لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

درمان های خانگی درد تاندون آشیل

درمان خانگی درد تاندون آشیل | پزشکت

فهرست مطالب

درمان خانگی درد تاندون آشیل

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

در حالی که کشش و استفاده از لیفت پاشنه بدون شک روند بهبود تاندون آسیب دیده را تسریع می کند، مصرف داروهای مسکن تجویز شده برای درمان درد ممکن است طیف وسیعی از عوارض جانبی را در پی داشته باشد. اما برخی درمان های خانگی درد تاندون آشیل وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید درد آن را کاهش دهید. ما در این مقاله سعی کرده ایم چند داروی طبیعی که می تواند به درمان درد و تسریع در بهبود تاندون آشیل آسیب دیده کمک کنند را بررسی کنیم.

بسته یخ

یک کیسه یخ را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. بگذارید یک یا دو دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بردارید. این کار را 2 تا 3 بار تکرار کنید. استفاده موضعی از کیسه یخ ناحیه آسیب دیده را بی حس می کند. همچنین درد و التهاب ناشی از تاندونیت آشیل را کاهش می دهد.

روغن کرچک

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک برداشته و آن را روی ناحیه آسیب دیده حدود 20 دقیقه بمالید. همچنین می توانید یک کمپرس گرم روی آن قرار دهید تا کارایی آن افزایش یابد. این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید. روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک است که به تسکین التهاب و درد کمک می کند. این می تواند به بهبود تاندون آشیل کمک کند.

ویتامین ها

درمان خانگی درد تاندون آشیل | پزشکت

کمبود ویتامین D باعث افزایش درد اسکلتی عضلانی می شود. مکمل ویتامین C برای تسریع بهبود زخم تاندون آشیل موثر است. هر دوی این مطالعات نشان می دهد که مصرف غذاهای غنی از این ویتامین ها راهی عالی برای بهبود سریع تر تاندونیت آشیل است. غذاهای غنی از ویتامین C و D شامل مرکبات، سبزیجات برگ سبز، ماهی چرب، پنیر و زرده تخم مرغ است.

زردچوبه

یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید. شما می توانید یکبار در روز شیر زردچوبه، ترجیحاً در شب بنوشید. زردچوبه حاوی یک ترکیب بسیار مفید به نام کورکومین است. کورکومین دارای خواص درمانی است که می تواند به تسریع در بهبود پارگی تاندون کمک کند. یکی از اولین مواردی که پزشک از شما می خواهد برای مقابله با آسیب تاندون آشیل انجام دهید این است که تاندون آسیب دیده را چند هفته استراحت دهید تا علائم کاهش یابد. استراحت به تاندون آسیب دیده اجازه می دهد تا سریعتر بهبود یابد.

ماساژ

ماساژ و کشش تاندون آسیب دیده به بهبود سریعتر کمک می کند. حتی ماساژ اصطکاک عمقی خاصیت ارتجاعی بافت را بازیابی می کند، درد و التهاب را کاهش می دهد و فشار روی تاندون آشیل آسیب دیده را کاهش می دهد.

روغن درمانی

شش قطره روغن نعناع را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی روی تاندون آسیب دیده به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. این کار را 1 تا 2 بار در روز انجام دهید. روغن نعناع حاوی منتول است که دارای خواص ضد التهابی است. این خواص به تسکین التهاب در اطراف تاندون آسیب دیده کمک می کند.            شش قطره روغن مره را به یک قاشق چایخوری روغن نارگیل اضافه کنید. آن را به آرامی روی عضله آسیب دیده ماساژ دهید. قبل از شستشو، اجازه دهید حداقل 30 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده کار کند. روغن میر هم ضد التهاب و هم ضد درد است. این یکی از بهترین روغنهای ضروری است که می تواند علائم آسیب تاندون آشیل را کاهش دهد.

زنجبیل

می توانید دوبار در روز چای زنجبیل بنوشید. زنجبیل دارای خواص ضد درد و ضد التهابی است. چای زنجبیل یک درمان عالی برای درمان تاندونیت آشیل است.

آبگوشت استخوان

برای تسریع روند بهبودی، روزی یکبار آب استخوان بنوشید. آبگوشت استخوان حاوی کندرویتین و گلوکوزامین است که می تواند به بهبود سریع تاندون شما کمک کند.

امگا 3

درمان خانگی درد تاندون آشیل | پزشکت

روزانه 250:500 میلی گرم امگا 3 مصرف کنید. شما می توانید با مصرف غذاهایی مانند ماهی چرب، دانه کتان، گردو و دانه های چیا، مصرف این ماده مغذی را افزایش دهید یا مکمل های اضافی برای آن مصرف کنید. قبل از مصرف مکمل های اضافی برای امگا 3 با پزشک مشورت کنید. اسیدهای چرب امگا 3 در مورد سلامتی شما مزایای متعددی را ارائه می دهند. اثرات ضد التهابی آنها به مبارزه با التهاب و بهبود سریعتر کمک می کند.

تغییر سبک زندگی

اگر می خواهید این داروها به خوبی کار کنند و به بهبود سریعتر کمک کنند، باید نکات ذکر شده در زیر را دنبال کنید.

  • سعی کنید دویدن در سربالایی را کاهش دهید.
  • کفش هایی بپوشید که پای شما را محکم کرده و مناسب شما باشد.
  • تمرینات و حرکات یوگا را انجام دهید که نیاز به کشش تاندون آشیل خود دارد.
  • اگر ورزش باعث سفت شدن یا درد بیشتر در ساق پا یا پاشنه پا می شود، ورزش را کنار بگذارید.
  • از رژیم غذایی غنی از غذاهای ضد التهابی مانند سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی، انواع توت ها، آجیل و ماهی مانند ماهی آزاد و ماهی خال مخالی برای تسکین علائم درد استفاده کنید.

معمولا، تاندونیت آشیل کمتر می تواند باعث نگرانی شود. صدمات جزئی حتی ممکن است بدون نیاز به درمان بیشتر خود به خود بهبود یابند. با این حال، اگر ساق پا یا مچ پای شما بیش از چند هفته به طور مداوم درد می کند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا علل دیگر بررسی شود.

تاندونیت آشیل یا تاندینوپاتی یک بیماری بالقوه ناتوان کننده است که حدود 2 درصد از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد. ممکن است شیوع 42 درصد در گروه های فعال و پرانرژی بیشتر باشد. اگر به طور جدی به ورزش مشغول هستید، مراقب باشید. همه فعالیتهایی که فشار ناگهانی به پاشنه وارد می کنند، به ویژه در هنگام پرش، می توانند باعث پاره شدن تاندون آشیل شما شوند. این آسیب می تواند خفیف تا متوسط باشد و اغلب درمان آن آسان است. برای آگاهی بیشتر از تاندونیت آشیل و نحوه استفاده از داروهای طبیعی برای کاهش درد و تسریع بهبودی، ادامه مطلب را بخوانید.

تاندون آشیل چیست؟

درمان خانگی درد تاندون آشیل | پزشکت

آشیل تاندونی است که ماهیچه های ساق پا را به پاشنه پا متصل می کند. تاندون به نوار کلاژن فیبری گفته می شود که به چسباندن ماهیچه ها به استخوان کمک می کند. حتی تاندون آشیل، تاندون استخوان پا نیز نامیده می شود. به تاندون آشیل تاندونیت آشیل یا تاندونیت پاشنه گفته می شود. احتمال اینکه تاندون آشیل هنگام انجام برخی فعالیت های بدنی یا انجام کارهای روزانه خود آسیب ببیند بسیار زیاد و متداول است. آسیب می تواند خفیف تا متوسط باشد و معمولاً احساس سوزش یا سفتی در ناحیه اطراف تاندون می شود. درد شدید و غیرقابل تحمل نشان می دهد که تاندون شما یا تا حدی پاره شده یا کاملاً پاره شده است. عواملی که می توانند باعث ایجاد و افزایش خطر ابتلا به آسیب تاندون آشیل شوند، در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

علل و عوامل خطر تاندونیت آشیل

انجام فعالیتهایی که به سرعت نیاز دارند می تواند باعث آسیب تاندون آشیل شود. چنین فعالیتهایی عبارتند از:

  • دویدن
  • فوتبال
  • تنیس
  • والیبال
  • بیسبال
  • رقصیدن
  • ژیمناستیک

حتی فعالیت های ورزشی مانند بسکتبال می تواند به تاندون آشیل شما آسیب برساند. چنین صدماتی معمولاً زمانی که پاهایتان را فشار داده و از زمین بلند می کنید تا زمانی که فرود می آیید رخ می دهد. برخی از عواملی که می توانند شما را در معرض خطر بیشتر آسیب تاندون آشیل قرار دهند عبارتند از:

  • داشتن کف پای صاف
  • پوشیدن کفش پاشنه بلند
  • تاندون های سفت به دلیل عدم ورزش
  • مصرف داروهایی مانند گلوکوکورتیکوئیدها یا آنتی بیوتیک هایی مانند فلوروکینولون ها

اکثر موارد التهاب تاندون آشیل علائم زیر را نشان می دهند.

علائم و نشانه های تاندونیت آشیل

یکی از بارزترین علائم آسیب تاندون آشیل، درد خفیف تا متوسط درست بالای پاشنه پا است. این درد به ویژه هنگامی که مچ پا را کش می دهید یا سعی می کنید روی انگشتان پا بایستید، مشهود است.

ناحیه آسیب دیده همچنین ممکن است دچار موارد زیر شود:

  • التهاب
  • کبودی
  • شکننده بودن

هنگامی که تاندون آشیل آسیب می بیند، اغلب هنگام پاره شدن، صدا ایجاد می کند. برخی از افراد ممکن است هنگامی که انگشتان پا را از زمین بلند می کنند و هنگام قدم برداشتن دچار درد بشوند. اگر به پزشک مراجعه می کنید، احتمالاً از شما خواسته می شود آزمایش های زیر را انجام دهید.

تشخیص تاندونیت آشیل

درمان خانگی درد تاندون آشیل | پزشکت

ممکن است پزشک از شما بخواهد آزمایش های زیر را انجام دهید:

  • معاینه فیزیکی: ممکن است از شما خواسته شود راه بروید یا بدوید تا پزشک به دنبال مشکلاتی باشد که ممکن است منجر به آسیب شما شده است.
  • تست فشار ساق پا: شامل فشار دادن تاندون آسیب دیده و تلاش برای حرکت دادن پای شما است. در صورت پاره شدن تاندون آشیل، پای شما حرکت نمی کند.

اگر آسیب شما جزئی باشد، معمولاً خود به خود بهبود می یابد. با این حال، برای آسیب های جدی تر، پزشک ممکن است داروهایی را همراه با سایر درمان های ذکر شده در زیر تجویز کند.

روشهای درمانی

برای درمان تاندون آشیل آسیب دیده، پزشک ممکن است ابتدا از شما بخواهد استراحت کافی داشته باشید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود:

  • از لیفت پاشنه استفاده کنید.
  • برای تقویت عضله آسیب دیده، حرکات کششی و ورزش کنید.
  • از مسکن های ضد التهابی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن استفاده کنید.

سوالات متداول درد تاندون آشیل

چه زمانی برای تاندونیت آشیل به پزشک مراجعه کنیم؟ اگر درد در اطراف تاندون آشیل حتی پس از چند روز برطرف نشد یا اگر بدتر شد، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

چقدر طول می کشد تا تاندون آشیل فشرده بهبود یابد؟ بهبودی کامل تاندون آشیل بین 4 تا 6 هفته طول می کشد.

چه زمانی به جراحی تاندونیت آشیل نیاز است؟ عدم درمان تاندونیت آشیل می تواند باعث مزمن شدن آن شود. تاندونیت مزمن آشیل حتی کارهای ساده مانند راه رفتن را نیز مشکل می کند و اغلب نیاز به جراحی دارد.

در صورت آسیب دیدگی تاندون آشیل چه نوع کفشی بهتر است بپوشید؟ کسانی که از تاندونیت آشیل رنج می برند باید کفش هایی بپوشند که مناسب آنها باشد و برای راه رفتن راحت باشند. کفش هایی با پاشنه های بلند و بالشتک دار برای درمان تاندونیت آشیل مناسب هستند.

زمان بهبود پارگی تاندون آشیل چقدر است؟ پارگی تاندون آشیل معمولاً در 6 هفته بهبود می یابد. اما ممکن است تا 6 ماه طول بکشد تا بیماران فعالیت خود را از سر بگیرند.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/effective:home:remedies:to:treat:achilles:tendon:pain/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز