لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

عوارض واکسن کرونا با انجام بوتاکس

عواض واکسن کرونا در صورت های بوتاکس شده | پزشکت

فهرست مطالب

عوارض واکسن کرونا با انجام بوتاکس

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


 بررسی ها نشان داده است که عوارض واکسن کرونا با انجام بوتاکس ،جدید ترین نوع عوارض یکی از واکسن های COVID-19 است. واکسن Moderna به عنوان یکی از واکسن های مورد انتخاب برای پیشگیری از بیماری کشنده کرونا می تواند منجر به بروز عوارض جانبی برای افرادی شود که از مواد حجم دهنده(بوتاکس) استفاده می کنند. التهاب و تورم موقت صورت ممکن است یکی دیگر از عوارض جانبی خفیف برای گیرندگان واکسنی باشد که قبلاً از مواد پاک کننده پوست استفاده کرده اند.

اخطار سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) خاطرنشان کرده است افرادی که زیاد از مواد حجم دهنده استفاده می کنند ممکن است بعد از تزریق واکسن های کرونا ممکن است تورم و التهاب را تجربه کنند.

طبق اعلام این سازمان، چندین شرکت ‌کننده در آزمایش با مواد حجم دهنده از هم اکنون اثرات جانبی را تجربه کرده ‌اند.  یک متخصص پوست در کالیفرنیا معتقد است که بروز این عوارض در استفاده کننده از بوتاکس، می تواند یک واکنش ایمونولوژیک باشد.

آیا عوارض واکسن کرونا در افراد بوتاکس شده قابل درمان است؟

عواض واکسن کرونا در صورت های بوتاکس شده | پزشکت

دکتر شرلی چی متخصص پوست، در کالیفرنیا خاطرنشان کرده است که این عوارض جانبی احتمالی به راحتی توسط پزشکان قابل درمان است. وی معتقد است سیستم ایمنی بدن که باعث التهاب می شود، با دریافت واکسن مجدداً بهبود می یابد. بنابراین بروز التهاب و یا واکنش سیستم ایمنی بدن در قسمتی از بدن که ماده خاصی وجود دارد کاملا طبیعی است. وی معتقد است: با این حال، عوارض جانبی نباید مانع دریافت واکسن شود.

شرلی چی می گوید: در این موارد همه بیماران تورم و التهاب در ناحیه ای که تزریق انجام شده بود، را تجربه کرده بودند.

وی گفت: چند بیمار شش ماه قبل از واكسن خود، تزریق گونه و یك بیمار دو روز پس از واكسن تزریق لب انجام دادند. همه با استروئیدها و آنتی هیستامین ها تحت درمان قرار گرفتند و همه ی عوارض آنها برطرف شد.

واکسن Moderna’s COVID-19 روز جمعه از FDA تأیید شد و گزینه دیگری را برای Pfizer و BioNTech ارائه داد.

نتایج اولیه مطالعات بزرگ و هنوز ناتمام نشان می دهد که هر دو واکسن، مطمئن و به شدت پیشگیری کننده به نظر می رسند، اگرچه نگهداری و ذخیره Moderna آسان تر است زیرا نیازی به نگهداری در دمای بسیار سرد و شرایط خاصی را نیست.

آیا بوتاکس خطر شیوع کرونا را افزایش می دهد؟

 پزشکان، پرکننده های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک تزریقی را با واکنش های التهابی گاه به گاه دیررس مرتبط دانسته اند. این در حالی است که برخی از متخصصان پوست مانند دکتر شیلا چانگ باربارینو می گویند: انجام بوتاکس در طی شیوع ویروس کرونا کاملاً مطمئن وایمن است و تزریق بوتاکس بدون شک می تواند در طول بیماری همه گیر کوروناویروس انجام شود.

بیماری ژنتیک

اما افرادی که کارهای بوتاکس را برای مشتریان انجام می دهند باید احتیاط های متعددی جهت کمک به حداقل رساندن خطرات با پوشیدن تجهیزات حفاظت فردی (PPE) مانند ماسک پیاده سازی، محافظ چشم، محافظ صورت و دستکش را رعایت کنند. حتی، بیماران باید برخی از تجهیزات محافظتی شخصی را نیز ارائه دهند. هیچ بیماری نباید بدون ماسک وارد کلینیک زیبایی شود.

راه های پیشگیری از کرونا در طی انجام بوتاکس

عواض واکسن کرونا در صورت های بوتاکس شده | پزشکت

برخی دیگر از متخصصان معتقدند تزریق بوتاکس در طی شیوع ویروس کرونا کاملاً بی خطر است. از طرفی هم بیمارانی که به دنبال تزریق بوتاکس هستند هرگز مجبور نخواهند بود ماسک خود را بردارند. حتی این باعث می شود تماس احتمالی فرد و کارکنان کلینیک به حداقل برسد. وقتی به تمام روش های مختلف درمانی زیبایی موجود در این روزها فکر می کنید، تزریق بوتاکس ممکن است یکی از بی خطرترین درمان ها باشد.

 کری استروم، رئیس Allergan Aesthetics، سازنده لوازم آرایشی بوتاکس، می گوید: وقتی نوبت به بازگشت به کار می رسد، ما تمام اقدامات ممکن را برای اطمینان از ایمنی کارمندان، مشتریان و بیماران خود انجام می دهیم. ما همچنین به آنها آموزش، منابع و PPE گسترده ای می دهیم تا بتوانند ضمن بازگشایی دفاتر خود، مشتریان ما را به بهترین شکل پشتیبانی کنند.

برخی از متخصصین معتقدند بررسی دما و تب افراد مراجعه کننده به کلینیک های زیبایی یک جز ضروری بازدید از کلینیک زیبایی است. از هر كس با دمای 100.4 درجه فارنهایت یا بالاتر، مطمئناً باید خواسته شود كه فوراً درمانگاه را ترک کرد.

مشاوره آنلاین با یک متخصص پوست برای اطمینان بیشتر

 افرادی که علاقه مند به کارهای بوتاکس هستند در طی شیوع کرونا می توانند با پیروی از دستورالعمل های CDC، بیماران و اقدامات بالینی به طور یکسان احتمال ویروس کرونا را به حداقل برسانند. ما اکنون نیاز داریم که بیماران در هر زمان ممکن شش فوت از دیگران فاصله داشته باشند.

 دکتر جو نیامتو می گوید: همه ما می دانیم كه بوتاكس باعث زیبایی بیماران می شود. اما بوتاكس نیز از نظر احساسی نقش مهمی دارد! بهتر جلوه دادن بیماران باعث افزایش روحیه آنها می شود. مشاهده کنید، استرس قرنطینه و عدم توانایی در بهترین شکل برای بسیاری از مردم فشارهای زیادی را ایجاد می کند. مادران هفته ها با کل خانه خانوادگی خود تحت فشار زیادی بودند. تزریق بوتاکس در این بیماری همه گیر 100 درصد بی خطر است.

 با شیوع بیماری کرونا و خطر بروز این بیماری، برخی از متخصصین پوست معتقدند افرادی که به دنبال تزریق بوتاکس در هستند، می تواند با مشاوره از یک متخصص پوست به صورت مشاوره آنلاین و غیر حضوری، وضعیت خود را در مورد خطرات احتمالی بوتاکس در اوضاع کرونا مورد بررسی قرار دهند. به طور حتم تزریق بوتاکس 100 درصد ایمن است. اما این اطمینان تا زمانی است که هیچ نگرانی اساسی برای سلامتی وجود نداشته باشد.

بوتاکس چیست و چه کاربردی دارد؟

عواض واکسن کرونا در صورت های بوتاکس شده | پزشکت

بوتاکس از نظر پزشکی برای معالجه برخی از شرایط عضلانی و از نظر زیبایی برای از بین بردن چین و چروک ها همراه با فلج کردن موقت ماهیچه ها انجام می شود. ماده ای از یک نوروتوکسین به نام سم بوتولینوم که بوسیله باکتری کلستردیوم بوتولینوم تولید می شود، در بوتاکس بکار می رود. با وجود اینکه سم بوتولینوم بسیار سمی است، اما بوتاکس طرفدار زیادی دارد. چون سم بوتولینوم یک پروتئین درمانی موفق و با ارزش است. سم بوتولینوم را می توان در غلظت های بسیار کمی به انسان تزریق کرد و با جلوگیری از رسیدن سیگنال ها به سلول های عصبی عضلات، آنها را فلج کرد. سم بوتولینوم تزریقی از انقباض سلول های ماهیچه ای جلوگیری می کند و با کاهش انقباض عضلات غیر طبیعی باعث می شود عضلات سفت تر نشوند.

بوتاکس بیشتر در اهداف آرایشی برای بهبود ظاهر خطوط صورت و چین و چروک ها استفاده می شود. سم بوتولین به طور عمده به عنوان درمانی برای کاهش چین و چروک صورت و از بین بردن خطوط ریز در صورت استفاده می شود. فراتر از کاربردهای زیبایی شناختی، بوتاکس برای معالجه انواع شرایط پزشکی از جمله ماساژ چشم برای درمان اسپاسم هی شدید پلک چشم، میگرن، تعریق بیش از حد و اختلالات مثانه استفاده می شود.

چه افرادی باید از انجام بوتاکس خودداری کنند؟

عواض واکسن کرونا در صورت های بوتاکس شده | پزشکت

برخی افراد با شرایط زیر بهتر است از انجام هر یک از روش های مربوط به بوتاکس جلوگیری کنند، از جمله:

  • مشکل در بلع
  • جراحی صورت قبلی
  • خونریزی یا مشکل خونی
  • ضعف در عضلات پیشانی
  • مشکلات تنفسی مانند آسم
  • ابتلا به عفونت پوستی در ناحیه تزریق
  • ابتلا به میاستنی گراویس یا نوعی سوفل قلبی
  • استفاده از داروهای خاص، ویتامین ها یا مکمل ها
  • ابتلا به هر بیماری که بر روی عضلات یا اعصاب تأثیر می گذارد.
  • حساسیت داشتن به هرگونه ترکیبات در آرایشی و بهداشتی بوتاکس
شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از  پزشکت پیگیری کنید:

منابع:

https://www.lifeandstylemag.com/posts/is-it-safe-to-get-botox-during-coronavirus-10-dermatologists-weigh-in/

 https://nypost.com/2020/12/25/moderna-covid-vaccine-has-caused-side-effects-for-those-with-cosmetic-facial-fillers/

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز