لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

سگ ها چه میوه هایی بخورند؟

سگ ها چه میوه هایی بخورند؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


سگ ها چه میوه هایی بخورند؟ چه میوه هایی برای سگ ها ممنوع است؟ اینها سوالاتی هستند که صاحبان سگ های خانگی معمولا از دامپزشکان می پرسند. در حالی که بسیاری از غذاهای انسانی برای سگ ها کاملاً بی خطر است، برخی از آنها بسیار خطرناک هستند، بنابراین یادگیری اینکه سگ ها چه میوه ها و سبزیجاتی را می توانند بخورند بسیار مهم است.

دستگاه گوارش در سگ ها متفاوت از انسان است و خوردن غذاهای نامناسب منجر به مشکلات سلامتی طولانی مدت و در موارد شدید حتی مرگ می شود. آنها به عنوان گوشتخواران، به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود، به هیچ وجه نیازی به میوه و سبزیجات ندارند، اما یک میوه یا سبزیجات در برخی مواقع می تواند به عنوان یک درمان خوب برای حیوان خانگی تلقی شود. ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید کدام میوه ها و سبزیجات برای به اشتراک گذاشتن با سگ های خانگی مناسب هستند و از مصرف کدام یک باید به عنوان غذای خانگی سگ خودداری کنید.

مطالعه بیشتر: نگهداری سگ خانگی

سگ ها چه میوه هایی بخورند؟ | پزشکت

سگ ها، چه میوه های را می توانند بخورند؟

سگ ها می توانند سیب بخورند. سیب منبع بسیار خوبی از ویتامین های A و C و همچنین فیبر برای سگ شما است. پروتئین و چربی کمی دارند و به عنوان یک میان وعده مناسب برای سگ های بزرگسال شناخته می شوند. فقط مطمئن شوید که ابتدا بذرها و هسته آن را جدا کنید.

قره قاط برای سگ ها بی خطر است.مانند هر روش درمانی دیگر، مصرف به اندازه مناسب قره قاط در سگ مهم است، زیرا قره قاط زیاد می تواند منجر به ناراحتی معده شود.

سگ ها می توانند خیار بخورند. خیار مخصوصاً برای سگ های با اضافه وزن مفید است، زیرا کربوهیدرات، چربی یا روغن در آنها کم است و حتی می توانند سطح انرژی را افزایش دهند. خیار حاوی مقدار زیادی از ویتامین های K، C و B1 و همچنین پتاسیم، مس، منیزیم و بیوتین است.

مطالعه بیشتر: غذاهای سمی سگ و گربه

هرگونه سوال در مورد نگهداری و تغذیه سگ خود را همین الان از دامپزشک آنلاین بپرسید.

سگ ها چه میوه هایی بخورند؟ | پزشکت

دامپزشکی

سگ ها می توانند موز بخورند. در حد متوسط، موز یک درمان کم کالری عالی برای سگ ها است. آنها سرشار از پتاسیم، ویتامین ها، بیوتین، فیبر و مس هستند. آنها کلسترول و سدیم کمی دارند، اما به دلیل محتوای قند زیاد، موز باید به عنوان یک روش درمانی تجویز شود، نه بخشی از رژیم اصلی سگ.

سگ ها می توانند بلوبری بخورند. بلوبری یک غذای غنی از آنتی اکسیدان است که از آسیب به سلول انسان و سگها جلوگیری می کند. آنها همچنین دارای فیبر و مواد شیمیایی گیاهی هستند. اگر می خواهید به سگ خود یاد دهید غذاهایی را در هوا بگیرد، زغال اخته را به عنوان جایگزینی برای خوراکی های فروشگاهی امتحان کنید.

طالبی برای سگ ها بی خطر است. با این وجود سرشار از قند است، بنابراین باید در حد متوسط، خصوصاً برای سگهایی که دارای اضافه وزن هستند یا دیابت دارند، مصرف شود.

سگ ها می توانند گلابی بخورند. گلابی یک میان وعده عالی است زیرا سرشار از مس، ویتامین C و K و فیبر می باشد. به نظر می رسد خوردن گلابی می تواند 50 درصد خطر سکته مغزی را کاهش دهد. فقط توجه داشته باشید که گلابی ها را به صورت لقمه هایی خرد کنید و ابتدا وسط آن و دانه ها را خارج کنید، زیرا دانه ها حاوی آثار سیانور هستند. از گلابی های کنسرو شده با شربت های شیرین صرف نظر کنید.

مطالعه بیشتر: چرا سگ من غذا نمی خورد؟

سگ ها چه میوه هایی بخورند؟ | پزشکت

خوردن آناناس برای سگ ها بی خطر است. چند تکه آناناس یک ماده شیرین عالی برای سگ ها است، به شرطی که ابتدا پوست خاردار و تاج آن برداشته شود. این میوه گرمسیری مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. آناناس همچنین حاوی بروملین است که در جذب پروتئین نقش زیادی دارد.

سگ ها می توانند تمشک بخورند. تمشک در حد متوسط خوب است. آنها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سگ ها بسیار مناسب می باشد تمشک، قند و کالری کمی دارد، اما حاوی مقدار زیادی فیبر، منگنز و ویتامین C هستند تمشک مخصوصاً برای سگهای سالمندان مفید است زیرا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به پیری مفاصل کمک کند. با این حال، آنها حاوی مقادیر کمی زایلیتول هستند، بنابراین مصرف تمشک در سگ را به کمتر از یک فنجان محدود کنید.

سگ ها می توانند توت فرنگی بخورند. توت فرنگی پر از فیبر و ویتامین C است. در کنار آن، حاوی آنزیمی است که می تواند به سفید شدن دندان سگ هنگام خوردن دندان کمک کند. آنها حاوی شکر هستند، بنابراین حتما در میزان آن برای سگ خود دقت کنید.

مطالعه بیشتر: تمیز کردن دندان سگ

در هر زمان و مکانی که هستی سوالتو از دامپزشک آنلاین در پزشکت بپرس.

سگ ها چه میوه هایی بخورند؟ | پزشکت

سگ ها می توانند هندوانه بخورند. ابتدا باید پوست و دانه های آن را جدا کنید زیرا باعث انسداد روده می شوند، اما در غیر این صورت گوشت هندوانه برای سگ ها قابل استفاده است. هندوانه، سرشار از ویتامین A، B-6 و C و همچنین پتاسیم است. 92 درصد هندوانه از آب تشکیل شده است، بنابراین راهی عالی برای هیدراته نگه داشتن سگ در روزهای گرم تابستان است.

سگ ها می توانند انبه بخورند. این خوراکی شیرین تابستانی دارای چهار ویتامین مختلف A، B6، C و E است. انبه همچنین دارای پتاسیم و بتاکاروتن و آلفا کاروتن هستند. فقط به یاد داشته باشید، مانند اکثر میوه ها، ابتدا هسته آن را جدا کنید زیرا حاوی مقدار کمی سیانور است و می تواند منجر به خفگی شود. انبه سرشار از قند است، بنابراین از آن به عنوان یک دارو درمانی گاه به گاه استفاده کنید.

سگ ها می توانند پرتقال بخورند. به گفته دامپزشکان، پرتقال برای سگ مناسب است، اما شاید حیوان خانگی شما طرفدار مرکبات با بوی قوی نباشد. پرتقال منبع بسیار خوبی از ویتامین C، پتاسیم و فیبر است و در مقادیر کم، گوشت آبدار پرتقال می تواند یک درمان خوشمزه برای سگ باشد. دامپزشکان توصیه می کنند پوست آن را بگیرید و فقط گوشت پرتقال، منهای هر دانه را به سگ خود دهید. پوست پرتقال روی سیستم گوارشی سگ تاثیر منفی دارد و حساسیت در سگ ها را افزایش می دهد.

خوردن هلو برای سگ بی خطر است. مقادیر کمی هلوهای تازه یا منجمد شده منبع خوبی از فیبر و ویتامین A است و حتی می تواند به مبارزه با عفونت ها کمک کند، اما مانند گیلاس، هسته آن حاوی سیانور است. از دادن کنسرو هلو به سگ خود، پرهیز کنید؛ زیرا معمولاً حاوی مقادیر زیادی شربت شیرین است.

مطالعه بیشتر: زخم معده در سگ خانگی

سگ ها چه میوه هایی بخورند؟ | پزشکت

میوه های ممنوع برای سگ ها 

 آووکادو

اگرچه آووکادو می تواند یک میان وعده سالم برای صاحبان سگ باشد، اما به هیچ وجه نباید به سگ ها داده شود. هسته، پوست و برگ های آووکادو حاوی پرشین است که سمی بوده و اغلب باعث استفراغ و اسهال در سگها می شود. گوشتی داخل میوه به اندازه بقیه گیاه مضر نیست، اما هنوز تحمل آن برای سگ ها زیاد است.

گیلاس 

بجز قسمت گوشتی اطراف بذر، گیاهان گیلاس حاوی سیانور و برای سگ ها سمی هستند. سیانید انتقال اکسیژن سلولی را مختل می کند، به این معنی که سلول های خونی سگ شما نمی توانند اکسیژن کافی دریافت کنند. اگر سگ شما گیلاس می خورد، مراقب بروز علائمی مانند گشاد شدن مردمک های، اختلال در تنفس و لثه های قرمز باشید، زیرا این علائم ممکن است نشانه مسمومیت با سیانید باشد.

سگ ها هرگز نباید انگور بخورند.

انگور و کشمش (انگور خشک) بدون توجه به نژاد، جنس و سن سگ ثابت شده که برای سگ ها بسیار سمی است. در حقیقت، انگور آنقدر سمی است که می تواند منجر به نارسایی حاد کلیه شود. همیشه مراقب این میوه خطرناک برای سگ ها باشید.

گوجه فرنگی

سگ ها باید از خوردن گوجه فرنگی اجتناب کنند. در حالی که میوه رسیده گیاه گوجه فرنگی به طور کلی برای سگ ها بی خطر تلقی می شود، قسمت های سبز گیاه حاوی ماده ای سمی به نام سولانین است.

سگ ها چه میوه هایی بخورند؟ | پزشکت

سبزیجات مناسب برای سگ ها 

کلم بروکلی برای سگ بی خطر است.

خوردن کلم بروکلی در مقادیر بسیار کم برای سگ ها بی خطر بوده و بهتر است به عنوان یک درمان گاه به گاه مورد استفاده قرار گیرد. کلم بروکلی سرشار از فیبر و ویتامین C و چربی کمی است. با این حال، گلدان کلم بروکلی حاوی ایزوتیوسیانات است که می تواند باعث تحریک خفیف تا شدید معده در برخی از سگ ها شود. بعلاوه، شناخته شده است که ساقه های کلم بروکلی باعث انسداد در مری می شوند.

سگ ها می توانند جوانه بروکسل را بخورند.

جوانه بروکلی مملو از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که برای انسان و سگ بسیار مناسب می باشد. به هر حال زیاد به سگ خود کلم بروکلی ندهید، زیرا می توانند گاز زیادی ایجاد کنند.

سگ ها می توانند هویج بخورند.

هویج یک میان وعده عالی کم کالری و سرشار از فیبر و بتاکاروتن است که ویتامین A. Plus را تولید می کند، این سبزیجات نارنجی برای دندان های سگ شما بسیار جالب (و بسیار سرگرم کننده است).

خوردن کرفس برای سگ ها بی خطر است.

این میان وعده ترد سبز علاوه بر ویتامین های A، B و C، حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت قلب سالم و حتی مبارزه با سرطان است. کرفس به عنوان خوشبو کننده نفس سگ نیز شناخته شده است.

لوبیای سبز برای سگ بی خطر است.

سگ ها می توانند لوبیا سبز خرد شده، بخارپز، خام یا کنسرو شده بخورند. انواع لوبیا سبز برای سگ ها به شرطی که ساده باشند، قابل مصرف هستند. لوبیا سبز پر از ویتامین ها و مواد معدنی مهم و همچنین پر از فیبر و کم کالری است. اگر غذای کنسرو شده لوبیا سبز را به سگ خود می دهید، محصولات کم نمک یا بدون نمک را انتخاب کنید.

سگ ها می توانند نخود فرنگی بخورند.

نخود سبز و نخود فرنگی باغی یا انگلیسی همه این موارد برای مصرف سگ ها مناسب هستند. نخود فرنگی دارای چندین ویتامین، مواد معدنی و سرشار از پروتئین و سرشار از فیبر است. می توانید نخود تازه یا یخ زده را به سگ خود بدهید، اما از کنسرو نخود فرنگی با سدیم اضافه خودداری کنید.

سگ ها می توانند اسفناج بخورند.

سگ ها می توانند اسفناج بخورند، اما نباید به توله سگ ها اسفناج داده شود. اسفناج دارای اسید اگزالیک زیادی است که توانایی بدن در جذب کلسیم را مسدود می کند و می تواند منجر به آسیب کلیه شود. در هنگام مصرف اسفناج در حیوان خانگی خود بهتر است با سبزیجات دیگری مصرف شود.

سبزیجات ممنوع برای سگ ها

در حالی که مارچوبه لزوماً برای سگ ها مضر نیست، اما مصرف آن در حیوان خانگی شما سودی ندارد. خوردن آن به صورت خام بسیار سخت است و با پختن آن، مواد مغذی موجود در خودش را از دست می دهد.

سگ ها باید از خوردن قارچ خودداری کنند. قارچ های وحشی می توانند برای سگ ها سمی باشند. در حالی که فقط 50-100 گونه از 50،000 گونه قارچ در سراسر جهان سمی شناخته شده اند، آنهایی که سمی هستند می توانند به سگ شما آسیب برسانند یا حتی منجر به مرگ شوند. قارچ های سفید شسته شده از سوپرمارکت می تواند خوب باشد، اما بهتر است از دادن آن ها هم به سگ خانگی خود منصرف شوید.

سگ ها هرگز نباید پیاز بخورند. پیاز، تره و پیازچه از خانواده گیاهانی به نام آلیوم هستند که برای اکثر حیوانات خانگی به خصوص گربه ها سمی است. خوردن پیاز می تواند باعث گسیختگی گلبول های قرمز سگ، استفراغ، اسهال، معده درد و حالت تهوع شود. مسمومیت ناشی از پیاز در نژادهای ژاپنی سگ مانند Akitas و Shiba Inus جدی تر است، اما همه سگ ها به آن حساس هستند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1.5 / 5. تعداد رای ها: 2

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

4

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

4 دیدگاه

    1. سلام منعی ندارد. ولی معمولا انار نمی خورند.

    1. سلام لطفا جواب را از سایت دام و پت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز