لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

درمان خانگی برای وزوز گوش

وزوز گوش را در خانه درمان کنید. | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

با این 10 درمان خانگی برای وزوز گوش می توانید وزوز گوش را در خانه درمان کنید. برای یادگیری درمان های خانگی برای وزوز گوش ادامه مقاله را تا انتها بخوانید. تقریباً هر کس در دوره های مختلف دوره های کوتاهی از زنگ زدن خفیف یا صداهای دیگر را در گوش تجربه کرده است. این به عنوان وزوز گوش شناخته می شود. وزوز گوش به معنی صدای خش خش یا زنگ در گوش است که می تواند ثابت یا متناوب باشد و می تواند در یک یا هر دو گوش رخ دهد. این وضعیت آزاردهنده می تواند در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کرده و باعث مشکل در شنوایی، کار، تمرکز و خواب شود. در حالی که یافتن علت دقیق وزوز گوش همیشه آسان نیست، تعدادی از داروهای طبیعی برای کاهش وزوز گوش وجود دارد که بسیار موثر هستند.

علل وزوز گوش

  • دیابت
  • افزایش سن
  • رفتن به ارتفاعات
  • انسداد جرم گوش
  • آسیب یا عفونت گوش
  • فشار خون بالا یا پایین
  • کمبود ویتامین و مواد معدنی
  • اختلال در سیستم گردش خون
  • قرار گرفتن در معرض صدای بلند
  • عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی
  • تغییرات استخوان گوش (رشد غیرطبیعی استخوان)

درمان های طبیعی برای وزوز گوش در منزل

جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش در نظر گرفته می شود. این ماده نقش کلیدی در بهبود گردش خون دارد، که به نوبه خود عملکرد گوش را بهبود می بخشد و احساس زنگ زدن را کاهش می دهد. به علاوه، این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می تواند هرگونه عفونت زمینه ای را که ممکن است منجر به وزوز گوش شود، درمان کند. برای درمان وزوز گوش، عصاره جینکو بیلوبا را که می توانید از داروخانه های گیاهی خریداری کنید، مصرف کنید. 120 تا 240 میلی گرم عصاره استاندارد حاوی 24 تا 32 درصد فلاونوئیدها و 6 تا 12 درصد ترپنوئیدها می باشد.

جینکو بیلوبا را روزانه، به طور ایده آل در سه یا چهار دوز تقسیم شده، به مدت شش هفته مصرف کنید تا نتایج مثبت را دریافت کنید. قبل از شروع درمان با پزشک خود مشورت کنید زیرا این گیاه ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشد. توجه کنید جینکو بیلوبا نباید به کودکان داده شود.

سرکه سیب

وزوز گوش را در خانه درمان کنید. | پزشکت

سرکه سیب که یک عامل ضد قارچی و ضد التهابی است، می تواند برای درمان هرگونه عفونت زمینه ای که ممکن است باعث وزوز گوش شود، مورد استفاده قرار گیرد. سرکه سیب همچنین سطح قلیایی بدن را متعادل می کند. دو قاشق چای خوری سرکه سیب و کمی عسل را در یک لیوان آب مخلوط کنید. این محلول را دو یا سه بار در روز بنوشید تا زمانی قطع وزوز گوش قطع شود.

برگ ریحان

ریحان یکی دیگر از داروهای طبیعی خوب برای درمان وزوز گوش است. خواص ضد باکتریایی آن می تواند باکتری هایی که ممکن است باعث ایجاد مشکل شوند را از بین ببرد. علاوه بر این، این گیاه می تواند درد گوش را تسکین دهد .یک مشت برگ ریحان را در مخلوط کن بریزید تا خمیر شود. خمیر را روی صافی بگذارید و با قاشق فشار دهید تا آب آن گرفته شود. آب ریحان را کمی گرم کرده و با استفاده از قطره چکان، دو یا سه قطره از آن را در گوش آسیب دیده بریزید. دو بار در روز به مدت سه یا چهار روز تکرار کنید.

پیاز

وزوز گوش را در خانه درمان کنید. | پزشکت

خواص دارویی و ضد باکتریایی پیاز به درمان عفونت گوش که باعث وزوز گوش می شود، کمک می کند. یک پیاز کوچک را به مدت یک تا دو دقیقه در مایکروویو قرار دهید. بگذارید سرد شود و سپس آب آن را صاف کنید. دو یا سه قطره آب پیاز را در گوش عفونی بریزید. بعد از پنج دقیقه سر خود را بچرخانید تا آب آن خارج شود. این کار را چند بار در هفته انجام دهید تا وزوز گوش از بین برود.

سیر

از سیر می توان برای درمان وزوز گوش ناشی از ارتفاع زیاد یا هوای سرد استفاده کرد. سیر به کاهش التهاب و همچنین بهبود گردش خون کمک می کند. علاوه بر این، دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند هر گونه عفونت را از بین ببرد. دو حبه سیر خرد شده را در یک قاشق غذاخوری روغن کنجد سرخ کنید. اجازه دهید تا خنک شود و دو یا سه قطره روغن را داخل مجرای گوش بریزید. این کار را هر روز شب قبل از خواب انجام دهید. حدود یک هفته ادامه دهید. همچنین می توانید کپسول سیر مصرف کنید یا از این گیاه در آشپزی خود استفاده کنید.

آب نمک

محلول نمکی می تواند به درمان وزوز گوش ناشی از انسداد مجاری بینی یا مایع بیش از حد در سینوس ها کمک کند. یک قاشق چایخوری نمک و گلیسیرین را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید تا یک محلول نمکی خانگی درست شود. از یک بطری اسپری بینی برای تزریق محلول به هر سوراخ بینی استفاده کنید تا زمانی که عفونت شروع به تخلیه از پشت گلو کند. محلول را نیز در گلو اسپری کنید. این درمان را سه بار در روز تا زمانی که مجاری بینی شما شفاف شود دنبال کنید.

بیماری های گوش و حلق و بینی

زنجبیل

وزوز گوش را در خانه درمان کنید. | پزشکت

زنجبیل همچنین به عنوان درمانی برای وزوز گوش استفاده می شود. خواص دارویی و درمانی موجود در زنجبیل به بهبود گردش خون، خلاص شدن از شر عوامل بیماری زا و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، دارای خواصی شبیه آسپرین است که می تواند به کاهش درد همراه با وزوز گوش کمک کند.

نصف قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. اجازه دهید 10 دقیقه بجوشد، آن را صاف کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید. این چای گیاهی را دو یا سه بار در روز به مدت چند روز بنوشید تا علائم وزوز گوش کاهش یابد. همچنین، چند برش زنجبیل خام را بجوید. فرآیند جویدن به کاهش فشار در گوش که ممکن است باعث وزوز گوش شود، کمک می کند.

روغن خردل

روغن خردل یکی دیگر از داروهای خانگی محبوب برای وزوز گوش است. روغن خردل به عنوان یک ماده محافظ طبیعی، به افزایش گردش خون کمک می کند. همچنین خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی آن به درمان عفونت گوش کمک می کند.

روغن خردل همچنین سیستم ایمنی بدن را برای محافظت در برابر عفونت های بیشتر تقویت کرده و به تجمع موم گوش کمک می کند. کمی روغن خردل را در مایکروویو گرم کنید. چند قطره روغن گرم خردل را مستقیماً در گوش آسیب دیده بریزید. بعد از پنج تا 10 دقیقه سر خود را به طرف دیگر کج کنید تا روغن از گوش خارج شود. جرم گوش را با کمک گوش پاک کن بردارید. یک بار در روز برای چند روز متوالی این کار را تکرار کنید.

کدو تنبل

خوردن غذاهایی مانند کدو تنبل که سرشار از ویتامین A هستند می تواند به خلاص شدن از شر وزوز گوش کمک کند. مشخص شده است که کمبود ویتامین A یکی از دلایل اصلی بسیاری از مشکلات گوش از جمله وزوز گوش است. ویتامین A برای عملکرد مناسب حلزون گوش یا گوش داخلی، که وظیفه دریافت و انتقال صداها را بر عهده دارد، ضروری است. کدو تنبل را در سالاد یا سوپ خود بگنجانید، یا آن را بخارپز، کبابی، پر شده، سرخ کرده یا در غذاها استفاده کنید.

آناناس

وزوز گوش را در خانه درمان کنید. | پزشکت

افزودن آناناس به رژیم غذایی می تواند به کاهش وزوز گوش کمک کند. آناناس به دلیل وجود آنزیمی به نام بروملین به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. علاوه بر این، آناناس دارای ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین A است. آناناس تازه را در فواصل منظم در طول روز بخورید تا التهاب کاهش یابد. همچنین می توانید آب آناناس تازه بنوشید.

چند نکته:

  • سیگار نکشید.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • مصرف آسپرین را محدود کنید.
  • هنگام تلاش برای به خواب رفتن، موسیقی پخش کنید.
  • قرار گرفتن در معرض صداهای بلند را محدود یا دوری کنید.
  • تکنیک های آرامش بخش مانند مدیتیشن یا یوگا را تمرین کنید.
  • برای تسکین فشار و درد از کمپرس گرم یا پد گرم کننده (در پارچه ای پیچیده شده) استفاده کنید.

این راهکارها و نکات را برای درمان وزوز گوش دنبال کنید. با این حال، در صورت بی حسی در یک طرف صورت یا بدن، سرگیجه، از دست دادن تعادل، تهوع یا استفراغ، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1.5 / 5. تعداد رای ها: 2

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز