لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

جراح فک و صورت کیست؟

جراح فک و صورت کیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

جراح فک و صورت کیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

جراحان فک و صورت، که گاهی اوقات جراحان دهان و فک و صورت نیز نامیده می شوند، در طول تحصیل خود آموزش های لازم را دیده اند تا انواع مختلفی از شرایط و آسیب ها را که بر سر، گردن، دهان، فک و صورت تاثیر می گذارد، برطرف کنند.

جراحان فک و صورت واجد شرایط برای درمان تعدادی از بیماری های مربوط به ناحیه سر و گردن هستند، از جمله:

این جراحان همچنین در زمینه بیهوشی و کنترل درد آموزش های لازم را دیده اند. به طور کلی، جراحان فک و صورت برای اصلاح مشکلات یا ایجاد تغییرات زیبایی جراحی انجام می دهند. این جراحی ها عموماً روش های سرپایی هستند. آنها همچنین آموزش هایی را برای بهبودی پس از جراحی به شما ارائه می دهند و ممکن است قرارهای بعدی را برای شما تعیین کنند که برای کنترل وضعیت خودتان دوباره به آنها مراجعه کنید.

آموزش های لازم برای جراح فک و صورت شدن

از آنجا که جراحی فک و صورت حوزه های زیادی از مهارت های پزشکی را در بر می گیرد ، ورود به آن دشوار است. یک جراح احتمالی باید دوره دندانپزشکی را به پایان برساند. در غیر این صورت، آنها آموزش لازم برای تشخیص و درمان مشکلات اساسی دهان و دندان را ندارند.

جراحان فک و صورت پزشکانی هستند که به طور خاص در زمینه جراحی فک و صورت آموزش دیده اند. به دلیل تمرکز روی ناحیه دهان، معمولاً جراحان فک و صورت پس از دریافت مدرک کارشناسی ابتدا به مدت چهار سال در دانشکده دندانپزشکی شرکت می کنند.

پس از فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی، جراحان فک و صورت مراحل زیر را تکمیل می کنند:

  • یک دوره چهار تا شش ساله که در آن دندانپزشک به طور خاص جراحی را مطالعه می کند. دوره بالقوه شش ساله شامل دو سال دیگر برای دریافت مدرک پزشکی علاوه بر مدرک دندانپزشکی است.
  • شرکت در امتحان برای دریافت گواهینامه توسط هیئت جراحی دهان و فک و صورت.

اگر جراح بخواهد متخصص شود، می تواند بورسیه دو ساله و معاینه جراحی زیبایی صورت، سرطان سر و گردن، جراحی جمجمه و صورت اطفال یا ضربه جمجمه و فک و صورت را ادامه دهد.

جراح فک و صورت چه بیماری هایی را درمان می کند؟

جراح فک و صورت کیست؟ | پزشکت

جراح فک و صورت ممکن است تعدادی از بیماری ها را درمان کند. جراحان فک و صورت بسیاری از شرایط مشابه جراحان دهان را درمان می کنند. صرف نظر از اصطلاح، جراحان فک و صورت از تخصص خود برای انجام روش های تهاجمی متوسط ​​در صورت و گردن استفاده می کنند.

ایمپلنت های دندانی. جراحان فک و صورت می توانند دندان ها را برداشته و گزینه های مصنوعی را جایگزین آنها کنند. این ایمپلنت ها به طور دائمی در فک شما باقی می مانند و به عنوان دندان جایگزین عمل می کنند. آنها ممکن است مزایای سلامتی یا زیبایی داشته باشند.

جراحی ترمیمی. این جراحان می توانند استخوان ها را تراشیده، مفاصل را دوباره تنظیم کنند یا حتی به بازسازی استخوان های شکسته کمک کنند. اگر صورت یا فک شما شکسته یا نامرتب باشد، می تواند به ترمیم آن و کاهش ناراحتی شما کمک کند.

شکاف لب یا کام. برخی از نقایص مادرزادی می توانند منجر به شکاف کام و لب شوند. این عارضه می تواند تاثیر زیادی بر روی زیبایی فرد در طول عمر داشته باشد. جراحان فک و صورت می توانند از طریق جراحی به ترمیم این نوع نقص مادرزادی کمک کنند.

چه زمانی باید به جراح فک و صورت مراجعه کنیم؟

جراح فک و صورت کیست؟ | پزشکت

چند دلیل وجود دارد که ممکن است به جراح فک و صورت مراجعه کنید. دندانپزشک یا پزشک شما ممکن است شما را به آنها ارجاع دهد. در شرایط زیر افراد مجبور هستند در نهایت به جراح فک و صورت مراجعه کنند:

مشکلات اسکلتی. اکثر جراحان فک و صورت حداقل تا حدی برای اصلاح مشکلات اسکلتی مانند فک نامرتب کار می کنند. اگر شما درد مزمن مفصل گیجگاهی فکی، معروف به TMJ دارید، دندانپزشک شما ممکن است شما را به جراح فک و صورت ارجاع دهد.

سرطان صورت، دهان یا گردن. سرطان های صورت، گردن و فک اغلب توسط جراحان فک و صورت برداشته می شود. این متخصصان آموزش و تجربه لازم برای از بین بردن تومور بدون آسیب رساندن به اعصاب ظریف سر و گردن را دارند.

جراحی ترمیمی. اگر تصادف کنید و به صورت شما آسیبی وارد شده، ممکن است در نهایت تحت جراحی فک و صورت قرار بگیرید. برخی از این جراحان، متخصص جراحی ترمیمی برای ترمیم فک، استخوان گونه و دندان هستند. جراحان فک و صورت نیز می توانند ایمپلنت های دندانی را جایگزین دندان هایی کنند که به طور کامل از دست رفته اند.

جراحی زیبایی. در نهایت، جراحان فک و صورت نیز می توانند مشکلات زیبایی را درمان کنند. اگر شما علاقه مند به کاشت ایمپلنت دندان هستید و یا می خواهید مشخصات چهره خود را تغییر می دهید، ممکن است در پایان به یکی از این پزشکان مراجعه کنید تا به اهداف ظاهری خود برسید.

جراح فک و صورت چگونه بیماری را درمان می کنند؟

این نوع متخصص باید طیف وسیعی از آسیب ها و بیماری ها را در چهار قسمت اصلی بدن گردن، صورت، فک و دهان بشناسد و درمان کن. رایج ترین عمل جراحی کشیدن دندان است، به ویژه هنگامی که فرد دچار ضربه و آسیب دیدگی در دندان عقل می شود. گاهی اوقات، این جراحی یک تصمیم اضطراری نیست بلکه یک تصمیم پیشگیرانه برای جلوگیری از مشکلات بعدی دندان است.

برخی شرایط ممکن است به این نوع جراحی نیاز داشته باشد. افرادی که دارای شکاف کام و لب هستند می توانند جراحی را برای پیشگیری از بروز عوارض بعدی انتخاب کنند. جراح فک و صورت ساختار صورت را برای رفع مشکل جسمی تغییر می دهد. با این حال، این عمل به عنوان یک عمل جراحی پزشکی و نه زیبایی در نظر گرفته می شود.

جراحان دهان و فک و صورت باید نحوه درمان مشکلات بافت سخت و نرم را بدانند. یک متخصص باید روی نواحی حساس مانند لثه و ساختارهای سخت مانند استخوان فک و قسمت های گردن کار کند.

منابع:

https://www.webmd.com/a-to-z-guides/what-is-maxillofacial-surgeon

[advisers limit=3 online =true skill=”14″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز