لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

گربه‌ ها چقدر می‌خوابند؟

گربه‌ ها چقدر می‌خوابند؟|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


گربه‌ها واقعا عاشق خوابیدن هستند. بنابراین، اگر متوجه شدید که گربه‌ خانگی‌تان دائماً چرت می‌زند، معمولاً جای نگرانی نخواهد بود. بنابراین، اگر از خود می‌پرسید که گربه‌ها چقدر می‌خوابند؟ خواندن این مقاله از پزشکت را از دست ندهید. اما به طور کلی، تعداد ساعات خواب ‌گربه‌ها در طول روز به سن، سلامتی و میزان فعالیت آنها در شب و هنگام خواب بستگی دارد.

ساعات خوب گربه‌های خانگی در روز بیشتر از انسان‌ها است. مطمئناً شما به برنامه خواب هشت ساعته در شب عادت کرده‌اید. اما گربه‌ها خیلی بیشتر از این میزان می‌خوابند. گربه‌های بالغ از 12 ساعت در روز تا 20 ساعت می‌خوابند. گربه‌های پیر بیشتر از گربه‌های بالغ جوان می‌خوابند. بچه گربه‌های تازه متولد شده نزدیک به 24 ساعت در روز می‌خوابند، در حالی که بچه گربه‌های بزرگتر با سنی در محدوده 8 تا 12 هفتگی، تمایل دارند نزدیک به 20 ساعت در روز بخوابند. بنابراین، اگر متوجه شدید گربه شما در بیشتر ساعات روز خواب است، تعجب نکنید.

گربه‌ها برخلاف انسان‌ها که در طول روز بیشترین فعالیت را دارند، در هنگام سحر و غروب بیشتر فعالیت می کنند. در نتیجه، زمانی که شما احساس فعالیت و شادابی می‌کنید، گربه‌های خانگی‌تان بیشتر خمیازه می‌کشند و خواب آلود است.

با این حال، برخی از گربه‌های خانگی را می‌توان برای خوابیدن در شب آموزش داد. اگر می‌خواهید گربه خانگی‌تان را به خوابیدن تشویق کنید، قبل از خواب با حیوان خانگی خود بازی کنید تا انرژی اضافی گربه سوزانده شود. سپس بعد از بازی به حیوان یک وعده غذایی خوب بدهید. این کار باعث می‌شود که گربه در حالت ذهنی عالی قرار بگیرد و سپس بخوابد.

مطالعه بیشتر:  گربه ها چقدر غذا می خورند؟

خواب گربه|| پزشکت

چرا گربه‌ها اینقدر می‌خوابند؟

خواب گربه ها ناشی از غریزه طبیعی شکار آنها است. گربه‌های وحشی وقتی در حال تعقیب طعمه هستند، انرژی زیادی مصرف می‌کنند، بنابراین برای کمک به حفظ انرژی و آزاد کردن آن در یک لحظه، زیاد می‌خوابند. بچه گربه خانگی شما هنوز آن غرایز طبیعی را دارد.

گربه‌ها به‌طور طبیعی با محیط‌های گرم‌تر سازگار هستند. بنابراین باید انرژی و دمای بدن خود را با خوابیدن در محدوده متعادل حفظ کنند. آنها تمایل دارند هر بار فقط حدود پنج دقیقه به صورت عمیق بخوابند. سپس در یک حالت خواب سبک‌تر برای حدود 15 تا 30 دقیقه چرت می‌زنند.

حتی ممکن است گربه خانگی شما در وضعیتی بخوابد که در صورت بروز شرایط اضطراری به حیوان اجازه بیدار شدن و حرکت سریعتر را بدهد. به همین علت است که گربه خانگی شما خیلی سریع دست به کار می‌شود، حتی زمانی که به نظر می‌رسد خواب است.

مطالعه بیشتر:  زبان بدن گربه ها

دامپزشکی

آیا گربه هایی که زیاد می خوابند، بیمار هستند؟

گربه‌ها گاهی اوقات بیشتر از شرایط معمول می‌خوابند و به طور کلی در هنگام بیماری بی‌حال می‌شوند. هنگامی که اطلاعات بیشتری نسبت به مقدار خوابی که گربه‌ها به طور معمول به آن نیاز دارند، به دست آورید، می‌توانید متوجه شوید که آیا گربه خانگی شما بیش از حد می خوابد یا همه چیز عادی و طبیعی است.

در صورتی که گربه خانگی شما به یک بیماری مبتلا شود، ممکن است بی‌حال و دچار تغییرات رفتاری شود، انرژی کمتری داشته باشد و مثل همیشه در خانه بازی نکند. گربه‌های بیمار ممکن است کمتر غذا بخورند یا مقدار آب کمتری بنوشند. این مسئله باعث می‌شود آنها احساس خستگی بیشتری داشته باشند.

مطالعه بیشتر:  گربه خانگی به چه بیماری مبتلا می شود؟

اگر گربه خانگی شما زیاد می‌خوابد، با دامپزشک حیوان خانگی خود تماس بگیرید و با او مشورت کنید.

چرا گربم نمیخوابد|| پزشکت

گربه ها در شب چقدر می‌خوابند؟

اگر متوجه شدید که گربه خانگی شما تمام روز را می‌خوابد، این مسئله ممکن است به این علت باشد که گربه خانگی‌تان واقعاً در طول شب نمی‌خوابد. برخی از گربه‌ها، شب‌ها با شما به رخت‌خواب می‌روند. با این حال، بعد از اینکه شما به خواب رفتید، بلند می‌شوند و در سراسر خانه به فعالیت می‌پردازند.

دوربینی را در خانه خود قرار بدهید تا در هنگام خواب از محیط فیلمبرداری کند. سپس وقتی از خواب بیدار می‌شوید، آن را بررسی کنید تا ببینید گربه خانگی شما در شب فعال بوده‌ است یا خیر.

گاهی اوقات، استرس باعث اختلال در خواب گربه خانگی شما می شود. در چنین شرایطی، با انجام روش‌های مناسب برای کاهش استرس، حیوان خانگی‌تان را آرامتر کنید. به عنوان مثال، بهتر است شب ها گربه خانگی‌تان را کنار پنجره نگذارید، زیرا حتی سایه سایر حیوانات می‌تواند باعث بروز استرس در گربه خانگی شما شود.

عادات خواب یک گربه خانگی به راحتی می‌تواند هر کسی را که کمتر با سبک زندگی گربه سانان آشنایی دارد، متحیر کند. در بهترین بخش از روز، گربه‌ها مانند انسان‌های خسته، زمان خود را در خواب می‌گذرانند و در طول شبانه روز، به میزان قابل توجهی می‌خوابد.

اگر خوابیدن زیاد گربه خانگی شما باعث می‌شود که احساس کنید از یک گربه خانگی تنبل نگهداری می‌کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید این موضوع غیرعادی و نشان‌دهنده تنبل بودن حیوان خانگی شما نیست. باید بدانید که گربه‌ها به طور طبیعی زیاد می‌خوابند.

گربه‌ها چند ساعت از روز را در خواب هستند؟

گربه‌ها به طور متوسط ​​15 ساعت در روز می‌خوابند. با این حال، برخی از گربه‌های خواب آلود روزانه 20 ساعت می‌خوابند. چند عامل بر مدت زمان خوابیدن گربه‌ها تاثیر می‌گذارد که سن حیوان یکی از مهمترین آنها است. بچه گربه‌ها بیشتر ساعات روز را در خواب سپری می‌کنند، و با افزایش سن با فعال شدن بیشتر و افزایش انرژی حیوان، متوجه بروز تغییر در الگوی خواب آنها خواهید شد.

علاوه براین، گربه‌های خانگی که سن بیشتری دارند، بیشتر از گربه‌های جوان‌تر از خود می‌خوابند. علاوه براین ممکن است متوجه شوید زمانی که آب‌و‌هوای بیرون از خانه نامطلوب است، گربه خانگی شما به جای افزایش فعالیت، تمایل دارد در جایی امن به استراحت و خواب بپردازد.

گربه ها|| پزشکت

آیا گربه‌ها شب‌ها می‌خوابند؟

به دلیل غریزه شکار این حیوانات، درست زمانی که شما برای خواب آماده می‌شوید، گربه خانگی‌تان برای فعالیت در شب آماده می‌شود. ماهیت پرتحرک و تدافعی گربه سانان به این معنی است که دقیقاً در زمانی که شما در حال خواب و استراحت هستید، یعنی صبح زود و اواخر عصر، آنها فعال می‌شوند.

با این حال، برخی از گربه‌های اهلی به اندازه کافی از ذات وحشی خود دور می‌شوند که روال خواب خود را مطابق با ساعات بیداری صاحب خود تنظیم می‌کنند. به هر حال، آنها به یک انسان نیاز دارند تا غذا، آب و سایر نیاز‌های خود را به کمک او برطرف کنند.

چرا گربه خانگی ‌من روی بدنم می‌خوابد؟

احتمالاً تا به حال بیش از یک بار از خواب بیدار شده‌اید و دیده‌اید که گربه خانگی تان به سرعت از روی سینه شما به سمت دیگری می پرد. اگر تعجب می‌کنید که چرا گربه خانگی من وقتی تختخواب کاملاً راحتی دارد، روی بدن من می‌خوابد، ممکن است موارد زیر بتوانند پاسخ سوال شما را بدهند:

  • آنها به شما اعتماد دارند.
  • آنها صاحب خودشان را دوست دارند.
  • آنها می‌خواهند بدن خودشان را گرم نگه دارند.
  • وقتی شما در اطراف آنها هستید، احساس امنیت می‌کنند.
  • آنها فکر می‌کنند شما یک مکان راحت و امن برای استراحت آنها هستید.

مجموع همه این علل، شما را به دوستی عالی، برای گربه خانگی تبدیل می‌کند. به این ترتیب، گربه‌های خانگی برای تامین نیاز‌های مختلف خود، به شما تکیه خواهند کرد‌. گربه‌ها در حالت خمیده، دراز یا ایستاده هیچ مشکلی برای چرت زدن ندارند. در واقع، این حیوانات می‌توانند در شرایط مختلفی بخوابند و یا چرت بزنند.

آیا گربه خانگی شما بیش از حد می‌خوابد؟

گاهی اوقات، فکر می کنید گربه شما خواب است، اما بیشتر اوقات این رفتار تنها بخشی از الگوهای خواب طبیعی گربه‌ها است. با این حال، اگر متوجه چرت زدن بیشتر از حد معمول (یا شاید کمتر) حیوان خانگی خود شدید، حتماً با دامپزشک مشورت کنید.

اگرچه ممکن است اختلالات خواب گربه‌ها فقط به علت وضعیت بد آب و هوا یا فقط خلق و خوی آنها باشد، اما تغییر در روال خواب می‌تواند منجر به بروز بیماری در آنها شود. اختلالاتی مانند کم‌خونی، مشکلات گوارشی، افسردگی یا احساس درد می‌تواند باعث بی‌حالی گربه خانگی یا باعث از دست دادن برنامه منظم خواب آنها شود. در صورت بروز مشکل و اختلال در خواب حیوان خانگی‌تان، بهتر است با یک دامپزشک تماس بگیرید‌.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

2 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز