لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

نژادهای گربه با چشمانی درشت

نژادهای گربه با چشمانی درشت | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

نژادهای گربه با چشمانی درشت وجود دارند که افراد علاقه مند به نگهداری از گربه ها می توانند با آگاهی از ویژگی های آنها، گربه های متناسب با سبک زندگی خود را انتخاب کنند. اگر به دنبال گربه ای با ویژگی های منحصر به فرد هستید، دیگر به دنبال آن نباشید. در اینجا، مجموعه از گربه هایی رام  با چشم های درشت و زیبا آورده شده است.  برخی ازآن ها  نژاد ایرانی و برخی دیگر  گربه سانان غیر بومی مانند تونکینزی یا سنگاپور هستند. در حالی که هرکدام از این  گربه سان، از میراث و شکل منحصر به فردی برخوردار است، اما هر یک از این نژادها گربه هایی با چشم های بزرگ و حتی قلب بزرگ هستند.

مطالعه بیشتر: واکسن های ضروری گربه خانگی 

دوین رکس

مشابه  کورنیش رکس، دوین رکس معمولاً به دلیل مو فر خود مشهور شده اند. با این حال، این نژاد همچنین دارای چشمان بزرگ بیضی شکل است که به آن ظاهری فوق العاده می دهد. اندامی ظریف، چشمهای بزرگ، گوشهای پهن و مثلثی حاکی ازآن است که این گربه ها هنگام راه رفتن در اتاق جلب توجه می کند.

انواع رنگ چشم در گربه دوین رکسر،  قابل قبول هستند، اگرچه گربه هایی که پوست آنها به رنگ راسو است اغلب چشم های آبی دارند و گربه هایی که پوست رنگی دارند اغلب چشم های آبی زیبایی دارند.

بررسی اجمالی نژاد، عبارتند از:

قد: 25 تا 30 سانتیمتر

وزن: 2 تا 4 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: ساختار استخوان ریز تا متوسط ​​با سینه پهن و سر مثلثی. پوست نرم، نازک و فرفری

نژادهای گربه با چشمانی درشت | پزشکت

کورنیش رکس

کورنیش رکس که اغلب در لیست گربه های مو فرفری  یا بهترین گربه های ضد آلرژی ظاهر می شود، عجیب نیست که آن ها  در رأس نژادهای گربه های خاص هستند. اما، این باربه دلیل  نگاه دلربا  این نژاد گربه است

دامپزشکی

کورنیش رکس، دارای یک سر مثلثی، همراه با شکل برجسته و چشمان بیضی شکل هستند. چشم ها، اغلب به رنگ طلایی هستند، اگرچه گربه هایی با  چشم های سبز، آبی، قهوه ای و فندقی نیز ممکن است وجود داشته باشند. رنگ چشم مهم نیست، استاندارد نژاد نشان می دهد که رنگ چشم باید شفاف، تیره و مناسب رنگ پوست باشد.

بررسی اجمالی این  نژاد، عبارتند از:

قد: 27 تا 38 سانتیمتر

وزن: 2 تا 4 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: موهای کوتاه و فر با سر مثلثی و گوشهایی  بزرگ و پهن

مطالعه بیشتر: گربه خانگی به چه بیماری مبتلا می شود؟

در هر زمان و مکانی که هستی سوالتو از دامپزشک آنلاین بپرس.

 

نژادهای گربه با چشمانی درشت | پزشکت

سنگاپور

یکی از کوچکترین گربه سانان، نیز جز  نژادهای گربه با چشمانی درشت است. سنگاپورا، که از خیابان های سنگاپور نشات گرفته است، کوچکترین نژاد گربه ای ثبت شده در سازمان ملی گربه  (TICA) است و بیشتر به خاطر چشمان بزرگ و  جذاب  و طبیعت مهربان و بازیگوش شناخته می شوند.

چشمهای بادامی شکل سنگاپورا، فندقی، سبز یا زرد رنگ هستند. چشمهای بزرگ وکاملا باز  مشخصه اصلی  این نوع نژاد است به طوری که در استاندارد نژاد مشخص می شود که چشمان کوچک برای این نژاد یک خطای بزرگ است.

بررسی اجمالی این  نژاد، عبارتند از:

قد: 15 تا 20 سانتیمتر

وزن: 1تا 3 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: قدی کوچک اما عضلانی. سری گرد و چشمان بزرگ

ابوالهول

گربه ابولهول معمولاً به خاطر پوست بدون مو، همچنین به خاطر نگاه جذاب  و حالات شبیه به انسان (و شخصیت) معروف است. شاید این به خاطر  کمبود مو  باشد، اما نمی توان انکار کرد که گربه ابولهول شما را با چشمان بزرگ و منحصر به فرد به خود جذب نمی کند. چشمان این نژاد گربه در استاندارد نژادی به عنوان “لیمویی شکل” توصیف می شود، چشمان آن ها،  یک مرکز کاملاً باز دارد که به دو طرف چشم می رسد. در حالی که انواع رنگ چشم برای این نژاد گربه امکان پذیر است، رنگ چشم  آبی یخی، آبی و سبز تیره این نوع نژاد را متمایز می کنند.

بررسی اجمالی این  نژاد، عبارتند از:

قد: 20 تا 25 سانتیمتر

وزن: 4 تا 5 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: بدن بدون مو، با رنگدانه سازی پوست، انواع مختلف رنگ پوستی را ارائه می دهد. اندامهای بلند و قوس کمر ،سر مثلثی با چشمهای لیمویی شکل

گربه های ایرانی

صورتی صاف و کوچک ایرانی، چشمان گرد و درشت ؛ ظاهری منحصر به فرد به این گربه ها می دهند. گربه های ایرانی ،همچنین به دلیل چشم های  آبی روشن  که با مو های بلند و کرکی تضاد زیبایی ایجاد می کنند، معروف هستند. با این حال، چشم های مسی رنگ  (یکی آبی، دیگری مسی) نیز ممکن است.

بررسی اجمالی  این نژاد، عبارتند از:

قد: 20 تا 25 سانتیمتر

وزن: 3 تا 5 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: اندامی با اندازه متوسط ​​و موهای بلند. صورتی بزرگ و صاف با چشمانی گرد

مطالعه بیشتر: گربه ها چقدر غذا می خورند؟

نژادهای گربه با چشمانی درشت | پزشکت

فولد اسکاتلندی

ممکن است مشخص ترین ویژگی فولد اسکاتلندی، گوش های آن باشد که به نظر می رسد روی هم تا شده و به طور صاف  روی سر قرار می گیرند. اما این واقعیت را نباید فراموش کرد که فولد اسکاتلندی چشمان گرد و درشتی دارد که همراه با گوش هایش ظاهری کاملاً زیبا به این گربه ها می دهد

 رنگ چشم های فولد  اسکاتلندی مسی، طلایی، آبی و سبز است و به طور قابل توجهی  گرد است. بینی پهن در مرکز صورت، چشم ها را از هم جدا می کند

بررسی اجمالی این نژاد، عبارتند از:

قد: 20 تا 25 سانتیمتر

وزن: 4 تا 5 کیلوگرم (نر ها ) 2 تا 4 کیلوگرم (ماده ها )

مشخصات فیزیکی: صورتی گرد و ظاهری ریز و سبک. گوشهای تا شده و چشمهایی درشت و گرد

مطالعه بیشتر: گربه ها چقدر می خوابند؟

تونکینزی

به چشمان یک بچه گربه تونکیز خیره شوید و شاید نتوانید نگاهتان را دور کنید. این گربه ها علاوه بر داشتن چشمهای بزرگ و گرد، دارای رنگ چشم جذاب مانند آبی فیروزه ای، آبی آسمانی، بنفش و طلایی هستند. این نژاد، چیزی بین  برمه ای ها و  سیامی ها هستند  که برمه ای ها  گربه ای با چشم های بزرگ و سیامی ها گربه هایی با رنگ پوست های قابل توجه و ژنهای متنوع هستند . گربه های تونکیز، به صورت ارثی  چشمان رنگارنگ و درشتی  دارند که آن ها را  در دنیای گربه ها بی نظیر کرد است.

بررسی اجمالی این نوع  نژاد، عبارتند از:

قد: 20 تا 25 سانتیمتر

وزن: 2 تا 5 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: سایز بدن متوسط ​​و خز کوتاه چشمان باز و بادامی شکل با رنگ های روشن مانند آبی فیروزه ای، طلایی و آبی

برمه ای

گربه برمه ای که امروزه آن را می شناسیم چیزی بین گربه مسی رنگ بومی برمه (امروزه به عنوان  ماینامر شناخته می شود) با سیامی است. در واقع، همه گربه های  برمه ای  میراث خود را به یک بچه گربه ماده برمه ای به نام وونگ ماو می دهند. ویژگی دیگری که همه گربه های برمه ای به طور مشترک دارند چشمان گرد و درشت با رنگ سبز براق یا طلایی روشن است.

بررسی اجمالی این  نژاد، عبارتند از:

قد: 25 تا 30 سانتیمتر

وزن: 2 تا 6 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: مو های کوتاه با پاهایی بلند و چشمانی جذاب  و گرد. خز اصولا سیاه، شامپاینی  پلاتینی و آبی رنگ  است.

نژادهای گربه با چشمانی درشت | پزشکت

آبی روسی از نژادهای گربه با چشمانی درشت

آبی زیبای روسی نیز نژادی برتر از گربه ها با چشم های بزرگ است. این گربه ها دارای  سر مثلثی با چشمانی گرد و پهن هستند که به نظر می رسد همیشه شما را تماشا می کنند. به جز زمانی که یک گربه در حال چُرت زدن است.

نکته جالب در مورد چشمان این نژاد گربه این واقعیت است که همه بچه گربه ها با چشم زرد متولد می شوند. با بالغ شدن بچه گربه،  رنگ چشم ها به آرامی به  سبز  که رنگ رایج درآن ها است، تبدیل می شود.

بررسی اجمالی این نژاد، عبارتند از:

قد: 22 تا 25 سانتیمتر

وزن: 3 تا 6 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: استخوان بندی خوب با دست و پاهای کشیده، سر مثلثی با چشم های سبز خاص و بینی پهن، خز مخملی به رنگ خاکستری آبی

گربه موی کوتاه انگلیسی با چشم های درشت و مسی رنگ

تقریباً تمام اجزای بدن  گربه های مو کوتاه  انگلیسی  گرد است و چشم این نژاد گربه نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گربه ها طبق استاندارد نژاد، چشمانی بزرگ، گرد و کاملا  باز دارند. این نژاد غالباً دارای خز آبی  و  چشم هایی طلایی رنگ  و براق هستند، اما لازم به ذکر است که انواع رنگ خز  و رنگ چشم  مانند سبز، آبی و مسی امکان پذیر است.

بررسی اجمالی این  نژاد، عبارتند از:

قد: 30 تا 35 سانتیمتر

وزن: 4 تا 7 کیلوگرم (نرها ) 3 تا 5 کیلوگرم  (ماده ها)

مشخصات فیزیکی: صورت و بدن گرد و نرهایی که غبغب های سنگین دارند. خز کوتاه اما متراکم در رنگ های سفید، آبی و راه راه سیاه، نقش دار، هاشور دار یا دو رنگی

حبشی از نژادهای گربه با چشمانی درشت

گربه حبشی،  به دلایل  زیادی،  ظاهری فوق العاده دارند، که کمترین دلیل آن چشمان بزرگ و جذاب آن ها  است جالب اینجاست که این گربه ها تا حدودی چشمان بادامی شکل دارند که در دنیای گربه سانان نسبتاً بی نظیر هستند. آنها دارای  گوشه مشخص و زاویه دار هستند  و مثل  شکل گرد  بسیاری از نژادهای گربه با چشم های بزرگ نیستند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد چشم گربه حبشی، وجود یک خط تیره و نازک  دور چشم  آن ها است، و تضاد زیادی با رنگ چشم سبز روشن یا طلایی ایجاد می کند.

بررسی اجمالی این نژاد، عبارتند از:

قد: 20 تا 25 سانتیمتر

وزن: 3 تا 5 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: خز ابریشمی با طول کوتاه تا متوسط. اندکی قوس کمر با دست و پاهای کشیده و گوشهای مثلثی و چشمهای بادامی شکل

نژادهای گربه با چشمانی درشت | پزشکت

چارترو

چارترو، یک نژاد گربه با چشمهایی گرد است که همیشه هوشیار و همیشه پرمعنی به نظر می رسند. گربه چارترو که یک گنجینه ملی در فرانسه است، خز خاکستری آبی یکنواختی دارد و رنگ چشم آن ها  نیز تا حدی استاندارد است. از مسی تا طلایی رنگ تغییر می کند. مطابق استاندارد نژاد، مطلوب ترین آن ها رنگ نارنجی تیره است که به خوبی  خزآبی آن ها را برجسته می کند.

بررسی اجمالی  این نژاد، عبارتند از:

قد: 22 تا 27 سانتیمتر

وزن: 5 تا 7 کیلوگرم

مشخصات فیزیکی: سری  گرد و بدنی ضخیم. خز خاکستری آبی و محکم با بافتی تا حدودی پشمی که در تیرگی رنگ از  خاکستری  روشن تا خاکستری سنگی متفاوت است.

اوسی کت

اوسی کت، از نظر ظاهر مانند شکل پلنگی بی نظیر است و همچنین یک نژاد گربه با چشم های بزرگ است. این گربه سان،  چشمانی درشت و بادامی شکل دارد. آنها در گوشه به سمت بالا قرار می گیرند و تا حدودی باز هستند. طبق دستورالعمل های تعیین شده برای نژاد، همیشه فاصله  بین چشم ها  باید بیش تر  از عرض یک چشم باشد. او سی کت دارای ژن های متنوعی است و رنگ چشم می تواند بسیار متفاوت باشد زیرا همه رنگ ها به جز رنگ آبی برای این  نژاد قابل قبول است.

بررسی اجمالی این  نژاد، عبارتند از:

قد: 22 تا 27 سانتیمتر

وزن: 4 تا 6 کیلوگرم (نرها ) 2 تا 4 کیلوگرم (ماده ها )

مشخصات فیزیکی: اندام پرعضله با دم بلند؛ خز راه راه و مو کوتاه همراه با لکه های آبی، قهوه ای، ارغوانی، حنایی و نقره ای

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز