لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

آموزش های لازم برای سگ های خانگی

آموزش های لازم برای سگ های خانگی | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

اگر تمایل به نگهداری سگ های خانگی دارید کسب راهکارها و آموزش های لازم برای سگ های خانگی یکی اصول اولیه آموزش نیازهای اساسی برای سگ شماست. باید در اولین فرصت آموزش های لازم برای سگ های خانگی را شروع کنید. آموزش و تربیت سگ در مرحله اول به خصوص اگر اولین باری است که تصمیم به نگهداری سگ گرفته اید می تواند پراهمیت و با ارزش باشد. در حقیقت آموزش سگ یک پروژه بسیار بزرگ است. بر همین اساس بهتر است مراحل لازم برای آموزش سگ خود را گام به گام عملی کنید.

مطالعه بیشتر: نگهداری سگ خانگی

مراحل آموزش های لازم برای سگ های خانگی

مراحل آموزش های لازم برای سگ های خانگی، عبارتند از:

تهیه و شروع برنامه آموزش سگ

بهتر است که آموزش و تربیت سگ خود را براساس آموزش های پایه و درست انجام بدهید. یک برنامه آموزشی مناسب، پایه و اساس رفتار خوب برای سگ است. اغلب گفته می شود که هیچ سگ بدی وجود ندارد، مشکل بیشتر در بی سوادی صاحبان آن هاست. بدون آموزش، آنها نمی دانند چگونه باید رفتار کنند. روش های مختلف زیادی برای آموزش سگ وجود دارد. روش های مختلفی برای آموزش و تربیت سگ وجود دارد برخی ها ترجیح می دهند در کلاس آموزش سگ ثبت نام کنند و یا یک مربی حرفه ای برای سگ خود داشته باشند. با این حال، بسیاری از افراد در آموزش سگ خود موفق هستند. آموزش سگ نیاز به برنامه ریزی درست، جمع آوری برخی از تجهیزات و یادگیری چند نکته در مورد آموزش دارد.

مطالعه بیشتر: چرا سگ من شب ها نمی خوابد؟

آموزش های لازم برای سگ های خانگی | پزشکت

آموزش سگ با استفاده از بازی ها 

در حالی که آموزش جدی برای سگ ها لازم و مهم است، اما زمان انجام آموزش هم می تواند در تربیت صحیح یک سگ موثر باشد. با استفاده از بازی های مختلف می توانید آموزش های لازم را بر روی سگ خود پیاده کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که این یازی ها باید سرگرم کننده باشند. انتخاب زمان مناسب برای ورزش و تحریک ذهنی سگ می توان یک راه عالی برای برقراری ارتباط دوستانه بین شما و سگ خانگی تان باشد. علاوه بر آن، بازی و تفریح سگ ها از بروز کسالت و مشکلات احتمالی رفتاری در آن ها جلوگیری می کند.

شروع آموزش در زمان مناسب

در صورت استفاده از یک برنامه آموزشی منظم می تواند در حدود شش هفته اصول اولیه سگ خود را آموزش دهید. توجه داشته باشید که همه سگ ها به آموزش مناسب نیاز دارند اما آموزش سگ لازم نیست که سخت و پرهزینه باشد. بهتر است هیچ وقت خیلی زود شروع به آموزش سگ خود نکنید. بیشتر سگ ها از از آموزش و یادگیری بیشتر خوشحال تر می شوند؛ اما برخی از سگ ها ممکن است در شروع احساس ناراحتی کنند. اگر دقیقا نمی دانید که از کجا باید شروع کنید بهتر است با تهیه یک برنامه هفتگی، آموزش را سازماندهی و اولویت بندی کنید. هر هفته، یک یا دو دستور اصلی را آموزش دهید.

تقویت مثبت

روش های مختلف زیادی برای آموزش سگ وجود دارد. اما اکثر متخصصان سگ قبول دارند که استفاده از سیستم تقویت مثبت و پاداش بهترین روش برای سگ و مربی است.

مطالعه بیشتر: سگ ها چه میوه هایی بخورند؟

دامپزشکی

جهت مشاوره فوری و آسان با دامپزشک همین الان کلیک کنید.

آموزش های لازم برای سگ های خانگی | پزشکت

انواع آموزش های لازم برای سگ های خانگی

برخی از انواع آموزش های لازم برای تربیت سگ های خانگی، عبارتند از:

آموزش خانه:

آموزش خانه که به آن آموزش خانه داری هم گفته می شود فقط در موارد معدودی کار برد دارد و توصیه می شود. یکی از کاربردهای اصلی آن در مواردی است که قصد دارید سگ خود را در خارج از منزل نگه داری کنید. در این شرایط اولین آموزش لازم برای سگ شما، آموزش خانه است.

آموزش جعبه:

آموزش جعبه می تواند بخشی بسیار مفیدی از روند آموزش و تربیت سگ های خانگی باشد. جعبه، در اصل آموزش اولیه برای پذیرش و حتی لذت بردن استفاده از جعبه یا محل زندگی سگ است. این روش یادگیری نه تنها به آموزش نکاتی در نگهداری سگ در خانه کمک خواهد کرد بلکه محل و جایگاهی را برای زندگی سگ مشخص می کند.

جلوگیری از تسلیم یا تحریک هیجانی سگ:

تسلیم شدن و یا تحریک هیجانی در سگ ها ممکن است منجر به مشکل ادرار کردن سگ در محیط های نامناسب شود. هرگونه دفع ادرار نامناسب، صرف نظر از مکانی که ادرار کردن سگ در آن رخ می دهد، می تواند نشان دهنده یک مشکل در خود سگ باشد؛ بنابراین باید علت اصلی ادرار در سگ ها تشخیص داده شود. در مورد سگهای مسن، بی اختیاری گاه به گاهی عادی است، اگرچه هنوز هم باید سگ را مورد معاینه دامپزشکی قرار بگیرد. تسلیم شدن سگ می توانند نشان دهنده این باشد که حیوان خانگی شما از یک مشکل روانی یا هیجانی رنج می برد. ادرار کردن سگ در هنگام تسلیم یا تنبیه کاملا طبیعی است؛ اما در هر صورت می توان این اوضاع را اصلاح کرد.

مطالعه بیشتر: علت پارس نکردن سگ

معاشرت با سگ ها:

اجتماعی شدن سگ ها یعنی آموزش آن ها برای پذیرش افراد جدید، سایر حیوانات و مکان های مختلف که سگ با آن ها روبرو می شود. سگ های که آداب معاشرت را یاد می گیرند و اجتماعی می شوند کمتر مشکلات رفتاری ایجاد می کنند و به طور کلی مورد استقبال دیگران قرار می گیرند. اجتماعی شدن آن ها همچنین می تواند از بروز ترس و هراس جلوگیری کند. نکته آخر این که یادگیری آداب معاشرت در سگ او را به یک سگ شادتر و با رفتارهای بهتر تبدیل می کند.

در صورت لزوم همین الان با دامپزشک آنلاین در اپلیکیشن پزشکت مشورت کنید.

آموزش های لازم برای سگ های خانگی | پزشکت

آموزش کلیک برای سگ ها:

آموزش کلیک، یک شکل معمول تقویت مثبت (پاداش) و روشی ساده و موثر آموزش سگ است. اگرچه می توان بسیاری از سگ ها را بدون آموزش کلیک، خانگی کرد اما بسیاری از افراد این آموزش را مفید و موثر می دانند. با آموزش کلیک، می توانید به راحتی و به طور موثری سگ خود را به انواع دستورات اساسی و پیشرفته آموزش دهید. این روش آموزش ساده و کارآمد با استفاده از یک کلیک انجام می شود. کلیک نوار فلزی است که در داخل یک جعبه پلاستیکی کوچک قرار دارد و هنگام فشار دادن، یک صدای کلیک مجزا ایجاد می کند. هنگامی که سگ اثرات مثبت صدای کلیک را یاد می گیرد، صاحب او می تواند از کلیک به عنوان یک تقویت کننده شرطی استفاده کند. Clickers را می توان در اکثر فروشگاه های بزرگ حیوانات خانگی یافت و نسبتاً ارزان قیمت هستند.

دستورات اساسی و ترفندهای سرگرم کننده:

برخی دستورات اصلی و ترفندهای سرگرم کننده برای آموزش سگ وجود دارند که هر سگ باید آن ها را یاد بگیرد دستور های مانند بیا، بنشین، این را بده و یا غیره از دستورات اصلی هستند که با آموزش های صحیح آن ها به سگ خود می توانید بسیاری از مشکلات رفتاری آن ها را برطرف کنید؛ اما جالب تر از آموزش این دستورات استفاده از ترفندهای سرگرم کننده هستند که این ترفند ها، یک روش عالی برای آموزش سگ هستند که باعث تحریک ذهنی سگ می شوند.

تثبیت رفتارها و عیب یابی:

تثبیت رفتار ها آخرین مرحله آموزش سگ برای انجام هرگونه رفتار جدید است. برای اینکه سگ شما یاد بگیرد در بیرون از منزل هم مطیع حرف شما باشد باید رفتارهایی که به او آموزش داده اید را به طور مداوم یادآوری کنید تا سگ با تمرین مداوم آن ها را یاد بگیرد و تثبیت شوند.

مطالعه بیشتر: رفع مشکلات رفتاری سگ ها

آموزش های لازم برای سگ های خانگی | پزشکت

مشکلات رفتاری سگ و نحوه برخورد با آن ها

به این نکته توجه کنید که با آموزش های کامل، لزوما مشکلات رفتاری سگ ها از بین نمی روند و در برخی مواقع ممکن است آن ها مشکلات خاصی را ایجاد کنند. پس بهتر است شایع ترین مشکلات رفتاری سگ ها و نحوه برخورد با آن ها را حتما یاد بگیرید و عملی کنید.

رفتارهای تثبیت نشده. سعی کنید رفتارهای سگ را در موقعیت و مکان های مختلف تمرین کنید. در شرایطی که رفتارها و آموزش ها تثبیت نشده باشند، سگ ممکن است در اتاق نشیمن به خوبی رفتار کند. اما در خارج از خانه تمام آموزش های خودش را فراموش کند.

خودکنترلی سگ. به سگ خود یاد بدهید که هیچ چیزی آسان به دست نمی آید. اگر او نیاز به توجه و غذا دارد باید از دستورات شما پیروی کند.

شناسایی مشکلات رفتاری سگ. مشکلات رفتاری سگ خود را شناسایی و برطرف کنید.

برخی از رایج ترین مشکلات رفتاری سگ، عبارتند از:

  • جویدن
  • گاز گرفتن
  • پارس کردن
  • پرش به بالا
  • پرخاشگری
  • گودال کندن
  • التماس کردن
  • تعقیب یک شی
  • اضطراب جدایی
  • ادرار کردن در جاهای نامناسب

مدیریت رفتار سگ. توجه داشته باشید مدیریت رفتار سگ با آموزش سگ دو چیز کاملا متفاوت هستند. مدیریت رفتار بخش مهمی از برنامه آموزش سگ است.

آموزش های لازم برای سگ های خانگی | پزشکت

آموزش پیشرفته سگ

هنگامی که سگ شما به تمام اصول اولیه تسلط پیدا کرد و آموزش های لازم را یاد گرفت می توانید به فکر ترفندهای پیشرفته ی باشید. این فعالیت ها به شما کمک می کند تا سگ شما فعال تر باشد. به روش های صحیح و مناسب از نظر ذهنی تحریک شود. علاوه بر آن، آموزش های پیشرفته به سگ کمک می کند تا بتواند با دیگران راحت تر ارتباط برقرار کند. به یاد داشته باشید که آموزش فرایندی مداوم است و هرگز پایان نمی یابد بهتر است در طول زندگی سگ خود آموزش های لازم را یادبگیرید و آن ها را اجرایی کنید.

برخی از سگ ها ممکن است آموزش های که در سنین پایین تر خود یاد گرفته اند در سنین بالاتر فراموش کنند. اجرای حتی ابتدایی ترین ترفندها و دستورات به باعث می شود که آموزش های که سگ آن ها را یادگرفته در ذهن او تازه باقی بمانند. علاوه بر آن، آموزش مداوم می تواند یک راه عالی برای وقت گذرانی با سگ باشد.

آموزش های لازم برای سگ های خانگی | پزشکت

راهکارهای برتر در زمینه آموزش سگ

نام سگ خود را عاقلانه انتخاب کنید.

انتخاب یک اسم کوتاه که به یک صامت خوب ختم شود می تواند برای سگ مناسب باشد. سگ ها بسیار سازگار هستند. آنها به زودی به اسمی که به طور مداوم از آن استفاده شود عادت می کنند بر همین اساس به راحتی می توانید اسم سگ خود را کوتاه کنید و یا تغییر دهید. نام جدید سگ خود را به چیزهای دلپذیر و سرگرم کننده ربط دهید.

در مورد قوانین خانه تصمیم بگیرید.

  • قبل از اینکه سگ را به خانه ببرید در مورد قوانین محل زندگی سگ تصمیم بگیرید.
  • هر چه زودتر این قوانین تنظیم شوند بهتر می توانید از سردرگمی ها جلوگیری کنید.

مکان شخصی سگ را مشخص کنید.

او به «اتاق شخصی» نیاز دارد. از اولین لحظه ورود سگ به منزل او را به مکان شخصی خودش ببرید که توسط شخص دیگری در خانواده یا حیوان خانگی دیگر استفاده نشده باشد. به او کمک کنید در هنگام بازگشت به خانه، آرامش داشته باشد. وقتی توله سگ را به خانه بردید، یک بطری آب گرم به او بدهید و یک ساعت که صدای تیک تیک داشته باشد را در نزدیکی محل خواب او قرار دهید.این رفتار ها از گرما و ضربان قلب همبستر های قبلی او تقلید می کند و او را در محیط جدید تسکین می دهد.

به او یاد دهید که وقتی او را صدا می زنید به سمت شما بیاید.

استفاده از کلماتی مانند بیا جاسپر! پسر خوب! یک ترفند آموزشی برای آمدن به سمت شماست. به او آموزش دهید که وقتی او را صدا می زنید به سمت شما بیاید. وقتی این کار را انجام داد به او پاداش بدهید.

به رفتار خوب او پاداش دهید.

  • رفتار خوب توله سگ یا سگ خود را با پاداش تقویت کنید.
  • به همین ترتیب، هرگز به رفتار بد پاداش ندهید. این کارفقط او را گیج می کند.

مواظب پرش به بالا باشید.

توله سگ ها دوست دارند در هنگام سلام و احوالپرسی پرش کنند. در این شرایط او را مورد توبیخ قرار ندهید، فقط رفتار او را نادیده بگیرید و صبر کنید تا قبل از تقویت مثبت، تصمیم بگیرد. رفتار پرش را تشویق نکنید.پشت خود را برگردانید و به او توجه نکنید.

زمان مناسب را در نظر بگیرید.

  • توله سگ ها و سگ ها در لحظه زندگی می کنند.
  • دو دقیقه بعد کاری را که انجام دادند را فراموش می کنند.
  • وقتی یک کار بدی را انجام دادند سریعا تکنیک آموزش را امتحان کنید تا او رفتار نادرست و اصلاح رفتار را یاد بگیرد.

سگ را از گاز گرفتن منصرف کنید.

به جای فحش دادن به او، بهترین راه حل این است که به او وانمود کنید گاز گرفتن او باعث درد زیاد می شود. در این شرایط ممکن است سگ از گاز گرفتن منصرف شود. در غیر این صورت سعی کنید یک اسباب بازی جویدنی را برای او پرتاب کنید. او اسباب بازی یا استخوان را ترجیح می دهد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز