته مختلف در مورد پیاده روی بعد از غذا خوردن نتایج متناقضی دارند. یک مطالعه در آلمان نشان می دهد هنگام پیاده روی بعد از غذا به معنای تخلیه سریع معده است و بر علائم GI تأثیری ندارد.

قند خون را تنظیم می کند.

بعد از یک وعده غذایی، گلوکز خون افزایش می یابد، خصوصاً اگر در وعده غذایی کربوهیدرات زیادی وجود داشته باشد. این افزایش قند خون موقتی است. در شخصی که دیابت ندارد، بدن انسولین ترشح می کند. انسولین قند خون را کاهش می دهد و به کنترل سطح کمک می کند.

در یک فرد بدون دیابت، افزایش قند خون پس از خوردن کربوهیدرات کاملا طبیعی است. زیرا با تجزیه دستگاه گوارش، کربوهیدرات ها به قند تبدیل شده و سپس قند وارد جریان خون می شود.

قند سلولهای بدن  یعنی مهمتر از همه مغز، را با انرژی اساسی تأمین می کند.

در افراد سالم، لوزالمعده انسولین کافی برای تنظیم قند خون آزاد می کند. با این حال، رژیم های غذایی و اصلاحات دیگری در سبک زندگی وجود دارد که فرد می تواند برای حمایت از کنترل قند خون، که کلیدی در سلامت کلی است، انجام دهد.

روش های مختلفی وجود دارد که فرد می تواند گلوکز خون خود را کنترل کند و پیاده روی بعد از غذا خوردن یکی از آنهاست.

مطابق با یک مطالعه صورت گرفته در 2018 ، زمان پیاده روی بر میزان قند خون بعد از غذا، یا سطح قند خون بعد از غذا تأثیر می گذارد. یافته ها حاکی از آن است که پیاده روی کوتاه بعد از غذا خوردن، میزان گلوکز خون را بیش از پیاده روی قبل از غذا کاهش می دهد.

توجه به این نکته مهم است که این مطالعه روی بزرگسالان غیر دیابتی انجام شده است. طرح مطالعه شامل اطلاعات مربوط به سایر عوامل جمعیت شناختی مانند نژاد شرکت کنندگان نبود، بنابراین ممکن است نشان دهنده جمعیت های بزرگتر نباشد.

از سلامت روان حمایت می کند.

آیا پیاده روی بعد از غذا خوردن مفید است؟ | پزشکت

پیاده روی راهی ممکن برای بهبود سلامت روان است. زیرا هورمون های استرس از جمله آدرنالین و کورتیزول را کاهش می دهد.

در هنگام پیاده روی، بدن اندورفین آزاد می کند که مانند مسکن طبیعی عمل خواهد کرد. اینها باعث کاهش ناراحتی، تقویت روحیه، کاهش استرس و ایجاد احساس آرامش می شوند.

با این حال، تحقیقات نشان نمی دهد که پیاده روی بعد از غذا به طور خاص سلامت روان فرد را بهبود می بخشد. برای اثربخشی بهتر فرد باید هر زمان که مناسب تر باشد، پیاده روی کند.

خواب را بهبود می بخشد.

ورزش منظم، می تواند به رفع بی خوابی کمک کند. این تمرین می تواند شامل پیاده روی باشد.

تحقیقات نشان می دهد که برای برخی افراد، ورزش منظم می تواند به اندازه داروی بی خوابی موثر باشد. بررسی ها نشان می دهد که در بزرگسالان، ورزش منظم و طولانی مدت به طور قابل توجهی مدت زمان انتظار برای خواب رفتن را کاهش می دهد.

با این حال، یک پیاده روی آرام بعد از شام همچنین می تواند برای افراد که مشکل بی خوابی ندارند، مفید باشد. داشتن میزان متوسط فعالیت هوازی، میزان خواب موج آرام یا عمیق فرد را در شب افزایش می دهد. با این حال، ورزش شدید می تواند تحریک کننده باشد و ممکن است در خواب اختلال ایجاد کند.

فشار خون را کاهش می دهد.

آیا پیاده روی بعد از غذا خوردن مفید است؟ | پزشکت

فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خون پایین و کلسترول  LDL ، که برای سلامت قلب مفید است، را تنظیم کند. حتی فرد را از بیماری های قلبی و سکته محافظت کند.

برای سلامت مطلوب قلب، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می کند افراد حداقل 5 روز در هفته 30 دقیقه  ورزش متوسط انجام دهند.

افراد به راحتی می توانند با یک پیاده روی 30 دقیقه ای بعد از غذا، یا سه پیاده روی 10 دقیقه ای بعد از صبحانه، ناهار و شام به این نتیجه مهم دست پیدا کنند.

نکات منفی پیاده روی بعد از خوردن غذا

پیاده روی برای بیشتر افراد یک فعالیت مطمئن و سالم است. با این حال، برخی از افراد ممکن است اگر بلافاصله بعد از غذا خوردن به پیاده روی بروند. در این شرایط درد شکم خستگی یا ناراحتی را تجربه کنند. اگر کسی یک وعده غذایی سنگین و بزرگ خورده باشد، ممکن است ترجیح دهد برای پیاده روی مدتی را صبر کند.

مدت زمانی که کسی باید منتظر بماند هم به شخص و هم به اندازه وعده غذایی فرد بستگی دارد. از آنجا که هضم هر فرد متفاوت است، بنابراین باید به احساس آنها بعد از غذا توجه شود تا یاد بگیرند که چه چیزی برای آنها بهتر است.

مدت زمان پیاده روی مناسب بعد از غذا خوردن

آیا پیاده روی بعد از غذا خوردن مفید است؟ | پزشکت

مدت زمان پیاده روی ایده آل یک فرد ممکن است با فرد دیگری متفاوت باشد. CDC توصیه می کند که 30 دقیقه  فعالیت بدنی در ، 5 روز در هفته می تواند موثر باشد. اگر کسی نمی تواند این روش را مدیریت کند، می تواند مدت زمان پیاده روی خود را به دوره های کوتاه تر تقسیم کند. آنها با احساس راحتی بیشتر و بهبود سطح تناسب اندام می توانند به تدریج مدت زمان آن را افزایش دهند.

همچنین ممکن است افراد پیاده روی کوتاه تری را با برنامه خود کنترل کنند. افراد باید طول پیاده روی را طوری انتخاب کنند که برای آنها راحت و عملی باشد.

شدت پیاده روی را مدیریت کنید.

پیاده روی آرام بعد از غذا فواید مختلفی برای سلامتی دارد. با این حال، ورزش با شدت زیاد همیشه ایده خوبی نیست.

روند هضم غذا به محض شروع غذا خوردن در دهان شروع می شود و می تواند ساعت ها بعد ادامه یابد. ورزش شدید و طولانی می تواند باعث ناراحتی گوارشی و ناراحتی معده شود.

در عوض، افراد باید پیاده روی با شدت کم تا متوسط را دنبال کنند. آنها باید هدفشان این باشد که ضربان قلب خود را افزایش دهند بدون اینکه آنقدر فشار بیاورند که از نفس بیفتند.

اگر کسی بعد از غذا تازه شروع به راه رفتن می کند، باید پیاده روی خود را با قدم زدن آرام شروع کند. آنها می توانند به تدریج سرعت و شدت آن را افزایش دهند تا به این فعالیت بدنی عادت کنند.

نتیجه گیری

پیاده روی فواید سلامتی مانند تنظیم قند خون و خواب بهتر را فراهم می کند. همچنین می تواند فشار خون را کاهش دهد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که یک پیاده روی کوتاه بعد از غذا خوردن به مدیریت سطح قند خون فرد کمک می کند. با این حال، شواهد محدودی در مورد فواید پیاده روی بعد از غذا وجود دارد. پیاده روی از بسیاری جهات باعث بهبود سلامتی می شود و فرد می تواند در طول روز از مزایای آن بهره مند شود.

افراد باید طول، شدت و زمان پیاده روی را متناسب با آنها انتخاب کنند. CDC پیاده روی 30 دقیقه فعالیت متوسط در روز را توصیه می کند. به همین دلیل ایده خوبی است که این میزان حرکت را هدف قرار دهید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز