لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

کودکان

ویروس کرونا و سرطان کودکان

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

ویروس کرونا و سرطان کودکان، یکی از نگرانی های والدینی است که کودکان آنها به نوعی با سرطان دست و پنجه نرم می کند. درمان سرطان و خود سرطان می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. این بدان معنی است که کودک مبتلا به سرطان اغلب در معرض خطر بیشتری برای عفونت و بیماری قرار دارد. این خطر به ویژه برای بیمارانی که پیوند مغز استخوان انجام داده اند، زیاد است. بیماران و اعضای خانواده کودکان مبتلا به سرطان باید بیشتر مراقبت کنند تا از قرار گرفتن فرزند خود در معرض ویروس جلوگیری شود. در صورت بروز علائم COVID-19، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

مدیریت زندگی خانوادگی هنگام داشتن فرزند مبتلا به سرطان می تواند استرس زا باشد. از طرفی هم اخبار مداوم در مورد ویروس کرونا می تواند نگران کننده باشد.

والدین و مراقبان کودکان مبتلا به سرطان ممکن است به خصوص در مورد ویروس کرونا که روز به روز انواع جدید آن شناسایی می شوند، احساس نگرانی کنند. از طرفی هم سرطان و درمان آن می تواند توانایی کودک شما در مبارزه با عفونت را کاهش دهد. فرزند مبتلا به سرطان و حتی خواهران یا برادرانشان نیز ممکن است نگران موضوع ابتلا کودک بیمار تان به ویروس کرونا باشند.

اما کودکان بسیار کمتر از بزرگسالان به ویروس کرونا مبتلا می شوند. همچنین به ندرت اتفاق میفتد که کودکان ویروس کرونا را به کودکان دیگر منتقل کنند. دانشمندان می دانند که خطر ابتلا به بیماری ویروس کرونا در کودکان کم است و این وضعیت شامل کودکان سرطانی نیز می شود. اگر به عنوان والدین کودک مبتلا به سرطان، در این مورد نگرانی دارید بهتر است که با پزشک معالج کودک خود مشورت کنید. تیم معالجه کودک شما می تواند در مورد هرگونه تغییر در برنامه درمانی وی به دلیل همه گیری ویروس کرونا، به شما اطلاعات لازم را ارائه دهد.

کرونا و کودکان مبتلا به سرطان

ویروس کرونا و سرطان کودکان | پزشکت

سرطان در کودکان به ندرت دیده می شود. اما از طرفی هم علائم سرطان می تواند بسیار شبیه سایر بیماری های دوران کودکی باشد. حتی علائم سرطان در کودکان مختلف ممکن است متفاوت است. بعید است نگرانی شما بدون انجام اقدامی برطرف شود. بهتر است در صورت بروز هر گونه علائم غیرطبیعی با پزشک مشورت کنید. بهتر است اول با پزشک یک مشاوره آنلاین و تلفنی داشته باشید و علائم کودک را شرح دهید تا پزشک تشخیص دهد آیا کودک شما باید توسط پزشک ویزیت شود یا نه؟

متخصصان سرطان کودکان، راهنمایی ها را براساس تحقیقات و شواهد جدید به روز می کنند. ما می دانیم که کودکان کمتر از بزرگسالان به ویروس کرونا ویروس مبتلا می شوند. فقط تعداد کمی از کودکان مبتلا به سرطان در انگلیس از نظر ویروس کرونا مثبت ارزیابی شده اند. بیشتر آنها بیماری بسیار خفیفی داشته اند.

کارشناسان نتایج به دست آمده را در انگلستان و از سراسر جهان بررسی کرده اند. این نشان داده است که خطر ابتلا به ویروس کرونا در کودکان مبتلا به سرطان کم است.

اکثر بیماران سرطانی در صورت ابتلا به COVID-19 عملکرد نسبتاً خوبی دارند. با این حال، برای برخی از بیماران، COVID-19 می تواند خطرناک باشد. به طور کلی، سرطان می تواند ایمنی بدن را کاهش دهد و مبارزه با عفونت به روش های مختلف را دشوار کند:

  • سرطان یا درمان سرطان می تواند تعداد سلول های ایمنی بدن را که به میکروب ها حمله می کنند کاهش دهد.
  • درمان های سرطانی، از جمله پرتودرمانی و داروهای خاص، ممکن است پوست یا غشای مخاطی دهان و دستگاه گوارش را ضعیف کند. این می تواند به راحتی برخی از انواع میکروب ها را وارد بدن کند. ما هنوز نمی دانیم که آیا این روی خطر ابتلا به COVID-19 تأثیر می گذارد.

گروه بسیار آسیب پذیر از کودکان در برابر کرونا

قرنطینه به معنای ماندن در خانه و جلوگیری از تماس مستقیم با سایر افراد است. هدف این است که بتوانیم از افراد بسیار آسیب پذیر در برابر تماس با ویروس کرونا محافظت کنیم. با افزایش شیوع و ابتلا به ویروس کرونا، توصیه ها در مورد محافظت اکنون دوباره تغییر کرده است. اما این بار اطلاعات بیشتری در مورد ویروس شناخته شده است و اینکه ماندن در خانه بدون ارتباط اجتماعی زیاد برای مدت طولانی می تواند بر سلامت افراد تأثیر بگذارد.

کودکان در گروه بسیار آسیب پذیر و خانواده آنها دیگر نیازی به قرنطینه ندارند. اما خطر ابتلا به عفونت در آنها بیشتر است. بنابراین، این کودکان و جوانان باید خطر خود را به حداقل برسانند. برای انجام این کار، توصیه می شود:

  • از حضور در مکان های شلوغ پرهیز کنید.
  • دستان خود را به طور مرتب بشویید.
  • در صورت امکان همچنان فاصله اجتماعی را رعایت کنید.
  • از تماس با افرادی که علائم عفونت دارند خودداری شود.

به کودکان در گروه بسیار آسیب پذیر توصیه نمی شود که در مدرسه یا مهد کودک شرکت کنند. این به دلیل افزایش خطر عفونت به غیر از ویروس کرونا است.

کودکان سرطانی آسیب پذیر

فرزند شما ممکن است در گروه آسیب پذیر بالینی باشد. آنها در معرض خطر متوسط، و نه زیاد، از یک عفونت جدی ویروس کرونا قرار دارند. تیم پزشکی کودک شما می تواند برای شما توضیح دهد که فرزند شما در کدام گروه قرار دارد. حتی فرزند شما ممکن است در طول درمان در مقطعی از زمان به عنوان آسیب پذیر و در مقطع دیگر به عنوان خیلی آسیب پذیر در نظر گرفته شود.

راهنمایی CCLG نشان می دهد که کودکان و جوانان در گروه آسیب پذیر نیازی به قرنطینه ندارند. کودکان و جوانان در گروه آسیب پذیر می توانند در مدرسه تحصیل کنند. خواهر و برادرشان نیز می توانند به مدرسه بروند. آنها هنوز هم باید:

  • راهنمایی فاصله اجتماعی را دنبال کنند.
  • دستان خود را به طور مرتب بشویند.
  • از دست زدن به صورت آنها خودداری شود.

علائم COVID-19 چیست؟

ویروس کرونا و سرطان کودکان | پزشکت

COVID-19 یک بیماری تنفسی (مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا) ناشی از ویروس است. علائم COVID-19 شامل تب، سرفه، لرز، تنگی نفس، بدن درد، آبریزش بینی و از دست دادن حس بویایی یا چشایی است. علائم معمولاً 2-12 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ایجاد می شود. بیشتر افراد مبتلا به COVID-19 علائم خفیفی دارند. برخی از افراد ممکن است ویروس داشته باشند و هیچ علائمی از خود نشان ندهند.

در برخی موارد، افراد مبتلا به COVID-19 بسیار بیمار می شوند. COVID-19 می تواند باعث ذات الریه، مشکلات شدید تنفسی و حتی مرگ شود. علائم هشدار دهنده بیماری شدید عبارتند از:

  • گیجی
  • درد یا فشار قفسه سینه
  • کبودی لب ها یا صورت
  • تنگی نفس یا مشکلات تنفسی
  • کاهش هوشیاری یا از دست دادن هوشیاری

خانواده هایی که کودکانی دارند که به دلیل بیماری یا بیماری پزشکی سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید مراقبت های بیشتری انجام دهند تا از قرار گرفتن در معرض ویروس جلوگیری کنند. در صورت بروز علائم، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

علائم و نشانه های سرطان در کودکان

ویروس کرونا و سرطان کودکان | پزشکت

علائم سرطان در کودکان می تواند بسیار شبیه به سایر بیماری های دوران کودکی باشد. به یاد داشته باشید علائمی که در اینجا لیست می کنیم معمولاً نشان دهنده سرطان در کودکان نیستند. اما بهتر است در صورت داشتن علائم زیر به پزشک کودک مراجعه کنید:

  • احساس تنگی نفس
  • رنگ پریدگی غیرمعمول
  • احساس خستگی مداوم
  • آنها قادر به نوشیدن آب نیستند.
  • سردردهایی که برطرف نمی شوند.
  • دمای بالا (تب) یا تعریق بدون دلیل
  • استفراغ غیرقابل توضیح (بیمار بودن)
  • عفونت های مکرر یا علائم شبیه آنفولانزا
  • درد یا تورم شکمی که برطرف نمی شود.
  • تغییر در ظاهر چشم یا بازتاب غیرمعمول چشم
  • یک توده، سفتی یا تورم غیر قابل توضیح در هر نقطه از بدن
  • تشنج غیرقابل توضیح (متناسب) یا تغییر در رفتار و روحیه آنها
  • درد پشت یا استخوان که برطرف نمی شود، یا دردی که کودک شما را در شب بیدار می کند.
  • کبودی مکرر یا غیر قابل توضیح یا بثورات لکه های کوچک قرمز یا بنفش که علت مشخصی ندارد.

مراجعه به متخصص در کودکان با علائم سرطان

اگر کودک شما علائم بیماری را دارد، طبیعی است که نگران باشید. سرطان در کودکان بسیار نادر است. و از آنجا که علائم آنها علل احتمالی زیادی وجود دارد، ممکن است بعضی اوقات پزشک عمومی شاید از شما بخواهد صبر کنید تا ببینید فرزندتان بهتر می شود یا خیر.

برای کلیه مراجعات مشکوک به سرطان در کودکان، دستورالعمل های کلی وجود دارد. برخی ها می گویند اگر علائمی وجود دارد که ممکن است ناشی از سرطان باشد، کودک شما باید ظرف 2 هفته از مراجعه به پزشک عمومی به پزشک متخصص مراجعه کند. با برخی علائم، باید یک آزمایش مانند آزمایش خون انجام دهند. با بروز برخی از علائم ممکن است به این معنی باشد که کودک شما بلافاصله به متخصص ارجاع می شود.

اولین پزشکی که ممکن است فرزند شما به او مراجعه کند، یک پزشک متخصص کودکان است. به این پزشکان متخصص اطفال گفته می شود. کودک شما اگر علائم مربوط به چشم داشته باشد به احتمال زیاد به یک چشم پزشک مراجعه می کند.

این دستورالعمل کاملاً واضح است که پزشک عمومی هنگام تصمیم گیری در مورد مراجعه تخصصی باید نگرانی والدین یا مراقبین فرزندشان را در نظر بگیرد.

راه های تشخیصی سرطان در کودکان

ویروس کرونا و سرطان کودکان | پزشکت

در برخی از کودکان ممکن است در در طی آزمایشات برای تشخیص سایر بیماری ها، سرطان کودکان تشخیص داده شود. در کودکان دیگر ممکن است پس از نیاز به مراجعه به تصادف و اورژانس (A&E)، سرطان تشخیص داده شود. این به این دلیل است که علائم آنها به طور ناگهانی ظاهر می شود.

مشاهده ناراحتی کودک و سپس یادگیری در مورد تشخیص سرطان در یک زمان کوتاه می تواند بسیار ترسناک باشد. بهتر با خانواده و دوستانی که می توانید با آنها صحبت کنید ارتباط برقرار کنید.

COVID-19 و پیوند مغز استخوان

یک مطالعه اخیر نشان داد که بیماران پیوند مغز استخوان به دلیل COVID-19 در معرض خطر ویژه ای برای بیماری شدید هستند.

محققان 318 بیمار پیوند مغز استخوان را که مبتلا به COVID-19 شدند، مطالعه کردند. زنده ماندن COVID-19 در بین بیماران پیوند مغز استخوان حدود 68٪ بود. این خطر حتی یک سال یا بیشتر پس از پیوند نیز ادامه داشت. به بیماران پیوند مغز استخوان توصیه می شود که برای جلوگیری از عفونت، مراقبت بیشتری انجام دهند و در هر نشانه ای از بیماری، به دنبال مراقبت های پزشکی باشند. COVID-19 خطری جدی برای گیرندگان پیوند مغز استخوان دارد.

منبع
cancerresearchuk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز