لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

علل مرگ ناگهانی عروس هلندی

مرگ عروس هلندی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


به طور کلی عروس‌های هلندی (Cockatiel) حیواناتی باهوش، شیرین و سرزنده هستند. آنها عاشق آواز خواندن هستند و می‌توانند صحبت کردن را یاد بگیرند و ترفندهای زیادی را انجام دهند. با این حال، آنها می‌توانند بیش از 20 سال زندگی کنند، اما گاهی اوقات برخی به طور ناگهانی و بدون علت مشخصی می‌میرند. اما چرا عروس‌های هلندی ناگهان می‌میرند؟

عروس‌های هلندی به طور ناگهانی در اثر مسمومیت غذایی و تنفس بخارهایی که برای آنها سمی است، می‌میرند. علاوه بر این، رژیم غذایی نامناسب باعث بروز آسیب جسمی می‌شود و بیماری معمولی Cockatiel نیز می‌توانند باعث مرگ ناگهانی آنها شوند. برخی از علائم به شما هشدار می‌دهند که پرنده خانگی‌تان بیمار است، اما هیچ کدام از قبل ظاهر نمی‌شوند.

عروس‌های هلندی به مرگ ناگهانی شهرت دارند و برخی از صاحبان این حیوانات خانگی، چندین عروس هلندی را یکی پس از دیگری از دست می‌دهند. عروس‌های هلندی هرگز بی‌علت نمی‌میرند. اما اگر تشخیص دهید چه عواملی منجر به مرگ ناگهانی یک عروس هلندی می‌شوند و آنها را رفع کنید، عروس هلندی شما می‌تواند سالم بماند و عمر طولانی داشته باشد. این پرندگان متابولیسم سریع، سیستم تنفسی ظریف و سیستم ایمنی شکننده دارند. مشکلاتی که سایر حیوانات خانگی می‌توانند با وجود ابتلا به آن زنده بمانند، ممکن است برای عروس‌های هلندی کشنده باشند. خبر خوب این است که در آینده می‌توان از بسیاری از علل مرگ ناگهانی در عروس‌های هلندی پیشگیری کرد.

در هر زمان و مکانی که هستی سوالتو از دامپزشک آنلاین بپرس.

عروس هلندی || پزشکت

آیا عروس‌های هلندی به راحتی می‌میرند؟

عروس‌های هلندی حیوانات خانگی فوق العاده‌ای هستند، اما انعطاف پذیرترین حیوانات خانگی نیستند. بیماری که یک گربه یا سگ می‌تواند از آن خلاص شود، می‌تواند برای عروس هلندی کشنده باشد. متأسفانه، برخی از صاحبان فکر می‌کنند که عروس‌های هلندی به طور ناگهانی می‌میرند و تسلیم مسائل جزئی می‌شوند. اما، البته، حقیقتی در این مورد وجود دارد. اما چرا عروس‌های هلندی به طور ناگهانی می‌میرند؟ شایع‌ترین علل مرگ ناگهانی Cockatiel، عبارت‌اند از:

انرژی بالا

عروس‌های هلندی با وجود متابولیسم سریع خود پرندگانی پر انرژی هستند. با این حال، این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام بروز بیماری می‌شود، زیرا ابتلا به بیماری می‌تواند عروس هلندی را زودتر بکشد. به همین علت است که عروس هلندی شما به طور ناگهانی و بدون علت، یک شبه می‌میرد.

برای آشنایی بیشتر با رفتارهای کوکاتیل مقاله عروس هلندی را مطالعه کنید.

سیستم تنفسی آسیب پذیر

عروس‌های هلندی سیستم تنفسی منحصر به فردی دارند که بسیار آسیب پذیر است. آنها همچنین مجموعه‌ای از کیسه‌های هوایی دارند که در سرتاسر سینه آنها پخش شده است. همه این سیستم در ارتفاعات به خوبی کار می‌کند و به عروس‌های هلندی این مزیت را می‌دهد که در هوای رقیق به طور کامل تنفس کنند.

دامپزشکی

از سوی دیگر، توانایی آنها در جمع آوری اکسیژن به طور موثر زمانی که در معرض چیزهای مضری قرار می‌گیرند، با مشکل رو به رو می‌شود. از جمله این موارد، عبارت‌اند از:

  • عطر
  • استرس
  • تفلون نچسب
  • خوشبو کننده‌های هوا

این موارد می‌توانند سلامتی عروس هلندی را با مشکل جدی رو به رو کنند.

استرس و مرگ ناگهانی عروس هلندی

عروس‌های هلندی می‌توانند به علت استرس ناشی از مواجه شدن با گربه یا به علت شنیدن صداهای عجیب بمیرند. استرس کارایی سیستم ایمنی عروس هلندی را کاهش می‌دهد و می‌تواند منجر به بروز حمله قلبی شود.

مطالعه بیشتر: علائم بیماری در طوطی ها

بیماری‌های شایع عروس‌های هلندی

ابتلا به بیماری یکی از علل شایع مرگ ناگهانی عروس‌های هلندی است. متأسفانه، اغلب علائم کمی برای تشخیص این اختلالات وجود دارد. همچنین ممکن است که علائم نادیده گرفته شوند. بیماری‌های زیادی وجود دارند. دو مورد از این اختلالات پرندگان، عبارت‌اند از:

پسیتاکوز (تب طوطی)

تب طوطی یا پسیتاکوز عفونتی است که توسط باکتری کلامیدیوز ایجاد می‌شود. این اختلال بیشتر در مناطق گرمسیری و مکان هایی که پرندگان زیادی وجود دارند، دیده می‌شود. با این حال، این بیماری می‌تواند به انسان نیز منتقل شود. علاوه بر این، این بیماری از پرنده‌ای به پرنده دیگر یا از طریق ذرات معلق در هوا منتقل می‌شود.

انسان همچنین در صورت دست زدن به پرنده آلوده یا تماس دهانی (هنگامی که بینی یا دهان شما را لمس می‌کند) می‌تواند آلوده شود. علائم تب طوطی شامل اسهال، دفع مدفوع بی رنگ، ترشح از چشم، کاهش وزن و بی حالی است. عفونت با تجویز آنتی بیوتیک درمان می‌شود و با تمیز نگه داشتن قفس و پرندگان خود و نیز پرورش دور از یکدیگر از آن پیشگیری می‌شود.

پولیوم

پولیوم توسط ویروس ایجاد می‌شود. عفونت ویروسی عموماً بر عروس‌های هلندی جوان تأثیر می‌گذارد و انتقال ویروس از طریق مدفوع، گرد و غبار پر و ترشحات تنفسی صورت می‌گیرد. علاوه بر این، ویروس ممکن است از طریق تخم منتقل شود. به طور کلی، شما می‌توانید پرنده خانگی خود را در برابر ویروسی که باعث بروز پلیوما می‌شود، واکسینه کنید.

به محض اینکه حیوان خانگی شما به 40 روزگی رسید، می‌توانید از دامپزشک بخواهید واکسن را تجویز کند.

جهت ویزیت آنلاین با دامپزشکت روی لینک کلیک کنید.

پرنده خانگی|| پزشکت

غریزه پنهان کردن بیماری در عروس هلندی

در صورتی که عروس هلندی شما بیمار باشد، از بروز دادن علائم آسیب پذیری خودداری می‌کند و سعی می‌کند به تنهایی با بیماری مبارزه کند. در صورتی که عروس هلندی شما مشکل جزئی داشته باشد، بدون اینکه شما بدانید می‌تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود.

این امر باعث می‌شود به نظر برسد که عروس هلندی بدون علت مرده یا در مدت کوتاهی بیمار شده است، اما اینطور نیست.

محصولات و مواد سمی خانگی

یک بیماری ناگهانی یا مرگ عروس هلندی می‌تواند نشان دهنده وجود گازهایی در خانه باشد که برای هر دوی شما سمی هستند. چندین نمونه از این موارد شامل مونوکسید کربن، نشت گاز و سرب است. برخی از گازها فقط برای عروس هلندی شما مضر هستند. در صورت وجود این سموم خانگی، عروس هلندی خود را از اتاق دور نگه دارید:

  • بخور
  • گل زنبق
  • پلی اورتان تازه
  • پاک کننده‌های آئروسل
  • نقاشی‌های رنگ روغن
  • خوشبو کننده هوا پلاگین
  • شمع‌های معطری که حاوی موم سویا نیستند.

تفلون و ظروف نچسب با پلی تترافلوئورواتیلن (PTFE) پوشیده شده‌اند. گازهای تفلون هنگام سوختن یا گرم شدن بیش از حد در هوا منتشر می‌شود و می‌تواند برای عروس هلندی شما کشنده باشد. برای پیشگیری از مسمومیت تصادفی حیوان خانگی خود می‌توانید استفاده از محصولات ذکر شده را متوقف کنید.

هزاران روش جایگزین خانگی می‌توانند جایگزین هر یک از آنها شوند کع برای شما و عروس هلندی شما سالم‌تر خواهند بود.

ترس شبانه

عروس‌های هلندی به طور معمول شب‌ها مانند اکثر انسان‌ها می‌خوابند اما در طول روز نیز چرت می‌زنند. با این حال، آنها دوست دارند در تاریکی بخوابند، به همین علت است که آنها یک قفس مناسب برای خوابیدن می‌خواهند. با این حال، آنها در تاریکی به خوبی نمی‌بینند و مستعد ترس شبانه هستند.

وقتی عروس هلندی شما با صداهای بلند یا حرکت ناگهانی در قفس یا اتاق از خواب بیدار می‌شود، دچار ترس شبانه می‌شود. این مسئله باعث می‌شود که آنها به طور هیستریک در اطراف قفس خود پرواز کنند، حتی ممکن است با آن برخورد کنند. گاهی اوقات این عمل می‌تواند کشنده باشد.

اگر بیش از یک پرنده دارید، به علت واکنش یک Cockatiel، همه آنها می‌توانند دچار اضطراب شوند. یکی از راه‌های اثبات شده برای پیشگیری از ترس شبانه در عروس‌های هلندی، روشن کردن چراغ شب در نزدیکی قفس آنهاست. پوشاندن قفس آنها می‌تواند صداهای مزاحم را مسدود کند و از دیدن چیزی ترسناک در شب جلوگیری شود.

اگر عروس هلندی شما دچار ترس شبانه شد، فوراً چراغ‌های اتاق را روشن کنید تا به خوبی اطراف را ببیند. سپس، آرام باشید و هر کاری را که برای آرام کردن عروس هلندی لازم است، انجام دهید. موسیقی ملایم پخش کنید و به آرامی با حیوان صحبت کنید تا آرام شود. سپس، به سرعت بررسی کنید که آیا آسیب جسمی وجود دارد یا خیر.

در صورت وجود بیماری در عروس هلندی، بلافاصله با دامپزشک حیوان خانگی  خود خود تماس بگیرید.

مسمومیت غذایی|| پزشکت

کم آبی بدن

عروس‌های هلندی می‌توانند حدود 24 ساعت بدون آب زنده بمانند. بر خلاف سگ‌ها یا گربه‌ها، فراموش کردن پر کردن کاسه آب عروس هلندی حتی برای یک بار می‌تواند کشنده باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که عروس هلندی شما در زیر نور مستقیم خورشید قرار گیرد یا در اتاقی با دمای بالای 26 درجه سانتیگراد رها شود.

در صورت افزایش غیرعادی دمای بدن عروس هلندی و نبود آب، مرگ در کمتر از ۲۴ ساعت نیز می‌تواند رخ دهد. به طور کلی، عروس‌های هلندی جوان و پرندگان خانگی جدید، شایع‌ترین قربانیان مرگ ناگهانی در اثر کم آبی هستند. این مسئله به این علت است که پرنده جدید با چیدمان قفس خود ناآشنا خواهد بود و ممکن است برای پیدا کردن کاسه آب دچار مشکل شود.

مسمومیت غذایی

عروس‌های هلندی پرندگان کنجکاوی هستند که به هر چیز رنگارنگ یا خوراکی نوک می‌زنند. به ویژه این مسئله مهم است که عروس‌های هلندی خانگی فاقد تجربه تشخیص سموم هستند. آنچه را که عروس هلندی شما می‌خورد، محدود کنید و در مورد غذاهای مناسب تحقیق کنید. در غیر این صورت، مسمومیت غذایی اغلب برای عروس هلندی کشنده است.

مواد غذایی خوراکی که هرگز نباید به حیوان خانگی خود بدهید، عبارت‌اند از:

  • سیر
  • پیازها
  • ریواس
  • شکلات
  • دانه سیب
  • لوبیا نپخته
  • سیب زمینی نپخته
  • برگ و ساقه گوجه فرنگی

در صورتی که درباره رژیم غذایی عروس هلندی خود سوالی دارید، با دامپزشک حیوان خانگی خود تماس بگیرید.

قرار گرفتن در معرض گرما

قرار دادن کوکاتیل در زیر نور مستقیم خورشید برای چند ساعت می‌تواند کشنده باشد. چه در کنار پنجره در آفتاب رها شود و چه بیرون و در قفس قرار گیرد، واقعیت این چنین است. حتی اگر یک عروس هلندی در اتاقی گرم رها شود، ممکن است که بدن حیوان شروع به افزایش دما کند. از آنجایی که پرنده در قفس است، نمی‌تواند که برای رفتن به سایه از آن خارج شود.

عروس‌های هلندی دچار گرمازدگی ‌می‌شوند. با این حال، عروس‌های هلندی سعی می‌کنند این وضعیت را پنهان کنند، اما قبل از مرگ بی‌حال تر یا پف کرده تر به نظر می‌رسند. اگر در اطراف قفس نیستید تا شاهد این موضوع باشید، ممکن است چند ساعت بعد برگردید و متوجه شوید که عروس هلندی درگذشته است.

ابتلا به عفونت‌ها

انواع مختلفی از عفونت‌ها وجود دارند که می‌توانند روی عروس هلندی شما تأثیر بگذارند. عفونت‌ها چه باکتریایی و چه ویروسی می‌توانند باعث بروز مشکلات تنفسی، تغییر رنگ پر و سایر علائم شوند. علاوه براین، عروس‌های هلندی به علت قرار گرفتن در محیط ناپاک می‌توانند در برابر عفونت‌های انگلی آسیب پذیر شوند.

برای پیشگیری از بروز این امر، قفس، غذا و کاسه آب عروس هلندی را به دفعات تمیز کنید. یک رژیم غذایی کامل به پرنده بدهید تا سیستم ایمنی حیوان به خوبی بهینه شود. همچنین، عروس هلندی خود را از سایر پرندگانی که علائم بیماری را نشان می‌دهند و حتی علائم جزئی را جدی می‌گیرند، دور نگه دارید.

دود سیگار و تنباکو

دود سیگار برای عروس هلندی مضر است. یک سگ یا گربه ممکن است در عرض چند هفته و ماه‌ دچار مشکلات ریوی شود، اما سیگار کشیدن در نزدیکی عروس هلندی می‌تواند باعث مرگ ناگهانی این حیوان شود. حتی دود حاصل از آتش سوزی در خارج از خانه نیز ممکن است همین نتیجه را داشته باشد.

استنشاق دود از هر نوع یکی از شایع ترین عللی است که باعث مرگ ناگهانی عروس‌های هلندی می‌شود.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.5 / 5. تعداد رای ها: 4

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

36

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

36 دیدگاه

  1. من دیروز یکی از عروس هلندیام مُرد? ماده بود. خیلی عاشقش بودم.. انگار بچم مرده.. دارم میمیرم از غصه.. حتی دلم نیومد بندازمش. دور. تو گلدون خونم خاکش کردم.. بدون هیچ علتی یک دفعه مرد.. اخرین بار بوسش کردم گذاشتمش تو قفسش. بعد یک ساعت دیدم مرده. خشک شده بود. انگار ده ساله مرد بود??? همه بدنش سرد حتی پَرهای قشنگش هیچ جوره نمیدونم چجور مرده.. همه چیش خوب بود. بازی کردیم. حالا جفتش همش صداش میزنه.. هرکار میکنم آروم نمیشه. جیگرم میسوزه جفتش همش صداش میزنه

    1. ???الهی بگردم
      منم بچم پاش سوخته پدرم دراومده از بس مواظبش بودم خوب بشه سر بی احتیاطی پاش سوخت
      تمام تلاشمو کردم تا خوب بشه

    2. برای من هم دیشب اتفاق افتاد.صبح بیدارشدم دیدم مرده پاهاش کشیده شدگی داشت.داغونم کرده.دیشب دیدم موقع راه رفتن میخوره زمین

    3. منم پرنده ی خودم مرده
      انگار جونم رفته از غصه دیگه افسرده شدم نمی تونم ارتباط با هیچ کسی داشته باشم
      الان می خوام یکی دیگه بخرم
      اسمش هپی بود

    4. آخی، حیوووونکی آدم جیگرش آتیش میگیره، سریع یه جفت براش تهیه کنید وگرنه اینم افسردگی شدیدمیگیره، باورکنید حالم خیلی بدشد این رو خوندم منم 6تا دارم دوتاپدرمادرشون و4تاهم بچه دوماهه که ماشاءالله مثل عسل شیرینند دقیقا مثل بچه هام بهشون دلبسته هستم مخصوصا بجوجه هاش انگار بچه خودمه،

    5. با سلام متاسفم
      اینها پرنده های با هوش و با محبتی هستند منم چهارتا دارم دوتا نر و دوتا ماده یکی از نرها مدتی مریض شده بود تا پای مرگ رفت دکتری نبود که نبرمش آخر سر خودم دست بکار شدم نصف قاشق غذا خوری آرد برنج را با اب جوشیده پذیدم و در آخر یک قاشق چای خوری عسل مرغوب به آن اضافه کردم درست شد فرنی داخل سرنگ کوچک کردم هر یکربع نصفی سرنگ بهش دادم بعد دوساعت جون گرفت دیگه ادامه دادم واز مرگ حتمی نجات پیدا کرد مشکلش عفونت روده بود ضمن اینکه از پودر آلفاسریل هم که یک آنتی بیوتیک قوی هست با دستور پزشک استفاده میکردم هیچکدام از این دکترهای دامپزشکی این غذا را تجویز نکردن قوای جسمانی پرنده رسییده بود به آخر با توکل بخدا نجاتش دادم الان سرحال همش شیطونی میکنه و در قفس را باز میکنم راحتم نمیزاره میاد رو شونم و نمیخواد بره تو قفس

    6. مال منم همینجوری شد بردمش دکتر کالبرد شکافی کرد گفت بالا اورده خفه شده اونم حتما خفه شده

  2. من يه طوطي عروس داشتم و بيشتر از هر چيزي تودنيا دوسش داشتم ?ولي يه شب رفته بوديم كوه اون خونه بود بهد دو روز كه برگشتيم كف قفس بود و داشت جون مي داد ?من خيلي گريه كردم ?ولي يه طوطي ديگه گرفتم و ازش مثل جونم مراقبت مي كنم ?ولي اگر بلايي سرش بياد من ميميرم ?ولي اميد وارم هيچ وقت بلايي سر طوطي هاتون نياد چون درد و عذاب وژدانش آدمو ول نمي كنه ??

    1. دقیقا انگاری تیکیی ازوجود خودتو ازدست میدی بامرگشون????

    2. عروس هلندی ها حیوانات اجتماعیی هستن نباید بیشتراز چهارساعت تنها بمونن مگراینکه جفت داشته باشن وغذاشون تامین باشه.

    3. منم دوتا عروس هلندی داشتم که امروز یکیش اومدم دیدم داره خودشو رو زمین‌ میکوبه اینور اونور گرفتم دستم دیدم چشماشو بست،واقعا خیلی خیلی سخته ادم دیوونه میشه و الان این یکی عروسم مونده یهجا اصلا صداش هم درنمیاد بیحال افتاده،

  3. من دارم میمیییییییییییرم فقط میخوام گریه کنم عروش هلندیم مریض شده بود اسهال شده بود بعد ما خواستیم امروز ببریمش دکتر دیدم مرده خیلی حالم خرابه خخخخخخخخدا لطفا یه نفر بهم بگه به چه بیماری مبتلا شد وقتی که جنازشئ دیدم انگار اب داغ ریختن رو گاوم هیچ جوره اروم نمیگیرم ساعت 11 هم امتحان ریاضی دارم جیگرم داره اتیش میگیره

  4. امروز عروس هلندی ماده من مرد بعد از کلی گریه خاکش کردم جفت بود و تخم هم داشت . الان نر همش صداش می‌کنه بی‌قراره میخواستم بپرسم اگه یه ماده براش بگیرم باز جفت میخوره ؟

  5. سلام وقت بخیر
    من یک جفت عروس دارم که سه تا جوجه داشتن و امروز 35 روزه بودن همشون سالم و سرحال که امروز یکی از جوجه ها خیلی ناگهانی مرد توی کمتر از دو ساعت کامل خشک شده بود خیلی از این موضوع ناراحتم ……
    اگر اطلاعی از علت مرگ دارین ممنون میشم راهنماییم کنید

  6. دیروز عروس هلندیمون بر اثر شیطنت بازی خودش نخ کاور قفسش که پیچیده شده بود دور خودش شوکه شده بود موقعی که نخ رو از دور بدنش باز کردیم بدنش یه کم سیاه شده بود معلوم بود خیلی ترسیده آوردیمش بیرون بهش آب دادیم بچه ها باهاش بازی کردند ولی تا ۲۴ ساعت صداش در نیومد و امروز یکباره افتاده بود تو قفس وباورمون نمیشد مرده بود دختر کوچکم تا دو سه ساعت گریه میکرد واقعا سخت بود خیلی بهس وابسته بودیم

  7. من عروس هلندیم یکیش تازه مرد نمیدونم چرا امروز یه کم سروصدا داشتیم توی فاصله ۱متری سیگار کشیدم برای چی نمیدونم شاید دلیل مرگش من بودم?

  8. سلام منم امروز عروس هلندی زیبا با نشاط و خوشگلم با قد 32 سانت با پرهای رنگارنگ و قشنگ ماده از صبح جون کند ظهر مرد مثل یه آدم دو تا نفس تند و عمیق کشید سرش کج شد و مرد اصلا تصور نمیکردم روزی بمیره ، حدود 2 سالش بود . گریه کردم گریه ، فقط جفتشو بغل کردم بویدم بوسیدم تا بیقراری کمتر بشه . حال قصد دارم فردا تو باغچه دم خونه دفنش کنم . خیلی وابسته شده بودم .روز قبلش تا شب تو تاریکی تنها بودن از راه رسیدیم خیلی کسل بودن . فکر کنم از تاریکی ترسیده بود و شب سکته کرده بود . یک بار نصفه شب از نیشمنگاه چوبی به کف قفس سقوط کرد. خیلی حالم بده بی حد و اندازه

  9. من عروسم مرد
    ماده بود
    خیلی قشنگ بود
    دو تا تخم داشت و….. نمیدونم چرا مرد
    جونم داره در میاد امروز رفتم در لونرو باز کردم و دیدم…..سرش. گذاشته رو بدن جفتش و….
    خشک شده بود چشاش بسته شده بود و من نمیدونستم باید چیکار کنم ولی…..دیر شده بود

  10. عروس هلندی مایهو ازغذاو آب بدون دلیل افتاد
    یه روزو نیمه خیلی لاغرشد وپادرد شدید گرفت نمیتونست تکون بخوره متاسفانه مرد من ازقطره های ویتامینم استفاده کردم ولی بدترشد
    دخترم خیلی وابستش بودهمش داره گریه میکنه وخیلی اذیت میشه

    1. سلام. اکثر دوستانی که میگن پرنده ما سالم بوده و یه دفعه مرده به نظر من علتش وجود لوازم آرایشی در منزل هست. کافیه پرنده به صورت یا دست و یا هر جایی که به لوازم ارایشی آغشته شده نوک بزنه تا سم وارد بدنش بشه و پرنده رو از پا در بیاره. کسانی که در‌منزل پرنده دارن باید خیلی مواظب باشن و موقع بازی کردن با پرنده حتما دست و صورت رو از مواد ارایشی پاک کنن.

    2. احتمال زیاد بیماری نیوکاسل پرندگان گرفته که درمانی نداره متاسفانه

    3. سلام عروس هلندی من حالش خوب بود در قفسو باز کردم سریع مثل همیشه اومد بیرون بعد ده دقیقه یهو تند تند رو زمین بال بال زد و بخودش پیچید بعد با بالهای بازرو زمین خوابید از دماغش خون اومد چند تا نفس عمیق کشیدومرد کل این اتفاقا توی نهایتا دو دقیقه اتفاق افتاد من جونم رفت باهاش…ده سال بود داشتمش هنوز برام سواله چیشد توروخدا کسی میدونه؟

  11. سلام وقت بخیر من 4 تا جوجه عروس هلندی دارم دوتاش بعد از اینکه به سن 7 روز رسیدن مردن حلا دوتا دیگه سن 6 روز و 3 روز دارن میترسم 7 روزه ک شدن اینا هم بمیرن

  12. سلام، عمنم دوتا عروس هلندی داشتم، شب بیرون آوردم بازی کردم باهاشون، نازش میکردم نر و ماده، دلم موقع خواب آشوب بود از موقعیزکه یک هفته ای بود خودم بهش سرلاک دادم بزرگش کردم، صبح واسه نماز بیدار شدم دیدم پرنده ماده تازه مرده بدنش هنوز داغ بود، چند روز بود سیب زمینی آپز بهش میدادم خیلی با اشتها میخورد ولی پرنده نر اصلا لب نمیزد، خونه مون همه ناراحتیم هیشکی حرف نمیزنه، مواظب تغذیه شون باشید،

  13. سلام عروس هلندی جوجه بازمیکنه اما بعداز سه یاچهارروز جوجه ها ازبین میرود چکاربکنم

  14. یه جفت عروس دارم چهارتا تخم گذاشته دو تاش درآمده متاسفانه ماده مرده به نظرتون جوجها را جدا کنم یا جفت نر غذا میده

  15. یک جفت عروس هلندی گرفتم آوردم خونه ماده از روز دوم خواب آلود شده بود و نصف شب افتاد کف قفس و گرفتمش توی دستم جون داد مثلا من برای انرژی مثبتش گرفتم ولی فعلا فقط غصه ش موند به ما فارغ از هزینه
    میگن سکته کرده ولی خونه خیلی هم آروم بود مدفوعش از اول سبز بود حالا نگران نر هستم نمیدونم چکار کنم

  16. با سلام،عروس هلندی ماده من از صبح حالت دل دل زدن پیدا کرده اما اصلا کسل و بیحال نیست، صبح اسفند دود کرده بودم نمیدونستم برای پرنده مضر هست
    راهنمایی بفرمایید باید چیکار کنم
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز