لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

والدین مراقب علائم کودکان باشند

والدین مراقب علائم کودکان باشند. | پزشکت

فهرست مطالب

والدین مراقب علائم کودکان باشند.

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

محققان با هشدار همزمانی، بیماری فصلی آنفلوانزا و کرونا ویروس هشدار می دهند که والدین مراقب علائم کودکان باشند. آنها معتقدند تشخیص آنفلوانزا از کرونا در کودکان تا حدودی می تواند مشکل باشد. این در حالی است که محققان تازه شروع به یادگیری تفاوت علائم اولیه کرونا و انفلوانزای فصلی در کودکان کرده اند.

کارشناسان می گویند: والدین باید با شروع فصل آنفلوانزا در فصل پاییز، در صورت بروز علائم آنفلوانزا و یا کرونا ویروس، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه و کودک خود را در خانه قرنطینه کنند.

متخصصان تأکید می کنند که دریافت واکسن آنفلوانزا در هنگام شیوع بیماری همه گیر کرونا ویروس از هر زمان دیگری مهم تر است.

هشدار! فصل آنفلوآنزا در راه است.

از آنجایی که هر دو بیماری کرونا و آنفلوانزا علائمی مشابه به دارند، تشخیص این دو از یکدیگر ممکن است دشوار باشد. محققان تازه شروع به یادگیری نحوه تشخیص علائم اولیه COVID-19 و آنفلوانزای فصلی در کودکان می کنند.

تحقیقات جدید صورت گرفته توسط تیمی از بیمارستان ملی کودکان نشان داد: که تفاوت قابل توجهی در میزان بستری در بیمارستان، پذیرش در بخش مراقبت های ویژه (ICU) یا استفاده از دستگاه تنفس در کودکان مبتلا به آنفلوانزا یا COVID-19 وجود ندارد. محققان تعجب كردند كه هنگام تشخيص بيشتر افراد مبتلا به COVID-19 بيشتر بیماران تب، سرفه، اسهال، استفراغ، سردرد، بدن درد يا درد سينه را گزارش داده اند.

آنفلوآنزا در برابر COVID-19

والدین مراقب علائم کودکان باشند. | پزشکت

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)  اخیراً راهنمایی درباره تفاوت آنفلوانزا و COVID-19 منتشر شده است. این سازمان می گوید: در حالی كه تصور می شود ویروس های COVID-19 و آنفلوانزا به روش های مشابهی انتشار پیدا می کنند، اما COVID-19 در بین جمعیت و گروه های سنی خاصی، شیوع بیشتری دارد.

این گزارش نشان داد که مدت زمان بروز علائم بین قرار گرفتن در معرض و عفونت و همچنین مدت زمان انتشار ویروس، بین آنفلوانزا و SARS-CoV-2، ویروس عامل COVID-19 متفاوت است.

بررسی ها نشان داده که بیماری کرونا نسبت به آنفلوانزا شیوع بیشتری دارد؛ یعنی این ویروس در بین مردم به سرعت و به راحتی منتشر می شود. از طرفی هم ویروس کرونا با گذشت زمان، به طور مداوم بین مردم انتشار پیدا می کند.

دکتر فلور ام. مونوز-ریواس، استادیار متخصص اطفال در کالج پزشکی بیلور گفت: «به عنوان متخصص اطفال، نگرانی ما این است که تأثیر واقعی COVID در کودکان هنوز مشخص نشده است.»

کارشناسان تأکید می کنند: که نباید تأثیر COVID-19 را بر روی کودکان نادیده گرفت. فصل زمستان، فرصت خوبی برای ارزیابی و بررسی نتایج کرونا بر روی کرونا است. حتی اگر مردم فاصله اجتماعی و سایر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، اما چون مردم مجبورند به فعالیت های روزمره خودشان برگردند، کنترل بیماری تا حدودی سخت می شود.

مونوز-ریواس، با هشدار در مورد همزمانی دو بیماری تنفسی، آنفلوانزا و کرونا ویروس می گوید: ما از عواقب همزمانی این دو بیماری چیزی نمی دانید، ممکن است شاهد موارد گسترده آنفلوانزا و COVID-19 در پاییز و زمستان باشیم.

تب، سرفه در COVID-19 بیشتر از آنفلوانزا است.

والدین مراقب علائم کودکان باشند. | پزشکت

به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان 315 بیمار را که از 25 مارس 2020 تا 15 مه 2020 با COVID-19 تشخیص داده شدند را بررسی کردند. آنها اطلاعات را با 1402 كودكی كه از اول اكتبر 2019 تا 6 ژوئن سال 2020 مبتلا به آنفلوانزا تشخیص داده شده بودند مقایسه كردند.

از گروه COVID-19:

  • 7 درصد با ICU نیاز داشتند.
  • 2 درصد در ونتیلاتور بودند.
  • 1 درصد در بیمارستان بستری شدند.

از كودكان مبتلا به آنفلوانزا:

  • 9 درصد در ونتیلاتور بودند.
  • 7 درصد در ICU بستری شدند.
  • 2 درصد در بیمارستان بستری شدند.

بیماران بستری در COVID-19 دارای سن متوسط 9 ​​الی 7 بودند، در حالی که مبتلایان به آنفلوانزا دارای سن متوسط ​​4 تا 2 سال بودند. تب؛ شایع ترین علامت گزارش شده و به دنبال آن سرفه است. بیشتر کودکان مبتلا به COVID-19 در مقایسه با مبتلایان به آنفلوانزا تب و سرفه داشتند.

درصد بیشتری از مبتلایان به COVID-19 علائم گزارش داده اند، از جمله:

از نظر آماری تفاوت معناداری در كودكانی كه از گرفتگی، گلو درد یا تنگی نفس گزارش می كنند وجود ندارد.

دکتر Xiaoyan Song، نویسنده اصلی مطالعه و مدیر کنترل عفونت/ اپیدمیولوژی در بیمارستان ملی کودکان، می خواهد اثرات تعطیلی مدارس در انتشار COVID-19 را بررسی کند.

او با اشاره به اینکه با بسته شدن مدارس، از شیوع بیماری آنفلوانزا کاسته می شود، معتقد است: ما می خواهیم تأثیر تعطیلی مدارس را ارزیابی كنیم تا نتیجه بگیریم که آیا هزینه تعطیلی مدارس و ماندن در خانه بیش از سود ناشی از كاهش انتقال COVID-19 و بارهای موجود بر سیستم مراقبت های بهداشتی است. یا نیست؟

علائم همپوشانی کرونا ویروس و آنفلوانزا

والدین مراقب علائم کودکان باشند. | پزشکت

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها با هشدار علائم یکسان این دو بیماری می گوید: مشكل دیگر والدین این واقعیت است كه COVID-19 و آنفلوانزا می توانند همزمان با همدیگر اتفاق بیفتند.

دکتر ناتانیل بیرز، رئیس سیستم مراقبت های بهداشتی HSC و یک متخصص اطفال با مرکز ملی پزشکی کودکان گفت: علائم COVID-19 و آنفلوانزا بسیار مشابه هستند و همانطور که این مطالعه نشان می دهد تفاوت های کمی در بروز این دو وجود دارد. وی گفت: والدین باید در صورت داشتن تب، سرفه، استفراغ یا اسهال یا گلودرد در كودكان با پزشك اطفال خود تماس بگیرند.

مونوز-ریواس گفت: کودکان از بسیاری دلایل دیگر ممکن است تب داشته باشند، بنابراین والدین نباید فکر کنند که COVID-19 تنها علت تب در کودکان آنها است. در صورت داشتن تب، سرفه، گلودرد، یا هر نوع مشكل در تنفس، غذا خوردن یا خوابیدن، با پزشك خود تماس بگیرید. پزشکان باید بیمارانی که علامتی را از نظر آنفلوانزا و COVID دارند را آزمایش کنند و اطلاعات نظارت محلی را از نظر آنفلوانزا دنبال کنند.

دکتر سونجا راسموسن، استاد متخصص اطفال و اپیدمیولوژی در دانشگاه فلوریدا (UFHealth) تأکید کرد: هم آنفلوانزا و هم COVID-19 می توانند باعث بیماری شدید در کودکان شوند . همه ما شنیده ایم كه COVID-19 در كودكان نسبت به بزرگسالان خفیف تر است، اما این بدان معنا نیست كه در بعضی از كودكان نمی تواند به بیماری شدید مبتلا شود.

تزریق واکسن آنفلوانزا بسیار مهم است.

والدین مراقب علائم کودکان باشند. | پزشکت

کارشناسان با بیان اهمیت تزریق واکسن آنفلوانزا به والدین ها هشدار می دهند: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها در کودکان خود، هر کاری که می توانند انجام دهند. برای آنفلوانزا، این به معنای تزریق واکسن آنفلوانزا است. تا زمانی که واکسن COVID-19 در دسترس نباشد، ماسک بزنید، دست ها را بشویید و فاصله های اجتماعی را رعایت کنید. اما حتی پس از واکسیناسیون، والدین باید به یاد داشته باشند که کودکان ممکن است زمستان امسال نیز به آنفلوانزا مبتلا شوند.

وی افزود: «در حالی كه تزریق آنفلوانزا احتمال ابتلا به آنفلوانزا را كاهش داده و در صورت ابتلا به آنفلوانزا، عوارض را كاهش می دهد، اما 100٪ در جلوگیری از آنفلوانزا موثر نیست. بنابراین متخصصان اطفال احتمالاً نیاز به آزمایش هر دو بیماری حتی در کسانی که تزریق آنفلوانزا کرده اند، دارند.»

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) نیز به پدر و مادر ها توصیه می کند که دریافت واکسن آنفلوانزا در امسال زیاد اهمیت دارد. این وب سایت همچنین می گوید: کودکانی که مبتلا به COVID-19 هستند و قبلاً برای آنفلوانزا واکسینه نشده بودند، با از بین رفتن علائم COVID-19، هنوز هم می توانند واکسن آنفلوانزا بگیرند.

با واکسن آنفلوانزا از قلب خود محافظت کنید.

والدین مراقب علائم کودکان باشند. | پزشکت

یک مطالعه جدید نشان داد که از هر 8 بیمار 1 نفر مبتلا به آنفلوانزا 1 نفر دچار عوارض جدی قلبی شده است. مدت ها بود که درک شده بود که بین آنفلوانزا و وقایع قلبی بعدی ارتباط وجود دارد، اما این بزرگترین مطالعه در نوع خود است که نشان می دهد این میزان شایع است. متخصصان بهداشت همچنین نگران افرادی هستند که در یک فصل به COVID-19 و آنفلوانزا مبتلا می شوند.

تحقیقات جدید از دانشگاه واشنگتن ارتباط بین آنفلولانزا و قلب را بیشتر مشخص کرده است. این مطالعه که در اواخر ماه آگوست در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شد، با بررسی داده های سلامتی تقریباً 90،000 بیمار مبتلا به آنفلوآنزا دریافت که حدود 12 درصد – یا از هر 8 نفر 1 نفر – بلافاصله پس از تشخیص آنفلوانزا، دچار عوارض جدی قلبی می شوند.

مدت ها بود که درک شده بود که بین آنفلوانزا و وقایع قلبی بعدی ارتباط وجود دارد، اما این بزرگترین مطالعه در نوع خود است که نشان می دهد این میزان شایع است.

دکتر ناتاشا بهویان، پزشک خانواده پزشک در این باره می گوید: این مطالعه مهم است، زیرا واقعاً نشان می دهد که تجربه عوارض جدی قلبی پس از ابتلا به آنفلوانزا – از جمله در برخی از افراد که قبلاً هیچ بیماری مزمن سلامتی نداشته اند، ممکن است رایج باشد.

این تیم همچنین تعدادی از عوامل خطر را شناسایی کرده اند، از جمله:

اگرچه بیماران آنفلوانزا با یکی از این عوامل خطر شانس بیشتری برای تجربه یک رویداد قلبی پس از ابتلا به آنفلوانزا داشتند، اما 5 درصد از آنها هیچ بیماری زمینه ای قبلی نداشته اند.

دکتر اریک چو، عضو اصلی بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، گفت: “در مطالعه ما، ما نشان دادیم که حوادث قلبی عروقی حاد مانند نارسایی قلبی یا حملات قلبی از عوارض شایع مربوط به بزرگسالان بستری در آنفلوانزا است.”

آنفلوانزا و خطر استرس بر قلب

والدین مراقب علائم کودکان باشند. | پزشکت

شواهد گذشته نشان می دهد که بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا و همانطور که اکنون می دانیم، COVID-19 می توانند باعث ایجاد یک واکنش التهابی گسترده و سیستمیک شوند. این التهاب استرس زیادی به بدن وارد کرده و می تواند به ویژه قلب را تحریک کند و به بیماری قلبی جدید منجر شود یا شرایط زمینه ای قلبی را بدتر کند.

به عنوان مثال، التهاب ناشی از آنفلوانزا می تواند عملکرد پلاک را مختل کرده و زمینه را برای بیماری حاد ایسکمیک قلب فراهم کند. التهاب از نظر تئوریک می تواند باعث آریتمی شود. اگرچه گزارش جدید دانشگاه واشنگتن بزرگترین گزارش در نوع خود است که ارتباط بین آنفلوانزا و مشکلات قلبی را ایجاد می کند، اما این اولین گزارش نیست.

عوارض آنفلوانزا همچنین در افرادی که مشکلات اساسی قلب و عروق دارند، بدتر است. بررسی ها نشان داده است، افرادی که به آنفلوانزا مبتلا شده اند و دارای مشکلات اساسی بهداشتی، از جمله بیماری قلبی هستند، به احتمال زیاد با آنفلوانزا در بیمارستان بستری می شوند.

آنفلوانزا فقط یک بیماری تنفسی نیست

یک درس اساسی در اینجا این است که آنفلوانزا فقط یک بیماری تنفسی نیست. محققان هر ساله اطلاعات بیشتری در مورد عوارض زیادی که در خارج از ریه ها ایجاد می شود، می گیرند. بررسی ها نشان می دهد، حداکثر 46 درصد از افرادی که به آنفلوانزا بستری شده اند، تشخیص غیر تنفسی مانند سپسیس و آسیب حاد کلیه دارند.

آنفلوانزا چیزی بیش از سرماخوردگی است و ما باید عفونت های ویروسی تنفسی مانند آنفلوانزا را جدی بگیریم، زیرا می توانند منجر به عوارض شدید، بستری شدن در بیمارستان و گاهی مرگ شوند. شواهد فزاینده نشان می دهد که پزشکان باید معیارهای تشخیصی را گسترش دهند.

علائم هشدار دهنده اضطراری آنفلوانزا

افرادی که این علائم هشدار دهنده را تجربه می کنند باید سریعاً مراقبت های پزشکی را دریافت کنند.

علائم هشدار دهنده در کودکان
  • تشنج
  • تب بالا 
  • درد قفسه سینه
  • تنفس تند یا مشکل در تنفس
  • هنگام بیدار بودن، هوشیار نیست.
  • وخیم تر شدن شرایط مزمن پزشکی
  • لب یا صورت مایل به آبی یا کبودی در لب وصورت
  • درد شدید عضلانی (کودک از راه رفتن امتناع می کند).
  • تب یا سرفه که بهبود می یابد اما پس از آن برمی گردند یا بدتر می شوند.
  • کم آبی (بدون ادرار به مدت 8 ساعت، خشکی دهان، بدون اشک هنگام گریه)
علائم هشدار دهنده در بزرگسالان
  • تشنج
  • ادرار نکردن
  • سردرگمی
  • ضعف شدید
  • سرگیجه مداوم
  • درد شدید ماهیچه
  • مشکل در تنفس یا تنگی نفس
  • وخیم تر شدن شرایط مزمن پزشکی
  • درد مداوم یا فشار در قفسه سینه یا شکم
  • تب یا سرفه که بهبود می یابد اما پس از آن برمی گردند یا بدتر می شوند.

این لیست ها شامل همه موارد نیست. لطفاً برای ارائه هرگونه علامت شدید یا نگران کننده با پزشک خود مشورت کنید.

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از  پزشکت پیگیری کنید:

منابع:

https://www.healthline.com/health-news/what-parents-should-know-about-flu-and-covid19-before-sending-kids-back-to-school

https://www.healthline.com/health-news/another-reason-to-get-your-flu-shot-it-can-protect-your-heart

[advisers limit=3 online =true skill=”11″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز