لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، چیست؟

راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، چیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، می تواند برای همه افراد جالب و آموزنده باشد. سلامتی ثروت است اما بیشتر مردم لذت بردن از سلامتی را شانس می دانند. ولی در واقع این یک شانس نیست. تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند معجزه هایی برای بدن ایجاد کند. روش های آسانی وجود دارد که می تواند به حفظ تعادل در بدن کمک کرده و بیماری ها را از شما دور نگه دارد.

بر همین اساس ما در این مقاله سعی کرده ایم، راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند و به راحتی با تغییر در سبک زندگی توانسته وضعیت سلامتی خود را خفظ کنند را مورد بررسی قرار دهیم.

برخی از راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، عبارتند از:

ماساژ درمانی

کسانی که هرگز بیمار نمی شوند معمولاً به ماساژ مکرر می روند. ماساژهای مکرر استرس و اضطراب را کاهش می دهند، سردردها را به حداقل می رسانند، آسیب های ورزشی را بهبود می بخشند، فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. ماساژهای سوئدی به حفظ آرامش وتامین انرژی کمک می کنند. ماساژهای عمیق به آسیب های عضلانی کمک می کنند.

شستن مرتب دست

راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، چیست؟ | پزشکت

تمیز نگه داشتن دست یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از بیماری انجام دهید. ما سطوح آلوده به باکتری را در تمام طول روز لمس و دائما میکروب را به دیگران منتقل می کنیم. بنابراین، یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش احتمال عفونت، شستن دست ها است. ناخن ها و انگشتان را فراموش نکنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها شستشوی دستها را یکی از ساده ترین راه برای جلوگیری از انواع بیماریها می داند.

سعی کنید حداقل 20 ثانیه دستان خود را با صابون معمولی و آب گرم بشویید. این عادت ساده احتمال ابتلا به سرماخوردگی جدی و آنفولانزای مشترک را کاهش می دهد.

روزانه استحمام کنید و تمام قسمت های بدن خود را به خوبی تمیز کنید. به طور منظم ناخن های خود را از نظر آلودگی بررسی کنید. همچنین خانه و محیط اطراف خود را تمیز و عاری از میکروب نگه دارید.

 داشتن دوستان صمیمی

افرادی که هرگز بیمار نمی شوند معمولاً یک شبکه اجتماعی مثبت در اطراف خود دارند. داشتن دوستان خوب برای سلامتی بسیار مفید است. طبق بررسی ها، دوستان احساس تعلق و هدف را افزایش می دهند، حس خوشبختی را تقویت می کنند، استرس را کاهش می دهند، اعتماد به نفس را بهبود می بخشند، کمک می کنند تا بهتر با آسیب ها کنار بیایید و شما را تشویق می کنند تا عادت های زندگی ناسالم را تغییر دهید یا از آنها دوری کنید. پس با این حال، دوستان خود را در اولویت قرار دهید و مطمئن شوید که برای آنها نیز دوست خوبی هستید.

بررسی ها نشان می دهد افرادی که از نظر اجتماعی فعال هستند، سیستم ایمنی قوی تری دارند و کمتر به بیماری های عفونی مبتلا می شوند. دانشگاه هاروارد در سال 2008 در بررسی انجام شده نشان داد که پیوندهای مثبت اجتماعی احتمال دارد از فرد دربرابر از دست دادن حافظه و سایر اختلالات شناختی محافظت می کند.

همچنین، کسانی که دوستان کمی دارند بیشتر به بیماری قلبی، افسردگی و اضطراب مبتلا می شوند. بنابراین، برای سالم ماندن باید برای خود وقت بگذارید و اعضای خانواده یا دوستان خود را ببینید. اگر دوستانتان دور زندگی می کنند، می توانید با آنها تماس بگیرید یا با آنها چت آنلاین کنید.

دوش آب سرد

راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، چیست؟ | پزشکت

مصرف دوش آب سرد یکی از رازهای برتر افرادی است که هرگز بیمار نمی شوند. احتمال دارد آن را به عنوان یک فعالیت غیر ضروری ببینید، اما این مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد. دوش آب سرد به کاهش میگرن، تقویت ریکاوری بعد از تمرین، افزایش خلق و خو، بهبود گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش درد کمک می کند.

مصرف منظم ویتامین ها

 مصرف روزانه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن تقریباً غیرممکن است، به همین دلیل که باید روزانه از یک مکمل مولتی ویتامین استفاده کنید. اگر به طور اتفاقی مریض شدید، مصرف مکمل های ویتامین C و روی را در نظر بگیرید. بررسی ها نشان می دهد که ویتامین C می تواند مدت زمان سرماخوردگی را 24 تا 36 ساعت کاهش دهد. همچنین ثابت شده است که مصرف روی طول سرماخوردگی را کوتاه می کند.

خوردن سیر زیاد

سیر سرشار از آنتی اکسیدان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. گفته می شود، سیر یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و آنتی بیوتیکی است. برای سرماخوردگی و آنفولانزا نیز اثرات ضد احتقان و خلط آور را ایجاد می کند. برای فواید سلامتی، فقط ” سیر” را پوست بگیرید، آن را له کرده و به صورت خام میل کنید.

نگرش مثبت

افرادی که هرگز بیمار نمی شوند مثبت فکر می کنند و خوش بین هستند. زندگی با نگرش مثبت کمک می کند تا از استرس های غیرضروری که به طور زیاد می تواند شما را بیمار کند جلوگیری کنید. نگاه مثبت به زندگی کمک می کند تا راحتتربا مشکلات کنار بیایید و نگران نباشید. افراد مثبت انگیزه بیشتری برای زندگی دارند. آنها نسبت به افراد منفی نگر تمایل بیشتری به سلامتی دارند و از زندگی بسیار بیشتر از کسانی که روی جنبه های منفی آن تمرکز می کنند لذت می برند.

مصرف پروبیوتیک

راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، چیست؟ | پزشکت

طبق بررسی ها، “تقریباً 60 تا 70 درصد از کل سیستم ایمنی بدن در روده واقع شده است.” پروبیوتیک ها باکتری های “مفیدی” هستند. آنها به سلامت معده و دستگاه گوارش کمک می کنند. اگر از مشکلات هضم غذا رنج می برید، پزشکان معمولاً مکمل های پروبیوتیک را برای کمک به تعادل باکتری های بدن پیشنهاد می کنند. آنها همچنین به بهبود آلرژی، بیماری های بهداشت روان، اختلالات عصبی، بهداشت دهان و دندان و بیماری ها کمک می کنند.

چرت زدن

کمبود خواب، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و ما را مستعد بیماری می کند. کمبود خواب باعث افزایش وزن شده و همچنین منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن می شود و تولید کورتیزول، هورمونی را که باعث استرس می شود، افزایش می دهد. به همین دلیل افرادی که هرگز بیمار نمی شوند چرت می زنند. چرت زدن و همچنین خواب خوب شب به محافظت در برابر میکروب کمک می کند. بعد از چرت، احساس هوشیاری، بیداری، آرامش و احساس بهبود در حافظه خواهید کرد.

 استراحت و خواب مناسب می تواند معجزه هایی برای بدن ایجاد کند. وقتی هر شب حداقل هشت ساعت از خواب آرام لذت می برید، بدن به یک تعادل کاملاً هماهنگ رسیده و احساس بهترین حالت را خواهد داشت. خواب و استراحت کافی یکی از اولین مراحل برای حفظ سلامتی است. کمبود خواب می تواند بر سلامت روانی و جسمی تأثیر منفی بگذارد.

یک خواب آرام شش تا هشت ساعته امکان می دهد استرس روزانه را راحتتر کنترل کنید، قدرت حافظه را تقویت می کند، و باعث حفظ فشار خون و سطح کلسترول در محدوده طبیعی می شود، به کاهش التهاب، جلوگیری از افسردگی، کمک به مدیریت وزن بدن و موارد دیگر کمک می کند. همچنین سیستم دفاعی بدن را برای دفع ویروس ها و باکتری هایی که باعث بیماری می شوند تقویت می کند.

مراقبه

راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، چیست؟ | پزشکت

مدیتیشن به کاهش و کنترل استرس کمک می کند، که شما را در معرض فشار خون بالا، دیابت، حمله قلبی و مشکلات گوارشی قرار می دهد. Scientific American توضیح می دهد: یک بررسی جدید از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون نشان داد بزرگسالانی که به مدت هشت هفته مراقبه هوشیارانه یا ورزش شدید نسبتاً طولانی داشتند، در زمستان بیشتر از بیماری های فصلی نسبت به کسانی که ورزش یا مراقبه نمی کردند، رنج می بردند.

ورزش

مشخص شده است که کسانی که حداقل نیم ساعت روزانه به انجام ورزش های بدنی می پردازند، غالباً بیمار نمی شوند. ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بسیاری از مزایای دیگر سلامتی را فراهم می کند. اگر وقت و هزینه ای برای رفتن به باشگاه ندارید، روزانه حدود نیم ساعت پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.

برای سلامتی بهتر، ورزش هوازی بهترین گزینه است. زیرا ضربان قلب را بالا می برد و خون غنی از مواد مغذی را دربدن به جریان می اندازد. همچنین به کاهش تعداد مولکول های بدن کمک کرده که این مولکول ها منجر به شرایط التهابی شده و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند.

ورزش خطر مشکلات سلامتی مانند سرطان، بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، سکته مغزی، زوال عقل و افسردگی را کاهش می دهد. ورزش همچنین روند پیری را کند می کند.

هیدراته ماندن

از آنجا که بدن انسان از 60٪ آب تشکیل شده است، هیدراته ماندن بدن می تواند خطر بیماری مکرر را به میزان بسیار کاهش دهد.

هیدراته ماندن به بدن کمک می کند تا هماهنگی مناسبی در عملکرد سلول ها که نقش اساسی در انتقال مواد مغذی به قسمت های مختلف بدن دارد داشته باشد. همچنین به دفع سموم اضافی که از طریق منافذ و جریان خون وارد سیستم ما می شوند، کمک می کند.

ساده ترین راه برای هیدراته نگه داشتن بدن نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز است. سعی کنید روزانه 10 تا 12 لیوان آب بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.

همچنین میوه ها و سبزیجاتی که محتوای آب زیادی هستند بیشتر مصرف کنید. متخصصان همچنین توصیه می کنند مصرف الکل خود را محدود کنید زیرا الکل سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و می تواند باعث کمبود آب بدن شود.

مصرف میوه ها و سبزیجات تازه

راز افرادی که هرگز مریض نمی شوند، چیست؟ | پزشکت

یکی از مهمترین جنبه های یک رژیم غذایی سالم، خوردن انواع میوه ها و سبزیجات در حالت طبیعی و خام است. میوه ها و سبزیجات با رنگ روشن منابع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی همراه با آنتی اکسیدان ها هستند که سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری ها تقویت می کنند و بدن را متناسب نگه می دارند.

سعی کنید هرچه بیشتر غذاها را در حالت فرآوری نشده بخورید. غذاهای ارگانیک، سنتی را که به صورت محلی تهیه شده اند و بنابراین در فصل خود قرار دارند انتخاب کنید.

برخی از میوه ها و سبزیجاتی که می توانید آنها را به شکل طبیعی بخورید شامل کلم، سیب، فلفل زرد و قرمز، پاپایا، اسفناج، گوجه فرنگی و بسیاری دیگراز مواد غذایی است.

حفظ تعادل سطح pH

بدن هنگامی سالم است که سیستم های آن در حالت متعادل اسیدی و قلیایی کار کنند. به زبان ساده، به معنای سطح متعادل pH است.

هنگامی که سطح pH به زیر نقطه میانی می رسد، بدن از بیماری به نام اسیدوز رنج می برد. حتی می تواند باعث خستگی، تنفس سریع، مشکلات معده و گیجی شود. اسیدوز احتمال دارد زمانی اتفاق بیفتد که گوشت و شکر بیشتری مصرف می کنید. اما خوردن سبزیجات و میوه های بیشتر با خاصیت قلیایی می تواند عدم تعادل را برطرف کند.

مقدار زیادی از سبزیجات برگ تیره، لوبیای سبز، مارچوبه، هویج، خیار، نارگیل و آووکادو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین تا حد امکان از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

مدیریت استرس

افراد خوشبختی که به راحتی می توانند استرس را کنترل کنند خیلی کم بیمار می شوند. یک بررسی از دانشگاه دوک نشان داد که استرس به سیستم ایمنی بدن و قلب آسیب می رساند.

بررسی های دیگر نیز حاکی از آن است که استرس بیش از حد احتمال ابتلا به عفونت های باکتریایی مانند سل را افزایش می دهد. از این رو، یادگیری تکنیک های آرامش از اوایل کودکی و تلاش برای کنترل استرس تا حد ممکن ضروری است.

هر زمان که تنش یا استرس داشتید، حدود نیم ساعت پیاده روی کنید. این امر کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشید. رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات و خوابیدن هفت تا هشت ساعت در شب نیز به آرامش کمک می کند. خندیدن اغلب به آزاد شدن اندورفین در بدن کمک می کند.

رژیم غذایی متعادل

یک برنامه غذایی مناسب که به درستی طراحی شود می تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد غذا موادی را فراهم می کند که بدن ما را قوی و سالم نگه می دارد. غذاهایی با مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین A و C، پروتئین، کربوهیدرات، آهن، اسیدهای چرب ضروری و غیره بخورید. میوه ها و سبزیجات تازه و فصلی بخورید و از مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنید.

بررسی ها همچنین نشان می دهد که پیاز، سیر، زنجبیل و عسل دارای اثرات ضد میکروبی و ضد ویروسی هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری کمک کنند.

همچنین، کاهش کالری دریافتی روزانه می تواند به سلامت بدن کمک کند. حتی خطر ابتلا به بیماری های مربوط با پیری مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و احتمالاً حتی بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

این نکات می تواند برای سالم ماندن بدن مفید باشد. پس برای لذت بردن از یک زندگی سالم و دور از بیماری بهتراست که آنها را در سبک زندگی خود بگنجانیم.

منابع :

https://www.top10homeremedies.com/news-facts/top-10-secrets-people-never-get-sick.html

https://spoonuniversity.com/lifestyle/protein-bar-to-eat-based-on-your-favorite-chocolate-bar

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز