لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

خطر کرونا در کارکنان فروشگاه ها چه میزان است؟

خطر کرونا در بین کارمندان فروشگاه ها | پزشکت

فهرست مطالب

خطر کرونا در کارکنان فروشگاه ها چه میزان است؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


بررسی های صورت گرفته توسط متخصصین آماری نشان داده است، خطر کرونا در کارکنان فروشگاه ها بویزه فروشگاه های مواد غذایی بسیار زیاد است.

با افزایش شیوع بیماری کرونا باید بیش از هر زمان دیگر در هنگام مراجعه به مراکز خرید و فروشگاه های مواد غذایی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید. مطالعه جدیدی که ماه گذشته انجام شده نشان می دهد: کارکنان فروشگاه های مواد غذایی ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-19 باشند. از طرفی هم این احتمال وجود دارد که آنها هیچ علائمی از بیماری را نداشته باشند. بر همین اساس به عموم مردم توصیه می شود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در فروشگاه های مواد غذایی حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

خطر شیوع کرونا در بین کارمندان فروشگاه های مواد غذایی ممکن است مشتریان را در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دهد. به خصوص اگر افراد به رعایت فاصله اجتماعی پایبند نباشند و ماسک بزنند. با افزایش میزان شیوع COVID-19، رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از هر زمان دیگر هنگام خرید در تعطیلات مهم تر است.

بررسی کارمندان فروشگاه های غذایی برای خطر کرونا

خطر کرونا در بین کارمندان فروشگاه ها | پزشکت

محققان دانشکده بهداشت عمومی چانگ دانشگاه هاروارد 104 کارمند فروشگاه مواد غذایی را در بوستون مورد آزمایش قرار دادند که برای SARS-CoV-2 به عنوان بخشی از رژیم آزمایش اجباری شهر در ماه مه سال 2020 مورد آزمایش قرار گرفتند.

از هر پنج نفر (21٪) یك نفر آلوده بود كه 76٪ آنها بدون علامت بودند. علاوه بر این، بیش از 90٪ از کسانی که آزمایش مثبت داشتند با مواجهه مستقیم قابل توجه با مشتریان کار می کردند.

یکی دیگر از آمارهای شگفت انگیز این است که 3 نفر از 4 نفر که آزمایش مثبت داشتند، هیچ علائم خاصی از بیماری کرونا را نداشته اند. کارمندان، با قرار گرفتن در معرض مشتری و همكاران، احتمالاً به دلیل تماس مكرر بین فردی، شیوع SARS-CoV-2 را افزایش داده و منجر به افزایش میزان عفونت می شوند.

این بررسی نشان می دهد که کارگرانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی تواند نقش زیادی در انتشار این عفونت کشنده دارند. حتی خودشان و دیگران را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می دهند.

محققان معتقدند اگر چه این تحقیقات در یک بررسی کوچکی صورت گرفته است؛ اما نتایج حاصل از آن می تواند زنگ هشداری برای حمایت کارمندان فروشگاه های مواد غذای باشد. این افراد مجبور هستند در طول روز با مشتری های زیادی روبرو شوند. از طرفی آن ها در معرض ابتلا و انتشار ویروس کرونا قرار دارند.

فن یون لان، پزشک در دانشگاه ملی چنگ کونگ در تایوان و همکارانش در هاروارد گفتند: «این اولین مطالعه ای است که میزان عفونت بدون علامت قابل توجه، خطرات مواجهه و ناراحتی روانی مرتبط با کارگران ضروری خرده فروشی مواد غذایی را نشان می دهد پاندمی. هنگامی که کارگران اساسی به SARS-CoV-2 آلوده شوند، ممکن است به یک منبع انتقال قابل توجه برای جامعه ای که خدمت می کنند تبدیل شوند.»

بیماری ژنتیک

خطر اضطراب کرونا در بین کارمندان فروشگاه مواد غذایی

تحقیقات قبلی نشان داده بود که اضطراب ناشی از بیماری کرونا در بین کارمندان مراکز بهداشتی از 20٪ تا 65٪ در طی بیماری همه گیر Covid-19 متغیر است؛ اما میزان اضطراب کرونا در بین کارگران در سوپرمارکت بوستون 24٪ بوده است. این نتایج نشان می دهد سایر کارگران و کارمندان هم سطح مشابهی از اضطراب بیماری کرونا را تجربه می کنند.

دکتر ولید جاوید، مدیر پیشگیری و کنترل عفونت در مرکز کوه سینا در نیویورک، در این باره می گوید: چندین نکته در هنگام تجزیه و تحلیل این مطالعه موثر هستند. مردم هنگام مراجعه به فروشگاه های مواد غذایی باید این نکته را در ذهن داشته باشند.

کارمندان فروشگاه ها علائمی از کرونا ندارند.

خطر کرونا در بین کارمندان فروشگاه ها | پزشکت

تحقیقات منتشر شده توسط آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره نشان داده است که بیماران بهبودیافته COVID-19 که نتایج آزمایش آنها مثبت بوده، احتمالاً عفونی نبوده اند و علائمی از بیماری را نداشته اند.

از طرفی به نظر می رسد این بررسی در اواسط اوج شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است. این در حالی است که به نظر می رسد اگر همین الان هم کارمندان فروشگاه های مواد غذایی از ماسک استفاده کنند، از شیوع بیماری به میزان زیادی کاسته می شود.

یکی از دلایل بی علامت بودن این کارگران فروشگاه های مواد غذایی این است که آنها ویروس فعالی را در سیستم ایمنی بدن خود ندارند. بر همین اساس به نظر می رسد این کارمندان بدون علائم خاصی از بیماری هستند.

محققان توصیه می کنند که با این حال بهتر است هنگام خرید از فروشگاه های مواد غذایی احتیاط کنیم.

برای محافظت از خود، خانواده و کارمندانی که در محل کار حاضر می شوند، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در این مکان ها مهم است.

محققان می گویند: «ما باید به پوشیدن ماسک ادامه دهیم و مطمئن شویم که فروشگاه مواد غذایی که در آن خرید می کنیم از ماسک و دستورالعمل هایی که ما آنها را می شناسیم پیروی می کند.» استفاده از شیلد و رعایت فاصله اجتماعی 100 درصدی در حضور دیگران بسیار حیاتی خواهد بود.

توصیه CDC برای خرید از فروشگاه های مواد غذایی

خطر کرونا در بین کارمندان فروشگاه ها | پزشکت

CDC توصیه می کند در محیط های عمومی از پوشش صورت پارچه ای استفاده شود. پوشش صورت پارچه ای ممکن است مانع از انتقال ویروس به دیگران توسط افرادی شود که نمی دانند این ویروس را دارند. این پوشش های صورت ماسک جراحی یا ماسک تنفسی نیستند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) هم برای کارمندان فروشگاه های مواد غذایی و هم برای مراجعین راهکارهای زیر را توصیه می کند:

  • فاصله اجتماعی مناسب رعایت شود.
  • در محیط های عمومی از پوشش صورت پارچه ای استفاده کنید.
  • در صورت وجود از گزینه های پرداخت بدون لمس استفاده کنید.
  • لمس صورت را پس از مبادله پول یا کارت های اعتباری محدود کنید.

کارمندان فروشگاه های مواد غذیی مراقب باشند.

منابع احتمالی ابتلا کارمندان فروشگاه های غذایی به بیماری کرونا شامل تماس نزدیک برای مدت طولانی با مشتری با COVID-19 و لمس بینی، دهان یا چشم پس از دست زدن به اقلام، پول نقد یا کالاهایی است که مشتریان لمس کرده اند.

  • در صورت بروز علائم تب، سرفه یا تنگی نفس به سرپرست خود اطلاع دهید و در خانه بمانید.
  • اقدامات احتیاطی توصیه شده مراکز درمانی را دنبال کنید و اگر حالتان خوب است اما عضوی از خانواده بیمار با COVID-19 در خانه دارید، به سرپرست خود اطلاع دهید.
  • تماس نزدیک با دیگران را محدود کنید و در صورت امکان فاصله فیزیکی را حفظ کنید.
  • در صورت وجود، مشتریان را به استفاده از گزینه های پرداخت بدون لمس تشویق کنید. در صورت امکان دست زدن به پول نقد، کارت های اعتباری و دستگاه های تلفن همراه را به حداقل برسانید.
  • هنگام مبادله پول کاغذ و سکه بعد از آن صورت خود را لمس نکنید.
  • از مشتریان بخواهید که پول را به جای اینکه مستقیماً در دست شما باشد، روی پیشخوان بگذارند.
  • هنگام ارائه تسویه حساب با مشتریان، پول را مستقیماً روی پیشخوان قرار دهید.
  • در هنگام پرداخت، بعد از هر مشتری پیشخوان را تمیز کنید.
  • سطوح متداول لمس شده مانند ایستگاه های کاری، صندوق های پول، پایانه های پرداخت، دستگیره درها، میزها و میزهای پیشخوان را به طور معمول تمیز و ضد عفونی کنید. دستورالعمل های مربوط به برچسب محصول تمیز کننده را دنبال کنید و سپس دست ها را تمیز کنید.
  • بهداشت صحیح دست را انجام دهید. این یک راهکار مهم برای کنترل عفونت است. با بهداشت مناسب دست، استفاده از دستکش برای کارمندان ضروری است. دستان خود را حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. از یک ضد عفونی کننده دست بر پایه الکل حاوی حداقل 60٪ الکل می توان استفاده کرد.

توصیه های لازم به کارفرمایان فروشگاه های مواد غذایی

خطر کرونا در بین کارمندان فروشگاه ها | پزشکت

کارفرمایان فروشگاه های خرده فروشی مواد غذایی، باید یک برنامه ایمنی و بهداشتی COVID-19 برای محافظت از کارکنان داشته باشند. کارفرمایان باید:

  • فعالانه کارمندان بیمار را به ماندن در خانه تشویق کنید.
  • کارمندان بیمار مبتلا به COVID-19 نباید تا زمان پایان دوران قرنطینه به کار خود برگردند.
  • آگاه باشید که برخی از کارمندان ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بیماری شدید باشند. سیاست های خاصی را برای به حداقل رساندن تماس رو در رو بین این کارمندان با دیگر کارگران، مشتریان و بازدید کنندگان در نظر گرفته شود.
  • در مورد روشهای مناسب شستن دست و سایر اقدامات پیشگیرانه معمول به کارکنان آموزش لازم ارائه داده شود.
  • دسترسی کارمندان به صابون، آب روان و تمیزکننده برای خشک کردن دستشان فراهم شود. ضد عفونی کننده های ضد الکلی بر پایه الکل حاوی حداقل 60٪ الکل در ایستگاه های اطراف محل فروشگاه ها برای استفاده کارگران و مشتریان فراهم شود.
    سخن آخر

    کارمندان فروشگاه هایی مواد غذایی و کارگران در سوپرمارکت ها در معرض خطر آلودگی به ویروس کرونا نسبت به جمعیت عمومی هستند. افرادی که با مشتری ها روبرو هستند پنج برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند.

    محققان در ایالات متحده و تایوان همچنین دریافتند که این کارمندان از نظر آزمایش برای SARS-CoV-2، مثبت هستند. حتی سه چهارم آنها هیچ علامتی ندارند.

    شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از  پزشکت پیگیری کنید:

    منابع:

    https://www.healthline.com/health-news/grocery-store-employees-face-high-risker-of-covid-19-what-to-know

    https://www.personneltoday.com/hr/supermarket-workers-risk-covid-19-infection-boston-harvard/

    https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/community/organizations/grocery-food-retail-workers.html

     

    همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

    به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

    0 / 5. تعداد رای ها: 0

    هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

    0

    مقالات مرتبط

    نمایش کامنت‌ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز