لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

سرعت انتقال کرونا در خانواده

سرعت پخش کرونا در خانواده ها | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


سرعت انتقال کرونا در خانواده بیشتر از سرعتی است که افراد تصور می کنند. %75 از انتقال در 5 روز از بیمار شدن اولین عضو خانواده رخ داده است. محققان دریافته اند که تقریباً بیش از نیمی یا 53 درصد از افرادی که با بیمار مبتلا به کرونا زندگی می کنند، خود به این عفونت مبتلا شده اند.

همانطور که گزارش شده شیوع این بیماری دوباره افزایش پیدا کرده است. به نظر می رسد افراد در هنگام تعطیلات پروتکل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند. شواهد نشان می دهد ویروس کرونا جدید، SARS-CoV-2 که باعث انتقال COVID-19 می شود شیوع بیشتری پیدا کرده است.

این تحقیق توسط دکتر کارلوس گریجالوا، دانشیار سیاستگذاری بهداشت و دکتر اچ.کیپ تالبوت، استاد پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت انجام شد.

 محققان دریافتند كه اندكی بیش از نیمی یا 53 درصد از افرادی كه با یك فرد مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 زندگی می كنند، خود به این ویروس مبتلا شده اند.

 از بین افرادی که یک نفر آنها در خانه به این ویروس مبتلا شده اند، 75 درصد از این عفونت ها در طی 5 روز از بیمار شدن اولین عضو خانوار رخ داده است.

 تالبوت می گوید: ویروس به طور فعال در حال شیوع است و احتمال دارد هر کدام از ما ناخواسته ویروس را به خانه های خود منتقل کنیم. ما اکنون می دانیم که وقتی فردی عفونت را به خانه وارد می کند، حدود 50 درصد اعضای خانواده آلوده می شوند و شیوع این عفونت ها خیلی سریع اتفاق میفتند.

خطر خستگی ناشی از همه گیری  

سرعت پخش کرونا در خانواده ها | پزشکت

طی 9 ماه گذشته مردم در ایالات متحده فعالیت های خود را تغییر داده اند تا از انتقال COVID-19 جلوگیری کنند. اما با این حال کارشناسان اکنون نگران «خستگی ناشی از همه گیری» هستند. زیرا افراد از رعایت پروتکل های بهداشتی و در قرنطینه ماندن خسته می شوند و هیچ آینده مشخص برای پایان این وضعیت وجود ندارد.

بعد از این همه ماه که از خانواده هایمان محافظت کردیم، همه احساس خستگی می کنیم .حتی دوست داریم با خیال راحت در کنار دیگر اعضای خانواده و بستگان جمع شویم. اما متأسفانه ویروس خسته نمی شود و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

 در حالی که با گذشت ماه ها شیوع از بیماری کرونا تغییرات زیادی رخ داده است و مردم بیشتر رعایت می کنند، اما همیشه مشخص شده است که مجاورت با فردی که ویروس دارد به خصوص بدون فاصله فیزیکی و ماسک زدن احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد.

بیماری ژنتیک

 در اوایل همه گیری، بسیاری از کارشناسان بهداشت توصیه کردند که فاصله اجتماعی و ماندن در قرنطینه باید رعایت شود، اما با خستگی مردم از عدم تعامل اجتماعی، متخصصان به دنبال راهکاری برای پیشگیری از عوارض جانبی این وضعیت هستند.

 دکتر الن ایتون، استادیار پزشکی در بخش بیماری های عفونی در دانشگاه آلاباما می گوید: ما می دانیم افراد زیادی همچنان برای دیدن یکدیگر در خانه ها جمع می شوند. بنابراین بهتر است به جای اینکه به آنها بگوییم از این کار را نکنید بهتر است راهکارهایی را برای کاهش عوارض احتمالی و اینکه چگونه در کنار هم بتوانند از شیوع بیماری جلوگیری کنند را ارائه دهیم.

توصیه CDC در ایام تعطیلات

سرعت پخش کرونا در خانواده ها | پزشکت

افراد می توانند با برنامه ریزی کامل برای تعطیلات تا حدودی از شیوع بیماری جلوگیری کنند. آنها باید مطمئن شوند که مهمانان آنها اقدامات احتیاطی COVID-19 خانگی آنها را درک می کنند. از طرفی هم تهویه مناسب در منزل نیز می تواند به کاهش خطر عفونت کمک کند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) همچنین توصیه می کند در فصل تعطیلات، بهتر است برای دور هم جمع شدن، افراد مکانی را در خارج از منزل یا یک اتاق با تهویه مناسب را در نظر بگیرند. همچنین تعداد مهمانان را محدود کنند و از رعایت فاصله اجتماعی مطمئن شوند.

 انتقال ویروس از یک بیمار به فرد سالم، رایج ترین راه انتقال COVID-19 است. در حالی که در تعطیلات افراد در کنار هم و خانواده ها دور هم جمع می شوند، این احتمال وجود دارد که فصل تعطیلات قدرت انتقال این ویروس را تقویت کند.

محققان می گویند باید از خانواده ها به ویژه افراد اسیب پدیر در خانواده ها مانند سالمندان و مبتلایان به بیماری های مزمن حمایت و مراقبت کنیم. آنها همچنین ضد عفونی کردن دست و رعایت فاصله فیزیکی را برای همه توصیه می کنند.

در تعطیلات هوشیار باشیم.

همانطور که گزارش شده موارد COVID-19 دوباره شیوع بیشتری پیدا کرده است. متاسفانه مردم در تعطیلات بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند. اما هوشیاری و ادامه رعایت دستورالعمل های بهداشت عمومی می تواند به شما در کاهش ابتلا به COVID-19 و انتقال آن به دیگران کمک کند. کارشناسان می گویند به یادداشته باشید که پایان یافتن شیوع این بیماری بسیار مهم است.

اهمیت دورکاری در بحران کرونا

سرعت پخش کرونا در خانواده ها | پزشکت

کارشناسان می گویند افرادی که در خانه کار می کنند بسیار کمتر از افرادی که مجبور به رفت و آمد به محل کار خود هستند، به COVID-19 مبتلا می شوند. گزارش جدیدی از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) به افراد توصیه می کند که در صورت ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 اگر می توانند در خانه کار کنند. به نظر می رسد افرادی که به محل کار می روند دو برابر بیشتر از کسانی که از خانه کار می کنند به COVID-19 مبتلا می شوند.

خطر شیوع کرونا در رفت و آمد به محل کار

CDC همچنین خاطر نشان می كند كه رفت و آمد به محل کار می تواند به اندازه خود شغل خطرآفرین باشد. بنابراین باید هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی اقدامات احتیاطی انجام شود.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کند که در صورت امکان کارمندان باید از راه دور کار کنند. چون محققان به این نتیجه رسیده اند، افرادی که آزمایش COVID-19 مثبت داشتند، دو برابر بیشتر از افرادی که آزمایش منفی داشتند، به محل کار خود رفته اند و با دیگران در ارتباط داشته اند. این نتایج شامل هم کارگران و هم کارمندان می شود.

موری کوهن ، PhD، MPH، متخصص اپیدمیولوژی بیماری های عفونی می گوید: تنها راه جلوگیری از شیوع عفونت در محل کار، دور نگه داشتن افراد بیمار از افراد سالم است. علاوه بر اینکه کارفرمایان باید به کارمندان خود اجازه دورکاری بدهند. بهتر است در مورد ساعات انعطاف پذیر که به تعداد افراد شاغل همزمان با هم در یک محیطی کار می کنند هم اهمیت بدهند. باید برای تجمع در سالن های غذا خوری و فضاهای باز محدودیت های اعمال شود.

علاوه بر این، استفاده از ماسک باید هر زمانی اجباری باشد. ایستگاه های ضدعفونی کننده دست به راحتی در طول روز کاری در دسترس کارگران قرار بگیرد. همین قوانین کار در مورد بازدید کنندگان، مشتریان، تحویل کالا و کارگران قراردادی اعمال شود.

مراقب رفت و آمدها باشید.

سرعت پخش کرونا در خانواده ها | پزشکت

در حالی که این تحقیق به طور خاص خطرات مربوط به رفت و آمد به محل کار را بررسی نکرده است. اما کارشناسان می گویند رفت و آمد به محل کار می تواند به اندازه خود شغل خطرناک باشد.

دکتر شارون ناچمن، متخصص بیماری های عفونی و اطفال می گوید: من گمان می کنم مکان هایی که بیشترین خطر را دارند، مکان هایی هستند که ما به آنها فکر نمی کنیم. این موارد شامل لمس دستگیره های در نوشیدن قهوه در نزدیکی دیگران و عدم توجه دقیق به درست پوشیدن ماسک است.

ماسک از استنشاق ذرات در هوا جلوگیری می کند. اما لمس سطح و سپس صورت شما یکی دیگر از راه های انتقال ویروس ها است. بنابراین مراقب بودن و استفاده از ضد عفونی کننده دست هنگام نشستن باید به روال عادی تبدیل شود. اگر به محل کار خود رفت و آمد می کنید یا محل کار شما به خصوص یک محیط امن نیست، هنوز هم می توانید برای کاهش خطر خود اقداماتی انجام دهید. اول از همه، اگر احساس بیماری می کنید به سر کار نروید.

تعدادی از اقدامات احتیاطی ایمنی وجود دارد که می توانید در صورت بیماری یا حتی در صورت عدم بیماری انجام دهید.

حرف آخر

با شروع فصل های تعطیلات هنوز هم رعایت دستورالعمل های بهداشت عمومی برای کمک به کاهش انتقال COVID-19 مهم است. تحقیقات جدید نشان داده زندگی با فردی که ویروس دارد، احتمال ابتلا به این ویروس را به بیش از 50 درصد می رساند.

 متخصصان می گویند بسیاری از اقدامات پیشگیرانه COVID-19، از جمله پوشیدن ماسک و فاصله فیزیکی، دائمی نخواهند بود. در صورت دسترس قرار گرفتن واکسن برای عموم مردم، ما به زندگی عادی سابق خود نزدیک تر می شویم.

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از  پزشکت پیگیری کنید:

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز