لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

دندانپزشکی، بیماری های دهان و دندان

درمان های خانگی تحلیل لثه

درمان های خانگی تحلیل لثه

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

بهبود مراقبت های دهانی و مسواک زدن ملایمتر دندان ها نیز می تواند در درمان تحلیل رفتن لثه ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. علاوه بر آن می توانید درمان های خانگی تحلیل لثه را امتحان کنید. این روش های طبیعی به بازسازی لثه ها کمک کرده و از آنها در برابر آسیب های بعدی محافظت می کند.

هیچ یک از این روش های درمانی به تنهایی قادر به رفع بیماری پریودنتال و تحلیل لثه ها نیستند. با این حال، این درمان های خانگی می تواند برای کسی که به التهاب لثه مبتلا است یا کسی که بیماری پریودنتال خود را به طور حرفه ای درمان کرده و اکنون به دنبال حفظ سلامت لثه و جلوگیری از مشکلات آینده است، مفید باشد.

برخی درمان های خانگی برای رفع تحلیل رفتن لثه ها، عبارتند از:

استفاده از روغن نارگیل

درمان های خانگی تحلیل لثه | پزشکت

بررسی ها نشان می دهد که استفاده از روغن به عنوان یكی از موثرترین روش های سنتی حفظ سلامت دهان و درمان بیماریهای مختلف دندانی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به تحلیل رفتن لثه می تواند كمك كند. علاوه بر آن، استفاده از روغن برای سلامت دهان بسیار مفید است. برای تمرین استفاده از روغن، همیشه از روغن نارگیل استفاده کنید. این ماده به ویژه در تشکیل یک پوشش محافظ بر روی دندان ها و در نتیجه پیشگیری از تجمع پلاک ها به خوبی اثر می کند. روغن نارگیل همچنین از هر نوع عفونت دندان و لثه پیشگیری خواهد کرد. 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر را در دهان خود به مدت 15 تا 20 دقیقه بچرخانید. روغن را تف کنید (باید غلیظ و شیری رنگ شده باشد). دهان خود را با آب بشویید. سپس طبق معمول دندان های خود را مسواک بزنید.

این فرآیند را هر روز صبح و با معده خالی برای حدود 1 ماه تکرار کنید. شما می توانید استفاده از روغن را به طور منظم نیز انجام دهید تا به سم زدایی بدن کمک کرده و آن را سالم نگه دارد. اما توجه کنید که روغن را غرغره نکنید و قورت ندهید.

شستشو با موم

موم زنبور عسل، رزین چسبنده ای که زنبورهای عسل از آن برای چسباندن کهیر خود استفاده می کنند، یکی دیگر از روش های درمانی موثر در تحلیل لثه است. این ماده غنی از آنتی بیوتیک و ضد قارچ است که به خلاص شدن از شر باکتری هایی که می توانند باعث ایجاد تعدادی از مشکلات دندانی شوند، کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2013 در مجله طب جایگزین و مکمل، مبتنی بر شواهد منتشر شده است، گزارش می دهد که موم به دلیل اجزای طبیعی غنی، طیف گسترده ای از کاربردها را در تخصص های مختلف دندانپزشکی دارند. علاوه بر آن، بررسی ها نشان می دهد که استفاده از 2٪ موم به طور قابل توجهی در حفظ بهداشت کافی دهان موثر است. دهان خود را روزانه دو بار با موم شستشو دهید که به راحتی می توانید در بازار محلی یا فروشگاه های مواد غذایی خود پیدا کنید. می توانید کپسول یا قرص موم مصرف کنید. همیشه قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

احتیاط: هرکسی به نیش زنبور حساسیت دارد نباید از موم زنبور عسل استفاده کند.

دهانشویه با محلول جوش شیرین

درمان های خانگی تحلیل لثه | پزشکت

استفاده از دهانشویه تهیه شده از جوش شیرین یکی از موثرترین روش ها برای دفع دهان از میکروب و باکتری و در نتیجه جلوگیری از بیماری های لثه و سایر مشکلات منجر به تحلیل لثه است. جوش شیرین یا بی کربنات سدیم به عنوان پاک کننده مکانیکی دندان و لثه عمل می کند. تولید اسید در دهان را خنثی کرده و همچنین به عنوان ضد عفونی کننده برای جلوگیری از عفونت عمل می کند.

یک مطالعه در سال 2017 که در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا منتشر شده است، اثر مفید جوش شیرین در ارتقا سلامت لثه را ناشی از فعالیت ضد باکتری می داند.

فنجان را پر از آب و یک قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید. چهار قطره روغن نعناع خالص و سپس روغن درخت چای اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید. از این محلول به عنوان دهانشویه دو بار در روز و به مدت چند هفته استفاده کنید.

ماساژ لثه با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا به مبارزه با التهاب لثه و ترمیم بافت آسیب دیده کمک می کند. بنابراین، این یک درمان خوب برای تحلیل لثه است. همچنین دارای خواص ضد باکتری است که عفونت های دهانی و تجمع پلاک ها را دفع می کند. در مطالعه ای که در سال 2011 در ژورنال انجمن پریودنتولوژی هند منتشر شد، تجویز ژل آلوئه ورا منجر به بهبود قابل توجهی در وضعیت پریودنتال شد و می توان از آن به عنوان سیستم تحویل داروی محلی در جیب های پریودنتال استفاده کرد. لثه های خود را با ژل تازه آلوئه ورا ماساژ دهید. قبل از آبکشی حداقل 30 دقیقه بگذارید روی آن بماند. این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

روش دیگر، مقداری آب آلوئه ورا را در دهان خود بچرخانید و سپس آن را تف کنید. این کار را روزانه دو بار انجام دهید.

استفاده از خمیر زردچوبه

زردچوبه همچنین در کنترل تحلیل لثه بسیار مثر است. زردچوبه حاوی کورکومین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بوده و می تواند به کاهش درد، تورم و التهاب کمک کند. همچنین، از گسترش فعالیت باکتریایی که باعث چندین مشکل دهانی می شود، جلوگیری می کند. مطالعه ای که در سال 2012 در ژورنال انجمن پریودنتولوژی هند منتشر شد، نشان داد که دهان شویه زردچوبه در کنترل پلاک موثر است.

¼ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر شود. این خمیر را با انگشت تمیز روی لثه خود بمالید. بگذارید 5 دقیقه روی آن بماند، و سپس لثه ها را به مدت 1 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. دهان خود را با آب گرم بشویید. این کار را روزانه دو بار تکرار کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در 1 فنجان آب بجوشانید. اجازه دهید تا خنک شود و یک بار در روز از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

نوشیدن چای سبز

درمان های خانگی تحلیل لثه | پزشکت

چای سبز یکی دیگر از درمان های خانگی است که باید برای تحلیل لثه آن را امتحان کنید. این امر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی در نگه داشتن ایمن دندان ها بر روی لثه بسیار مفید است. این ماده نه تنها احتمال ابتلا به بیماری پریودنتال را کاهش می دهد بلکه باعث کاهش التهاب لثه و بهبود اتصال لثه به دندان می شود.

بررسی های صورت گرفته، فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد کلاژناز چای سبز را که به حفظ و محافظت از سلامت پریودنتال کمک می کند، تأیید کرد. چای سبز با کاهش التهاب، جلوگیری از تحلیل استخوان و محدود کردن رشد برخی از باکتری های مرتبط با بیماری های پریودنتال، باعث سلامت پریودنتال می شود. روزانه 1 تا 2 فنجان چای سبز بنوشید. برای ارتقاء سلامت دهان و دندان، آن را بدون قند یا عسل بنوشید. همچنین می توانید آدامس های بدون قند تهیه شده با چای سبز را بجوید.

شستن دهان با محلول پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یک درمان طبیعی شگفت انگیز برای تحلیل لثه ها و همچنین سایر بیماری های لثه است. این ماده به عنوان یک ماده ضد باکتری قوی عمل می کند که میکروب ها را از بین می برد و با بیماری های لثه مبارزه می کند. همچنین با استفاده منظم از آن دندان های شما سفیدتر می شود. برای بهداشت دهان و دندان، توصیه می شود از پراکسید هیدروژن 3٪ استفاده کنید، که باعث موثرتر شدن دهان شویه می شود. پراکسید هیدروژن 3٪ و آب رابا نسبت مساوی مخلوط کنید. دهان خود را با محلول برای چند ثانیه بشویید، و سپس آن را تف کنید. چند بار در هفته از آن استفاده کنید.

در روش دیگر، پراکسید هیدروژن 3 درصد را کم کم در 1 قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. از این خمیر برای ماساژ لثه ها و خط لثه استفاده کنید. در آخر، آن را تف کنید و دهان خود را بشویید. چند بار در هفته از آن استفاده کنید.

احتیاط: از پراکسید هیدروژن زیاد استفاده نکنید. یک بار در روز کافی است. همچنین، آن را قورت ندهید.

ماسک هندی انگور فرنگی

انگور فرنگی هندی، معروف به آملا (amla) نیز می تواند به اصلاح لثه های تحلیل یافته و ارتقا. سلامت دهان و دندان کمک کند. ویتامین C و سایر مواد مغذی موجود در آملا به تقویت لثه ها و حمایت از سلامت بافت همبند کمک می کند. این ماده برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و ایجاد حفره در دهان مبارزه می کند و به جلوگیری از بوی بد دهان کمک می کند .

آملا به عنوان یک بازسازی کننده کلی سلامت دهان و دندان در نظر گرفته می شود. روزانه 1 تا 2 میوه تازه آملا کاملاً بجوید. همچنین، می توانید با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری آب آملا در یک فنجان آب، دهان شویه آماده کنید. دهان خود را با این محلول روزانه یک بار بشویید.

مصرف ویتامین C

درمان های خانگی تحلیل لثه | پزشکت

کمبود ویتامین C می تواند باعث التهاب لثه و خونریزی شود. بنابراین، اگر دارای لثه در حال تحلیل هستید، باید سطح ویتامین C خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که کمبود این ماده مغذی محافظت کننده در برابر لثه را ندارید.

ویتامین C برای تولید کلاژن، پروتئین که سلول ها را به هم متصل می کند، ضروری است. ویتامین C همچنین به از بین بردن باکتری ها کمک می کند و به عنوان یک ماده مغذی ضد التهاب و بهبود دهنده عمل می کند. علاوه بر این، به از بین بردن تجمع جرم و پلاک دندان و لثه کمک می کند.

برای دریافت ویتامین C، از سبزیجات و میوه های تازه که سرشار از ویتامین C هستند، به ویژه سبزیجات برگ تیره، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، کیوی، توت و مرکبات استفاده کنید. اگر ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود ندارید، مصرف یک مکمل خوب را در نظر بگیرید. همیشه قبل از مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید. همچنین می توانید از آسکوربات کلسیم، نوعی ویتامین C موجود به صورت پودر استفاده کنید. روزانه این پودر را روی لثه ها و دندان های خود بمالید.

مسواک زدن با خمیر یاس بنفش

اگر می خواهید سلامت دندان ها یا لثه ها را بهبود ببخشید، یاس بنفش هندی، که به آن چریش نیز گفته می شود، می تواند بسیار موثر باشد. این ماده دارای خواص ضد باکتری است که با از بین بردن آسان باکتری های ایجاد کننده بیماری لثه و همچنین سایر مشکلات دهان، به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می کند.

چند برگ چریش را به صورت خمیر خرد کنید. از این خمیر برای مسواک زدن چند بار در هفته لثه و دندان استفاده کنید. همچنین می توانید آب برگ های چریش را روی دندان ها و لثه های خود بمالید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

منبع:

https://www.top10homeremedies.com/home-remedies/receding-gums.html

[advisers limit=3 online =true skill=”14″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز