لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

میلیاردرهای روسی واکسن زده اند.

میلیاردرهای روسی واکسن زده اند. | پزشکت

فهرست مطالب

میلیاردرهای روسی واکسن زده اند.

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

ادعای جدید بلومبرگ مبنی بر اینکه میلیاردرهای روسی واکسن زده اند این روز ها توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است. بر این اساس، بلومبرگ نیوز ادعا می کند برخی از میلیاردرها و سیاستمداران در روسیه با دسترسی داشتن به واکسن کروناویروس و تزریق آن، خودشان را در برابر این بیماری ایمن کرده اند چون به نطر می رسد این کشور از نظر میزان شیوع بیماری کرونا ویروس در بین سایر کشور ها بعد از آمریکا، برزیل و هند در رتبه چهارم قرار دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیران ارشد اجرایی شرکت ها از جمله مدیران شرکت غول آلومینیوم یونایتد روسیه یا همان روسال و میلیاردرها و مقامات دولتی و سیاست مداران این کشور با تزریق واکسن، خودشان را در برابر کووید-۱۹ ایمن کرده اند.

به نظر می رسد تولید این واکسن توسط موسسه دولتی گامالیا در مسکو از ماه آوریل آغاز شده است؛ اما این موسسه اطلاعاتی را در مورد این موضوع اعلام نکرده است. واکسن گامالیا که توسط صندوق سرمایه گذاری مستقیم دولت روسیه و با حمایت وزارت دفاع تولید شده در مرحله آزمایشی اولیه بر روی 40 نفر از نیروهای نظامی روسیه آزمایش شده است. این موسسه نتایج حاصل از ازمایش اولیه واکسن گامالیا را منتشر نکرده است و مرحله دوم آزمایش آن افراد بیشتری را شامل می شود.

سخنگوی کرمیلن: اطلاعی ندارم.

میلیاردرهای روسی واکسن زده اند. | پزشکت

سخنگوی کرملین، دیمیتری پسکوف که به علت ابتلا به کرونا ویروس در ماه مه مدتی را در بیمارستان بستری شده بود با اظهار بی اطلاعی از لیست افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند، اظهار داشت: من از لیست اسامی افرادی که واکسن گامالیا را از این موسسه دریافت کرده اند اطلاعی ندارم. سخنگوی کرملین در کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که آیا رئیس جمهور ولادیمیر پوتین واکسن کروناویروس را دریافت کرده است یا خیر، گفت: فکر می کنم استفاده کردن از واکسنی که هنوز عوارض و نتایج حاصل از آن نامشخص است و مراحل بالینی خودش را نگذرانده بر روی سیاست مدارن و ایده مناسبی نباشد و بهتر است این واکسن بر روی سایر افراد آزمایش شود. علاوه بر آن، طبق بیانیه ای وزارت بهداشت فقط افراد شرکت کننده در آزمایشات واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

سرگئی نتسوف: واکسن گامالیا بی خطر است.

میلیاردرهای روسی واکسن زده اند. | پزشکت

سرگئی نتسوف، مدیر اجرایی سابق در مرکز ویروس شناسی ایالتی در نووسیبریرسک، سیبری در این باره می گوید: این داروی آزمایشی ممکن است بی خطر باشد زیرا مبتنی بر واکسن های ثابت شده برای بیماری های دیگر ساخته شده است. اگر چه میزان اثر بخشی آن هنوز اثبات نشده اما می تواند بر شیوع و ابتلا به عفونت کروناویروس تاثیر مثبتی داشته باشد و افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند با مسئولیت خودشان خطر و عوارض احتمالی آن را پذیرفته اند. روسیه بیش از 775،000 مورد ابتلا به کورو ویروس و بیش از 12،000 مرگ و میر ناشی از ویروس را اعلام کرده است و بعد از آمریکا، بزریل و هند در رتبه چهارم ابتلا به این بیماری قرار دارد و مسیر ساخت واکسن گامالیا این کشور نسبت به سایر مراکز در غرب روند پیشرفت بیشتری داشته است.

کریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم دولت روسیه می گوید که کارآزمایی مرحله 3 واکسن کرونا ویروس از آگوست بر روی هزاران نفر در روسیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی آغاز می شود و احتمالا واکسن در اوایل ماه سپتامبر (شهریورماه) در سراسر کشور توزیع می شود. محققان غربی به طور معمول آزمایش های مرحله 3 را در مدت زمان بیشتری بررسی خواهند کرد تا از اثربخشی و ایمنی آن مطمئن شوند.

واکسن گامالیا

میلیاردرهای روسی واکسن زده اند. | پزشکت

واکسن Gamaleya یک واکسن ضعیف شده از ویروسی است که بر اساس آدنو ویروس انسانی (ویروس سرماخوردگی) با پروتئین سنبله SARS CoV-2 برای تحریک پاسخ سیستم ایمنی بدن ساخته شده است. این واکسن مشابه نوع ساخته شده آن توسط CanSino Biologics در چین است و در حال حاضر تولید آن در مرحله 2 آزمایشات با برنامه های بیشتر در کانادا پیگیری می شود. این در حالی است که کانادا همراه با ایالات متحده و انگلیس هفته گذشته حملات سایبری مورد حمایت دولت روسیه را به تلاش برای سرقت اسرار تحقیقات واکسن خود متهم کرد. پیش از این انگلیس و آمریكا  اعلام كردند كه هكرهایی كه با گروه APT29 كه بخشی از اطلاعات نظامی روسیه است، كار می كردند و حملات سایبری سعی در به دست آوردن تحقیقات و اطلاعات مربوط به واکسن کرونا ویروس را داشته اند. البته مقامات روسی این ادعاها را تکذیب می کنند.

هنوز روند انتخاب شرکت کنندگان برای دریافت واکسن کرونا مشخص نشده و معلوم نیست این افراد جزء کدام دسته از مقامات دولتی هستند اما به نظر می رسد بررسی ها کاملا تحت کنترل و نظارت صورت گرفته و نتایج حاصل از این تحقیقات توسط صندوق سرمایه گذاری مستقیم دولت روسیه ثبت می شود. یک منبع آگاه اعلام کرده است که استفاده میلیاردرها و سیاستمداران روسیه از واکسن گامالیا و داوطلب شدن برای آزمایش تجربی آن کاملا قانونی و مجاز است اما برای حفظ جان و شان شرکت کنندگان احتمالی نام آن ها فاش نخواهد شد. این منبع اگاه می گوید صدها نفر این واکسن را دریافت کرده اند. بلومبرگ نام ده ها نفر از افرادی که واکسن را دریافته کرده اند مورد تایید قرار داده اما اجازه ندارد نام این افراد را منتشر کند.

کریل دمیتریف: واکسن کرونا زده ام.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم دولت روسیه اظهار کرده که او و خانواده اش این واکسن را دریافت کرده و علاوه بر آن تعداد قابل توجهی از داوطلبان دیگر نیز از این فرصت استفاده کرده اند. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است. مؤسسه گامالیه اعتراف کرده در هنگام آغاز به کار خود برای تولید واکسن کرونا ویروس، مدیر و اعضاء تیمی که بر روی واکسن کار می کنند را واکسینه کرده است. در ماه مه، سبر بانک به عنوان بزرگترین بانک روسیه تحت نظارت دولت داوطلبانی را برای تحقیقات واکسن کرونا در بین کارمندان استخدام کرده است.

عوارض گزارش شده واکسن کروناویروس

میلیاردرهای روسی واکسن زده اند. | پزشکت

یکی از مقامات ارشد دولت روسیه که واکسن گامالیا را دریافت کرده می گوید تا به حال هیچ عارضه جانبی را تجربه نکرده است. وی با دریافت واکسن این ریسک را پذیرفته که بتواند زندگی عادی خودش را در دوران شیوع کرونا ویروس حفظ کند و بتواند طبق روال عادی به فعالیت های شغلی خود ادامه دهد؛ اما برخی از افرادی که این واکسن را دریافت کرده بودند مواردی از تب و درد های عضلانی را گزارش داده اند.

برخی منابع می گویند که تعدادی از مدیران ارشد Rusal در مسکو که در زمینه ساخت واکسن فعالیت دارند قبلا واکسن کروناویروس را دریافت کرده اند. برخی افراد حتی فاش کرده اند که شرکت سازنده کود PhosAgro PJSC از جمله شرکت هایی بوده که از آن ها برای کاندید شدن دریافت واکسن کرونا ویروس دعوت کرده است. سخنگویان روسال و فساگرو از اظهار نظر در این زمینه خودداری کردند. برخی از مدیران شرکتهای بزرگ اعلام کردند که این پیشنهاد را برای نگرانی های بهداشتی رد کرده اند. یکی از سرمایه داران اعتراف کرده است که بعد از صحبت تصمیم گرفته این پیشنهاد را قبول کند چون پزشکان به او گفته بودند حداقل یکسال طول می کشد تا عوارض جانبی این واکسن جدید بروز کنند و خطرات احتمالی آن ارزیابی شود.

رئیس گامالیا: از لیست اطلاعی ندارم.

نتایج اولیه آزمایش CanSino نشان داده كه اثرات واكسن مبتنی بر آدنوویروس در بعضی از افراد كه نسبت به پاتوژن آن از قبل ایمن بوده اند كاهش یافته است. دمیتریف اظهار داشته که محققان در روسیه دو نوع مختلف واکسن ضعیف شده آدنوویروس را آزمایش می کنند تا احتمال مصونیت قبلی آن کاهش یابد. سرگئی شولیاک، مدیر ارشد اجرایی شرکت مشاوره مستقر در مسکو، DSM Group، در این مورد می گوید: «به نظر می رسد وضعیت فعلی واکسن کروناویروس یک رقابت است و آزمایش بالینی کافی بر روی آن انجام نشده است.» علاوه بر آن، الكساندر گینزبور، رئیس گامالیا به اظهار بی اطلاعی از لیست اسامی افرادی که واکسن گاملیا دریافت کرده اند، می گوید: «از لیست مسئولان، مقامات یا رهبران سازمان ها كه واكسن انستیتو را دریافت کرده اند اطلاعی ندارم».

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از  پزشکت پیگیری کنید:

منابع:

https://time.com/5868980/coronavirus-vaccine-russian-elite/

https://www.earnbooster.com/2020/07/21/report-members-of-russias-enterprise-and-political-elite-have-been-receiving-experimental-covid-19-vaccine/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز