لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

جدیدترین اخبار کرونا ویروس (2)

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

فهرست مطالب

جدیدترین اخبار کرونا ویروس

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

WHO شیوع کرونا ویروس را همه گیر اعلام کرد.

سازمان بهداشت جهانی در ژنو پس از هفته ها مقاومت، در برابر فشار دانشمندان و سیاستمداران با ابراز نگرانی از میزان انتشار و شدت این بیماری تصمیم گرفت تا شیوع بیماری کورو ویروس را یک بیماری همه گیر توصیف کند.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است:

شیوع بیماری کرونا فقط یک بحران بهداشت عمومی نیست، بلکه بحرانی است که همه افراد و حوزه را تهدید می کند و بنابراین هر حوزه و فردی باید در مبارزه با این ویروس تلاش کنند.

پیش از اینWHO  از ترس اینکه مردم فکر کنند شیوع این بیماری غیرقابل کنترل است، از استفاده این اصطلاح خودداری کرده و کشورها از تلاش برای مهار آن دست کشیده بودند. این ویروس اکنون بیش از 100 کشور جهان را درگیر و حدود 120،000 نفر را آلوده کرده است و بیش از 4000 نفر را از پای درآورده است.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

کودکان به اندازه بزرگسالان نیز آلوده می شوند.

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

طبق جدیدترین اخبار در مورد کرونا، مشخص شده است کروناویروس به همان اندازه که بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند در آلوده کردن کودکان هم خطرناک باشد و کودکان به اندازه بزرگترها در معرض آلوده شدن به این عفونت هستند. این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که کودکان آلوده ممکن است علائم خفیفی از این بیماری را بروز دهند اما آن ها نقش زیادی در شیوع این بیماری دارند و می توانند در تماس با افراد دیگر کروناویروس را به راحتی منتقل کنند و کودکان مرز مشترکی در زنجیره های انتقال این ویروس هستند.

تحقیقات در این زمینه نشان داده است که کودکان زیر 10 سال شدیدا در معرض ویروس قرار دارند و احتمالا به اندازه افراد دیگر جامعه به این ویروس آلوده می شوند. این در حالی است که بین 7 تا 8 درصد کودکان بعد از آزمایشات تشخیص کرونا، مثبت ارزیابی شده اند. علاوه بر این مشخص شده است افرادی که در تماس نزدیک با بیماران و حتی افراد آلوده و مشکوک به بیماری کرونا در یک خانه زندگی می کنند حدود شش برابر بیشتر از بقیه افراد در معرض آلوده شدن قرار دارند.

کیتلین ریورز، اپیدمیولوژیک دانشکده بهداشت عمومی جانس هاپکینز بلومبرگ، معتقد است:

بیماری ژنتیک

“این بررسی ها ثابت می کند که تعطیلی مدارس به عنوان یک راهکار موثر می تواند در پیشگیری از بیماری کرونا نقش بسیار مهمی داشته باشد.”

Remdesivir درمان احتمالی کرونا خواهد بود.

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

در حالی که به نظر می رسد هنوز هیچ درمانی تأیید شده برای بیماری های ناشی از کورو ویروس ها وجود ندارد. اما صدها کارآزمایی بالینی بر روی دارو Remdesivir  تمرکز کرده اند تا شاید بتوانند راهی برای درمان و کنترل این بیماری پیدا کنند.

Remdesivir در اصل یک داروی مورد استفاده در درمان HIV و داروی ضد ویروسی تجربی است که برای مقابله با ویروس ابولا تولید شده و در حال حاضر به سرعت در مقابل این بیماری و جلوگیری از تکثیر ویروس آزمایش می شود.

وینسنت مونستر، رئیس واحد زیست محیطی ویروسی در موسسه ملی بهداشت ایالات متحده می گوید:

“Remdesivir اثرات زیاد و همه جانبه بر روی ویروس دارد و می تواند یکی از نامزدهای اصلی برای درمان احتمالی این بیماری باشد.”

 WHO، شیوع کرونا را از زیاد به بسیار زیاد تغییر داد

سازمان بهداشت جهانی با اعلام اینکه کره جنوبی، ایتالیا و ایران بعد از چین بیشترین تلاش ها را در مبارزه با شیوع کروناویروس داشته اندt میزان و شدت شیوع و تأثیر کرونا ویروس را از “زیاد” به “بسیار زیاد” تغییر داد. این تغییر هشدار سازمان بهداشت جهانی براساس ارزیابی های اپیدمیولوژیست های WHO و با توجه به افزایش مداوم تعداد بیماران و شهر های آسیب دیده در برخی کشورهای جهان از جمله ایران و ایتالیا صورت گرفته است.

منبع: https://www.nature.com/articles/d41586-020-00154-w

اوضاع این بیماری بدتر می شود.

دکتر انتونی فوقی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی، در مورد شیوع بیماری کرونا هشدار داده و معتقد است که اوضاع این بیماری بدتر می شود. این مقام ارشد بهداشتی می گوید: افراد باید از تجمع کردن خودداری کنند و تا جایی که ممکن است در منزل بمانند.

مرکل درباره بدتر شدن شیوع بیماری هشدار داد.

صدراعظم آنگلا مرکل اعلام کرد: که احتمال دارد تاج ویروس حدود دو سوم (60 تا 70 درصد) از جمعیت آلمان را آلوده کند. این در حالی است که میزان شیوع این بیماری هنوز مشخص نیست و ممکن است یک یا دو سال یا حتی بیشتر طول بکشد. خانم مرکل از مردم در خواست کرد برای پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری حتی الامکان در خانه بمانند.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

منبع: https://www.nytimes.com/2020/03/11/world/coronavirus-news.html

کروناویروس تا 3 روز روی سطوح زنده می ماند.

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

یک مطالعه جدید نشان می دهد که coronavirus می تواند تا 3 روز بر روی سطوح زنده بماند. همزمان با افزایش شیوع coronavirus و نگرانی های بسیار مردم در مورد میزان ماندگاری کرونا ویروس بر روی سطوح بی جان، تلاش ها و بررسی های زیادی برای تعیین مدت زمان زنده ماندن کرونا برروی سطوح انجام شده و در جدیدترین اخبار مربوط به کرونا، مشخص شده میزان ماندگاری کرونا می تواند به صورت زیر باشد:

  • 3 ساعت در هوا
  • 4 ساعت روی مس
  • 24 ساعت روی مقوا
  • 2 تا 3 روز روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ

در بررسی ها مشخص شده است که کورو ویروس جدید از برخی جهات شباهت زیادی با سایر کورو ویروس های انسانی SARS و MERS دارد. این ویروس ها می توانند تا 9 روز روی سطوح مانند فلز، شیشه یا پلاستیک زنده بمانند ولی در دمای بالاتر از 86 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) نمی توانند فعال باقی بمانند. این در حالی است که ویروس های آنفولانزا تنها در حدود 48 ساعت روی سطوح زنده می ماند. نویسندگان همچنین معتقدند که این ضد ویروس ها به طور موثری با ضد عفونی کننده های خانگی از بین می روند. به عنوان مثال، ضد عفونی کننده ها با اتانول 62-71،، 0.5٪ پراکسید هیدروژن یا 0.1٪ سدیم هیپوکلریت (سفید کننده) می توانند به طور موثری در طی یک دقیقه کرو ویروس ها را غیرفعال کنند.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، ممکن است افراد با لمس یک سطح یا شیء آلوده به ویروس و سپس لمس دست های خود با دهان، بینی یا احتمالاً چشمان خود. به این عفونت کشنده مبتلا شود اما به نظر می رسد اصلی ترین شیوه انتشار به احتمال زیاد از طریق نزدیک شدن به شخص بیمار و قطرات تنفسی از راه سرفه و عطسه می باشد.

نوع ویروس
دوره
زمان شیوع
آنفلوانزا دوره انکوباسیون کوتاه مدت دو یا سه روزه قبل از بروز علائمقرنطینه و جداسازی بیماران، غیر ممکن است.
ویروس SARS دوره انکوباسیون حدود پنج روزه دارد.   چهار یا پنج روز پس از شروع علائم  شیوع آن مهار شده است.
کرونا ویروس جدید دوره انکوباسیون 2 تا 14 روز شناسایی بیماری بر اساس بیماری امکان پذیر نیست.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

منبع: https://www.livescience.com/how-long-coronavirus-last-surfaces.html

سگ ها ویروس را به انسان منتقل نمی کنند.

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

براساس جدیدترین اخبار کرونا، یک سگ خانگی متعلق به یک زن مبتلا به COVID-19 با ” سطح پایین از عفونت” به کرونا مبتلا شده است اما بررسی ها نشان داده که هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس از سگ های حیوان خانگی یا گربه ها به انسان وجود ندارد.

ونسا بارس، کارشناس بهداشت حیوانات از دانشگاه سیتی می گوید:

در طی شیوع SARS-CoV-2 در سال 2003 سگ ها و گربه های زیادی به عفونت های خفیفی سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) مبتلا شدند و این تجربه قبلی نشان می دهد كه گربه ها و سگ ها در صورت آلوده شدن به ویروس، به احتمال زیاد بیمار نمی شوند و علائمی از بیماری را بروز نمی دهند و ویروس را به انسان منتقل نمی كنند.

از طرف دیگر، یک متخصص طب تنفسی، دیوید هوی شو-چونگ از دانشگاه چین معتقد است تا زمانی که آنتی بادی های موجود در خون حیوان مورد آزمایش و ارزیابی قرار نگیرند، نمی توان آلوده بودن سگ را تشخیص داد. اما با این حال مركز كنترل و پيشگيري از بيماري ها (CDC) توصيه مي كند كه افراد مبتلا به COVID-19 از حيوانات خانگی خود مراقبت كنند. به گفته CDC، مردم همیشه باید دست خود را بعد از تماس با حیوانات خانگی بشویند، زیرا حیوانات خانگی می توانند بیماری های دیگری را انتقال دهند.

منبع: https://www.livescience.com/coronavirus-first-case-human-to-dog-transmission.html

بعید است کرونا از بین برود.

دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه وندربیلت در تنسی، با اشاره به این که بیماری کرونا ممکن است به یک بیماری فصلی تبدیل شود، می گوید: بعید است کروناویروس به طور کامل از بین برود چون به راحتی در بین جمعیت انسانی منتقل می شود و افراد زیادی را آلوده می کند. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی ریشه کن کردن بیماری “دشوار و به ندرت محقق می شود” . برای رسیدن به این هدف باید چرخه انتقال ویروس قطع شود و در حال حاضر انسان ها تنها مخزن ویروس می باشند. حتی اگر coronavirus در بین انسان ها از بین برود، ممکن است به شکل طبیعی در بین حیوانات زنده بماند و دوباره بتواند به انسان ها منتقل شود و یک چرخه را بوجود آورد.

کرونا ویروس کاملاً ریشه کن نمی شود.

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

در محتمل ترین پیش آگهی کروناویروس به نظر می رسد که این بیماری ممکن است کاملاً ریشه کن نشود و به یک بیماری فصلی تبدیل شود و هر سال مانند سایر بیماری های فصلی آنفولانزا یا سرماخوردگی دوباره شیوع پیدا کند. اما این احتمال وجود دارد كه این ویروس در چرخه های بعدی اثر كمتری داشته باشد زیرا بیشتر مردم نسبت به ویروس مصونیت ایجاد می کنند. این در حالی است که هنوز مشخص نیست که آیا بیماران مبتلا به کرونا بعد از بهبودی آیا می تواند به این عفونت مبتلا شوند یا نه؟

 گوردون با اشاره به این که پیش بینی چرخه زندگی ویروس کرونا تا حدودی دشوار است، می گوید:

“در حال حاضر، هیچ مدرکی مبنی بر جهش کورو ویروس وجود ندارد و توالی های ویروسی که در دسترس هستند تقریباً مشابه و یکسان می باشند .”

با تمام این اوصاف افراد بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به این عفونت کشنده و کاهش قربانیان آن راهکارهای زیر را به طور جدی رعایت کنند:

  • رعایت فاصله با بیماران
  • خودداری از هر نوع اجتماع
  • ماندن در خانه تا حد امکان
  • قرنطینه کردن موارد مشکوک
  • رعایت بهداشت عمومی و فردی

مقایسه سه ویروس از خانواده کرونا ویروس

نوع ویروس
سال انتشار
منشاء احتمالی ویروس
نوع بیماری
میزان مرگ و میر
SARS
انتشار در سال 2003 گربه های درختی سیوت و راکون منجر به بیماری سندرم حاد تنفسی کرونا ویروس (SARS-Cov) 10 درصد

(مرگ و میر زیاد ولی شیوع کم)

MERS
انتشار در سال 2015 شتر سندرم تنفسی کورنا ویروس خاورمیانه (MERS-CoV) 35 درصد

(مرگ و میر زیاد ولی شیوع کم)

Coronavirus 19 
انتشار در سال 2019 خفاش بیماری های تنفسی مانند ذات الریه 8/2 درصد

(مرگ و میر کم ولی شیوع زیاد)

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از  پزشکت پیگیری کنید:

منبع:

https://www.livescience.com/coronavirus-outbreak-end.html

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز